Avtonomna prihodnost transporta

Prostor za debato o vsem kar ni nujno povezano z električnimi vozili
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Investitor in čaln nadzornega odbora pri Tesla Motors, Steve Jurvetson je v nedavnem intervjuju dejal:
Steve Jurvetson napisal/-a:Za tiste od nas, ki imamo možnost biti v samovozečih vozilih, ni poti nazaj. Verjamem, da so že sedaj veliko varnejši vozniki, kot moji starši, katerim bi brez težav zaupal vožnjo mojih otrok. In s časom bodo postali le še varnejši.

Avtonomna vozila bodo ponudila nove možnosti, ki bodo 10 krat boljše... Z veliko manj taxiji kot jih imamo danes, bi lahko v New Yorku dobili prevoz v 30 sekundah, pri veliko manjši ceni na prevožen kilometer. Dejansko bi bilo to celo bolj učinkovito, kot je danes javni prevoz v mestnih in primestnih območjih, kar je že samo po sebi neverjetno.
Dodal pa je še nekaj zanimivega. Izvršni direktor podjetja Uber, (podjetje se ukvarja z zagotavljanjem prevozov) Travis Kalanick mu je dejal, da bo leta 2020, če bodo Teslini avtomobili res avtonomni, pokupil kar vseh 500.000.

Vse kaže, da bo mobilnost v bližnji, ali pa vsaj daljni prihodnosti res avtonomna. Trenutno na tem področju vodi Google s svojo floto samovozečih vozil, sledijo pa mu tudi veliki avtomobilski proizvajalci, ki počasi vgrajujejo manjše sisteme za pomoč pri vožnji, v svoje najboljše modele. To so predvsem sistemi za vožnjo po hitrih cestah in avtocestah, sistemi za parkiranje, za sledenje vozilu spredaj, za avtomatsko zaviranje v sili in podobno.
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Vse večji družini podjetij, ki nameravajo vlagati v razvoj avtonomnih vozil, se pridružuje še japonska Toyota. V razvoj bodo v naslednjih letih vložili 50 milijonov dolarjev. Za začetek, so na svojo stran pridobili Gilla Pratta, ki je doslej vodil Darpa Robotics Challenge, razvoj pa nameravajo nadaljevati v sodelovanju z MIT in Stanfordom. Na MIT-u se bodo ukvarjali z napredno arhitekturo, ki bo vozilom omogočala zaznavati in interpretirati okolico, medtem ko bodo na Stanfordu delali na področju računalniškega vida in strojnega učenja.

Toyota bo uprala pot "od zgoraj navzdol", torej bodo obstoječim avtomobilom dodajali komponente, toliko časa, da bodo končno popolnoma avtonomni. Podobnen pristop ima tudi Tesla.

Ostali igralci, kot sta Google in Apple, imajo bolj neposreden pristop, medtem ko avtomobilski proizvajalci zaenkrat delujejo bolj v ozadju. Volvo bo prva vozila predstavil leta 2017, Mercedes in Nissan do konca desetletja, Ford, GM in Honda pa svoje rešitve že preizkušajo na testnih poligonih. Nemški Volkswagen pa bo avtonomna vozila testiral kar v Nemčiji, na poligonih, in nekaterih avtocestah. In končno še Uber, ki je zaenkrat nakazal bolj namen, kot že dejanski razvoj.
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a evf »

Nissan je svoje prvo avtonomno vozilo predstavil že pred kakim letom. Tudi Audi že pred pol leta:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... ction.html

http://www.nissanusa.com/blog/autonomous-drive-car
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nekaj so koncepti, drugo pa prodaja v salonih.... Mislim da bo Tesla prvi ki bo v serijskem avtomobilu pri višjih hitrostih prepustil volan avtomatiki... Lahko pa se motim, samo zadnji čas se od Tesle največ govori.
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a evf »

Ja od Tesle se vedno veliko govori. Tisto, kar je bilo nazadnje objavljeno o avtonimni vožnji Tesle, ki to sploh ni, ampak je samo pripomoček šoferju pri vožnji, je daleč od tega, kar so prikazali pri Nissanu in Volkswagnu.
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Optimistična napoved Navigant Researcha je, da bi do leta 2035 letno prodali 85 milijonov avtonomnih vozil.
Povezava do celotnega poročila: https://www.navigantresearch.com/resear ... s-vehicles
Nissanov LEAF opremljen s sistemom za avtonomno vožnjo
Nissanov LEAF opremljen s sistemom za avtonomno vožnjo
Nissan-LEAF-autonomous-drive-nasa-4.jpg (98.52 KiB) Pogledano 9201 krat
[/center]
Takšna napoved, čeprav mogoče osnovana na kakšnih obstoječih indikatorjih in statistikah, je vseeno več ali manj ugibanje. Avtonomna vozila zagotovo bodo na cestah, o številkah pa rajši čez 20 let

