Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

Uporabniški avatar
MIRANRR
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 793
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je doživel prvo svečko
781
635

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 07 Feb 2019, 20:10

pirpy je napisal/-a:Ena zanimiva se mi je utrnila :)
Kaj če so malce spremenili politiko o SOH in le ta vedno kaže 100 % le, da s časom avto malce več kuri :)
To bi lahko bil razlog, da ima CRF na svoji zoe s staro baterijo povprečno porabo v teh mrzlih dneh 23 kWh/100 jaz z novo pa 16.5kW/h/100km . ?

Mogoče pa je pri mojem kaj takšnega, ker imam sedaj porabo skoraj vedno 18/100.
Torej baterije ni več "cela".
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 276
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
228
167

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a energija » 07 Feb 2019, 21:07

Še malo, pa bomo razkrili afero, kakršno je zakuhal Volkswagen pred nekaj leti ;-)
Ampak ja, to da ti meri kapaciteto tisti, ki ti daje garancijo na kapaciteto, je malo skregano z logiko.
matija, DGJ
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3159
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3410
4571

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a matija » 07 Feb 2019, 21:42

energija je napisal/-a:Še malo, pa bomo razkrili afero, kakršno je zakuhal Volkswagen pred nekaj leti ;-)
Ampak ja, to da ti meri kapaciteto tisti, ki ti daje garancijo na kapaciteto, je malo skregano z logiko.


Kup Zoe s tega foruma je imelo SoH ze mislim da pod 90%, pa je prisel nek redni servis z “updatom”, ko je sel vsem SoH na 100%. Tako da tvoji pomisleki so kar realni. In to ravno proizvajalec ki je na veliko oglaseval, da iztrosene baterije v najemu hitro zamenja ;) to je bil eden od glavnih njihovih prodajnih argumentov proti lastniskim baterijam.

Edini pravi SoH je razmerje med porabljenimi kWh od polne baterije do prazne pri novi bateriji ter pri trenutni. Praznjenje pa mora biti nesunkovito in mirno, npr tempomat na 90km/h, da ni pretiranih toplotnih izgub.

Kaj pa proizvajalec vnese v BMSjev algoritem pa naj bo kar pravljica za njih ...
crunchy, SimonZed, DGJ, kt57, timo, Dzun Tao
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1528
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1147
1507

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Feb 2019, 21:46

Se strinjam, @energija. Čas in praksa bosta pokazala. Verjetno bi bilo tudi koristno, če bi sami narediti nek standardni test (daljšo pot, ki jo skoraj vedno lahko prevozimo dovolj nadzorovano) pri vseh novejših vozilih, kjer bi porabili vsaj kakšnih 80% kapacitete baterije. Nato bi podoben test izvajali vsako leto ali podobno. Predlagam daljšo nočno pot (manjša gneča) po AC, s konstantno hitrostjo s tempomatom, v pomladanskih ali jesenskih mesecih v nekem ožjem temperaturnem območju, kjer ne potrebujemo klime. Pri tem mora biti veter zanemarljiv. Pot se mora končati na istem mestu, kot smo jo začeli.
matija, SimonZed
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 289
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
443
618

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 07 Feb 2019, 21:58

Mojih 5c na tole temo...

Jaz imam cca 53k prevoženih. SOH mi kaže še zmeraj 100% .

Najprej razjasnimo kaj nam Torq pokaže - imamo na voljo 3 informacije o %% baterije in sicer:
SOC - to kar vidimo na števcu
SOC BMS - to kar ima Ioniq še "skrito" in je nam tudi vidno preko Torqa
BMS -> to je naš angel varuh za baterijo :angel: :angel:
SOH - baje zdravje baterije - kaj to pomeni bo še pokazal čas za Ioniqa... za Kio Soul vam lahko garantiram, da zadeva deluje in je kar točna.
Po voltaži in številu celic se računa, da ima ioniq cca 31 kWh baterijo. Pravijo, da lahko uporabljamo cca 28 kWh. Kar pomeni, da imamo kar nekaj rezerve - več kot teh skritih 5%, ki nam jih BMS {krade}. -> Tukaj je povezava do več detajlov o bateriji in izračunu ter kemiji, ki je uporabljena v Ioniq bateriji Comparing layout of the Soul EV battery with other EVs - Kia Soul EV Forum

SOC BMS je na začetku 95% medtem ko je SOC 100%. Ko vozimo na mislim da okoli 20 -25% če me spomin ne vara počasi SOC BMS postane večji od SOC in na zadnjem procentu baterije ali nuli je dejansko SOC BMS še par procentov nad 0% SOC - ne pusti baterije sprazniti pod dovoljeno mejo + skrita rezerva offcourse.

