Kona z defektno baterijo

Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1046
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
657
570

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 13 Feb 2020, 10:09

To je verjetno res dolgotrajni postopek. Še posebej, če bo to menjal nekdo prvič. (Ne bi mu rad gledal pod prste) Daj tudi pri toyoti v avtohišah nimajo ustreznega kadra da zmerijo navaden akumulator. :D (Mi je zadnjič en taxist z novim priusom pojamral. )
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
655
151

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Franci » 13 Feb 2020, 10:56

Priznam, da je težka odločitev - ja tudi jaz bi želel biti zraven, če bi jim odobril menjavo.
Poleg tega, ti pa morajo priznati še vsaj nekaj odškodnine - saj avto ne moreš uporabljati že kar nekaj mesecev, zanj pa najbrž še vedno plačuješ zavarovanje ....
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 13 Feb 2020, 11:02

Jaz bi v menjavo pristal le pod pogojem, da je ves cas menjave avto pod mojim nadzorom - torej da sem prisoten ali jaz ali nekdo, ki mu zaupam. Tu gre navsezadnje za porušeno zaupanje v Hyundai Slovenija in mu nebi zaupal, da ne bodo menjali le kakšnega dela ali kaj prevezali.

V kolikor ne pristanejo pa tožba za povrnitev kupnine in odškodnina za vse nevšečnosti od prvege uradne reklamacije.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
906
1856

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 13 Feb 2020, 11:19

Kaj se zgodi z Eko skladom, registracijo itd. v kolikor pride do zamenjave avtomobila?

Sam bi bil sicer bolj naklonjen na nov avtomobil, tam pa je spet vprašanje, kaj bodo naredili s tem. Mu bodo vseeno menjali akumulator? Ga bodo prodali nekomu in ga "nategnili"?
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2105
Avto: EV Kona 64
2130
1716

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 13 Feb 2020, 11:27

Nejccc je napisal/-a:Kaj se zgodi z Eko skladom, registracijo itd. v kolikor pride do zamenjave avtomobila?

Sam bi bil sicer bolj naklonjen na nov avtomobil, tam pa je spet vprašanje, kaj bodo naredili s tem. Mu bodo vseeno menjali akumulator? Ga bodo prodali nekomu in ga "nategnili"?


Če dobiš povrnjeno kupnino, pač povrneš tudi subvencijo in tu ni problema. Če menjaš avto, verjetno moraš vrniti subvencijo in nato lahko zaprosiš in dobiš novo.

Ali ekosklad prizna to kot nadomestni avto - dvomim, ima morda kdo izkušnje tu na forumu?
Nejccc
Uporabniški avatar
prijazen
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 316
Kraj: Gorenjska
Avto: čakajoč e-golfa :-)
226
497

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a prijazen » 13 Feb 2020, 11:30

Glede na način obravnave, ki si jo doživel pri Hyundai-u - koliko jim lahko sploh še zaupaš?
Sam bi se v takih okoliščinah brez pomislekov odločil za novo vozilo in vsekakor tudi zamenjal servis oz. za vračilo celotne kupnine ter morebitne odškodnine zaradi vseh dodatnih sitnosti in stroškov.

Pa bodi tako prijazen in potem, ko boš zadevo rešil, objavi VIN zdajšnjega vozila ter vse podatke o bateriji (številke, črtne kode,...)
Da res ne bodo samo na hitro "dobili naslednjega nesrečneža"... :cry:

EKO sklad ne sme biti problematičen - glede na to, da se vse dela uradno (z dokumenti).
lovroh
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 317
Avto: eGolf
372
21

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a lovroh » 13 Feb 2020, 12:45

Če se boš odločil za menjavo baterije v naprej zahtevaj, da ti dajo pisno izjavo, da je baterija 100% nova/nerabljena/neobnovljena/nepopravljena ter da za to zamenjano baterijo velja nov garancijski rok (takšen kot pač velja za baterijo ob novem avtomobilu), ki je začel teči z dnevom prevzema avtomobila na servisu (po zamenjavi).
giotto, prijazen, EVH
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 334
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
289
178

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 13 Feb 2020, 12:52

lovroh je napisal/-a:Če se boš odločil za menjavo baterije v naprej zahtevaj, da ti dajo pisno izjavo, da je baterija 100% nova/nerabljena/neobnovljena/nepopravljena ter da za to zamenjano baterijo velja nov garancijski rok (takšen kot pač velja za baterijo ob novem avtomobilu), ki je začel teči z dnevom prevzema avtomobila na servisu (po zamenjavi).


