Varnost v primeru prometne nesreče

Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
669
154

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a Franci » 22 Jan 2020, 13:44

Dobro je pretrgal teslo model X.
Na srečo so jo vsi udeleženci odnesli brez večjih poškodb.
https://siol.net/avtomoto/novice/silovito-trcenje-teslin-suv-je-kar-prepolovilo-video-516922
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 898
Avto: e-Golf 2020
380
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 22 Jan 2020, 13:49

Taki bi morali iti v zapor za veliko časa, nevem kaj mu ni jasno da se gre Tokio drift ali kaj drugega po mestu.
nakaza
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 591
Kraj: Postojna
Avto: KIA SOUL EV - lego avto :)
521
657

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a nakaza » 22 Jan 2020, 19:13

Tisti ki ima vsaj malo pojma vidi, da je bilo to trčenje SILOVITO deli so razmetani daleč okoli. Potniška kabina tako rekoč brez večjih poškodb.

Le kako bi tak trk prenesla vozola drugih znamk..
www.VARNOSTNI-PAS.si
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 977
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
745
59

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a Goran » 22 Jan 2020, 19:16

Zihr ne tko dobr kukr tesla. Kaj takega si lahko misli le teslo :)
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 612
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
1794
722

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 22 Jan 2020, 19:41

nakaza je napisal/-a:... Potniška kabina tako rekoč brez večjih poškodb...


Hja... Glede na to, da gre za sedemsedežni model, h potniški kabini sodita tudi zadnja dva sedeža, ki sta pristala na drugi strani križišča. Le kaj bi bilo s potnikoma, če bi bila tudi ta sedeža zasedena? :strange:
nakaza
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 591
Kraj: Postojna
Avto: KIA SOUL EV - lego avto :)
521
657

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a nakaza » 22 Jan 2020, 20:02

A nista zadnja sedeža "v prtljažniku" ..še dobro da nihče ni sedel tam.
Glede na posledice je bilo trčenje res hudo. Trk pr 50 km/h v oviro je med hudimi poškodbami in smrtjo.

Ne zagovarjam nobenega, sam poškodbe niso tako hude kot je hud naslov članka in medijski linč.
www.VARNOSTNI-PAS.si
Uporabniški avatar
debal1
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Majšperk
Avto: e Golf
25
21

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a debal1 » 22 Jan 2020, 21:34

Upup je napisal/-a:Na VW se napetost sama prekine v primeru nesrece


Kje to piše?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5638

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Jan 2020, 14:27

Ljudje v X so lahko neizmerno srecni da so bili v tem vozilu in ne kaksnem drugem. Da avto (ki ga na crash testih z bocne strani niti prevrnit ne uspejo) dejansko raztrgas, moras bit res ... projektil. GT-R je ena izmed najhitrejsih sportnih limuzin.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
jernejpro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Avto: Kona
37
29

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a jernejpro » 10 Feb 2020, 15:47

Pri silovitih trčenjih je pogosto tako, da nepoškodovanost avtomobila ni edini dejavnik; kljub temu se ti zaradi sile lahko močno poškodujejo (npr. potrgajo) notranji organi. Je pa najbrž res boljše, če se ti ob tem ne zapikne kaj skozi glavo ;)
BlazS1
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 41
Kraj: Dolenjska
Avto: ICE VW Passat
27
17

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a BlazS1 » 10 Feb 2020, 19:04

Ne glede na vse crash teste, ki jih delajo po NCAP, je tole katastrofa. Omenjate, da Tesle X bočni udarec ni prevrnil. Pri tem imajo prednost vsa električna vozila in tukaj Tesla ni oh in sploh.

Včasih se prelomijo avti, ki imajo monokok + zadaj motor ampak so na tak način tudi zasnovani.
Takšnega avta pa nebi smelo raztrgat na pol nikoli. Pri tem bi nastradali tudi potniki na zadnji vrsti ne le tisti v "prtljažniku".

Zakaj naj bi vozila drugih znamk ta trk preživela slabše? Za moje pojme je karoserija tesle X manj toga od ostalih avtomobilov brez "Falcon wing" vrat, ki so tukaj po mojem mnenju šibka točka.
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 44
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 30kWh
94
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a bostjan » 11 Feb 2020, 17:01

mitjap je napisal/-a:V navodilih ki ste jih dobili zraven (od bencinarja :D) nič ne piše? xD


Aha ha ha ha... :giggle:
Uporabniški avatar
SamCam
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Avto: Opel Ampera, Citroen Czero
81
36

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a SamCam » 11 Feb 2020, 17:36

Za Ampero vem, da je glavno stikalo pod naslonom za roke. Sem pa pred časom bral, da so Ampero oz. Volta potopili v vodo in ni bilo nevarnosti za potnike in okolico.
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 44
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 30kWh
94
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a bostjan » 11 Feb 2020, 18:38

marko1 je napisal/-a:Pozicija stikala bi absolutno lahko pomagala! Mogoče ne meni, če sem sam vkleščen v avto... sem pa ob enem tudi tehični reševalec, tako da mi bo mogoče (upam da ne!) pomagala v tej vlogi... Vsekakor pa je (sploh med prostovoljnimi gasilci ki so velikokrat vpleteni v tehnično reševanje vkleščenih v voziih) preslabo znanje glede reševanja iz električnih vozil... velja zgolj splošno prepričanje da se ta vozila "hitro vnamejo", da jih je "zelo težko pogasiti" in da je vkleščene iz takih vozil "nevarno reševati"...


