Samodejno zaviranje

Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Mar 2019, 12:02

CRF je napisal/-a:Jaz se pa bolj bojim motoristov in kolesarjev. Do sedaj jih letos še ni bilo veliko na cestah, pa mi je pri enem mopedu že začel zganjat paniko. Če bi v kakšnem od prehitevanj kolesarjev vklopil zaviranje v sili, bi bilo pa nevarno.

Prehiteval si moped in zgodilo se je kaj?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5539
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4036
4383

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Mar 2019, 12:05

Začel je piskat FCW - forward collision alert
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 417
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
638
1231

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a talker2 » 11 Mar 2019, 12:06

Nejccc je napisal/-a:Če dobiš slovenska navodila ... :) hihi

Tudi jaz jih nisem dobil ob prevzemu avta. So se pa potem pojavila online na Toyota.si čez pol leta :)
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Mar 2019, 12:08

CRF je napisal/-a:Začel je piskat FCW - forward collision alert

Pa si vključil levi smerni kazalec pred prehitevanjem? Mogoče je tudi to povezano, kot pri LKAS, ki piska, če menjaš pas brez žmigavca? Če pa se bo pri vsakem prehitevanju kolesarjev to dogajalo, bo pa res nadležno.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5539
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4036
4383

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Mar 2019, 12:14

Hmm, to pa sedaj ne morem rečt. Verjetno nisem.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1361
Kraj: 1108
Avto: Kona
1400
1238

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 11 Mar 2019, 13:41

povzetek: Če imaš oviro z odsevniki ni problema, drugače dela slabo?

Torej v visoke prikolice se zaletiš, v pešca lahko včasih tudi, pa kolesarja in motorista, zajca pa sploh, tudi srno, če te ravno ne pogleda z rdečimi učki :bang:
marko1
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5539
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4036
4383

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Mar 2019, 14:06

Čist preprosto je. Če kamera zazna človeka ali avto/motor/kolesarja zavira, drugače ne!
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1361
Kraj: 1108
Avto: Kona
1400
1238

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 11 Mar 2019, 14:12

CRF je napisal/-a:Čist preprosto je. Če kamera zazna človeka ali avto/motor/kolesarja zavira, drugače ne!


Preprosto že že, samo funkcija ozirma varnost nezanesljiva :whew:
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Mar 2019, 14:16

Vse to so "asistenčni sistemi", ki včasih delujejo, včasih pa ne. Ne gre se zanašati nanje. Lahko bodo kdaj rešili situacijo, ni pa nujno. Preveč voznikov je že plačalo z življenjem, ker so brezglavo zaupali AutoPilotu in podobnim asistenčnim sistemom.
DGJ, Nejccc, Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5539
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4036
4383

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Mar 2019, 14:23

Tako je treba to vzet ja... In sistemi v Koni so res narejeni ravno toliko NE-zanesljivo da se niti slučajno ne moreš zanašat nanje :)
No, pri nizkih hitrostih ji mogoče včasih celo zaupam da se ustavi do avta spredaj. Dokler se prvič ne bo! :o
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1361
Kraj: 1108
Avto: Kona
1400
1238

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 11 Mar 2019, 14:35

Imam podobne izkušnje, na avtocesti se pasu še kar drži, v kakšnih ostrejših ovinkih pa tudi ne, po lokalnih cestah pa mu ne zaupam. Razdaljo tudi drži v kolonah ali pri enakomerni vožnji, se mi je pa že zgodilo, da sem sam pohodil, ker sploh ni zaviral. Včasih se bojim, da bom prepozno reagiral, ker ne bom dovolj pozoren, ko mi uslužno pomaga :angel:
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Mar 2019, 14:43

Jaz sem si SCC nastavil na hitro reagiranje (fast), za kar domnevam, da naj bi pomenilo, da bo vozilo začelo zavirati prej, kot na normalni nastavitvi, kar je bilo za moj okus malce pozno. Da ne čakam predolgo ali bo ali ne bo zaviralo (do zdaj še vedno je). Ne govorim o varnostni razdalji, ki jo imam na 3 črticah, ampak o odzivnosti SCC, kar se nastavlja v meniju potovalnega računalnika.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1361
Kraj: 1108
Avto: Kona
1400
1238

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 11 Mar 2019, 15:24

To sem že spremenil a ne opazim kakšne razlike.

Varnostno imam nastavljeno na eni črtici, ker sicer mi stalno uletavajo vmes drugi avti.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2238
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1502
689

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 16 Mar 2019, 13:03

Dokler je sistem tako nedodelan se moraš obnašati kot da ga ni in morda ti kdaj reši situacijo.
Nejccc, CRF
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 09 Jun 2019, 15:37

CRF je napisal/-a:Jaz se pa bolj bojim motoristov in kolesarjev. Do sedaj jih letos še ni bilo veliko na cestah, pa mi je pri enem mopedu že začel zganjat paniko. Če bi v kakšnem od prehitevanj kolesarjev vklopil zaviranje v sili, bi bilo pa nevarno.