Prvi del predloga verjetno ne bo treba izpolniti, drugi pa ima težo, ki se sklada z zakonskimi obveznostmi. Teoretično lahko dajo degradirano baterijo le nekoliko nad %, ki ga priznavajo za garancijsko degradacijo. Ampak garancijske pogoje pa morajo izpolnjevati, in tudi malo verjetno je da bi res tako baterijo vgradili, ker bi se zgodba lahko ponovila pred iztekom obljubljene garancije.
TEJ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 32
81
3

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a TEJ » 14 Feb 2020, 07:16

Najprej podatek o subvenciji, saj sva prav v zvezi s tem od eko sklada dobila odgovor, tako da kaže vsaj s tem ni težav v primeru menjave avta. Nič ni treba vračati subvencija se prenese na nov avto.
V primeru menjave baterije pa sem prepričan da je upravičena, zahteva po novi garanciji na baterijo kot za novo vozilo in to od dneva prevzema popravljenega vozila. Spet pa jaz itak že vem, pa marsikdo na forumu tudi, kaj oz. koliko je Hyundai garancija pri nas sploh vredna. Najbrž z manjšimi težavami ni problema, ko gre pa za nekaj bolj resnega, je pa tako kot v tem primeru, je pa enako kot da jo ni.
Upam da bo kmalu jasno vsaj to, koliko je vreden zakon o varstvu potrošnikov.
CRF, Nejccc, FV-EV, Robinhood
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 401
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
232
150

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a alfy » 14 Feb 2020, 07:30

TEJ je napisal/-a:Najprej podatek o subvenciji, saj sva prav v zvezi s tem od eko sklada dobila odgovor, tako da kaže vsaj s tem ni težav v primeru menjave avta. Nič ni treba vračati subvencija se prenese na nov avto.
V primeru menjave baterije pa sem prepričan da je upravičena, zahteva po novi garanciji na baterijo kot za novo vozilo in to od dneva prevzema popravljenega vozila. Spet pa jaz itak že vem, pa marsikdo na forumu tudi, kaj oz. koliko je Hyundai garancija pri nas sploh vredna. Najbrž z manjšimi težavami ni problema, ko gre pa za nekaj bolj resnega, je pa tako kot v tem primeru, je pa enako kot da jo ni.
Upam da bo kmalu jasno vsaj to, koliko je vreden zakon o varstvu potrošnikov.


Glede garancije kot na novo, bo težko šlo skozi. V kolikor proizvajelec menja del v garancijskem obdobju brezplačno velja garancija do konca garancijskega obdobja vozila. Tako smo imeli vedno pri VW in BMW, pa tudi ostali imajo enako. V kolikor je pri zamenjavi dela bila soudeležba lastnika vozila, pa naj bo ta le 1€, velja zakonsko določen garancijski rok (1 oz 2 leti), če pa soudeležbe ni, velja kot sem že napisal garancijski rok vozila, kolikor ga je še preostalo.
Hanzi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 95
21
51

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Hanzi » 14 Feb 2020, 09:07

Tako je, garancija nove baterije bo veljala do poteka prvotne garancije. Enako je bilo pri aparatih iz Bauhaus. In se mpi zdi logično.
Ne vem pa zakaj bi bila soudeležba.
Kot bi 4C ICE crknil en cilinder in delal samo po treh cilindrih in bi prodajalec rekel da je še vedno vse ok.
TEJ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 32
81
3

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a TEJ » 14 Feb 2020, 09:46

Dobro če bo po osmih letih ali 200000 prevoženih km garancija veljala pol leta več ali manj, najbrž ne bo usodno. Dosedajšnja izkušnja, je tako ali drugače, tako negativna, da tega avta toliko časa pri hiši zagotovo ne bomo gledali, pa čeprav je bilo prvotno ob nakupu, mišljeno čisto drugače.
V bistvu prej kot bom Hyundai laho izbil iz glave, bolje bo, vem pa da to ne bo lahko. Primer kot je ta bi moral biti rutinski, baterija se naroči in ko pride se stranko pokliče na servis in zamenja stvar zaključena. Vsak kdor prodaja EV je se mora zavedati da do tega, da bo nekdo naletel na avto z defektno baterijo, lahko pride.
admin: Izbrisano na željo uporabnika
EV+PV entuziast, Robinhood
EV+PV entuziast
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 103
Kraj: Laško
207
216

Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a EV+PV entuziast » 14 Feb 2020, 10:04

