Le zračno hlajenje

Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1812
Avto: Kona EV
1365
1953

Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 04 Dec 2018, 15:03

Ali so resni? Tudi 60 kWh Leaf 2019 bo (vsaj na začetku) brez vodnega hlajenja?!

Exclusive: 60kWh Leaf to debut without liquid-cooling - electrive.com
crunchy, CRF, DCT
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1812
Avto: Kona EV
1365
1953

Re: Nissan LEAF 2019

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 04 Dec 2018, 15:15

Uporabili naj bi zgolj ventilator kot pri eNV200. :o
No, napredek je... Verjetno bo zasnovan tako, da bo omogočal eno 100 kW polnjenje na teden? :bang:
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 417
314
442

Re: Nissan LEAF 2019

OdgovorNapisal/-a giotto » 04 Dec 2018, 17:09

:bang: Kar ne morem verjet :bang:
SimonZed
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 413
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
398
148

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a DCT » 05 Dec 2018, 08:27

SimonZed je napisal/-a:Ali so resni? Tudi 60 kWh Leaf 2019 bo (vsaj na začetku) brez vodnega hlajenja?!

Exclusive: 60kWh Leaf to debut without liquid-cooling - electrive.com


Haha,tudi pri večji bateriji bodo varčevali pri TMS-ju,pa saj niso normalni
Osnovno prezračevanje z ventilatorjem LOL :giggle: A to se malo norca delajo,a mislijo da so kupci tako neumni? Ali pa mislijo,da so še v letu 2010,ko niso imeli konkurence?
No,še toliko bolje za Hyundai/Kio in ostale,ki jim bodo prevzeli večino kupcev v tem razredu...
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 786
Kraj: MB
Avto: NISSAN
491
309

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a BogyX » 05 Dec 2018, 08:29

Popoln idiotizem s strani Nissana. Ali pa imajo težave s tehnologijo...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5419
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3938
4259

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Dec 2018, 08:31

Zračno hlajenje je lahko precej učinkovito, če je le pravilno implementirano (Soul, Zoe... Ni nobenih težav).
Ne pa tako kot ima ENV200, da hladi samo med polnjenjem. To je pa prepozno!
Admin @ EVSVET.eu
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 237
Kraj: Okolica Ljubljane
143
2

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a Pier » 05 Dec 2018, 08:54

DCT je napisal/-a:
SimonZed je napisal/-a:Ali so resni? Tudi 60 kWh Leaf 2019 bo (vsaj na začetku) brez vodnega hlajenja?!

Exclusive: 60kWh Leaf to debut without liquid-cooling - electrive.com


Haha,tudi pri večji bateriji bodo varčevali pri TMS-ju,pa saj niso normalni
Osnovno prezračevanje z ventilatorjem LOL :giggle: A to se malo norca delajo,a mislijo da so kupci tako neumni? Ali pa mislijo,da so še v letu 2010,ko niso imeli konkurence?
No,še toliko bolje za Hyundai/Kio in ostale,ki jim bodo prevzeli večino kupcev v tem razredu...


Ne vem s čim jih bodo prevzeli, glede na to, da imajo tako majhne proizvodne zmogljivosti. Na neko Norveško, kjer je več kot 50% električnih vozil, naj bi Kia v letu 2019 dostavila samo 2000 e-Nirov. Saj ne vem, kaj naj rečem...
Stromcek, matija
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 316
Avto: Ioniq, Rav4
333
180

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 05 Dec 2018, 09:00

Zracno hlajenje je super, ce je izvedba pravilna. Lahko, malo stvari gre lahko narobe, ni potrebe po posebnem hladilnem mediju... V tem primeru zal ocitno ni najboljsa vsaj glede na napisano.

Pa konckoncev ma Ioniq tud zracno hlajeno. Pa ne vem ce ima kdo probleme. Se electricdave (ce se prav spomnem), ko je sel namenoma iskat "rapidgate" pr ioniqu je pac mel malo bolj segreto baterijo ampak polnjenje je blo pa normalno vec al manj.