Prednosti avtonomna vožnja vsekakor ima. Na seznamu se znajdejo, varnost, udobje in hitrost premikanja v zgoščenem prometu.
Glede težav pri vpeljavi pa tudi Navigant Research priznava:
Navigant Researcha napisal/-a:Čeprav je potrebnega še nekaj testiranja robustnosti teh sistemov, so največje ovire pred množično uporabo, povezane z odgovornostjo, uredbami in zakonodajo...

Tesla Model S z avtopilotom
Tesla Model S z avtopilotom
tesla-autopilot-armatura.jpg (12.13 KiB) Pogledano 9201 krat
[/center]
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

PSA koncern je opravil prvo uspešno vožnjo iz Praiza do Bordeaux-ja brez posredovanja voznika. 580 kilometrov je samostojno prevozil avtomatizirani Citroen C4 Grand Picasso. To je eden od štirih testnih vozil, ki imajo dovoljenje za vožnjo po javnih cestah v Franciji, v kratkem pa se jim jih bo pridružilo še 12.

Brez napake je opravil vsa menjavanja voznih pasov, prehitevanja, prilagoditve hitrosti in upoštevanja ostalih udeležencev. Kot vsi, ki razvijajo avtonomna vozila, tudi v PSA računajo na manjše število prometnih nesreč in prijetnejša potovanja ob pomoči elektronike v prihodnosti.
Samovozeči C4 Picasso
Samovozeči C4 Picasso
PSAautonomousdriving2015.jpg (41.94 KiB) Pogledano 9180 krat
[/center]
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Še ena novica iz Evrope. Švedski Volvo namerava v enem letu s 100 testnimi uporabniki v okolici Stockholma preizkusiti svoj sistem IntelliSafe Auto Pilot. Vgrajen bo v 100 XC90 T8 Twin Engine priključnih hibridov, pod skupnim imenom projekt Drive Me.
Volvo - IntelliSafe Auto Pilot
Volvo - IntelliSafe Auto Pilot
VolvoAutoPilotEngine2015.jpg (21.7 KiB) Pogledano 9169 krat
[/center]
Sistem omogoča popolnoma avtonomno vožnjo na odsekih, kjer sistem prepozna, da je avtonomna vožnja mogoča. Voznik ima takrat možnost z dvema ročkama vključiti avtopilota. Ko sistem ugotovi, da avtonomna vožnja ne bo več mogoča, da vozniku 60 sekund časa da ponovno prevzame nadzor nad vozilom, v nasprotnem primeru pa avtomobil varno ustavi.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Toyota in Lexus tudi delata na tem... http://www.nextgreencar.com/news/7287/t ... g-systems/
Čez 5 let bo to hit, če se očitno skoraj vsi proizvajalci vsaj malo pripravljajo na to.

[youtube]https://youtu.be/Gpw4TkvhjNw[/youtube]
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a Matej »

Morda že prej kot čez 5 let...
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a evf »

CrazyFish napisal/-a:Toyota in Lexus tudi delata na tem... http://www.nextgreencar.com/news/7287/t ... g-systems/
Čez 5 let bo to hit, če se očitno skoraj vsi proizvajalci vsaj malo pripravljajo na to.
Saj ni problem samo na strani proizvajalcev. Tudi ceste morajo biti opremljenje z ustrezno signalizacijo.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nissan ne želi preveč zaostajati za ostalimi proizvajalci, ki obetajo in počasi tudi že vpeljujejo določene funkcije avtonomne vožnje in zato že do konca naslednjega leta obljublja svojo verzijo autopilota "Piloted Drive 1.0"

Končna verzija (leta 2020) bo omogočala kar nekaj scenarijev avtonomne vožnje več, kot pred kratkim predstavljeni Autopilot v Teslinih modelih S:
Scenariji, ki jih bo obvladal avto brez posredovanja voznika
Scenariji, ki jih bo obvladal avto brez posredovanja voznika
nissan-pilot.gif (49.25 KiB) Pogledano 9094 krat
[/center]
Verzija 1.0, ki bo na voljo naslednje leto, pa le vožnjo po hitrih cestah in samodejno ohranjanje razdalje. Torej nič kar nebi že videli pri konkurenci.
Senzorji, ki bodo skrbeli za informacije potrebne za avtonomno vožnjo
Senzorji, ki bodo skrbeli za informacije potrebne za avtonomno vožnjo
[/center]
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Avtonomna vozila

