Vpoklici

Odgovori
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Isto so opazili tudi tudi lastniki Kon v ZDA, po tem zadnjem update-u (recall). V rangu do 80% SOC tega pojava ni videt.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Torej sklepam, da so z updateBMS naredili to, da v primeru, ko se avto polni na 80% ali več, pri 90% te napolnjenosti zbalansira celice zaradi varnosti?

Sam večinoma polnim na 80%, le redko 90 ali 100 in tega nisem opazil, pa še med spanjem se to dogaja.

To bi lahko pomenilo, da so morda zaznali problem prenapolnjenosti posameznih celic in se bi zato lahko vžagale. S tem popravkom in balansiranjem pred koncem dosežejo to, da je vsaka celica pregledana preden se jo napolni do konca in če bi bilo kaj narobe bi takrat prenehalo polnit in ti javilo: pojdi na servis. Sicer me to malo čudi, ker naj bi kona imela zgornji buffer kar precejšen, a morda ga pa v resnici nima dovolj?

To je zaradi varnosti super, bo pa podaljšalo čas tistim, ki se pogosto polnijo na full.
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ni razlika samo balancing, nek algoritem so vključili noter, ki preverja stanje baterije in dvigne roke od nadaljnjega polnjenja, če zazna problematično baterijo.
In ja, domnevam, da zažene vik in krik in zapiše napako v sistem.
Izziv je namreč v tem, da so na cesti lahko že deloma poškodovane baterije. Zato pač tudi ta dodatni scenarij z dodatno varnostjo in rednim preverjanjem baterije.

Originalni problem pa je bil baje na trgih Severne amerike in Južne Koreje, ker on board charger ni prenehal polnit, ko bi moral. Nek softverski glitch za njihov elektro sistem in mejne scenarije.
Zato update vsebuje dve komponenti, eno za BMS, drugo za OBC.

In ja kot sem že pisal, v Severni Ameriki in Koreji je bilo pred uradnimi popravki uradno priporočilo, da se avta do nadaljnjega ne polne nad SOC 80%.

Skratka ja, originalni problem ni v slabih LG baterijah ampak v hroščih programske opreme, ki skrbi, da se baterija polne. Kdo so proizvajalci, ne vem. Lahko Hyundai, lahko malo mešano na žaru. Za LG vem, da prodaja avto industriji vse EV komponente, OBC, BMS, baterijo, motor, kar hočeš, več kot LGju daš, več dobiš. Zadnja generacija LG OBC in BMS ima učinkovitost polnjenja nad 95%.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Če bi bil problem v polnilcu, bi ga pač vsem zamenjali, že tako je boljše, da se polni tri kot enofazno - so ti problemi samo z enofaznimi ali tudi trofaznimi polnilci?

Če je problem v SW pa še lažje, le novo verzijo z vpoklicem naložijo - to mislim, da ne bi smel biti problem?

Ni mi jasno, zakaj ne odpravijo vzroka ampak tole le štukajo, res rabijo toliko časa da naredijo eno ali drugo zadevo
Uporabniški avatar
Nemelk
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 71
Kraj: Gorenjska
Avto: Kona EV64
41
364

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Nemelk »

Polnjenje iz 80% na 90% brez zmanjšane hitrosti.
Polnjenje iz 70% na 90% zmanjšana hitrost.
Polnjenje enofazno.
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
213
157

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

FV-EV napisal/-a:Če bi bil problem v polnilcu, bi ga pač vsem zamenjali, že tako je boljše, da se polni tri kot enofazno - so ti problemi samo z enofaznimi ali tudi trofaznimi polnilci?

Če je problem v SW pa še lažje, le novo verzijo z vpoklicem naložijo - to mislim, da ne bi smel biti problem?

Ni mi jasno, zakaj ne odpravijo vzroka ampak tole le štukajo, res rabijo toliko časa da naredijo eno ali drugo zadevo
Nima veze. Jaz imam težave z 3F. So pa težave tudi z 1F. Mislim da ni problem v polnilcih. Težava je v SW ali pa v sami bateriji. Bi prej rekel, da v bateriji. Za mene skoraj ni več dvoma. Ker ne vem zakaj novejše kone narejene na Češkem nimajo teh težav, če pa imamo lahko vsi isti SW.
roxx
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 28
Kraj: Topolšica
Avto: KONA light
9
19

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a roxx »

