Nissan Leaf 2018 poraba

crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a crunchy » 02 Dec 2018, 09:12

Včeraj sem z LeafSpy-em izmeril porabo Leafa 2 v kWh iz Pirana do Ljubljane: Na Ravbarkomandi 16 kWh, na Lomu 18 kWh, na odcepu za Vrhniko 18,4 kWh in razcep Kozarje slabih 21 kWh. Hitrost po tempomatu 100 km/h. Dejanska hitrost zaradi 16" zimskih gum okrog 93 km/h. Temperatura od nekje 8oC na morju do približno 1oC v Ljubljani.
pirpy, DGJ, Dzun Tao
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 09:58

Ali si imel burjo v obraz ?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a crunchy » 02 Dec 2018, 10:00

Glede včerajšnje porabe še nekaj. Pri zunanji temperaturi okrog 1-3 oC in nastavljeni notrani 20oC je po LeafSpy-u porabljal okrog 500 W za A/C (ko se je kabina že segrela - prej je bilo več). Ko se je prikazalo sonce, je občasno izklapljal A/C. Pri temperaturi okrog 1-2 oC sem tudi opazil, da se je občasno na kratko vklopil "heater". Moč se mi zdi da je bila nekje okrog 200 W, ampak nisem prepričan. Predvidevam, da gre za grelnik baterije??
Poraba od Pirana do Kozarij, če je verjeti Google Maps-u (114 km), je bila 18.4 kWh/100 km. Zdi se mi precej, je pa res, da ni poletje in da gremo navzgor.
Aha - burja - nisem opazil, da bi me kaj premetavalo na cesti. Po moje hitrost vetra ni bila velika.
matija
Vremenko
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Opel Astra
24
13

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 02 Dec 2018, 11:17

Včeraj ni bilo burje oz. SV vetra na tem odseku, bilo je nekaj zahodnega do JZ vetra, tako da ti je veter kvečjemu "pomagal". Ob kateri uri približno si vozil po Primorki @crunchy?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 12:08

Jaz sem imel najslabši rezultat iz morja januarja letos, ko smo se peljali iz Pirana,Temperatura od -2 do 1 , burja v obraz , naletaval je tudi sneg, do Ljubljane v eko torej hitrost 90-100 ogrevanje minimalno, od Ljubljane naprej pa ogrevanje normalno, in tudi hitrost malo čez 100 . Na Trojane smo prišli z povprečno porabo 20.1 kWh/100 km in porabljenimi 32 kWh za 163 km.
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 445
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
438
439

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 02 Dec 2018, 12:22

Moja poraba po Nissanovem merilcu 18-19 kWh. Mislim, da vsaj 2 prinesejo zimske gume.
Prav tako opažam, da se skoraj vedno polni pod 30 kW danes celo manj, pa prvo polnjenje, baterija hladna?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 12:30

Zoe se pri temperaturi baterije 0 stopinj polni z 8 kw :)
Uporabniški avatar
robertto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 432
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
441
408

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a robertto » 02 Dec 2018, 12:53

Kje? Na 22kW polnilnici?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 13:17

ja
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 13:21

vendar to ni problem, če imaš svojo polnilnico in polniš doma ,kjer čez noč napolniš in ko greš zjutraj na pot je baterija polna in hladna, po 200 km ko spet polniš se pa že ogreje in normalno polni problem nastane če nimaš doma polnilnice in bi pred dolgo potjo napolnil na 22 al 43 kW polnilnici, potem si pa tam cel dan :)
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a crunchy » 02 Dec 2018, 13:38

Vremenko je napisal/-a:Včeraj ni bilo burje oz. SV vetra na tem odseku, bilo je nekaj zahodnega do JZ vetra, tako da ti je veter kvečjemu "pomagal". Ob kateri uri približno si vozil po Primorki @crunchy?

Nekje okrog 17:15 smo startali iz Pirana
Vremenko
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Opel Astra
24
13

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 02 Dec 2018, 15:10

Ja prav tem čas pa je bilo nekaj malega burje oz. vetra proti tebi, tako da malo je ziher povečalo porabo. Kot bi peljal nekaj km/h več v brezvetrju.
crunchy
Pier
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 85
Kraj: Okolica Ljubljane
48
2

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a Pier » 02 Dec 2018, 21:17

pirpy je napisal/-a:vendar to ni problem, če imaš svojo polnilnico in polniš doma ,kjer čez noč napolniš in ko greš zjutraj na pot je baterija polna in hladna, po 200 km ko spet polniš se pa že ogreje in normalno polni problem nastane če nimaš doma polnilnice in bi pred dolgo potjo napolnil na 22 al 43 kW polnilnici, potem si pa tam cel dan :)


Glede na to, da še nimam električnega vozila, bi vseeno vprašal, če kdo prakticira (tisti, ki polnite avto na domači polnilnici), da polni baterijo tako, da je avto poln zjutraj tik predno gre na pot in se baterija še ne ohladi. Se pravi, da ne pričneš s polnjenjem takrat, ko prideš domov, če je to ob 17h popoldan ali pa ob 20h zvečer, ampak da se prične s polnjenjem ob polnoči, če se ti recimo avto polni 8h in greš na pot ob 8h zjutraj? Je potem kakšna razlika pri teh temperaturah okrog 0°C in nižje ali ni bistvene razlike?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 21:44

Jaz to občasno prakticiram a se niti, če polnim z 13 kw trifazno baterija ne ogreje kaj prida, ogreje se šele ko naredim 50 km po AC.
Če polniš pa enofazno pa ni neke opazne razlike.
Zelo pogrešam grelec baterije.
Pier
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 85
Kraj: Okolica Ljubljane
48
2

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a Pier » 02 Dec 2018, 21:59

pirpy je napisal/-a:Jaz to občasno prakticiram a se niti, če polnim z 13 kw trifazno baterija ne ogreje kaj prida, ogreje se šele ko naredim 50 km po AC.
Če polniš pa enofazno pa ni neke opazne razlike.
Zelo pogrešam grelec baterije.