Odgovor Napisal/-a evf »

Hitachi razvija tehnologijo za samovozeča vozila:

http://asia.nikkei.com/Tech-Science/Tec ... ech-source
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a evf »

Tudi Ford razvija avtonomno vozilo:

http://www.engadget.com/2015/11/13/ford ... -michigan/
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

kia-autopilot.jpg
kia-autopilot.jpg (67.13 KiB) Pogledano 9052 krat
[/center]
In še KIA. Delno-avtonomno vožnjo načtrujejo do 2020, popolno avtonomno pa do 2030. Za začetek nameravajo v razvoj vložiti 2 milijardi dolarjev.

Med prvimi funkcionalnostmi bodo Highway Driving Assist (HDA), Lane Guidance System (LGS) in Advanced Smart Cruise Control (ASCC), podobna pomagala kot jih že videvamo v različnih vozilih višjih cenovnih razredov.
Damijan
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Podjetja, ki v Ameriki testirajo avtonomna vozila, so morala podati podatke o voznikovih posredovanjih. Tukaj so podatki na vsake koliko prevoženih kilometrov je posredoval voznik:
  • Bosch - 2.4km
  • Mercedes - 3km
  • Nissan - 22km
  • Delphi - 66km
  • Volkswagen - 92km
  • Google - 2002km
  • Tesla - nikoli
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Ford brez voznika v 2021

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Ford je včeraj uradno objavil napoved, da bo do leta 2021 v proizvodnji avtomobil s četrto stopnjo avtonomnosti, kar v praksi pomeni, da bo lahko vozil brez voznika. Glede tehnologije niso napovedali nič novega. Uporabljali bodo radar, LIDAR, natančne 3D zemljevide, kamere in ostale znane senzorje.

[youtube]https://youtu.be/dDiHtlI0OhI[/youtube]

Celotno sporočilo za javnost:
PALO ALTO, Calif., Aug. 16, 2016 – Ford today announces its intent to have a high-volume, fully autonomous SAE level 4-capable vehicle in commercial operation in 2021 in a ride-hailing or ride-sharing service.

To get there, the company is investing in or collaborating with four startups to enhance its autonomous vehicle development, doubling its Silicon Valley team and more than doubling its Palo Alto campus.

“The next decade will be defined by automation of the automobile, and we see autonomous vehicles as having as significant an impact on society as Ford’s moving assembly line did 100 years ago,” said Mark Fields, Ford president and CEO. “We’re dedicated to putting on the road an autonomous vehicle that can improve safety and solve social and environmental challenges for millions of people – not just those who can afford luxury vehicles.”

Autonomous vehicles in 2021 are part of Ford Smart Mobility, the company’s plan to be a leader in autonomous vehicles, as well as in connectivity, mobility, the customer experience, and data and analytics.

Driving autonomous vehicle leadership
Building on more than a decade of autonomous vehicle research and development, Ford’s first fully autonomous vehicle will be a Society of Automotive Engineers-rated level 4-capable vehicle without a steering wheel or gas and brake pedals. It is being specifically designed for commercial mobility services, such as ride sharing and ride hailing, and will be available in high volumes.

“Ford has been developing and testing autonomous vehicles for more than 10 years,” said Raj Nair, Ford executive vice president, Global Product Development, and chief technical officer. “We have a strategic advantage because of our ability to combine the software and sensing technology with the sophisticated engineering necessary to manufacture high-quality vehicles. That is what it takes to make autonomous vehicles a reality for millions of people around the world.”

This year, Ford will triple its autonomous vehicle test fleet to be the largest test fleet of any automaker – bringing the number to about 30 self-driving Fusion Hybrid sedans on the roads in California, Arizona and Michigan, with plans to triple it again next year.

Ford was the first automaker to begin testing its vehicles at Mcity, University of Michigan’s simulated urban environment, the first automaker to publicly demonstrate autonomous vehicle operation in the snow and the first automaker to test its autonomous research vehicles at night, in complete darkness, as part of LiDAR sensor development.