Argo123 napisal/-a:Ker ne vem zakaj novejše kone narejene na Češkem nimajo teh težav, če pa imamo lahko vsi isti SW.
Sem šele par dni nazaj ugotovil, da tamalih ne delajo na Češkem. Upam, da sem vseeno dobil dobro iz Koreje... Sreča, da nimam garaže
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

roxx napisal/-a:
Argo123 napisal/-a:Ker ne vem zakaj novejše kone narejene na Češkem nimajo teh težav, če pa imamo lahko vsi isti SW.
Sem šele par dni nazaj ugotovil, da tamalih ne delajo na Češkem. Upam, da sem vseeno dobil dobro iz Koreje... Sreča, da nimam garaže
Tamalo misliš na 39kWh? Pri teh menda sploh ni težav, pa verjetno imajo iste baterije in isti polnilec, torej je lahko problem res le v SW
roxx
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ta male Kone imajo iste celice istega proizvajalca, nimajo pa iste baterije. Baterija ta male Kone poleg nižje kapacitete ima tudi nižjo napetost. Posledično so vse zadeve najmanj softversko prilagojene temu, če ne celo da je hardver drugi.
roxx
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ogo napisal/-a:Ta male Kone imajo iste celice istega proizvajalca, nimajo pa iste baterije. Baterija ta male Kone poleg nižje kapacitete ima tudi nižjo napetost. Posledično so vse zadeve najmanj softversko prilagojene temu, če ne celo da je hardver drugi.
Kaj misliš pod iste baterije? Če imajo iste celice imajo isto baterijo? Lahko imajo le drug BMS, kar je SW stvar?
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Baterija je narejena iz več celic. Če je celic manj, ne more biti ista baterija.
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
213
157

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

FV-EV napisal/-a:
Ogo napisal/-a:Ta male Kone imajo iste celice istega proizvajalca, nimajo pa iste baterije. Baterija ta male Kone poleg nižje kapacitete ima tudi nižjo napetost. Posledično so vse zadeve najmanj softversko prilagojene temu, če ne celo da je hardver drugi.
Kaj misliš pod iste baterije? Če imajo iste celice imajo isto baterijo? Lahko imajo le drug BMS, kar je SW stvar?
Ista baterija je samo ena na tem svetu. Kvečjemu bi bili dve baterijo lahko enaki ali podobni. Pa kot Ogo pravi ni niti eno in niti ne drugo. Problem v naših Konah pa je definitivno v bateriji in ne v SW. SW samo prilagajajo, da se baterija med polnjenjem ne preobremeni.
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Zakaj je problem v bateriji?
Vse kaže na obratno. Da je bil problem v softverju, ki je omogočal situacije, kjer se je baterija lahko polnila nad napetosti zapovedane s strani proizvajalca in je tako lahko prihajalo lahko do poškodb baterije in tudi do požarov.

In vse rešitve ki jih je Hyundai dal trenutno na svet gredo v smeri tega, da do teh situacij ne bi več prihrajalo in da pri vsakem polnjenju nad 80% elektronika dela balancing in paranoidno diagnostiko morebitne poškodovanosti baterije, ki je lahko nastala pred popravki logike.
Uporabniški avatar
edi-b
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 524
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
680
1153

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Meni je na servisu po vpoklicu v zvezi baterije omenil, da so bili problemi samo na območjih s 110V elektriko in v kombinaciji z določenimi polnilnilci, ko so se dejansko prenapolnile.
Sem pa opazil da mi sedaj bistveno večkrat polni 12V baterijo, kljub vsakodnevni uporabi avta. Je pri 45.000km še prva, samo je avto garažiran
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
213
157

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

Včeraj sem spraznil baterijo v celoti (3F Kona 64 kWh). Za polnjenje iz 0% na 100% pa sem porabil 68,76 kWh. Po tem sklepam, da je učinkovitost polnjenja 93%.

Sem pa ugotovil, da tista vmesna prekinitev ne pomeni balansiranje celic ampak dejanska prekinitev polnjenja. Avto se vrže na standby in čaka ter zato vleče 0,8kW. Razlog zakaj to naredi še ne vem.
Gasper
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 269
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
173
16

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Čaka, da senzor temperature pove, če bo kaj kmalu zagorelo.
roxx
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1725
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1368
1787

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Argo123 napisal/-a:Včeraj sem spraznil baterijo v celoti (3F Kona 64 kWh). Za polnjenje iz 0% na 100% pa sem porabil 68,76 kWh. Po tem sklepam, da je učinkovitost polnjenja 93%.
Ali je 64 kWh neto kapaciteta od 0 do 100 %? Novega vozila? Pred ali po morebitnih spremembah SW?
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

Argo123 napisal/-a:
FV-EV napisal/-a:
Ogo napisal/-a:Ta male Kone imajo iste celice istega proizvajalca, nimajo pa iste baterije. Baterija ta male Kone poleg nižje kapacitete ima tudi nižjo napetost. Posledično so vse zadeve najmanj softversko prilagojene temu, če ne celo da je hardver drugi.
Kaj misliš pod iste baterije? Če imajo iste celice imajo isto baterijo? Lahko imajo le drug BMS, kar je SW stvar?
Ista baterija je samo ena na tem svetu. Kvečjemu bi bili dve baterijo lahko enaki ali podobni. Pa kot Ogo pravi ni niti eno in niti ne drugo. Problem v naših Konah pa je definitivno v bateriji in ne v SW. SW samo prilagajajo, da se baterija med polnjenjem ne preobremeni.
Morda par stavkov-dejstev v izogib "ciklanju" .

