Toplotna črpalka za ID.3

Odgovori
lovroh
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Avto: eGolf
456
26

Toplotna črpalka za ID.3

Odgovor Napisal/-a lovroh »

WLTP doseg za 58kWh baterijo s TČ in brez TČ:
Wäremepumpe_id3_frankreich.jpg
F978FBFE-412C-4A5F-B42D-3872F96914FD.jpeg
Pri 0 stopinjah torej teoretično cca 290km brez TČ. Praktično pa kakor kdo...
SimonZed
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Če prav razumem graf, se TČ pošteno pozna pri daljšem dometu tudi pri -10°C (+ cca 60 km), ko bi TČ nekateri že kar odpisali zaradi nižje učinkovitosti pri temperaturi precej pod lediščem. Ampak razlike v doprinosu TČ pri 0 in -10°C praktično ni. Me prav zanima, kako je pri Hyundaiu.
Brihtol
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3372
Avto: Tesla Model 3 LR
1847
1936

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Če se TČ ne bi poznala, potem ne bi ostajala v kar nekaj vozilih. Celo Prius plugin jo ima.
Da ne omenjam Kone, Tesle Model Y, ...

Seveda pa tudi brez nje ni konec sveta. Le računati je treba na manjši domet v hladnih časih. To je pa od vsakega avta, šoferja in tipov vožnje drugače.
lovroh
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Avto: eGolf
456
26

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a lovroh »

TČ v ID.3 deluje s CO2 in ima zaradi tega tudi pri bolj nizkih temperaturah še soliden učinek.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Ogo napisal/-a:Če se TČ ne bi poznala, potem ne bi ostajala v kar nekaj vozilih. Celo Prius plugin jo ima.
Da ne omenjam Kone, Tesle Model Y, ...

Seveda pa tudi brez nje ni konec sveta. Le računati je treba na manjši domet v hladnih časih. To je pa od vsakega avta, šoferja in tipov vožnje drugače.
Govorim o tem, da sem imel občutek, da je večinsko mnenje tako, da je avtomobilska TČ najbolj učinkovita le okrog 0 °C in pri -10 že praktično neuporabna. Iz zgornjega grafa pa je videti, da je območje njenega učinkovitega delovanja zelo široko, praktično obsega vse razmere v naših krajih, kjer pod -10°C pade bolj poredko.
lovroh
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Avto: eGolf
456
26

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a lovroh »

Pri e-Golfu 2015 je situacija taka:
Toplotna črpalka – kopija.png
vendar e-Golf ima še "star" plin, ki mu učinkovitost z minus temperaturami precej pada...

Če koga zanima bolj detajlno HVAC od ID.3:

https://evflux.pro/id3-cooling-and-heat ... 7WRMKPZoEw

P.s.: CO2=r744
SimonZed
matejmohar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
4
30

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a matejmohar »

Včeraj sem bil v salonu in sem se zanimal za ID3 (pogoj da ima matrične žaromete, to pa je to) in me je še zanimalo glede toplotne črpalke, se jo splača vzeti, ali nima toliko vpliva. Prodajalec je rekel, da se splača in jo je pametno dokupiti.
Kakšno mnenje pa imate vi glede tega, mogoče glede na izkušnje iz ostalih vozil? Res pripomore toliko k boljšemu dosegu?
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1881

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a prijazen »

@matejmohar
"Se splača" je zelo osebna kategorija.

Nedvomni plusi TČ so:
+daljši doseg (točno število teh "dodatnih" kilometrov je odvisno od vsakokratne zunanje temperature)
+manjša skupna poraba energije
+manjša obremenitev baterije in s tem posledično njena daljša življenska doba

Nedvomni minusi TČ pa so:
-višja cena vozila
-permanentna dodatna teža
-(potencialno) dodatno vzdrževanje

Vse je odvisno od same uporabe vozila: koliko imaš poti, ko bi te toplotna črpalka zanesljivo "rešila"?
Sam se zanjo nisem odločil. Iz dnevnika voženj zadnjih pet let sem naračunal, da bom (zaradi nabave EV brez TČ) po potrebi vsako zimo samo takrat, ko bo res hladno in se mi bo istočasno še mudilo, dopolnil na (hitrih) polnilnicah in to bo - malokrat!
Ko sem seštel vse pretekle "mejno dolge poti" ob res hladnih dnevih, so številke pokazale, da je skoraj 1000€ za TČ zame neekonomična investicija!

In še ena zelo pomembna ugotovitev (ali pa namig): zmanjšanje hitrosti iz 120km/h na 90km/h podaljša doseg približno toliko, kot bi imel v avtu 2 (dve) toplotni črpalki...

