Polnjenje električne Kone
Re: Polnjenje električne Kone
@Stromcek, mogoče ne bo tako hudo, ker načeloma se večina še vedno "boji" elektrike. Vedno se bo pa našel kdo ki bo kaj po svoje, sam zlotal. na srečo so avti kar vredu narejeni, tako da je že težko kakšen ognjemet naredit.
Mi je pa všeč ideja o CCS->WTF adapterju... Ta bi večkrat prav prišel
Mi je pa všeč ideja o CCS->WTF adapterju... Ta bi večkrat prav prišel
Re: Polnjenje električne Kone
Pozdravljeni!
Sem novi lastnik električne kone in imam eno vprašanje.
citiram Robertto-ta:
"Jaz imam prenosno polnilnico na kateri lahko preklapljam med 8A, 16A in 32A in ima moznost menjave adapterjev (CEE5-16A in 32A, CEE3-16A in 32A, suko in type2). Vozim ga vedno v avtu, original pa je fiksno zmontiran doma in je zadisti da se avto do jutra dopolni. Kabel zadostuje za vsa polnenja, ki jih rabim na poti. "
Točno to mislim da bi bila tudi zame najboljša rešitev.
Pisal sem na Metron -
Zanimam se za nakup prenosne ev polnilnice. Sem lastnik električe kone in iščem najboljšo reštev za vsa moja "hitrejša polnjenja".
Za doma uporabljam originalen šuko kabel, ki zaenkrat zadovolji vsa moja polnjenja.
Polnim na 12A in čez noč imam napolnjene približno 50 procentov baterije.
Iščem pa prenosno polnilnico, ki bi zadovoljila vsa moja pričakovanja na poti(hitre polnilnice brez kabla, navadne vtičnice, kampi...) , kjer bi lahko nastavljal tok polnjenja od 6A do 32A ter imel vse nastavke za različne vrste vtičnic(šuko,type 2,cee5,cee3). Dolžina kabla bi bila 7,5 m.
Uporabljal pa bi jo tudi doma kadar bi potreboval več kot 12A.
Na električnem potročju sem čisti laik. Mogoče mi lahko samo pomagate pri sledečih alinejah
Opcijska temperaturna zaščita ? - priporočljivo ali ne opcijsko zaščitno tokovno stikalo oz. naprava za diferenčni tok (RCD) ?
- da ali ne
Potrebujem pa najbrž eno fazen kabel glede nato da kona polni preko ene faze?
in dobil sledeči odgovor:
"Pozdravljeni
Priporočal bi vam prenosno polnilno postajo PC02, ki lahko polni z 6,8,10,13,16,20,25 ali 32A
Serijsko je z 3x32A CEE vtikačem, lahko vam pa naredimo še adapterje za šuko, camping ipd
PC02 dolžine 8m (7,5 ne delamo) stane 492 € z DDV, adpaterji so po 30,5 € kos
Če želite še FID (RCD) stane kabel 743 € z DDV
Temperaturno zaščito imamo le za šuko vtičnice, vendar ne na adapterju
RCD lahko dobite, je tip B (ščiti AC in DC), morate se pa sami odločiti, če ga rabite. Po zakonu naj se kabel ne bi uporabljal, če ni na napeljavi FID, seveda pa ga večina uporablja ne glede na to.
Kabel je 1 fazni 32A, dobite ga lahko v črni ali oranžni barvi, vtikač je oranžen
LP
Andrej Pecjak
Metron Institute
Slovenia"
Kakšna sem vam zdi cena?
Kaj mislite, rabim FID? temperaturno zaščito?
Type 2 adapter je kakor vidim treba doplačati 30,5e? (za polnjenja na type2 polnilnicah)
Sem tudi nov član dems.si kjer reklamirajo 10% popust za nakup polnilne postaje pri Metronu. To drži?
Hvala za odgovore.
Sem novi lastnik električne kone in imam eno vprašanje.
citiram Robertto-ta:
"Jaz imam prenosno polnilnico na kateri lahko preklapljam med 8A, 16A in 32A in ima moznost menjave adapterjev (CEE5-16A in 32A, CEE3-16A in 32A, suko in type2). Vozim ga vedno v avtu, original pa je fiksno zmontiran doma in je zadisti da se avto do jutra dopolni. Kabel zadostuje za vsa polnenja, ki jih rabim na poti. "
Točno to mislim da bi bila tudi zame najboljša rešitev.