Pa se ti ob takem polnjenju pozna kakšen kilometer večji doseg ali je to tako zanemarljivo malo, da se niti ne splača matrati s tem, da bi polnil na tak način?
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 445
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
438
439

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 02 Dec 2018, 22:13

Večinoma nastavim da je zjutraj baterija do 80%. Če gram kam dalje pripravim tako, da se približa do odhoda na 100 %.
Računski km, pa so tako različni, posebej v teh hladnih dneh, ko je poraba okrog 18 kWh/100km. Niha od 30 km.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1488
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
796
365

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a pirpy » 02 Dec 2018, 23:44

Če polnim 13 kw se segreje, ne spomnim pa se koliko.
Če greš z hladno baterijo na dolgo pot se zaradi notranje višje upornosti baterije, baterija pospešeno greje in s tem izgublja energijo.
Meni se na poti v mb (80 km) ogreje na 20 stopinj potem pa tam ostane, če vozim do 100 km/h torej, ker vem da tehtajo celice v Zoe okoli 180 kg in ker jih moram ogreti za 20 stopinj, je to 180 kg x 20 stopinj x 085 J = 3.060 kJ /3.6 in dobimo 0.85 kWh.
Ker se celice dotikajo nosilcev preko haterih nekaj energije uide do ohišja je ta številka še večja.
Po moji laični oceni več kot 1 kWh.
specifična toplota 0.85J/gK je za 18650 baterije a mislim ,da jo lahko uporabimo tudi v našem primeru.
http://www.inforlab-chimie.fr/doc/document_fichier_279.pdf

Imam prav ?
crunchy, matija
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 266
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
355
537

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a talker2 » 03 Dec 2018, 10:08

Glede na to, da še nimam električnega vozila, bi vseeno vprašal, če kdo prakticira (tisti, ki polnite avto na domači polnilnici), da polni baterijo tako, da je avto poln zjutraj tik predno gre na pot in se baterija še ne ohladi.

Točno tako polnjenje priporoča Toyota. Moj ima timer, ki ga lahko nastaviš na "Departure time". Jaz ga imam nastavljenega vsak dan na 5:55, da končam polnjenje v nizki tarifi. Deluje pa tako, da ko priklopiš kabel preveri koliko moči je na voljo za polnjenje in potem sam izračuna kdaj mora začeti polniti, da bo končal do "Departure time". Če je mrzlo pred začetkom polnjenja še ogreje baterijo z grelcem. Opcijsko lahko tudi ogreješ kabino 10 min pred "Departure time". Jaz polnim samo na 6A, ker imam za napolniti max. 6,3 kWh, če je baterija čisto prazna. Traja lepo počasi 6 ur in pol v nizki tarifi in baterija je zjutraj ogreta kolikor pač je tik pred odhodom od doma, kar naj bi bilo optimalno. Nekaj stopinj ima več, če polnim na ta način.
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a crunchy » 03 Dec 2018, 12:40

Samo nekaj bi rad dodal. Potrebno je vedeti naslednje: pri 2 x večjem toku polnjenja se baterija 4 x bolj segreva (P = R * I * I). Če polnite z močjo 3 kW in se baterija v nekem (kratkem) času segreje za 0,5oC, potem se bo pri 6 kW v istem času segrela za približno 2oC. Torej, če je cilj kratkoročno segrevanje baterije, potem polni z največjim možnim tokom. Seveda pa se moramo zavedati, da je segrevanje baterije = izgube pri polnjenju.

Po daljšem času (ko se moč gretja baterije izenači s toplotnimi izgubami v okolico) pa je razlika med temperaturo baterije in okolico sorazmerna moči polnjenja (npr. če bi pri 3 kW moči polnjenja bila temperatura baterije 3oC nad okolico, potem bi bila pri 6 kW moči polnjenja temperatura 6oC nad okolico).
matija
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
535
581

Re: Nissan Leaf 2018 poraba

OdgovorNapisal/-a crunchy » 03 Dec 2018, 15:51

crunchy je napisal/-a:Po daljšem času (ko se moč gretja baterije izenači s toplotnimi izgubami v okolico) pa je razlika med temperaturo baterije in okolico sorazmerna moči polnjenja (npr. če bi pri 3 kW moči polnjenja bila temperatura baterije 3oC nad okolico, potem bi bila pri 6 kW moči polnjenja temperatura 6oC nad okolico).


Ne vem kaj govorim. Nisem spil nobene sumljive (beri: C2H5OH) tekočine, pa takšne klatim. :giggle:

Moralo bi pisati: Po nekem času, ko baterijo napolnemo za isti % SOC (npr. iz 40% na 80 %), pa je sprememba temperature dobro izolirane baterije sorazmerna moči polnjenja (npr. če bi pri 3 kW moči polnjenja temperatura baterije narasla za 3oC, potem bi pri 6 kW moči polnjenja temperatura narasla za 6oC).
:oops:

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na