Degradacija baterije

Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ker vemo da imajo vsi Hyundai neuničljive baterije (OBD vedno javlja 100% SOH), je tole zanimiv test/meritev, da vidimo približno kje smo v realnosti.

Tale Ioniq je (približno) na 92% SOH po 92.000 kilometrih.

[youtube]https://youtu.be/lA1emH7zXKY[/youtube]
DGJ, FV-EV
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Auč.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Jaz lahko dodam, da pri mojem, ki ima 102k km dosegam še enake razdalje ali celo večje kot prvi dan ko sem ga prejel.
GOM se mi trenutno prikazuje največji v celotnem lastništvu.

Kot sem že omenjal, če je degradacija, jo v dejanski uporabi vozila ni opaziti.
nakaza
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Pri vsakem avtu je degradacija baterij, vprašanje je le koliko pri katerem. Mislim, da če ne bo kaj hudo narobe, pri Koni64 ne bomo mogli tega testirat prej kot pri 100.000 ali 200.000km, ker bi morala biti ta degradacija zanemarljiva

Lahko pa ugibamo, da bo pri 100.000km 3% in pri 500.000km 15-20%?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Tipično stvar ni linearna ampak neka 'poljubna' krivulja.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1892
Avto: V vsakem primeru EV
1781
1661

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a Matej »

DGJ napisal/-a:Jaz lahko dodam, da pri mojem, ki ima 102k km dosegam še enake razdalje ali celo večje kot prvi dan ko sem ga prejel.
GOM se mi trenutno prikazuje največji v celotnem lastništvu.

Kot sem že omenjal, če je degradacija, jo v dejanski uporabi vozila ni opaziti.
Tudi sam ne opazim neke razlike. Letos sem celo dosegel, večkrat, višji GOM kot v prvem letu...
DGJ, SimonZed
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

warpedone napisal/-a:Tipično stvar ni linearna ampak neka 'poljubna' krivulja.
Drži, zato bi bilo fajn vedeti neko povprečno krivuljo in če opaziš bistveno odstopanje začneš težiti z garancijo, servisi, zamenjavo,...skratka adrenalin se poveča
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a EVH »

Današnja pot v Koper:
Do cca Kozine po 102km: 102×112÷0.4=28,56
Do Kopra in še malo okrog 179km: 179×97÷0.64=27,13
Tako, da ni prav jasno.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a matija »

Vsaka baterija v prvem letu izgubi nekje 5% SoH. Padec je najprej vecji, nato skoraj linearno pocasi pada. Ce se v avtu to ne vidi, je le proizvajalec naredil vecji buffer.
darjan, DGJ, Vremenko
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1892
Avto: V vsakem primeru EV
1781
1661

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a Matej »

Pa je podatek preko obd2 sploh veredostojen ? Najbrž bi bilo bolj zanesljivo izpraznit avto na nulo in ga dati polnit in potem ob koncu polnjenja upoštevati izgube cca 5 procentov.
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Po vseh raziskavah in izkušnjah, kar sem do sedaj zasledil na večjo degredacijo najbolj vpliva polnjenje samo na DC, višje temperature baterij, npr. zračno hlajene in ali okolice, praznitev na nulo oz. blizu in na 100%, še posebej če je potem polna na vročini... Manj pa starost, število polnjenj oz. dopolnitev, km...
Načeloma tudi pri prvih ne bi smelo biti krize, a vendar, če ne prej pri rabljenih bo razlika ali je degredacija 15 ali 30%.
Kaj pa npr avto garažiran ali ne, klimatske razmere npr. razlika KR in KP, eden samo ravnina, drug dnevno veliki klanci, lepa/uničena cesta, eden stalno na polno oz. divja, velikost baterije, št. ciklov ob polnjenju 10, 20 do 70, 80% tako menda preživi avto...
prijazen
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Po moje sploh pozimi ni nobene panike polniti kono na 100 %, ker vsaj meni kaže, da je to realno zgolj 93 % (SOC BMS).
edi-b
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a edi-b »

SimonZed napisal/-a:Po moje sploh pozimi ni nobene panike polniti kono na 100 %, ker vsaj meni kaže, da je to realno zgolj 93 % (SOC BMS).
Me zanima ali je torej razlika pri podatkih teh meritev med polnjenjem na 100% poleti pri 30st zunaj in pozimi
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Če je tukaj kdo, ki polni IONIQ-a konstantno med 20 in 80% oziroma ga ne polni do 100% lahko primerjava. Jaz ga vedno polnim do 100% razen med delom, sestanki ipd, ko se dopolni kolikor pač se, ko je polnilnica blizu mesta postanka.

Zanimivo bo primerjati čez cca 2,5 leti, ko bo moj avto star 5 let in bo imel med 200k in 250k km.
Do sedaj (115k km) ne opažam degradacije. V ozadju zagotovo je vendar se (še) ne vidi.
edi-b, prijazen, timo, Robinhood
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Sam ne vem ali je bolje avto prazniti do nule iz 80%, kadar rabiš, ali pa je bolje polniti do 100% in prazniti le do 20%?

Doslej sem bil mnenja, da je bolje polniti le do 80%, sploh če avto ni na vročem (garaža) in če je nujno grem do ničle. Sedaj pa nisem več ziher, če ga ne bi raje polnil kar do 100% in posledično manjkrat prišel do ničle?
edi-b
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Degradacija baterije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Jaz ga raje polnim do 100 %, če potrebujem. Zgoraj ima itak buffer, spodaj pa je dobro imeti rezervo, ker nikoli ne veš. Pod 10 % še nisem šel. OBD podatki pa kažejo, da spodaj BMS nima bufferja (na zaslonu in BMS prikazujeta enak odstotek SoC). Nekaj ga verjetno ima, ampak ga ne kaže, tako kot zgoraj. Tudi na samem števcu sta le na dnu SoC dve rdeči črtici (in opozorila, da takoj polni, nato želva). Pri 100% ni nobenih opozoril, navodila celo priporočajo vsaj 1x mesečno polnjenje na 100 %.
edi-b, CRF, Nemelk, FV-EV
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ioniq”