Kljuka

Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 305
Avto: Ioniq, Rav4
328
179

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 27 Jun 2019, 14:39

BogyX je napisal/-a:Vem da v avstriji ne rabiš imet vpisano na homologaciji ko naknadno montiraš. Kljuka mora imet CE in neko potrdilo da paše na tvoj avto in lahko samo kupiš na Ebayu in zmontiraš sam. Mogoče v DE na enak način funkcionira.


Zakaj pol pr nas tako komplicirajo? Saj avto zaradi par kil na riti ni neizpraven.
E_skiro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 69
Kraj: 2241
Avto: C5
47
7

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a E_skiro » 27 Jun 2019, 17:50

Toliko o EU in enotnem notranjem trgu. Po vseh teh letih, birokracija v vsaki posamezni državi ne popušča.
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 630
Kraj: MB
Avto: NISSAN
407
184

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a BogyX » 28 Jun 2019, 07:13

Nisem siguren, ampak mislim da mora avto v vsakem primeru s strani proizvajalca imeti nekje zapisano da je montaža kljuke mogoča - drugače proizvajalec kljuk tudi ne morejo dobit potrdila da kljuke pašejo na nek avto. Če je v osnovi to problem ga ne moremo rešit v Slo in vse montirane kljuke so pač na črno.

Moj Leaf uradno ne more imeti kljuke, ampak na Ebayu dobiš kljuko kjer zraven piše da je samo za nosilce koles (https://www.ebay.de/itm/Abnehmbare-Anhangerkupplung-fur-NISSAN-Leaf-01-2018-jetzt-ZE1-Brink-NEU-EC-94-20/401586953194?hash=item5d80729bea:g:n~YAAOSwMoVdFN8A). Naša zakonodaja pa ne loči med takšno in ono za prikolice.

Drugače pa zanimovo za Zoe se dobi tudi za prikolico (https://www.ebay.de/itm/ZOE-AHK-Anhangerkupplung-zoekupplung-ZOE-trailerhitch/182671177812?fits=Model%3AZoe%7CMake%3ARenault&hash=item2a880cf854:g:EVcAAOSwEH9Za16w), spodaj pa je zapisano da ima kljuka dovoljenje od nemške ABE (podobno kot naša homologacija) vendar je potrebno kljuko tudi vpisat. Ne vem pa če Zoe ima v homologaciji kljuko kot opcijo not ali ne.
kt57
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2028
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1336
564

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a pirpy » 28 Jun 2019, 08:34

nima! in ta nemška ne velja v slo
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 385
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
199
172

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 28 Jun 2019, 11:46

Si prepričan? Do sedaj za vse avtomobile, kjer si lahko dobil nemški TÜV si pri nas lahko brez problema homologiral.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2028
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1336
564

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a pirpy » 28 Jun 2019, 13:43

Sem se zanimal, če ni v homologacijskem kartončku napisano, da lahko vleče prikolico, ne smeš montirati kljuke.
takole mi je g. Kastelic odgovoril.
Lp,
Leta 2015 sem si kupil renault zoe in od lani, ko sem menjal baterijo za 41 kWh verzijo je to prvi avto v družini.
Drugi avto bi prodal, ker ga ne rabim, vendar pa bi rabil vlečno kljuko na Zoe.
Do nedavnega je bilo to nemogoče, sedaj pa je firma iz Nemčije naredila kljuko za zoe z TUV certifikatom.
Wolf Feinmechanik - Kontakt
A certifikat ne velja za Slovenijo, zato bi rad, da mi vi vpišete v homologacijski kartonček obremenitve za kljuko. Potem bi pa lahko vgradil to kljuko.
Avto je tudi skoraj že iz garancije, da z renaultom glede garancije nebi bilo problema.
Imam certifikat od proizvajalca na 65 straneh
Torej če je kljuka dobra in dovoljena nemcem, mora zagotovo ustrezati tudi nam, vendar zaradi zakonodaje ne gre drugače, kot da mi vpišete obremenitve v homologacijski karton.


