Stran 2 od 2

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 12:02
Napisal/-a SimonZed
CRF napisal/-a:Jaz se pa bolj bojim motoristov in kolesarjev. Do sedaj jih letos še ni bilo veliko na cestah, pa mi je pri enem mopedu že začel zganjat paniko. Če bi v kakšnem od prehitevanj kolesarjev vklopil zaviranje v sili, bi bilo pa nevarno.
Prehiteval si moped in zgodilo se je kaj?

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 12:05
Napisal/-a CRF
Začel je piskat FCW - forward collision alert

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 12:06
Napisal/-a talker2
Nejccc napisal/-a:Če dobiš slovenska navodila ... hihi
Tudi jaz jih nisem dobil ob prevzemu avta. So se pa potem pojavila online na Toyota.si čez pol leta

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 12:08
Napisal/-a SimonZed
CRF napisal/-a:Začel je piskat FCW - forward collision alert
Pa si vključil levi smerni kazalec pred prehitevanjem? Mogoče je tudi to povezano, kot pri LKAS, ki piska, če menjaš pas brez žmigavca? Če pa se bo pri vsakem prehitevanju kolesarjev to dogajalo, bo pa res nadležno.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 12:14
Napisal/-a CRF
Hmm, to pa sedaj ne morem rečt. Verjetno nisem.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 13:41
Napisal/-a FV-EV
povzetek: Če imaš oviro z odsevniki ni problema, drugače dela slabo?

Torej v visoke prikolice se zaletiš, v pešca lahko včasih tudi, pa kolesarja in motorista, zajca pa sploh, tudi srno, če te ravno ne pogleda z rdečimi učki

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:06
Napisal/-a CRF
Čist preprosto je. Če kamera zazna človeka ali avto/motor/kolesarja zavira, drugače ne!

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:12
Napisal/-a FV-EV
CRF napisal/-a:Čist preprosto je. Če kamera zazna človeka ali avto/motor/kolesarja zavira, drugače ne!
Preprosto že že, samo funkcija ozirma varnost nezanesljiva

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:16
Napisal/-a SimonZed
Vse to so "asistenčni sistemi", ki včasih delujejo, včasih pa ne. Ne gre se zanašati nanje. Lahko bodo kdaj rešili situacijo, ni pa nujno. Preveč voznikov je že plačalo z življenjem, ker so brezglavo zaupali AutoPilotu in podobnim asistenčnim sistemom.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:23
Napisal/-a CRF
Tako je treba to vzet ja... In sistemi v Koni so res narejeni ravno toliko NE-zanesljivo da se niti slučajno ne moreš zanašat nanje
No, pri nizkih hitrostih ji mogoče včasih celo zaupam da se ustavi do avta spredaj. Dokler se prvič ne bo!

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:35
Napisal/-a FV-EV
Imam podobne izkušnje, na avtocesti se pasu še kar drži, v kakšnih ostrejših ovinkih pa tudi ne, po lokalnih cestah pa mu ne zaupam. Razdaljo tudi drži v kolonah ali pri enakomerni vožnji, se mi je pa že zgodilo, da sem sam pohodil, ker sploh ni zaviral. Včasih se bojim, da bom prepozno reagiral, ker ne bom dovolj pozoren, ko mi uslužno pomaga

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 14:43
Napisal/-a SimonZed
Jaz sem si SCC nastavil na hitro reagiranje (fast), za kar domnevam, da naj bi pomenilo, da bo vozilo začelo zavirati prej, kot na normalni nastavitvi, kar je bilo za moj okus malce pozno. Da ne čakam predolgo ali bo ali ne bo zaviralo (do zdaj še vedno je). Ne govorim o varnostni razdalji, ki jo imam na 3 črticah, ampak o odzivnosti SCC, kar se nastavlja v meniju potovalnega računalnika.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Mar 2019, 15:24
Napisal/-a FV-EV
To sem že spremenil a ne opazim kakšne razlike.