Izgleda, da je Hyundai znan po kompliciranju glede uveljavljanja garancije. Ravnokar prebral angleški članek, da imajo dosti okvar na ICE motorjih in ko želijo uveljavljat garancijo, se vname pravi boj.
Moja izkušnja, ki se nanaša na ravnanje zvitega alu platišča. Zapeljal v luknjo na sredini ceste (tudi s tem upravljalcem ceste sem se moral pošteno pogovoriti) in zvito platišče. Grem k vulkanizerju, ki mi pove, da ravnanje stane 24 000 tolarjev. To je bilo davnega 2004. Ko dvignem platišče je cena 48 tisoč. Povprašam zakaj cena 100% višja in se prodajalec prične izmikat, da je bilo platišče bolj zvito, kot so misli itd. Pristopi lastnik in pravi fantu: " S strankami ne debatiraš. Gospod, plačajte 24 tisoč". To je pristop. :) Še danes hodim k njemu kupovat vse, kar se tiče gum, centriranja, za dva avta. Če si lahko takšen pristop "privošči" podjetnik v SLO, kaj bomo potem govorili o svetovnemu koncernu, kot je HYUNDAI. Držim pesti, da se zadeva končno razreši. Upam, da kdo s strani HYUNDAI-a bere naše poste.
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 334
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
289
178

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 14 Feb 2020, 10:11

Nekaj o garancijah iz Obligacijskega zakonika, ki je obvezujoč za prodajo v SLO. https://zakonodaja.com/zakon/oz/483-clen-podaljsanje-garancijskega-roka

čl. 483 Podaljšanje garancijskega roka

(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.


Obligacijska zakonodaja se ne spreminja veliko, nanjo pa je vezano pravo o varovanju potrošnika, ki nekatere stvari ureja specifično ali podrobneje. Meni so že v bivši Jugi v skladu s tem podaljšali garancijo, oz. jo kulantno podaljšali od dneva popravila za celoten izdelek. Meni se je pokazal bistven pristop - največkrat stvari dosežem z nevtralnim nagovorom in predložitvijo dejstev. Sicer je veliko poskusov agresivne obrambe (v komunikaciji), ampak enostavna zahteva v stilu - tule je moja zahteva, vi jo pa zavrnite in navedite dejstva, ki zavrnitev upravičujejo, jih večinoma takoj ohladi in prisil v razmišljanje. Potem pa gredo stvari naprej po pravilih.

Teju se je zgodilo ravno to - najprej agresivna obramba, ki je ni (znal) ustavil in jih prisilil v racionaliziranje trditev. Kasneje pa popuščanje do mere na katero je pristal - temu se reče poravnava. Nekdo tukaj je menil, da je Tej sam kriv za nastalo situacijo, ker ni bil odločen, vendar ni tako, krivda kljub pasivnosti nikoli ni na strani potrošnika, prodajalec ima praviloma znanje in vzvode za rešitve in jih je dolžan uporabiti. Temu se reče dobra praksa in včasih preide v obvezujoče delovanja (uzance), če ni uzakonjena.

Tako ravnanje v je poslih pogosto in ni značilnost samo Hyundai Slovenija. Večina proizvajalcev poskuša zanikati ob pojavu "otroških bolezni" dokler se jim ne naberejo nasprotna dejstva, potem pa ravnajo v skladu s politiko delovanja firme. Te so pa precej različne in za potrošnika velikokrat neugodne. Naj spomnim hude zadeve med 70-80 leti, ko je Ford prepoznal nevarnost v modelu Pinto, ki se je rad vžgal ob trku zadaj, potnike zadaj (samo pomislite, kje vozimo otroke) pa se je težko reševalo, ker ni imel zadaj vrat ampak sedež na preklop, ki je imel tovarniško napako. Rad se je zataknil in nisi prišel ven. Ford je ocenil, da je ceneje plačevati smrt in poškodbe, kot odpraviti napake. Pa odmevna dieselgate afera, kjer so zanikali vpletenost vsi veliki proizvajalci, potem potihoma priznali organom pregona in se poravnali za penalne kazni (ogromne vsote), in različen pristop do kupce. USA odkupi vozil nazaj (dobro plačilo) in odlaganje na zapuščena parkirišča, v EU opravičila kupcem in odprava nepravilnosti z nekaj doseženimi odškodninami, v SLO pa samo vpoklic, brez opravičil, praviloma brez odškodnin. Kupci teh znamk pri nas so praviloma ostali pri negodovanju, redkokdo je zahteval zadovoljitev v pravu, je bilo pa nekaj aktivnost v tej smeri, ki še ni zaključena. Tisti ki so ostali pasivni tudi s strani države niso bili prisiljeni v delovanje, kljub dejstvu da imajo motor, ki ne ustreza predpisom, so jim države precej dolgo dovolile uporabo, zaradi socialnega miru.