Hvala

Borut Lesjak

rabim šasijo, da preverim …



S spoštovanjem,

Cordialement / Sincerely yours,


Robert KASTELIC
Homologacija

potem pošljem podatke...
Pozdravljeni,



Renault kot konstruktor vozila ne dovoljuje vleko priklopnega vozila z vozilom tip Renault ZOE. Zaradi tega tudi nimate vpisane vseh masnih karakteristik v vaši homologaciji. Žal vam v vašem primeru ne moremo pomagati.

potem težim naprej...
Lp,
Vem da renault kot konstruktor ne dovoli vleko priklopnega vozila, ker niso naredili potrebnih testiranj, ampak zgoraj omenjena firma je naredila kljuko za renault zoe, ter opravila vsa testiranja namesto renaulta, in izdala certifikat TUV.
Kljuka ni nič drugačna od kljuke za clia vendar zaradi potrebnih testiranj in certifikata stane 800 € .
Torej jaz vam pošljem certifikat v papirni obliki ali elektronski obliki , vi ga pregledate in ugotovite, da je skladen in v homologacijski karton vpišete, da se na renault zoe lahko montira točno ta kljuka s katero so narejena testiranja in je bila ugotovljena skladnost.


Hvala


Borut Lesjak

potem dobim odgovor...
Pozdravljeni,



žal se z vašimi trditvami ne strinjam. Omenjena firma je res lahko opravila testiranja, ampak zgolj na sami vlečni napravi. Če si je pridobila ustrezen certifikat ( v to močno dvomim) ga je pridobila samo za vlečno napravo. Seveda pa pridobitev ustreznega certifikata še ne pomeni, da se na vozilo lahko montira vlečna naprava. Skratka, na vaše vozilo se ne sme montirati vlečna naprava, zato od nas ne pričakujte nobenega ustreznega potrdila.






S spoštovanjem,

Cordialement / Sincerely yours,


Robert KASTELIC
Homologacija

Potem sem odnehal,
Mogoče če jih zasujemno z maili :)
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 280
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
428
587

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 28 Jun 2019, 14:30

Nočm zdej koga užalt fantje ampak dejte nehat lol...

1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.

2. To da ti spacaš kljuko/nosilec in ne vem kaj da bo zadeva nekako pasala na podvozje spodaj in daš testirat na obremenitve v praksi zgleda tako, da se kljuka vpne na nek poseben nosilec in potem mašina napenja kljuko in obremenjuje z določenimi silami in vibracijami. Ta certifikat pomeni da bo KLJUKA prenesla obremenitve za katere je bila testirana. NE pomeni pa, da bo podvozje držalo omenjenih obremenitev! Velika razlika. Vsa ta testiranja stanejo proizvajalca avtov in jasno da si ne bodo delali stroškov če ni nujno.

3.Države,zavarovalnice predpisi se razlikujejo... Če hočete montirat kljuko je potrebno pritisnit na druge institucije (zavarovalnice) ne pa na proizvajalca avta ker vam ne bodo požegnal zadeve :) . Ko ste kupoval avto ste točno vedeli, kaj lahko in kaj ne.

Rešitev:
Montirajte kar vam paše na avto - nihče vam tega ne preprečuje, dokler ne bo prvi zaplet v prometu bohnedej zarad kake nesreče al pa da se vam kej odpne/odpade itd. Za policaje še nisem slišal da bi se spotikali ob kljuke/nosilce pri nas - kolikokrat ste doživeli na cesti da vas je policaj prosil za homologacijski karton? Večina ne ve da ga ima in kako sploh zgleda.
V končni fazi bi jaz prej preveril pri zavarovalnici kjer imate avto zavarovanje... vprašate kaj se zgodi v primeru če imate kljuko ki ni dovoljena na avtu imate gor nosilec nekaj se zgodi - recimo en vam prileti v rit ali pa kljuka odpade na avtocesti in zadaj nekomu prileti vse skupaj v avto - kdo krije škodo? Podobno pri uvozniku znamke avta zaradi garancije avta kaj in kako...

Če mate tako željo po testirani kljuki - naberte se na kup - certifikat za kljuko stane cca 2.5k € pa se zrihta. Montirate na lastno odgovornost. Lahko kupite že testirano iz DE ko jih je toliko :D :D - montirajte gasa.

Lahko se dobi samo sredinski del kjer je kljuka privarjena gor pa si sami nardite nosilec ali pa švasate gor pod odbijač če vam paše :D . Tudi to sem že doživel - mojstri v Bosni delajo vse živo :D. Na bolhi lahko kupte rabljeno zadevo pa flexo v roke in reži miško :bang:
Takole zadevo pa švasaj/delaj nosilce (loh tud vertikalni sistem-skrita varijanta):
kluka_nosilc.jpg



Žal vpisa v homologacijski karton ob trenutni zakonodaji ne boste dobili. Mam Ioniqa in sem v tem poslu pa si ne morem zrihtat kljuke tako, da si jo tudi vi ne boste do kake resnejše spremembe v zakonodaji :) .