Varnostno imam nastavljeno na eni črtici, ker sicer mi stalno uletavajo vmes drugi avti.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 16 Mar 2019, 13:03
Napisal/-a pirpy
Dokler je sistem tako nedodelan se moraš obnašati kot da ga ni in morda ti kdaj reši situacijo.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 09 Jun 2019, 15:37
Napisal/-a SimonZed
CRF napisal/-a:Jaz se pa bolj bojim motoristov in kolesarjev. Do sedaj jih letos še ni bilo veliko na cestah, pa mi je pri enem mopedu že začel zganjat paniko. Če bi v kakšnem od prehitevanj kolesarjev vklopil zaviranje v sili, bi bilo pa nevarno.
Tole se mi je zgodilo danes na vrhu Vrhniškega klanca: kolesar je zavijal z roba cestišča na počivališče, Kona pa je zatulila in prikazala neko rdeče obvestilo (nisem imel časa brati), hkrati pa samodejno zavirala (ne do ustavitve, a precejšen sunek). Meni se situacija sploh ni zdela nevarna.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 09 Jun 2019, 19:55
Napisal/-a Dzun Tao
CRF napisal/-a:Tako je treba to vzet ja... In sistemi v Koni so res narejeni ravno toliko NE-zanesljivo da se niti slučajno ne moreš zanašat nanje
No, pri nizkih hitrostih ji mogoče včasih celo zaupam da se ustavi do avta spredaj. Dokler se prvič ne bo!
Mislim da je to splošen problem ne samo pri koni. Tudi volvo ne ustavi vedno, ne vidi vedno sredinske črte... odlična pomoč a se res ne gre zanašat. Mogoče je TESLA tu res še najdlje.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 09 Jun 2019, 21:51
Napisal/-a Damijan
Meni je testni Leaf 2 "spregledal" skuter pri 90 km/h (regionalna cesta Hrušica - Mojstrana), tako da je roka na volanu res nujno potrebna...

Drugače - eno vprašanje, ste pri zimskih razmerah kdaj poskušali z EV "zakopati" v snegu z in brez ASR ter zavohali čuden vonj po zažgani plastiki - baje bi znala biti to kombinacija pospeševanja in uporaba zavor + pregrevanje pnevmatik?

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 09 Jun 2019, 23:52
Napisal/-a Avrelij
Tudi na mojemu FCWS občasno javi collision allert - v glavnem kadar naglo pospešim na krajši razdalji za vozilom pred seboj in ga
pričnem prehitevati (praviloma se to zgodi na AC, kjer vidim da je levi pas za menoj prost), čeprav vzporedno vključujem smerokaz. Ampak takoj ko skrenem v levo preneha za razliko od "analognega FCWS", ki sedi že nekaj desetletij na desnem sedežu. Sta pa po vključitvi nekako sinhronizirana, ta ki sem ga dobil ob nakupu zadnjega avta, se vklopi približno takrat ko se na sopotniškem sedežu
analogni oglasi z značilnim tleskom jezika ob nebo (nekakšen kratek "tccc" je slišati). Digitalnega po izklopu ne zaznavam več,
analognemu se pa kakšno minuto izogibam direktnemu očesnemu kontaktu, ker pošilja neke očitajoče poglede.

FCWS imam nastavljeno na "early", vse opisano se zgodi na 1. stopnji alarmiranja (delovanje FCWS je razdeljeno na III. stopnje
1= zaznavanje, 2=priprava zavore za morebitno takojšne delovanja, vendar še ne zavira in 3=zaviranje).

Se mi je pa že zgodilo (zelo redko k sreči), da je analogni prišel tudi na 2. stopnjo, kjer se oglasi s kratkim vdihom skozi
stisnjene ustnice. Kot nekakšen hiter "uuuuffff" je slišati, očitajoč pogled pa traja potem tudi dlje.

Hočem pa povedati, da se vsi tile digitalizirani asistenti samo odzivajo samo na neke specifične (vnaprej predvidene) situacije
in niti približno ne znajo razmišljati, ko se situacija spremeni. Ni pomembno ali situacija poteka nekoliko drugače ali nek senzor
ne dobiva kvalitetnega odčitka. Zaenkrat se moramo mi (!!!) naučiti kako delujejo, da bomo vedeli kdaj bodo ustrezno reagirali,
saj moramo v nasprotnem primeru to storiti sami.

Torej je vsako pljuvanje v smislu, da niso dobri, brezpredmetno. So dobri in počnejo tisto za kar so narejeni (ampak samo to in
nič drugega), drugače bi potrošnik lahko penaliziral proizvajalca s kakšnimi odškodninami.

Če potegnemo kakšno vzporednico z začetkom razvoja življenja na zemlji in samostojno vožnjo, je slednja nekje tam kot je bilo
življenje na stopnji prvih združevanj specializiranih enoceličarjev. Potem je bilo pa treba še iz morja na kopno zlesti. Toliko kot je od takrat do mislečih bitij, je potrebne evelucije do samostojne vožnje.

Re: Samodejno zaviranje

Objavljeno: 11 Jun 2019, 08:23
Napisal/-a BogyX
Če potegnemo kakšno vzporednico z začetkom razvoja življenja na zemlji in samostojno vožnjo, je slednja nekje tam kot je bilo
življenje na stopnji prvih združevanj specializiranih enoceličarjev. Potem je bilo pa treba še iz morja na kopno zlesti. Toliko kot je od takrat do mislečih bitij, je potrebne evelucije do samostojne vožnje.
Res je in po Darvinu bodo preživeli samo najboljši - mi ostali pa v ograjo