To deliver an autonomous vehicle in 2021, Ford is announcing four key investments and collaborations that are expanding its strong research in advanced algorithms, 3D mapping, LiDAR, and radar and camera sensors:

Velodyne: Ford has invested in Velodyne, the Silicon Valley-based leader in light detection and ranging (LiDAR) sensors. The aim is to quickly mass-produce a more affordable automotive LiDAR sensor. Ford has a longstanding relationship with Velodyne, and was among the first to use LiDAR for both high-resolution mapping and autonomous driving beginning more than 10 years ago
SAIPS: Ford has acquired the Israel-based computer vision and machine learning company to further strengthen its expertise in artificial intelligence and enhance computer vision. SAIPS has developed algorithmic solutions in image and video processing, deep learning, signal processing and classification. This expertise will help Ford autonomous vehicles learn and adapt to the surroundings of their environment
Nirenberg Neuroscience LLC: Ford has an exclusive licensing agreement with Nirenberg Neuroscience, a machine vision company founded by neuroscientist Dr. Sheila Nirenberg, who cracked the neural code the eye uses to transmit visual information to the brain. This has led to a powerful machine vision platform for performing navigation, object recognition, facial recognition and other functions, with many potential applications. For example, it is already being applied by Dr. Nirenberg to develop a device for restoring sight to patients with degenerative diseases of the retina. Ford’s partnership with Nirenberg Neuroscience will help bring humanlike intelligence to the machine learning modules of its autonomous vehicle virtual driver system
Civil Maps: Ford has invested in Berkeley, California-based Civil Maps to further develop high-resolution 3D mapping capabilities. Civil Maps has pioneered an innovative 3D mapping technique that is scalable and more efficient than existing processes. This provides Ford another way to develop high-resolution 3D maps of autonomous vehicle environments
Silicon Valley expansion
Ford also is expanding its Silicon Valley operations, creating a dedicated campus in Palo Alto.

Adding two new buildings and 150,000 square feet of work and lab space adjacent to the current Research and Innovation Center, the expanded campus grows the company’s local footprint and supports plans to double the size of the Palo Alto team by the end of 2017.

“Our presence in Silicon Valley has been integral to accelerating our learning and deliverables driving Ford Smart Mobility,” said Ken Washington, Ford vice president, Research and Advanced Engineering. “Our goal was to become a member of the community. Today, we are actively working with more than 40 startups, and have developed a strong collaboration with many incubators, allowing us to accelerate development of technologies and services.”

Since the new Ford Research and Innovation Center Palo Alto opened in January 2015, the facility has rapidly grown to be one of the largest automotive manufacturer research centers in the region. Today, it is home to more than 130 researchers, engineers and scientists, who are increasing Ford’s collaboration with the Silicon Valley ecosystem.

Research and Innovation Center Palo Alto’s multi-disciplinary research and innovation facility is the newest of nearly a dozen of Ford’s global research, innovation, IT and engineering centers. The expanded Palo Alto campus opens in mid-2017.
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Še Hyundai Ioniq:
[youtube]https://youtu.be/4TKTdoQS1h0[/youtube]
ioniq-avtonomni-sistem.jpg
ioniq-avtonomni-sistem.jpg (19.63 KiB) Pogledano 8607 krat
[/center]

In še komentar novinarja Autobloga:
“The ride experience is drama-free if a bit on the cautious side. Braking is often moderate to heavy, more on/off than the modulation range of many human drivers, but we felt no panic braking or ABS intervention. The steering wheel ratchets through turns in what appear to be three- or four-degree increments, then calculates that’s not enough, and adds more or less as needed. That kind of steering movement is a curious thing to watch, and likely not the most energy-efficient or easiest on tires, but it wasn’t abrupt enough to transfer lateral motion or head-toss to occupants. Once the car has satisfied itself the road is clear, acceleration to the limit is electric-car crisp, effortless. and quiet.”
Damijan, Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nissan LEAF z opremo potrebno za avtonomno vožnjo.

[youtube]https://youtu.be/cfRqNAhAe6c[/youtube]

Zanimiv mi je podatek da računalniki potrebujejo 1.5kW energije za procesiranje vseh kamer in lidarjev
Damijan, robert, matija, Dzun Tao, duledoz
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Avtonomna prihodnost transporta

Odgovor Napisal/-a CRF »

WAYMO bo izgleda prvi, ki bo dobil dobvoljenje za dejansko vožnjo brez šoferja. V naslednjim mesecih bodo storitev prevoza ponudili javnosti. Potnik bo imel na voljo gumbe START, STOP in HELP. V začetni fazi naj bi bil v avtu še WAYMOv uslužbenev, ampak ne za volanom. Tole bo še super zanimivo!
In mislim da tole nise električni avtomobili..... škoda Aha, našel: Chrysler Pacifica hybrid minivans

[youtube]https://youtu.be/aaOB-ErYq6Y[/youtube]
Odgovori

Vrni se na “Vse kar ni EV”