Pisal sem na Metron -
Zanimam se za nakup prenosne ev polnilnice. Sem lastnik električe kone in iščem najboljšo reštev za vsa moja "hitrejša polnjenja".
Za doma uporabljam originalen šuko kabel, ki zaenkrat zadovolji vsa moja polnjenja.
Polnim na 12A in čez noč imam napolnjene približno 50 procentov baterije.
Iščem pa prenosno polnilnico, ki bi zadovoljila vsa moja pričakovanja na poti(hitre polnilnice brez kabla, navadne vtičnice, kampi...) , kjer bi lahko nastavljal tok polnjenja od 6A do 32A ter imel vse nastavke za različne vrste vtičnic(šuko,type 2,cee5,cee3). Dolžina kabla bi bila 7,5 m.
Uporabljal pa bi jo tudi doma kadar bi potreboval več kot 12A.
Na električnem potročju sem čisti laik. Mogoče mi lahko samo pomagate pri sledečih alinejah
Opcijska temperaturna zaščita ? - priporočljivo ali ne opcijsko zaščitno tokovno stikalo oz. naprava za diferenčni tok (RCD) ?
- da ali ne
Potrebujem pa najbrž eno fazen kabel glede nato da kona polni preko ene faze?
in dobil sledeči odgovor:
"Pozdravljeni
Priporočal bi vam prenosno polnilno postajo PC02, ki lahko polni z 6,8,10,13,16,20,25 ali 32A
Serijsko je z 3x32A CEE vtikačem, lahko vam pa naredimo še adapterje za šuko, camping ipd
PC02 dolžine 8m (7,5 ne delamo) stane 492 € z DDV, adpaterji so po 30,5 € kos
Če želite še FID (RCD) stane kabel 743 € z DDV
Temperaturno zaščito imamo le za šuko vtičnice, vendar ne na adapterju
RCD lahko dobite, je tip B (ščiti AC in DC), morate se pa sami odločiti, če ga rabite. Po zakonu naj se kabel ne bi uporabljal, če ni na napeljavi FID, seveda pa ga večina uporablja ne glede na to.
Kabel je 1 fazni 32A, dobite ga lahko v črni ali oranžni barvi, vtikač je oranžen
LP
Andrej Pecjak
Metron Institute
Slovenia"
Kakšna sem vam zdi cena?
Kaj mislite, rabim FID? temperaturno zaščito?
Type 2 adapter je kakor vidim treba doplačati 30,5e? (za polnjenja na type2 polnilnicah)
Sem tudi nov član dems.si kjer reklamirajo 10% popust za nakup polnilne postaje pri Metronu. To drži?
Hvala za odgovore.
Re: Polnjenje električne Kone
Pardon, da ne odgovorim direktno, ampak kje ima sploh Metron zdaj trgovino, ker tista njihova ne dela, pa ne vem kje sploh prit do informacij o izdelkih.
Re: Polnjenje električne Kone
https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a ... pc-serija/
PC02 ima Type1 kabel. Za kono potrebuješ Type2, to je PC04A. Jaz edino težavo tu vidim ker se elektrinika v kablu ne zaveda kateri adapter je trenutno priklopljen in lahko ponesreči nastaviš tok na 16A ali več, ko imaš schuko adapter. Če se je možno dogovoriti bi jaz raje imel fiksno na kablu CEE3 - 32A ker je manjši in popolnoma zadostuje za vse kombinacije in potem ločen adapter na CEE5.
PC02 ima Type1 kabel. Za kono potrebuješ Type2, to je PC04A. Jaz edino težavo tu vidim ker se elektrinika v kablu ne zaveda kateri adapter je trenutno priklopljen in lahko ponesreči nastaviš tok na 16A ali več, ko imaš schuko adapter. Če se je možno dogovoriti bi jaz raje imel fiksno na kablu CEE3 - 32A ker je manjši in popolnoma zadostuje za vse kombinacije in potem ločen adapter na CEE5.
Re: Polnjenje električne Kone
Ne spregledat da s tako prenosno polnilnico ne boš mogel polnit na javnih polnilnicah brez kablov, kot si napisal v željah zgoraj.