Celice baterijskega sistema so enake, približno 1 kg težke. Odvisno o verziji vozila (39,2 kWh ali 64 kWh), so različno organizirane in sicer:

- ta manjša baterija ima 3 modula. V vsakem je 30 zveznih členov s po 2 celici vezani paralelno. Torej, skupaj imamo 90 zveznih členov oz 180 celic. S paralelno vezavo se povečuje kapaciteta sistemske baterije.
Končna napetost je 90 x ca 4V(odvisno od SOC) kar nanese ca 360V (max 369V).

-ta večja baterija je pa organizirana drugače, čeprav z istimi celicami (na trgu so to pretežno LG_Chem) in sicer je sestavljena iz 5 modulov (torej dva več kot pri manjši bateriji, vendar nista enaka tremi, nekoliko večjimi moduli).
Torej, 3-je moduli imajo po 20 zveznih členov s po tri celice vezano paralelno(vse skupaj ponovno 180 celic vendar drugače organizirane). Dodatno sta še dva modula in sicer pod zadnjimi sedeži ter s po 19 zveznih členov in s tremi celicami paralelno.
Ko vse seštejemo imamo na koncu 98 členov s po 3 celice paralelno kar je skupaj 294 celic.
Končna napetost je 98 x ca 4V(odvisno od SOC) kar nanese ca 392V (max. 401.8V).

Zaključek:

1. Glede na dejstvo, da pri Konah s ta malo baterijo (39.2 kWh) ni zabeleženih požarov, bi sklepal, da morda ni problem v sami izvedbi celice same temveč v organizaciji oz. vezavi le-teh ter nadzoru(BMS).
Btw. v Indiji se prodajajo samo Kone z manjšo baterijo in ni zabeleženih primerov požara.

2. Pri manjši bateriji je v vsakem členu po 2 celici paralelno, pri večji pa 3 kar je, bi rekel, kar izziv nadzirati in balansirati.

3. Balansiranje celic je časovno in energijsko (predvsem pri pasivni izvedbi balansiranja) potratno ter s stališča SW-ja zahtevno, predvsem pri ta večji bateriji ko imamo v vsakem zveznem členu po 3 paralelne celice. Balansiranje paralelnih celic je posebna zgodba, ki je sedaj ne bi odpiral...
Med operacijo balansiranja-izenačevanja se polnjenje bistveno zmanjša oz. celo ukine.

4. Torej, edina skupna reč med manjšo in večjo baterijo je ogrodje ter posamične celice. HW (številna MOSFET stikala, pasivno breme, matrika, elektronika), oz. SW pa morata biti različna.
BMS hendlanje večje baterije je bistveno bolj kompleksno. Če bi se hoteli spustiti na isto raven nadzora kot pri manjši baterijo, potem bi baterijo mogli sestaviti iz večjih celic in do 2 celici s paralelno vezavo....tako kot trenutno je, je pa bolj zapleteno .

Organizacija celic odvisno od izvedbe baterije oz. termalni sistem baterije si lahko ogledate na tem linku:

https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/

Lp
Ogo, roxx, FV-EV, EQS, prijazen, pirpy
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Super si nam tole predstavil - hvala

Tole res pojasni, kje bi se utegnila skrivati napaka. Morda bo to celo razlog, da bo Hyundai prenehal prodajati velike kone, oziroma pri novih modelih ionica šel na drugačno organizacijo celic. Vsekakor pa odpade, da bi ob morebitni odpovedi kakšnega sklopa celic ali drugih povezanih delov, le to zamenjal iz drugega modela.

Lahko še točko tri opišeš prosim? Hvala
MarinKona napisal/-a:
3. Balansiranje celic je časovno in energijsko (predvsem pri pasivni izvedbi balansiranja) potratno ter s stališča SW-ja zahtevno, predvsem pri ta večji bateriji ko imamo v vsakem zveznem členu po 3 paralelne celice. Balansiranje paralelnih celic je posebna zgodba, ki je sedaj ne bi odpiral...

Lp
MarinKona
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1682
Avto: e-Golf 2020
749
57

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

To je tudi mene zmotilo vsaj te paralelne celice ko sem prebiral. Tesla ma po 30 paralelno zvezanih celic pa ni sile.

Paralelno zvezane celice se obnasajo kot ena sama celica in jih ni potrebno posebi balancirat, ce odpove ena izmed njih gre varovalka ali pa sploh se se obnasa kot da jo ni. Primer maš na forumi ko je je eden izgubil 33÷ kapacitete čez noč.

Za vsako serisko vezano celico oziroma le več teh pa rabis balancirat...
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek