Degradacija baterije

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6048
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4563
5150

Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Sep 2019, 11:09

Ker vemo da imajo vsi Hyundai neuničljive baterije (OBD vedno javlja 100% SOH), je tole zanimiv test/meritev, da vidimo približno kje smo v realnosti.

Tale Ioniq je (približno) na 92% SOH po 92.000 kilometrih.

DGJ, FV-EV
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1357
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1107
789

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a warpedone » 05 Sep 2019, 11:13

Auč.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1774
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2247
4282

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a DGJ » 05 Sep 2019, 11:26

Jaz lahko dodam, da pri mojem, ki ima 102k km dosegam še enake razdalje ali celo večje kot prvi dan ko sem ga prejel.
GOM se mi trenutno prikazuje največji v celotnem lastništvu.

Kot sem že omenjal, če je degradacija, jo v dejanski uporabi vozila ni opaziti.
nakaza
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1966
Avto: EV Kona 64
1954
1590

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 05 Sep 2019, 11:45

Pri vsakem avtu je degradacija baterij, vprašanje je le koliko pri katerem. Mislim, da če ne bo kaj hudo narobe, pri Koni64 ne bomo mogli tega testirat prej kot pri 100.000 ali 200.000km, ker bi morala biti ta degradacija zanemarljiva 8-)

Lahko pa ugibamo, da bo pri 100.000km 3% in pri 500.000km 15-20%?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1357
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1107
789

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a warpedone » 05 Sep 2019, 11:57

Tipično stvar ni linearna ampak neka 'poljubna' krivulja.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1418
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1289
973

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a Matej » 05 Sep 2019, 11:58

DGJ je napisal/-a:Jaz lahko dodam, da pri mojem, ki ima 102k km dosegam še enake razdalje ali celo večje kot prvi dan ko sem ga prejel.
GOM se mi trenutno prikazuje največji v celotnem lastništvu.

Kot sem že omenjal, če je degradacija, jo v dejanski uporabi vozila ni opaziti.


Tudi sam ne opazim neke razlike. Letos sem celo dosegel, večkrat, višji GOM kot v prvem letu...
DGJ, SimonZed
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1966
Avto: EV Kona 64
1954
1590

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 05 Sep 2019, 12:05

warpedone je napisal/-a:Tipično stvar ni linearna ampak neka 'poljubna' krivulja.


Drži, zato bi bilo fajn vedeti neko povprečno krivuljo in če opaziš bistveno odstopanje začneš težiti z garancijo, servisi, zamenjavo,...skratka adrenalin se poveča :giggle:
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 290
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
266
263

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a EVH » 05 Sep 2019, 12:24

Današnja pot v Koper:
Do cca Kozine po 102km: 102×112÷0.4=28,56
Do Kopra in še malo okrog 179km: 179×97÷0.64=27,13
Tako, da ni prav jasno.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3549
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4087
5293

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Sep 2019, 07:50

Vsaka baterija v prvem letu izgubi nekje 5% SoH. Padec je najprej vecji, nato skoraj linearno pocasi pada. Ce se v avtu to ne vidi, je le proizvajalec naredil vecji buffer.
darjan, DGJ, Vremenko
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1418
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1289
973

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a Matej » 28 Dec 2019, 19:34

Pa je podatek preko obd2 sploh veredostojen ? Najbrž bi bilo bolj zanesljivo izpraznit avto na nulo in ga dati polnit in potem ob koncu polnjenja upoštevati izgube cca 5 procentov.
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 477
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
599
1124

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a edi-b » 28 Dec 2019, 21:30

Po vseh raziskavah in izkušnjah, kar sem do sedaj zasledil na večjo degredacijo najbolj vpliva polnjenje samo na DC, višje temperature baterij, npr. zračno hlajene in ali okolice, praznitev na nulo oz. blizu in na 100%, še posebej če je potem polna na vročini... Manj pa starost, število polnjenj oz. dopolnitev, km...
Načeloma tudi pri prvih ne bi smelo biti krize, a vendar, če ne prej pri rabljenih bo razlika ali je degredacija 15 ali 30%.
Kaj pa npr avto garažiran ali ne, klimatske razmere npr. razlika KR in KP, eden samo ravnina, drug dnevno veliki klanci, lepa/uničena cesta, eden stalno na polno oz. divja, velikost baterije, št. ciklov ob polnjenju 10, 20 do 70, 80% tako menda preživi avto...
prijazen
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2133
Avto: Kona EV 64 kWh
1639
2466

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Dec 2019, 02:41

Po moje sploh pozimi ni nobene panike polniti kono na 100 %, ker vsaj meni kaže, da je to realno zgolj 93 % (SOC BMS).
edi-b
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 477
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
599
1124

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a edi-b » 29 Dec 2019, 09:32

SimonZed je napisal/-a:Po moje sploh pozimi ni nobene panike polniti kono na 100 %, ker vsaj meni kaže, da je to realno zgolj 93 % (SOC BMS).

Me zanima ali je torej razlika pri podatkih teh meritev med polnjenjem na 100% poleti pri 30st zunaj in pozimi
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1774
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2247
4282

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a DGJ » 29 Dec 2019, 11:24

Če je tukaj kdo, ki polni IONIQ-a konstantno med 20 in 80% oziroma ga ne polni do 100% lahko primerjava. Jaz ga vedno polnim do 100% razen med delom, sestanki ipd, ko se dopolni kolikor pač se, ko je polnilnica blizu mesta postanka.

Zanimivo bo primerjati čez cca 2,5 leti, ko bo moj avto star 5 let in bo imel med 200k in 250k km.
Do sedaj (115k km) ne opažam degradacije. V ozadju zagotovo je vendar se (še) ne vidi.
edi-b, prijazen, timo, Robinhood
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1966
Avto: EV Kona 64
1954
1590

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 29 Dec 2019, 12:33

Sam ne vem ali je bolje avto prazniti do nule iz 80%, kadar rabiš, ali pa je bolje polniti do 100% in prazniti le do 20%?

Doslej sem bil mnenja, da je bolje polniti le do 80%, sploh če avto ni na vročem (garaža) in če je nujno grem do ničle. Sedaj pa nisem več ziher, če ga ne bi raje polnil kar do 100% in posledično manjkrat prišel do ničle?
edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2133
Avto: Kona EV 64 kWh
1639
2466

Re: Degradacija baterije

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Dec 2019, 13:42

Jaz ga raje polnim do 100 %, če potrebujem. Zgoraj ima itak buffer, spodaj pa je dobro imeti rezervo, ker nikoli ne veš. Pod 10 % še nisem šel. OBD podatki pa kažejo, da spodaj BMS nima bufferja (na zaslonu in BMS prikazujeta enak odstotek SoC). Nekaj ga verjetno ima, ampak ga ne kaže, tako kot zgoraj. Tudi na samem števcu sta le na dnu SoC dve rdeči črtici (in opozorila, da takoj polni, nato želva). Pri 100% ni nobenih opozoril, navodila celo priporočajo vsaj 1x mesečno polnjenje na 100 %.
edi-b, CRF, Nemelk, FV-EV

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na