VW sicer za ID.3 uradno oglašuje DO 30% daljši domet (ta "do" ima velik pomen!):
https://www.volkswagen.de/de/e-mobilita ... pumpe.html
Sam v to močno dvomim, ker se za ogrevanje zagotovo ne potrebuje konstantnih 3-4kWh/100km, kot je navedeno v oglasu...
Ob zagonu, ko je vozilo povsem hladno, je poraba celo večja, dogrevanje pa praviloma nikoli ne preseže 2kWh/100km, največkrat se tej številki niti približa ne!
warpedone
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6651
Avto: Kona 64_2018
3546
604

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sam sem jo vzel pa mi je malo žal ker sem pogruntal da ne vozim veliko na AUTO nastavljeno temperaturo in mam velikokrat tudi na OFF. Tko da pomemben faktor je tudi koliko se sploh ogrevaš v avtu npr če je zunaj 15 stopinj ali maš prižgano gretje ali ne ...
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2085
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Če mene vprašaš, zjutraj, ko greš od doma si avto segreješ preko domače polnilnice, tako da imaš potencialno težavo le popoldne, ko greš nazaj. Če mene vprašaš, se ne splača, raje 1200€ investiraš v domačo polnilnico, če je še nimaš, bo dolgoročno večji efekt.
Brihtol
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3569
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3122
1621

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Toplotno črpalko bi moral imeti vgrajeno serijsko, saj gre samo za majhen strošek, ko je avto v tovarni, minimalna dodatna teža (en ventil in 1 m cevi ) in v prehodnem obdobju velik prihranek energije.
Vendar VW kot VW.
Franci, SimonZed, bvs, timo, Robie, Ogo, BogyX, Damijan
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a Franci »

pirpy napisal/-a:Toplotno črpalko bi moral imeti vgrajeno serijsko, saj gre samo za majhen strošek, ko je avto v tovarni, minimalna dodatna teža (en ventil in 1 m cevi ) in v prehodnem obdobju velik prihranek energije.
Vendar VW kot VW.
Se popolnoma strinjam - pri EV vozilih take stvari, ki bistveno prispevajo k ekološkosti nebi smele biti stvar opcij.
Prav tako led žarnice, ....
Robie
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3011
1076
1320

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a bvs »

DeCoRawr napisal/-a:Sam sem jo vzel pa mi je malo žal ker sem pogruntal da ne vozim veliko na AUTO nastavljeno temperaturo in mam velikokrat tudi na OFF. Tko da pomemben faktor je tudi koliko se sploh ogrevaš v avtu npr če je zunaj 15 stopinj ali maš prižgano gretje ali ne ...
Sem mislil, da je čas, ko so se v EV vozili v bundah z rokavicami in kapo na glavi mimo. To zame ni napredek. Vsak si nameč sam izračuna ali se mu splača ali ne. Jaz bi npr. za ta denar imel raje večjo baterijo, moj kolega jamra, da mu je žal ker ni dokupil TČ, baterijo imava pa enako. Skratka, baterija ni nikol dovolj velika .
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6651
Avto: Kona 64_2018
3546
604

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ne vozim se v bundi sploh ampak če je zunaj nad 15 ne čutim potrebe da bi prižigal toplotno v avtu. In sploh nisem govoril za zimo, govoril sem za predhodna obdobja kot je jesen pa pomlad kjer toplotna najbolj pride do učinka. Zdej ID3 ma to C02 mogoče se tuki dejansko bolj splača ampak je dražja tud.
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

bvs napisal/-a:
DeCoRawr napisal/-a:Sam sem jo vzel pa mi je malo žal ker sem pogruntal da ne vozim veliko na AUTO nastavljeno temperaturo in mam velikokrat tudi na OFF. Tko da pomemben faktor je tudi koliko se sploh ogrevaš v avtu npr če je zunaj 15 stopinj ali maš prižgano gretje ali ne ...
Sem mislil, da je čas, ko so se v EV vozili v bundah z rokavicami in kapo na glavi mimo. To zame ni napredek. Vsak si nameč sam izračuna ali se mu splača ali ne. Jaz bi npr. za ta denar imel raje večjo baterijo, moj kolega jamra, da mu je žal ker ni dokupil TČ, baterijo imava pa enako. Skratka, baterija ni nikol dovolj velika .
Ne baterija in ne rezervoar nista nikoli dovolj velika. Odvisno koliko si scrklan. TČ pa bi res morali vgrajevati v osnovno opremo.
elbic
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2085
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Za stanovanja imaš klime, ki znajo delati tudi kot grelne enote, v čem je problem pri avtih, da tega ni in da sta dve ločeni enoti?
timo
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3569
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3122
1621

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Saj nista, sem napisal, da morajo dodati en ventil in 1 m cevi
bvs
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a timo »

Ali po domače, se "prodajajo muda za bubrege"!!
Že 30 let nazaj so japonci vgrajevali klime serijsko- v osnovno opremo(nemcu si pa doplačal vsak šrauf"!!)
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
matejmohar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
4
30

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a matejmohar »

Hvala za vaša mnenja in odgovore.

Mogoče bo pa enkrat sedaj čez zimo nekdo dal na youtube kakšen test za ID3 z toplotno črpalko in brez nje, pa se bo videlo, če res toplotna črpalka omogoča 30% daljši doseg. Tole jaz kar malo dvomim.

Res pa, da ko vse skupaj sešteješ, in če rešeš da boš imel 1000€ za hitre polnilnice, ko se bo potrebovalo, bo to še vedno ceneje kot če nabaviš toplotno. Problem je edino takrat, če bi z toplotno lahko prišel do doma, če pa je nimaš, pa se boš moral vmes vstaviti.
Bomo videli.
Brihtol
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3011
1076
1320

Re: Predstavitev in prve informacije

Odgovor Napisal/-a bvs »

pirpy napisal/-a:Saj nista, sem napisal, da morajo dodati en ventil in 1 m cevi
Tole res mastno zaračunajo!
Odgovori

Vrni se na “ID.3”