Ali prostovoljni gasilci nimate šolanja, usposabljanja, seminarja,... karkoli na temo električni avtomobili, solarne elektrarne...?
Le splošno prepričanje? OMG

Hitro se vname edino bencin! Pravzaprav zeloooo hitro, če si vkleščen ti ni pomoči, ko zagori bencin.
Diesel tudi ne gori kar tako, ga moraš res fejst oreng pogret da zagori.

Baterija v naših avtih pa rabi kakih 20 minut, da zagori na polno...!!! In da zagori moraš res narediti totalko... voznik in ostali bodo najverjetneje vkleščeni.

1. Odklopi 12V akumulator!

2. Reši vkleščene!

Po izklopu 12V akumulatorja boš zagotovo izklopil in preprečil vklop glavnega kontaktorja, ki se nahaja v glavni bateriji in nikjer drugje na avtu nimaš nobene napetosti. Potem lahko po mili volji režeš kjerkoli po avtu samo pod sedeži in nižje po tleh NE!!! Ker je tu nameščen glavni akumulator, na podnu med sprednjimi in zadnjimi kolesi. Predvsem pa ne rabiš izgubljati časa z izklopom glavne beterije, saj ne boš menda delal servisa na avtu!!!

Nazivna napetost pri Nissan Leaf-u je 360V, kar je za primerjavo manj, kot v vsaki trifazni električni omarici v Sloveniji!
V avtu ni FAZE!!! Da bi te streslo moraš prijeti z eno roko + (plus) z drugo roko - (minus)

V oranžnih ceveh oz. kablih okoli motornega prostora je napetost le kadar polniš avto, DC alo AC. (Nissan Leaf)

In nenazadnje... Pregrada med motorjem in kabino se v ICE (bencinskih avtomobilih) imenuje POŽARNA STENA. (zakaj le?)
Električni avto ne potrebuje požarne stene med elektro-motorjem in kabino.
Pri EV bi bila ta pregrada smiselna med glavnim akumulatorjem in kabino. In tudi je, najmanj DVOJNA!

Torej ljudje božji... ne kupujte bencinskih avtov, če se bojite ognja.
Simon, matija, prijazen, Dzun Tao, Robie, Nejccc, kt57, FV-EV
BlazS1
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 41
Kraj: Dolenjska
Avto: ICE VW Passat
27
17

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a BlazS1 » 11 Feb 2020, 19:21

Prosim povej mi od kje podatek, da baterija potrebuje 20 minut za pričetek gorenja. Tole je skregano z logiko. V kolikor so poškodbe baterije dovolj visoke bo zagorelo takoj in bo gorelo neverjetno hitro. :) To je lepo prikazal tudi Richard Hammond v Rimac Concept 1.
Problem litijevih baterij je predvsem v tem, da ko enkrat gorijo, boš gasil zeelooo dolgo.

Tole z fazami in trofaznimi vtičnicami po sloveniji je sicer res. Pa vendar je v EV ta napetost enosmerna, kar je za človeka precej bolj nevarno kot izmenična napetost. Vedno je pogoj enak, da te strese. In to je, da se na nek način dotikaš obeh potencialov med katerima steče tok in obstoj "FAZE".

Jaz osebno kot gasilec vseeno nebi bil prepričan, da je kontaktor res izklopil v primeru nesreče.

Lep primer tega so tudi recimo Teslina navodila prvim posredovalcem. (Teslina zato, ker imajo lepo pripravljen dokument :) ) .
Primer: "Vedno predvidevaj da je visokonapetostna napeljava pod napetostjo in ne reži, kjer se le ta nahaja". Če gori baterija, priporočajo zalogo 11000L vode. In tako dalje...
Link: https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/Model_3_Emergency_Response_Guide_en.pdf

Pa saj ne pravim, da so električni avti super nevarni, le zavedati se je potrebno potencialnih nevarnosti litijevih baterijah, ki pač obstajajo. Ne zdi se mi prav, da se govori, kot da bencinski avtomobili gorijo vse povprek.
Dzun Tao, marko1
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5638

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a matija » 11 Feb 2020, 19:56

Blaz imas prav, baterija gori hitro.
Fosilna tekoca goriva pa hitreje + se eksplozivna so.
FV-EV
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 44
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 30kWh
94
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a bostjan » 11 Feb 2020, 21:14

prijazen
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 44
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 30kWh
94
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a bostjan » 11 Feb 2020, 21:42

prijazen
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 44
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 30kWh
94
23

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a bostjan » 11 Feb 2020, 21:44

Posnetek zaslona (330).png
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Feb 2020, 06:44

Baterija (celica) kot taka, zagori/eksplodira hitro... to je res. Baterija kot celota, v EV, pa gori počasi, ker so celice kolikor se da izolirane in se ogenj od ene do druge težko prebija. Zato baterija v EV načeloma gori počasi in je precej časa za umik.
Admin @ EVSVET.eu
Upup
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 351
Kraj: Kranj
Avto: E-up
164
13

Re: Varnost v primeru prometne nesreče

OdgovorNapisal/-a Upup » 12 Feb 2020, 07:26

debal1 je napisal/-a:
Upup je napisal/-a:Na VW se napetost sama prekine v primeru nesrece


Kje to piše?


V navodilih. Koliko je 0a res pa ne znam komentirat
debal1

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na