Doma smo meli zracno hlajen traktor pa ni blo nikol problemov. Sam je bla izvedba OK.
DGJ
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 786
Kraj: MB
Avto: NISSAN
491
309

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a BogyX » 05 Dec 2018, 10:37

Zračno je cenejše, zahteva menjavo filtrov, učinkovito če so celice dovolj narazen, nima problemov z zunanjo temperaturo (problem ima celica :-) ).
Vodno manjše (bol kompaktna baterija), bol efikasno (lahko prevzame veš toplotne energije), hladilna tekočina ne sme zmrznit in se spreminja s časom - potrebna menjava po par letih.

Težko si predstavljam kombinacijo 100kW polnjenja in zračnega hlajenja - razen če je sestava baterij drugačna.
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 413
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
398
148

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a DCT » 05 Dec 2018, 10:46

Hitch-Hiker je napisal/-a:Zracno hlajenje je super, ce je izvedba pravilna. Lahko, malo stvari gre lahko narobe, ni potrebe po posebnem hladilnem mediju... V tem primeru zal ocitno ni najboljsa vsaj glede na napisano.

Pa konckoncev ma Ioniq tud zracno hlajeno. Pa ne vem ce ima kdo probleme.


Ne se hecat no,saj nismo v oddelku pravljic :)
Zakaj potem ravno Kia in Hyundai pri novi generaciji baterij (Niro,Kona,Soul) ne ostajata pri cenejšem "super" zračnem hlajenju,ampak posebej poudarjata,da gre za "state-of-the-art liquid cooled battery"? Ker je zračno hlajenje super? Resno? :giggle:
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 316
Avto: Ioniq, Rav4
333
180

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 05 Dec 2018, 10:54

DCT je napisal/-a:Ne se hecat no,saj nismo v oddelku pravljic :)
Zakaj potem ravno Kia in Hyundai pri novi generaciji baterij (Niro,Kona,Soul) ne ostajata pri cenejšem "super" zračnem hlajenju,ampak posebej poudarjata,da gre za "state-of-the-art liquid cooled battery"? Ker je zračno hlajenje super? Resno? :giggle:

Ja zracno hlajenje je super. Samo izvedba mora biti pravilna. Si vozil kdaj APN6. Nikoli ni blo problemov pa je bil zracno hlajen.
Ioniq nima problemov pa je zracno hlajen....
Tezava ki nastane je ko hoces stlacit v cim manjse ohisje takrat pa zrak ne odvaja vec dovolj dobro. Sama toplotna kapaciteta in zmoznost odvajanja toplote je pri tekocini visja kot pri zraku. Pa ce so pametni lahko toploto reciklirajo za ogrevanje kabine, ce je je toliko.
Ampak kar sem napisal se vedno velja. Je poceni, ne potrebuje posebnega medija,... Pac izvedba mora biti pravilna.
DGJ, evid
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 413
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
398
148

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a DCT » 05 Dec 2018, 11:45

Primerjati hlajenje bencinskih motorjev s hlajenjem baterije je kot bi primerjal jabolka in hruške,čisti nesmisel...

Sicer si pa že odgovoril s svojim stavkom ("Tezava ki nastane je ko hoces stlacit v cim manjse ohisje takrat pa zrak ne odvaja vec dovolj dobro").
Torej ja,teoretično,ob dobri izvedbi (in ob VELIKO prostora) bi bilo tudi zračno hlajenje približno ok...ampak vsi vemo da tega prostora ni,in da se pri baterijah še kako gleda na velikost.
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 316
Avto: Ioniq, Rav4
333
180

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 05 Dec 2018, 13:30

DCT je napisal/-a:Primerjati hlajenje bencinskih motorjev s hlajenjem baterije je kot bi primerjal jabolka in hruške,čisti nesmisel...

