Računalniški vdori v moderna vozila

Prostor za debato o vsem kar ni nujno povezano z električnimi vozili
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 916
477
21

Računalniški vdori v moderna vozila

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 23 Jul 2015, 10:26

Povsod kjer se srečajo, elektronika, računalništvo in telekomunikacije, se bodo slej ko prej pojavili tudi hekerji in virusi.
Tudi avtomobili niso imuni na to. Dejanska ranljivost in nevarnost je odvisna le od stopnje do katere ima programska oprema sploh dostop. In v modernih vozilih je to že zelo zelo daleč, v samovozečih pa bo kar popolno.

Wired News je z dvema hekerjema izvedel napad na Chryslerjev Jeep Cherokee, ki so ga ocenili kot najbolj ranljivo vozilo na trgu. Iz 15 kilometrov oddaljenega mesta napada (ampak to v principu sploh ni pomembno), sta uspela v avtomobilu spreminjati nastavitev klimatske naprave, menjavat radijske postaje in škropiti vetrobransko steklo.

To bi bilo moteče za potnike in voznika, vendar naslednje, kar sta uspela krmiliti je precej bolj zaskrbljujuče. Onesposobila sta delovanje zavor in stopalke za plin, ter celo prevzela nadzor nad volanom pri vzvratni vožnji! :hot:

Šibka točka vstopa v sistem je Chryslerjev sistem UConnect, ki omogoča navigacijo, sprejemanje telefonskih klicev in upravljanje sistema za zabavo potnikov. Seveda javnosti šibke točke sistema nista razkrila, sta jo pa Chryslerju, ki je popravek že pripravil, a kaj ko ga je potrebno fizično namestiti na vsa vozila proizvedena od leta 2013 naprej.
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 916
477
21

Fiat Chrysler se je hitro odzval

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 28 Jul 2015, 10:51

Le nekaj dni po tem ko je Wired objavil zgornjo novico, se je Fiat Chrysler odzval z vpoklicom 1,4 milijona vozil. Vključeni so modeli MY Dodge Viper, Ram 1500, 2500, 3500, 4500 in 5500, Jeep Grand Cherokee, Dodge Durango, MY Chrysler 200, 3000 in Dodge Charger ter Dodge Challenger iz let 2013-2015, ki imajo 8,4-palčni na dotik občutljiv zaslon. Prejeli bodo vse varnostne popravke.

Nadgradnja je dvostopenjska. Na nivoju omrežja so preprečili oddaljen dostop do vozil, vsi kupci pa bodo prejeli USB ključek za nadgradnjo programske opreme v vozilih.

Ni pa Chrysler edini proizvajalec z varnostnimi luknjami. Verjetno mu bodo ostali z izboljšanjem varnosti sledili, preden pride do novih šokantnih vdorov in prevzemov kontrole nad vozili.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na