Za tiste potrebuješ samo Type2-Type2 kabel, brez vsega.
In pa kot je @mitjap omenil, pazljivo z nastavitvami toka. 32A in šuko vtičnica ne gresta skupaj.
Za tiste potrebuješ samo Type2-Type2 kabel, brez vsega.
In pa kot je @mitjap omenil, pazljivo z nastavitvami toka. 32A in šuko vtičnica ne gresta skupaj.
Re: Polnjenje električne Kone
Mimogrede: hitre polnilnice BREZ kabla za Kono ne obstajajo. Edine hitre polnilnice za Kono so DC 50 kW+, ki imajo vse vgrajen kabel s CCS priključkom. To je drugače kot pri Zoe, ki se res lahko hitreje polni tudi na AC polnilnicah, ki nimajo vgrajenega kabla.jimblek napisal/-a: Iščem pa prenosno polnilnico, ki bi zadovoljila vsa moja pričakovanja na poti(hitre polnilnice brez kabla, navadne vtičnice, kampi...),...
Re: Polnjenje električne Kone
S tem je verjtno mislil AC polnilne postaje ki so do 22kW. Temu prodajalci že rečejo hitre polnilne postaje
Re: Polnjenje električne Kone
Sama zmeda
Predlagam, da se pogovajamo o AC polnilnih postajah in DC polnilnih postajah, kar bo krajše in lažje za zapomnit...
AC - izmenični tok ali drugače: počasi in hkrati bolj zdravo
DC - enosmerni tok ali drugače: hitro in hkrati nezdravo
Predlagam, da se pogovajamo o AC polnilnih postajah in DC polnilnih postajah, kar bo krajše in lažje za zapomnit...
AC - izmenični tok ali drugače: počasi in hkrati bolj zdravo
DC - enosmerni tok ali drugače: hitro in hkrati nezdravo
Re: Polnjenje električne Kone
Pozdravljeni,
sem nov na tem forumu in razmišljam o nakupu električne Kone. Na nekatera vprašanja, ki se mi pojavljajo, sem že poizkusil najti odgovore, ampak se na trenutke malce težko navigiram med relativno strokovnimi in tehničnimi debatami.
Skratka, moja vprašanja bodo malce bolj "for dummies", tako da če me bo kdo usmeril na že obstoječe debate, ne bom nič zameril. Bi pa bil hvaležen, če me ne bi kar odpravili
Skratka, moja osnovna težava je, da bi avto bil primoran polniti na javnih polnilnicah in v službi, ker živim v bloku brez lastniških parkirišč.
1) Če se ne motim, so poleg klasičnih (če prav razumem, se jim reče Schuko?) vtičnic v službi na voljo tudi industrijske vtičnice. Skratka, nekaj podobnega kot je omenjeno tukaj. Morda malce naivno sem mislil, da bi z adapterjem zaradi večje moči to omogočalo hitrejše polnjenje kot na navadni vtičnici, ampak če prav razumem, temu ni tako in bi polnjenje še zmeraj potekalo z največjo vrednostjo 2,4kW, to drži? Tesle pa omogočajo hitrejše polnjenje prek teh vtičnic? Zakaj?
2) V električni Koni bi bil tudi 3-fazni notranji polnilec - to polnjenja na tej industrijski vtičnici ne bi moglo pospešiti? Kaj v primeru nakupa avta s 3-faznim notranjim polnilcem v mojem primeru pridobim (če sploh kaj)?
3) Kaj konkretno v praksi pomeni takšen 3-fazni polnilec? Dodaten priklop za polnjenje v avtu ali ta ostane isti in ima samo drugačno zmogljivost (še trofazno), priklop pa je še zmeraj enak kot je sicer v Koni, torej type 2? Kaj je v Koni razlika med zgornjim in spodnim priklopom? (link do slike)
4) V bližini mojega doma je javna polnilnica, ki ni nikoli zasedena, torej bi velik del polnjenja lahko vsaj zaenkrat opravljal tudi tam. Etične pomisleke, ki ste jih glede tega nekateri že izrazili, razumem in sprejemam, ampak bi takšna striktnost zelo velikemu delu populacije praktično onemogočila lastništvo električnega avtomobila. Zadevo bo potrebno reševati na sistemski ravni, ampak zaenkrat gre za hipotetična vprašanja, ker ta konkretna polnilnica ni v uporabi 99% časa.