Tole se mi je zgodilo danes na vrhu Vrhniškega klanca: kolesar je zavijal z roba cestišča na počivališče, Kona pa je zatulila in prikazala neko rdeče obvestilo (nisem imel časa brati), hkrati pa samodejno zavirala (ne do ustavitve, a precejšen sunek). Meni se situacija sploh ni zdela nevarna.
matija
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 431
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
349
1834

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 09 Jun 2019, 19:55

CRF je napisal/-a:Tako je treba to vzet ja... In sistemi v Koni so res narejeni ravno toliko NE-zanesljivo da se niti slučajno ne moreš zanašat nanje :)
No, pri nizkih hitrostih ji mogoče včasih celo zaupam da se ustavi do avta spredaj. Dokler se prvič ne bo! :o


Mislim da je to splošen problem ne samo pri koni. Tudi volvo ne ustavi vedno, ne vidi vedno sredinske črte... odlična pomoč a se res ne gre zanašat. Mogoče je TESLA tu res še najdlje.
matija, Nejccc, Kaktus
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1094
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
887
1179

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a Damijan » 09 Jun 2019, 21:51

Meni je testni Leaf 2 "spregledal" skuter pri 90 km/h (regionalna cesta Hrušica - Mojstrana), tako da je roka na volanu res nujno potrebna...

Drugače - eno vprašanje, ste pri zimskih razmerah kdaj poskušali z EV "zakopati" v snegu z in brez ASR ter zavohali čuden vonj po zažgani plastiki - baje bi znala biti to kombinacija pospeševanja in uporaba zavor + pregrevanje pnevmatik?
Soul EV believer ;)
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 183
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
139
97

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 09 Jun 2019, 23:52

Tudi na mojemu FCWS občasno javi collision allert - v glavnem kadar naglo pospešim na krajši razdalji za vozilom pred seboj in ga
pričnem prehitevati (praviloma se to zgodi na AC, kjer vidim da je levi pas za menoj prost), čeprav vzporedno vključujem smerokaz. Ampak takoj ko skrenem v levo preneha za razliko od "analognega FCWS", ki sedi že nekaj desetletij na desnem sedežu. Sta pa po vključitvi nekako sinhronizirana, ta ki sem ga dobil ob nakupu zadnjega avta, se vklopi približno takrat ko se na sopotniškem sedežu
analogni oglasi z značilnim tleskom jezika ob nebo (nekakšen kratek "tccc" je slišati). Digitalnega po izklopu ne zaznavam več,
analognemu se pa kakšno minuto izogibam direktnemu očesnemu kontaktu, ker pošilja neke očitajoče poglede. :giggle: :giggle: :roll:

FCWS imam nastavljeno na "early", vse opisano se zgodi na 1. stopnji alarmiranja (delovanje FCWS je razdeljeno na III. stopnje
1= zaznavanje, 2=priprava zavore za morebitno takojšne delovanja, vendar še ne zavira in 3=zaviranje).

Se mi je pa že zgodilo (zelo redko k sreči), da je analogni prišel tudi na 2. stopnjo, kjer se oglasi s kratkim vdihom skozi
stisnjene ustnice. Kot nekakšen hiter "uuuuffff" je slišati, očitajoč pogled pa traja potem tudi dlje. :o :o :think:

Hočem pa povedati, da se vsi tile digitalizirani asistenti samo odzivajo samo na neke specifične (vnaprej predvidene) situacije
in niti približno ne znajo razmišljati, ko se situacija spremeni. Ni pomembno ali situacija poteka nekoliko drugače ali nek senzor
ne dobiva kvalitetnega odčitka. Zaenkrat se moramo mi (!!!) naučiti kako delujejo, da bomo vedeli kdaj bodo ustrezno reagirali,
saj moramo v nasprotnem primeru to storiti sami.

Torej je vsako pljuvanje v smislu, da niso dobri, brezpredmetno. So dobri in počnejo tisto za kar so narejeni (ampak samo to in
nič drugega), drugače bi potrošnik lahko penaliziral proizvajalca s kakšnimi odškodninami.

Če potegnemo kakšno vzporednico z začetkom razvoja življenja na zemlji in samostojno vožnjo, je slednja nekje tam kot je bilo
življenje na stopnji prvih združevanj specializiranih enoceličarjev. Potem je bilo pa treba še iz morja na kopno zlesti. Toliko kot je od takrat do mislečih bitij, je potrebne evelucije do samostojne vožnje.
CRF, prgrmr, Nejccc, talker2, SimonZed, kt57, Avrelij, BogyX, FV-EV, hribovc0601
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 803
Kraj: MB
Avto: NISSAN
499
319

Re: Samodejno zaviranje

OdgovorNapisal/-a BogyX » 11 Jun 2019, 08:23

Če potegnemo kakšno vzporednico z začetkom razvoja življenja na zemlji in samostojno vožnjo, je slednja nekje tam kot je bilo
življenje na stopnji prvih združevanj specializiranih enoceličarjev. Potem je bilo pa treba še iz morja na kopno zlesti. Toliko kot je od takrat do mislečih bitij, je potrebne evelucije do samostojne vožnje.


Res je in po Darvinu bodo preživeli samo najboljši - mi ostali pa v ograjo :)

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na