Ker sem včlanjen na par različnih tujih forumov lahko rečem to, da za enkrat še nisem zasledil, da bi imel Ioniq kako degradacijo o kateri bi se pisalo. Zato pa dajo 200k km garancije ali 8 let in verjamem, da bo zadeva držala še dlje če bo BMS lepo skrbel zanjo...(Ima gretje kot hlajenje baterije - slednje pač na luft v kombinaciji s turbopuhalom v prtljažniku, ker se več tudi ne rabi - če se mi dobro počutimo v kabini se bo baterija tudi :D - samo to je za drugo temo. )

Moje razmišljanje predvideva 2 scenarija in sicer:

1 Scenarij:
Danes sem štartal zjutraj 100% SOC -> SOC state of charge se pravi to kar vidim... Štartam iz klanca in mi regen še zmeraj dela na max po klancu navzdol - se pravi še zmeraj fila čez 100% meni "vidne" oz. uporabne kapacitete - po klancu lahko "dofilam" še cca 2% baterije.
Logično mi je, da ko bom "skuril" oz. degradiral rezervo, ki jo imam na voljo oz. je meni in SOC BMSju skrita ne bom mogel regenerirati, ko bo baterija na 100% SOC oz. 95% SOC BMS - in takrat predvidevam, da ko bom štartal poln od doma se pravi 100% SOC mi BMS ne bo dovolil regenerirati čez 100% SOC ker bo ščitil baterijo (ker ima v štartu 5% lufta) - upam da sem dovolj jasno spesnil tole :bang: :bang: (Do sedaj sem regeneriral čez 100% kake 4x - verjetno ni preveč zdravo - se pa ta 2% skurita hitro tako da kake extra škode verjetno nisem naredil v tem času ;) )

2 Scenarij:
Da je vse skupaj teorija zarote in ima Ioniq 64 kWh baterijo in jo bomo lahko ob prihodu facelift Ioniqa proti doplačilu odklenili na 64 kWh kot ima kona in dodatno odklenili tudi moč motorja na vsaj 300 konjičev in dobili N značko zraven radarja spredaj :D :D - ali pa kak milejši scenarij v kombinaciji s prvim :nod: ;) :D

Zaključna misel. Mislim, da je kar se degradacije tiče pomembna voltaža posamezne celice - ki je trenutno, ko je SOC 100% pri meni na ~4,10 V oz. nekaj čez (če me spomin ne vara - lahko tudi preverim če kdo nima svojega torqa in ga res firbca) - ko bo zadeva degradirala predvidevam, da bo voltaža posamezne celice oz. najbolj degradirane celice kazala pod 4,10 V na 100% SOC - takrat se bo pa verjetno začel žur z zmanjšanim dosegom - GOM dvomim da bo toliko fer in pokazal da je kar narobe :think: .
crunchy, DGJ, Matej, energija, SimonZed, evid
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2254
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1508
702

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Feb 2019, 22:37

če bo celica slaba bo prej dosegla najvišjo napetost in ne kasneje, hkrati bo prej dosegla najnižjo napetost in bo tako šibek člen v verigi.
crunchy
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 289
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
443
618

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 07 Feb 2019, 22:51

pirpy je napisal/-a:če bo celica slaba bo prej dosegla najvišjo napetost in ne kasneje, hkrati bo prej dosegla najnižjo napetost in bo tako šibek člen v verigi.

Na Kii je Torq pokazal najšibkejšo celico... ostale celice so se filale kolikor je najšibkejši člen prenesel - that's it. Po Torqu seveda... kaj je prej kaj je kasnej - nimam pojma :giggle:

Dejstvo je, da je baterija skozi čas za enkrat v top šit kondiciji...
DGJ, magic
prijazen
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 85
Kraj: Gorenjska
Avto: HoverBoard ;-)
54
218

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a prijazen » 08 Feb 2019, 10:10

DGJ je napisal/-a:Avto kupljen 18.7.2018.
Do danes prevoženih 76.000 km
SOH na Torque kaže 100%.
Do zdaj nisem opazil zmanjšanja kapacitete...