Kakorkoli, če odmislim to težavo, gre po aplikaciji PlugShare za polnilnico z dvema priklopoma, Type 2 in Schuko. PlugShare pri obeh omenja, da je moč 3,6kW, torej v resnici zadeva ni bistveno hitrejša kot pri navadni domači vtičnici? Postaja je sicer Schrackova, tako da se zanašam na PlugShare - pozna kdo te postaje? Lahko predvidevam, da ta podatek drži?
Hvala za odgovore in se bom potrudil, da se bom še dodatno informiral
sem nov na tem forumu in razmišljam o nakupu električne Kone. Na nekatera vprašanja, ki se mi pojavljajo, sem že poizkusil najti odgovore, ampak se na trenutke malce težko navigiram med relativno strokovnimi in tehničnimi debatami.
Skratka, moja vprašanja bodo malce bolj "for dummies", tako da če me bo kdo usmeril na že obstoječe debate, ne bom nič zameril. Bi pa bil hvaležen, če me ne bi kar odpravili
Skratka, moja osnovna težava je, da bi avto bil primoran polniti na javnih polnilnicah in v službi, ker živim v bloku brez lastniških parkirišč.
1) Če se ne motim, so poleg klasičnih (če prav razumem, se jim reče Schuko?) vtičnic v službi na voljo tudi industrijske vtičnice. Skratka, nekaj podobnega kot je omenjeno tukaj. Morda malce naivno sem mislil, da bi z adapterjem zaradi večje moči to omogočalo hitrejše polnjenje kot na navadni vtičnici, ampak če prav razumem, temu ni tako in bi polnjenje še zmeraj potekalo z največjo vrednostjo 2,4kW, to drži? Tesle pa omogočajo hitrejše polnjenje prek teh vtičnic? Zakaj?
2) V električni Koni bi bil tudi 3-fazni notranji polnilec - to polnjenja na tej industrijski vtičnici ne bi moglo pospešiti? Kaj v primeru nakupa avta s 3-faznim notranjim polnilcem v mojem primeru pridobim (če sploh kaj)?
3) Kaj konkretno v praksi pomeni takšen 3-fazni polnilec? Dodaten priklop za polnjenje v avtu ali ta ostane isti in ima samo drugačno zmogljivost (še trofazno), priklop pa je še zmeraj enak kot je sicer v Koni, torej type 2? Kaj je v Koni razlika med zgornjim in spodnim priklopom? (link do slike)
4) V bližini mojega doma je javna polnilnica, ki ni nikoli zasedena, torej bi velik del polnjenja lahko vsaj zaenkrat opravljal tudi tam. Etične pomisleke, ki ste jih glede tega nekateri že izrazili, razumem in sprejemam, ampak bi takšna striktnost zelo velikemu delu populacije praktično onemogočila lastništvo električnega avtomobila. Zadevo bo potrebno reševati na sistemski ravni, ampak zaenkrat gre za hipotetična vprašanja, ker ta konkretna polnilnica ni v uporabi 99% časa.
Kakorkoli, če odmislim to težavo, gre po aplikaciji PlugShare za polnilnico z dvema priklopoma, Type 2 in Schuko. PlugShare pri obeh omenja, da je moč 3,6kW, torej v resnici zadeva ni bistveno hitrejša kot pri navadni domači vtičnici? Postaja je sicer Schrackova, tako da se zanašam na PlugShare - pozna kdo te postaje? Lahko predvidevam, da ta podatek drži?
Hvala za odgovore in se bom potrudil, da se bom še dodatno informiral
Re: Polnjenje električne Kone
Tole si dobro preberi: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=36&t=2 ... a+baterijajernejpro napisal/-a: Skratka, moja vprašanja bodo malce bolj "for dummies", tako da če me bo kdo usmeril na že obstoječe debate, ne bom nič zameril. Bi pa bil hvaležen, če me ne bi kar odpravili
Pa niti ne zaradi problema, ker kaj takega se lahko naredi vsakemu EV-ju (zato tudi je garancija). Bolj zaradi odnosa s strani Hyundaja in njihovega načina reševanja oz ne-reševanja problemov kupcev.