Meni se je Hyundai v tej fazi pokazal kot bolj pristopen od večine avtomobilskih znamk, zato jih simpatiziram, saj so mi menjali stvari, ki bi jih jaz rešil z "špricem" WD-ja ("počasen" amortizer zadnjih vrat ob mrzlem vremenu), resetiranjem programske opreme (svojeglav program avtoradia), zamenjava ključev (namesto novega ohišja enega, ki stane največ 20€, so mi dali oba nova - 350 €) .
CRF, matija, vitro, FV-EV
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
655
151

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Franci » 14 Feb 2020, 10:46

alfy je napisal/-a:
TEJ je napisal/-a:Najprej podatek o subvenciji, saj sva prav v zvezi s tem od eko sklada dobila odgovor, tako da kaže vsaj s tem ni težav v primeru menjave avta. Nič ni treba vračati subvencija se prenese na nov avto.
V primeru menjave baterije pa sem prepričan da je upravičena, zahteva po novi garanciji na baterijo kot za novo vozilo in to od dneva prevzema popravljenega vozila. Spet pa jaz itak že vem, pa marsikdo na forumu tudi, kaj oz. koliko je Hyundai garancija pri nas sploh vredna. Najbrž z manjšimi težavami ni problema, ko gre pa za nekaj bolj resnega, je pa tako kot v tem primeru, je pa enako kot da jo ni.
Upam da bo kmalu jasno vsaj to, koliko je vreden zakon o varstvu potrošnikov.


Glede garancije kot na novo, bo težko šlo skozi. V kolikor proizvajelec menja del v garancijskem obdobju brezplačno velja garancija do konca garancijskega obdobja vozila. Tako smo imeli vedno pri VW in BMW, pa tudi ostali imajo enako. V kolikor je pri zamenjavi dela bila soudeležba lastnika vozila, pa naj bo ta le 1€, velja zakonsko določen garancijski rok (1 oz 2 leti), če pa soudeležbe ni, velja kot sem že napisal garancijski rok vozila, kolikor ga je še preostalo.


Kot je napisal avrelij je po OZ,

čl. 483 Podaljšanje garancijskega roka

(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.

Najmanj kar pripada TEJ - u, je:
ad.(1) da mu za cel avto podaljšajo garancijo, za čas, ki ga ni mogel uporabljati (meni sicer ta garancija nebi koristila, ker bom prej dosegel pogoj prevoženih km),
ad.(3) za zamenjano baterijo teče garancijski rok od začetka (0 km, 0 mesecev) - saj gre za bistveni del :)
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 334
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
289
178

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 14 Feb 2020, 11:25

https://zakonodaja.com/zakon/oz/483-clen-podaljsanje-garancijskega-roka Poglejte si še člene nazaj in naprej. Je koristno vedeti te stvari, če imaš okvare. Pa Zakon o varstvu potrošnikov http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO513# se splača preleteti predno se greš pogovarjat. Med pogovorom pa najprej samo: "to je narobe" in ne veliko kje piše da imaš prav. Če se pričnejo upirat pa počasi doziraš antidot v svojo korist. :)
matija, EVH, FV-EV
Hanzi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 95
21
51

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a Hanzi » 15 Feb 2020, 05:37

Očitno se bo moral.zacet pogovarjati pisno s priporočeno pošiljko (in emajlom) in zahtevati pisni odgovor.
Le tako bo kasneje na sodišču imel argumente v lastno korist. Ker tisto kar mu sprejemnik na drugi strani pulta "servira" je ......
TEJ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 32
81
3

Re: Kona z defektno baterijo

OdgovorNapisal/-a TEJ » 30 Apr 2020, 22:28

Baterija je sedaj zamenjana.
Opravičujem se za izjave v tej temi, ki bi bile lahko žaljive ali nestrokovne oziroma neresnične. Moj namen nikakor in nikoli ni bil blatenje blagovne znamke Hyundai in podjetja Hyundai Avto Trade d.o.o. kot zastopnika blagovne znamke Hyundai v Sloveniji.
Predstavniki podjetja Hyundai Avto Trade d.o.o. so bili ves čas postopka profesionalni, korektni in se trudili za optimalno rešitev težave na vozilu.
CRF, SimonZed, Sebastijan, Nemelk, DGJ, kt57, gile, Nejccc

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na