Vau!
Zelo "čez palec": v 200-tih dneh si prevozil vsak dan nekaj manj kot 400km??? :o
Tule vsaj en podatek ne bo točen...
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 276
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
228
167

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a energija » 08 Feb 2019, 12:00

Imaš starega IONIQ-a z veliko km, si iz LJ in imaš dve uri časa? Jaz imam novega. Startava s 100% iz LJ na AC, peljeva 130, brez rekuperacije, ko ima prvi baterijo na 60%, poisceva izvoz in greva nazaj v LJ. V LJ preveriva koliko nama kaže kapaciteta.
crunchy, DGJ, magic
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1298
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1119
754

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Matej » 08 Feb 2019, 12:23

DJG se je zmotil v letnici. 2017 je prava ;)
DGJ
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1974
3794

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a DGJ » 08 Feb 2019, 17:08

prijazen je napisal/-a:
DGJ je napisal/-a:Avto kupljen 18.7.2018.
Do danes prevoženih 76.000 km
SOH na Torque kaže 100%.
Do zdaj nisem opazil zmanjšanja kapacitete...

Vau!
Zelo "čez palec": v 200-tih dneh si prevozil vsak dan nekaj manj kot 400km??? :o
Tule vsaj en podatek ne bo točen...


Se oproščam, napaka v letnici. Kupljen leta 2017.
Kako čas beži. :-)

@prijazen hvala za opozorilo
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1298
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1119
754

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Matej » 25 Feb 2019, 17:14

DGJ
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1974
3794

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a DGJ » 25 Feb 2019, 17:44

Dobre novice. :tup:
Matej
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 729
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
833
1704

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 25 Feb 2019, 17:46

Kar težko verjamem. Pa ne more bit, da sm tok dobr avto nabavu no :giggle: :D :D

Hudo :love:
Matej, DGJ, timo, evid
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1974
3794

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a DGJ » 25 Feb 2019, 19:11

Jaz priznam, da v bistvu o degradaciji baterije sploh nisem razmišljal ob nakupu. So me sicer ostali (beri - EV skeptiki) spraševali o tem a sem si pač mislil, garancija 8 let oz. 200.000km kar bi za mene moralo zadostovati vsaj za 5 - 6 let, zakaj bi se obremenjeval?!

No zdaj vidim, da bo kot kaže 200.000km že po 4 letih, če bo trend ostal kot do sedaj. Bomo videli kako bo naprej s stanjem baterije. Držim pesti, da bomo lastniki IONIQ-ov še naprej prijetno :o :o :o
Nejccc, evid
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1392
Kraj: 1108
Avto: Kona
1421
1246

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 25 Feb 2019, 19:20

Tudi jaz za Kono upam, da bo enako, saj je ista firma, ker to me stalno skeptiki sprašujejo in strašijo....

Renault je vsem EV -jem s sistemom najema naredil negativno reklamo, vsi ki slišijo, da vozim EV me najprej vprašajo koliko pa plačuješ mesečno za baterijo in ne morjo verjet, da ne plačujem nič:(
DGJ, Nejccc
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1898
Avto: Kona EV 64 kWh
1438
2082

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 25 Feb 2019, 20:31

FV-EV je napisal/-a:Tudi jaz za Kono upam, da bo enako, saj je ista firma, ker to me stalno skeptiki sprašujejo in strašijo....

Je ista firma, ampak drug tip baterije pri Koni (ne vem, če je kaj sploh uradno znanega).
To, da mu SOH kaže 100 %, me ne preseneča, saj verjetno žre rezervo v ozadju, šele potem bo začel padati.
Ali je morda tudi testiral, koliko kWh gre v praznega, ne razumem dobro nemško?
matija
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1298
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1119
754

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a Matej » 25 Feb 2019, 21:15

Tudi sam ugiba koliko mu je šlo v prazno... Nekaj je seveda tudi razlike zaradi rekuperacije.
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3159
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3410
4571

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Feb 2019, 22:21

Peugeot bo garantiral 70% SoH po 160.000km, to je porazno. Poznamo razlicne znamke ki dosegajo precej preko 500k z nad 90% SoH :)

Kaj pa za Ioniqe pravijo na tujih forumih? Verjetno so ze kaksni s preko 250k
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5599
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4090
4428

Re: Kapaciteta baterije IONIQ skozi čas

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Feb 2019, 06:58

SimonZed je napisal/-a:To, da mu SOH kaže 100 %, me ne preseneča, saj verjetno žre rezervo v ozadju, šele potem bo začel padati.

To ne vem če se res grejo. Ker to pomeni da, slabša bi bila baterija, do večjega SOC bi se polnila in še bolj bi se uničevala...
Admin @ EVSVET.eu

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na