Re: Polnjenje električne Kone
3Ff polnilec pomeni, da bo na javni polnilnici polnila z 11kw, moja, ki tega nima polni s 7, na primer.jernejpro napisal/-a:Pozdravljeni,
Še za sliko....obe rabiš, ko polniš na hitri polnilnici, na ac. Maš hitre, recimo, zgornja je pa za navadne polnilnice, počasne. Kot ta javna pri tebi. Kabel moraš kupit. Ker javne nimajo svojega kabla.
Re: Polnjenje električne Kone
Jaz sem imel težave pri uveljavljanju garancije pri Renaultu, BMWju, VWju, Phillipsu. Povsod te poizkušajo napizdit. Je pa treba pravilno pristopit pri uveljavljanju zahtev in nič cincat. Zgornji primer je pa žal odraz slednjega.giotto napisal/-a:Tole si dobro preberi: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=36&t=2 ... a+baterijajernejpro napisal/-a: Skratka, moja vprašanja bodo malce bolj "for dummies", tako da če me bo kdo usmeril na že obstoječe debate, ne bom nič zameril. Bi pa bil hvaležen, če me ne bi kar odpravili
Pa niti ne zaradi problema, ker kaj takega se lahko naredi vsakemu EV-ju (zato tudi je garancija). Bolj zaradi odnosa s strani Hyundaja in njihovega načina reševanja oz ne-reševanja problemov kupcev.
Re: Polnjenje električne Kone
Jernej za 3F polnjenje na CEE5 (industrijski rdec prikljucek) potrebujes namenski kabel z vgrajeno EVSE elektroniko (ki jo ima sicer polnilnica s Type2 portom). Tak kabel te bo prisel od 500€ dalje.
Re: Polnjenje električne Kone
Hvala za odgovore. Torej dejstvo, da je vgrajen trofazni polnilec, bi pomenilo, da je polnjenje bolj učinkovito samo na javnih polnilnicah, in še to samo na tistih, ki omogočajo polnjenje s takšno močjo? Ali je to uporabno tudi kje drugje? Type 2 je pa v obeh primerih v Koni enak?
Kako pa je s temi industrijskimi vtikači, na teh polnjenje s tem trofaznim ne bi bilo hitrejše? Na žalost je moje poznavanje elektrike res omejeno, ampak sem mislil, da so ti industrijski trofazni in bi potencialno lahko potem na njih polnil hitreje (seveda s primernim kablom).
Kako pa je s temi industrijskimi vtikači, na teh polnjenje s tem trofaznim ne bi bilo hitrejše? Na žalost je moje poznavanje elektrike res omejeno, ampak sem mislil, da so ti industrijski trofazni in bi potencialno lahko potem na njih polnil hitreje (seveda s primernim kablom).
Sem prebral tisti topic in, ja, skrbi me, da bi pri tako veliki in "nepoznani" napaki cincanje in hvatanje krivin bilo pravilo tudi pri drugih uvoznikih.Argo napisal/-a:Jaz sem imel težave pri uveljavljanju garancije pri Renaultu, BMWju, VWju, Phillipsu. Povsod te poizkušajo napizdit. Je pa treba pravilno pristopit pri uveljavljanju zahtev in nič cincat. Zgornji primer je pa žal odraz slednjega.
Re: Polnjenje električne Kone
1. Če boš polnil preko schuco 3F kono, jo boš lahko polnil preko 1F maksimalno 16A t.j. z močjo 3,7kW. Optimalno za domače elektro omrežje pa bo 10A t.j. 2,3kW.
2. Nimam izkušenj, tako da ne morem komentirat.
3. 3F kono lahko polniš z 3x16A t.j. 11kW ali pa po eni fazi 16A t.j. 3,7kW. 1F kono pa lahko polniš z 32A t.j. 7,4kW. Kar je pa nerealno, vsaj doma, ker nima skoraj nobeden takšnih varovalk.
Na sliki katere link si prilepil. Zgornji priključek je za polnjenje z izmeničnim tokom, dodatno spodaj pa za enosmerno polnjenje recimo za polnjenje s hitrimi polnilnicami.