Ni cisto res. V obeh primerih imas vir toplote, ki ga moras ohladit.
V enem primeru je to (bencinski) motor v drugem baterija.
Razlika: pri motorju znotraj (majhne) mase nastaja ogromno toplote pri bateriji pa znotraj velike mase nastaja malo manj toplote.
V obeh primerih jo je pa treba odvajat. Kaj je bolje pa potem ugotovijo inzenirji za vsak konkreten primer.
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 413
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
398
148

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a DCT » 05 Dec 2018, 16:45

Hitch-Hiker je napisal/-a:
DCT je napisal/-a:Primerjati hlajenje bencinskih motorjev s hlajenjem baterije je kot bi primerjal jabolka in hruške,čisti nesmisel...

Ni cisto res. V obeh primerih imas vir toplote, ki ga moras ohladit.
V enem primeru je to (bencinski) motor v drugem baterija.
Razlika: pri motorju znotraj (majhne) mase nastaja ogromno toplote pri bateriji pa znotraj velike mase nastaja malo manj toplote.
V obeh primerih jo je pa treba odvajat. Kaj je bolje pa potem ugotovijo inzenirji za vsak konkreten primer.


To je res,z eno ključno in bistveno razliko: pri bateriji poteka degradacija,ki jo morajo inženirji čimbolj minimalizirati,in tukaj pride do izraza učinkovito hlajenje,ki ga ne moreš vedno zagotovit z zrakom (znane so težave Leafa v vročih predelih ZDA in posledično hude degradacije baterije,medtem ko so se Volti s tekočinsko hlajeno baterijo na istem območju obnesli odlično)...pri bencinskem motorju degradacije ni...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5419
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3938
4259

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Dec 2018, 17:25

DCT je napisal/-a:pri bencinskem motorju degradacije ni...

Hehe, to bi moral povedat mojemu Yugotu ki po "malce" pregrevanja ni več hotel na Vršič :)
SimonZed, Damijan, Stromcek, DGJ, Robie
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3089
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3281
4407

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Dec 2018, 11:21

Obstajajo tudi razlike med zracnimi hlajenji zato so razlicno ucinkovita:
- ventilator ki vpihava zunanji zrak v baterijo
- ventilator ki vpihava zrak iz avtomobilske kabine v baterijo
- cevovod ki dovaja v baterijo klimiatiziran zrak, torej ohlajen s klimo na ~7°C
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 683
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
396
226

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a N75 » 06 Dec 2018, 12:24

Lahko kdo kaj več napiše kako imajo različni avti narejeno hlajenje baterije.

Zoe ima zračno hlajenje, ne vem kako točno deluje, mislim da tudi greje baterijo. Zoe 41kWh se baterija počasi polni okoli 30kW, tako da zadostuje zračno hlajenje, zakaj ima tako nizko omejitev polnjenje, ali zaradi samih celic, ali da varujejo baterijo, ali zaradi hlajenja.

Pri Leaf 40kWh bi bolj kot hlajenje, pogrešal hitrejši polnilec kot 7kW, Leaf res ni možno polnit na 50kW DC, če bi imel 22kW polnilec, bi polnil na AC 22kW malo več časa in bolj poceni.
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 870
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
868
723

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a robertto » 06 Dec 2018, 13:19

KIA Soul ima reseno tako, da ima v dno prtljaznika montiran ventilator in prisiljeno vlece zrak iz potniske kabine iz pod prednjih sedezev. Pozimi se greje, ker je v potniski kabini toplo, poleti hladi, zaradi klimatizirane potniske kabine. Simpel in deluje.
Damijan
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 417
314
442

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a giotto » 06 Dec 2018, 13:42

Ali kdo ve kako ima i3 hlajenje oz. če ga sploh ima...
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1453
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
330
236

Re: Le zračno hlajenje

OdgovorNapisal/-a darjan » 06 Dec 2018, 13:55


  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na