Le zračno hlajenje

Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Zoe ima zaprt sistem, zračno hlajenje s klimo kjer je uparjalnik podoben tistemu v kabini, tudi zadaj za baterijo, ki hladi zrak, kateri potem kroži čez baterijo. V zoe je hlajenje povsem učinkovito, tudi za 50 kwh poljnenje kot tudi praznjenje(je vseeno).
N75, mogoče bi moral na kakšen update BMS-a ker nekateri pa dosegajo 40 kW z q90.V zoe ni problem pretopla baterija ampak premrzla in mogoče ima tvoja bug, da prekmalu začne hladiti baterijo in tako le ta nikoli ne doseže optimalne temperature za 43 kW poljnenje.
Grelec v zoe Z.E. 40 je malce premajhen, mislim da 400 W, napaja pa se iz 12 V akumulatorja, tako da če greš polnit avto na hitro polnilnico ti ne pomaga kaj dosti. . malce pa
matija
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2163
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1258
1045

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

robertto napisal/-a:KIA Soul ima reseno tako, da ima v dno prtljaznika montiran ventilator in prisiljeno vlece zrak iz potniske kabine iz pod prednjih sedezev. Pozimi se greje, ker je v potniski kabini toplo, poleti hladi, zaradi klimatizirane potniske kabine. Simpel in deluje.
Nekaj podobnega ima tudi Prius.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a N75 »

pirpy napisal/-a:Zoe ima zaprt sistem, zračno hlajenje s klimo kjer je uparjalnik podoben tistemu v kabini, tudi zadaj za baterijo, ki hladi zrak, kateri potem kroži čez baterijo. V zoe je hlajenje povsem učinkovito, tudi za 50 kwh poljnenje kot tudi praznjenje(je vseeno).
N75, mogoče bi moral na kakšen update BMS-a ker nekateri pa dosegajo 40 kW z q90.V zoe ni problem pretopla baterija ampak premrzla in mogoče ima tvoja bug, da prekmalu začne hladiti baterijo in tako le ta nikoli ne doseže optimalne temperature za 43 kW poljnenje.
Grelec v zoe Z.E. 40 je malce premajhen, mislim da 400 W, napaja pa se iz 12 V akumulatorja, tako da če greš polnit avto na hitro polnilnico ti ne pomaga kaj dosti. . malce pa
Baterija se v Zoe ne pregreva, ja verjetno takoj ko gre čez 25 stC jo hladi.

Gretje baterije pomaga da ko je priklopljen na kabel, greje baterijo, da v mrazu ne pade temperatura pod npr 5stC .

Mrzla baterija je problem za Zoe niti 22kW ne polni.

Ker imaš tudi ti Zoe, CanZE poznam, želel bi si imeti v Zoe še en prikazovalnik fiksno montiran, povezan na OBD, in prikaz nekaterih podatkov kot pri CanZE.

Samo en primer polnjenja na Petrolu:
26 do 65%
16,379 kWh
čas 30:48
6,2 €
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Na canze strani je bilo objavljeno kako si je en avstrijec naredil canze na nokia display ter povezal na obd port, vendar ne najdem objave.
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
870
1087

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a giotto »

https://youtu.be/mcfXiNEfPsM

Očitno ostajajo pri zgolj pasivnem zračnem hlajenju. Se pravi isto kot pri verziji z manjšo baterijo.
CRF, SimonZed
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Počakajmo na prve teste, nekak dvomom, da bi Nissan še v drugo naredil takšno napako.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Presenečen boš.
Nejccc
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a Damijan »

robertto napisal/-a:KIA Soul ima reseno tako, da ima v dno prtljaznika montiran ventilator in prisiljeno vlece zrak iz potniske kabine iz pod prednjih sedezev. Pozimi se greje, ker je v potniski kabini toplo, poleti hladi, zaradi klimatizirane potniske kabine. Simpel in deluje.
Pri temperaturah blizu ledišča se pri AC polnjenju vklopijo tudi (opcijski) grelci akumulatorja;
konkretno moj Soul EV je bil narejen za Norveško in jih ima vgrajene.

Tukaj je še prikaz hlajenja, ki se vklopi, ko temperatura preseže 30 st.C


vir: https://driving.solar/kia-soul-ev-vs-ni ... omparison/
Priponke
soulev_battery_cooling.png
soulev_battery_cooling.png (222.84 KiB) Pogledano 4048 krat
Soul EV believer
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Glede na to da je baterija za tretjino večja, se bo tudi za tretjino manj grela
CRF
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Ampak zaradi dvojn moči polnjenja pa načelo še bolj.
pirpy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Za 30% se bo manj grela za 50% se bo pa bolj grela No, ne bo tako hudo, tistih 100kW je na papirju...
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2311
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1692
2218

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a crunchy »

CRF napisal/-a:Za 30% se bo manj grela za 50% se bo pa bolj grela No, ne bo tako hudo, tistih 100kW je na papirju...
Načeloma res, je pa potrebno upoštevati naslednje: če bi bil akumulator fizično isti in če bi polnili z 90 kW namesto s 45 kW bi bila oddana toplotna moč v bateriji 4-krat večja. Za isto polnjenje v kWh bi se tako baterija 2-krat bolj segrela (sprememba temperature bi bila 2-krat večja). Ker pa je nov akumulator za 50% večji, bi se na račun polnjenja z 90 kW, za isto spremembo SOC-a, 3-krat bolj segrel.
Tudi, če temu odštejemo 30% smo še vedno v nevarnih vodah. Predvidevam, da so vsaj izboljšali pasivno odvajanje toplote, drugače ne bo dobro.
Seveda to velja, če niso čudežno znatno zmanjšali notranje upornosti akumulatorja.
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 196
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
156
31

Re: Le zračno hlajenje

Odgovor Napisal/-a En ev »

baterije so ostale od proizvajalca AESC le z 25% povečanjem energijske gostote in z povečanjem celic 288. Boljšo odvajanje temperature so očitno dobili z tem da celice niso več v paketih ampak zunaj.
Priponke
nova baterija
nova baterija
bat2.png (281.61 KiB) Pogledano 3899 krat
stara baterija
stara baterija
bat1.png (628.77 KiB) Pogledano 3899 krat
crunchy, matija
Odgovori

Vrni se na “Leaf 2019”