4. Če je 3,6kW je po vsem verjetnosti 1F 16A kar je malo, moraš pa ocenit če ti zadošča. Bi pa z 1F Ali pa 3F kono na takšni polnilnici polnil z enako močjo.
2. Nimam izkušenj, tako da ne morem komentirat.
3. 3F kono lahko polniš z 3x16A t.j. 11kW ali pa po eni fazi 16A t.j. 3,7kW. 1F kono pa lahko polniš z 32A t.j. 7,4kW. Kar je pa nerealno, vsaj doma, ker nima skoraj nobeden takšnih varovalk.
Na sliki katere link si prilepil. Zgornji priključek je za polnjenje z izmeničnim tokom, dodatno spodaj pa za enosmerno polnjenje recimo za polnjenje s hitrimi polnilnicami.
4. Če je 3,6kW je po vsem verjetnosti 1F 16A kar je malo, moraš pa ocenit če ti zadošča. Bi pa z 1F Ali pa 3F kono na takšni polnilnici polnil z enako močjo.
Re: Polnjenje električne Kone
Hvala za odgovor, sem očitno ravno odgovarjal, ko ste mi odgovorili vi.matija napisal/-a:Jernej za 3F polnjenje na CEE5 (industrijski rdec prikljucek) potrebujes namenski kabel z vgrajeno EVSE elektroniko (ki jo ima sicer polnilnica s Type2 portom). Tak kabel te bo prisel od 500€ dalje.
Predvidevam, da bi šlo za nekaj takšnega in bi potem lahko polnil hitreje: https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a ... pc-serija/
Re: Polnjenje električne Kone
V kolikor bos kupil Kono s 3f polnilcem, bos lahko priklopil 3f namesto 1f kot imam jaz in za doma je to boljse, ce imas 3f strom. To pomeni hitreje in velja za vsa EV (tudi Teslo), ima pa 3f Kona max 11kW. Pogoj je, da imas 3f tok na tisti lokaciji in ne le 1f.
Schuko je domac izraz za 1f vtikac, kakrsnega imamo obicajno v vsakem gospodinjstvu v vsaki sobi,....
Industrijska vticnica ne pomeni, da je tam mocnejsi tok, to je le izraz za obliko vticnice. Praviloma pa se ta oblika res uporablja za mocnejsi tok, ampak moc ti kljub temu doloca varovalka zato moras to preveriti.
Hitrost polnjenja je vedno odvisna hkrati od:
A) moznosti polnilca v tvojem EV, torej v tvojem primeru 3f Kona ima v primeru schuco le 1f 3,5kW max ali na 3f vticnici max 11kW
B) kaj ti omogoca polnilnica in tu so dodatne opcije: 1 ali 3f izmenicno AC ter moc prikljucka na tej lokaciji, ki je obicajno fiksna ter dodatno pogojena z mocjo polnilnice ali celo dinamicno prilagajajoca.
V tvojem primeru bos polnil na javni polnilnici AC in je odvisno kaj ta polnilnica max. omogoca AC.
V primeru DC ali enosmernega toka je tudi kombinacija obojega, ce bos kje dopolnil na DC, tam pa veljajo druge cifre za DC.
Schuko je domac izraz za 1f vtikac, kakrsnega imamo obicajno v vsakem gospodinjstvu v vsaki sobi,....
Industrijska vticnica ne pomeni, da je tam mocnejsi tok, to je le izraz za obliko vticnice. Praviloma pa se ta oblika res uporablja za mocnejsi tok, ampak moc ti kljub temu doloca varovalka zato moras to preveriti.
Hitrost polnjenja je vedno odvisna hkrati od:
A) moznosti polnilca v tvojem EV, torej v tvojem primeru 3f Kona ima v primeru schuco le 1f 3,5kW max ali na 3f vticnici max 11kW
B) kaj ti omogoca polnilnica in tu so dodatne opcije: 1 ali 3f izmenicno AC ter moc prikljucka na tej lokaciji, ki je obicajno fiksna ter dodatno pogojena z mocjo polnilnice ali celo dinamicno prilagajajoca.
V tvojem primeru bos polnil na javni polnilnici AC in je odvisno kaj ta polnilnica max. omogoca AC.
V primeru DC ali enosmernega toka je tudi kombinacija obojega, ce bos kje dopolnil na DC, tam pa veljajo druge cifre za DC.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek