Dušik v pnevmatikah

Prostor za debato o vsem kar ni nujno povezano z električnimi vozili
Odgovori
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a crunchy »

CRF napisal/-a:Z dušikom, al katerim plinom že, ki se manj razteza s temperaturo
Ali to obstaja? Pred davnimi leti smo se učili, da je vrednost p*V/T konstantna in sem vsaj mislil, da velja za vsak plin. Upam, da nisem kje kiksnil.
Če spremenimo temperaturo iz 300 K na 330 K (10% sprememba) potem bi se moral tudi tlak plina pri isti prostornini povečati za 10%. Če se guma nekoliko raztegne pa je zvišanje tlaka nekoliko manjše.
Res bi rad vedel, če se kakšen plin obnaša drugače.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a CRF »

crunchy napisal/-a:
CRF napisal/-a:Z dušikom, al katerim plinom že, ki se manj razteza s temperaturo
Ali to obstaja? Pred davnimi leti smo se učili, da je vrednost p*V/T konstantna in sem vsaj mislil, da velja za vsak plin. Upam, da nisem kje kiksnil.
Če spremenimo temperaturo iz 300 K na 330 K (10% sprememba) potem bi se moral tudi tlak plina pri isti prostornini povečati za 10%. Če se guma nekoliko raztegne pa je zvišanje tlaka nekoliko manjše.
Res bi rad vedel, če se kakšen plin obnaša drugače.
Prav ste se učili Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Glede dušika tekst iz Michelinove strani:
https://www.michelin.si/visoke-zmogljiv ... nevmatikah

Je polnjenje z dušikom primerno za uporabo pnevmatik na stezi?

Je. Vendar ni potrebno, da polnite pnevmatike z dušikom. Čeprav polnjenje z dušikom nekoliko upočasni postopno naravno izgubo tlaka v pnevmatikah, so te vrednosti premajhne, da bi jih v enem dnevu, ko bomo vozili po stezi, lahko izmerili. Prav tako so termodinamične značilnosti dušika preveč podobne učinkom pri polnjenju z zrakom, da bi vplivale na tlak v pnevmatikah zaradi povišanja temperature. Upoštevajte, da je v zraku 78 % dušika. Priporočamo, da uporabljate kolikor je mogoče suh zrak.
Soul EV believer
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Navaden luft vsebuje precej vlage. Pri nizki temperaturi del vlage kondenzira (=masa plina se zmanjša), pri višji pa se spet upari, zato se tlak spreminja še hitreje kot linearno. Dušik je bolj/povsem "suh". Po mojem bi bil suh zrak enako dober, samo mora biti iz nekega razloga bolj praktično/ceneje pridobivati/shranjevati/uporabljati za ta namen zgolj dušik.
crunchy
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a crunchy »

CRF napisal/-a:Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.
Mislim, da je atom kisika nekoliko večji od dušika, torej trditev verjetno ne drži. Po moje je zadeva bolj povezana s tem, kar je komentiral amaterB - torej, da je zadeva bolj povezana z vlago. Če bi zrak posušili in ga stisnili (tako kot dušik), bi bilo prav tako OK za polnjenje gum.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Nissan LEAF 2018

Odgovor Napisal/-a CRF »

crunchy napisal/-a:
CRF napisal/-a:Ampak vseeno nekateri polnijo dušik. Baje manj pronica skozi gumo.
Mislim, da je atom kisika nekoliko večji od dušika, torej trditev verjetno ne drži. Po moje je zadeva bolj povezana s tem, kar je komentiral amaterB - torej, da je zadeva bolj povezana z vlago. Če bi zrak posušili in ga stisnili (tako kot dušik), bi bilo prav tako OK za polnjenje gum.
Nope!
The kinetic diameter of a nitrogen atom is actually just a bit bigger than an oxygen atom. This means that it is a larger “target” and is therefore ever so slightly more likely to collide with another molecule. This is the basis for why many sources say that nitrogen-filled tires are less likely to lose pressure over time: the bigger molecules are less able to permeate the tire’s rubber and seep out.
Vdot_Airtire = 0.8*vdot_N2 + 0.2*vdot_02

vdot_02 = 4*vdot_n2

So substitute that in. And you get:

Vdot_airtire = 0.8*vdot_N2 + 0.2*4*vdot_N2= 1.6*vdot_N2

So, there you go. An air-filled tire loses air at a rate of 1.6 times a nitrogen-filled tire.
crunchy
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Imaš prav. Saj kisik in dušik imata enako število lupin!
Sem še preveril velikost atoma in je dušik za 8% večji od kisikovega. Je pa tudi res, da moramo vzeti v poštev velikost molekule (N2).
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a CRF »

To je prava debata! Na Atomski ravni! Ne pa kolk centimetrov je prostora za kolena zraven volana
drejc12, crunchy, Nejccc, DGJ, Damijan, Stromcek
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Jaz sem z dušikom imel polnjene letne gume na passatu nekaj let nazaj. Razen to, da za dušik dodatno plačaš in se znebiš dodatnih xx EUR nisem videl nobene prednosti pred zrakom. Pa še to, če slučajno malo kje pušča ni priporočljivo dopolnit z zrakom tako da imaš še tu problem.
matija, talker2
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Hehe zakaj ni priporočljivo
če je v zraku 78 % dušika
nekaj na to temo
https://www.youtube.com/watch?v=bCnWvMleVD0
Nejccc
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ekonomsko se ne splača, za vse druge razloge pa je priporočljivo
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a pirpy »

ALi si nisi pogledal prispevka
BogyX
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Dušik v pnevmatikah

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Lepo razloženo - hvala.
Odgovori

Vrni se na “Vse kar ni EV”