Lp.
Robie, CRF, warpedone
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 759
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
812
818

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 28 Jun 2019, 19:43

Če imate interes se pozanimajte ali je kje to možno (npr. pravite v nemčiji, kakšna je zakonodaja?). Če je v eni državi EU možno se enostavno pritožite na EU institucije, da je diskriminacija zaradi geografske lege in bo EU pritisnila na našo državo, da spremeni zakonodajo - menda tako to gre odkar smo v EU, če ima kdo interes to imet.
E_skiro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 69
Kraj: 2241
Avto: C5
47
7

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a E_skiro » 29 Jun 2019, 01:04

Sam sem domneval, da je proizvajalec avta predvidel možnost kljuke, vsaj za kolesa, če že za prikolico ne. Če pa tega ni iz strani tovarne, potem pa res ni mogoče uradno montirat kljuke.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2028
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1336
564

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Jun 2019, 07:36

proizvajalec Ice avta tudi ni predvidil predelave na elektriko, pa to lahko storiš. Variš nove nosilce , odstraniš dno avta in privariš škatlo za dodatni nepredvideni tovor, podložiš ali menjaš vzmeti zaradi dodatne teže (tudi čez 500 kg), kar tudi ni predvideno od proizvajalca...
Pa za homologacijo predelave rabiš samo podpis varilca .
Za kljuko, ki lahko avto obteži za samo 50 kg pa ni možno narediti in homologirati predelave.
Bananaland
FV-EV, CRF, Nejccc, kavka, Robinhood, Franci
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2028
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1336
564

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a pirpy » 01 Jul 2019, 17:40

Sem danes vprašal zavarovalnega agenta , ali bi bil problem, če vgradim kljuko na avto, ki nima v homologaciji možnosti kljuke, je rekel, da on brez problema zavaruje tak avto in napiše, da ima kljuko, če pride do nesreče in ni kljuka kriva, ( Da se ni zgodila nesreča, ker ti je kljuka odpadla ali podobno), tudi ni problema s plačilom škode. Sedaj pa nevem .
CRF
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 710
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
503
38

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Goran » 01 Jul 2019, 17:46

Naj ti da pisno. Najbrž ne bo.
Robie
Uporabniški avatar
Franci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
319
43

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Franci » 02 Jul 2019, 08:34

[quote="Robinhood"]Nočm zdej koga užalt fantje ampak dejte nehat lol...

1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.

Odgovora ZATO! zame ni, je pa res, da so se vsi proizvajalci e-vozil spustili v to področje s figo v žepu.
Z BMW-jem i3 greš žal lahko samo do pisarne, v fitnes ali na tenis.

Če hočeš it smučat je že problem, kam bi dal smuče, kolesa sploh ni možno peljati, skratka ne da se montirati na streho, ne kljuke in ne na zadek z obesami, saj ima prevelik zadnji spojler in je nevarnost da se poškoduje.

Očitno so se tudi vsi ostali proizvajalci EV-jev lotili podobne taktike :hot: - še dobro da niso na KONO EV montirali drugačnih sani kot na preostale - zgleda bi bilo predrago, zato kolesa in smuči lahko vozim vsaj na strehi :tup:

Če si bodo želeli z EV-ji še povečevati tržni delež bodo morale postati tudi kljuke samoumevne, saj mi noben Hyundai serviser ne zna povedati tehtnega razloga zakaj nebi smel montirati kljuke za prevoz koles - kje je razlika.

Menim, da odgovor ZATO!, ne pojasni ničesar. :D
Nejccc, timo, FV-EV
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 280
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
428
587

Re: Kljuka

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 02 Jul 2019, 22:08

Franci je napisal/-a:Menim, da odgovor ZATO!, ne pojasni ničesar. :D


Sej ni bilo mišljeno kot pojasnilo... pač tako je dokler se ne spremeni :D :giggle:

Ko pa odkriješ ZAKAJ - pa lahko pojasniš tudi moj ZATO :roll: :roll:

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na