Vpoklici

Odgovori
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2459
Avto: Kona EV 64 kWh
1898
2808

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

edi-b napisal/-a:Po upgrede BMS mi za AC polnjenje kaže od 80 do 100% čas polnjenja 2 ure 30 minut. Lahko eden, ki še ni bil na vpoklicu za baterijo, 1F kona 64 kWh baterija, pogleda, če kaže isto...
Meni kaže 2:45 od 80 % do 100 % na AC (po nadgradnji BMS - prej žal nisem imel priložnosti preveriti). Do 80 % mi je na 7 kW AC polnilnici danes normalno polnilo, pričakovanih ~10 % na 1 uro.
edi-b
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

SimonZed napisal/-a:
edi-b napisal/-a:Po upgrede BMS mi za AC polnjenje kaže od 80 do 100% čas polnjenja 2 ure 30 minut. Lahko eden, ki še ni bil na vpoklicu za baterijo, 1F kona 64 kWh baterija, pogleda, če kaže isto...
Meni kaže 2:45 od 80 % do 100 % na AC (po nadgradnji BMS - prej žal nisem imel priložnosti preveriti). Do 80 % mi je na 7 kW AC polnilnici danes normalno polnilo, pričakovanih ~10 % na 1 uro.
Sem se že sprijaznil z dejstvom, da je pri AC polnjenju(trifaznem) evidentno zmanjšanje moči polnjenja za ca 0,6 kW-0,7 kW.
Toda, pri DC polnjenju je smiselna hitrost polnjenja do SOC=80%. Naprej itako nima smisla zasedati hitro polnilnico po nepotrebnem.

Zaenkrat, vse kaže, da se omejitev moči polnjenja začne že pri SOC > 56% in pade s 43 kW(nekoč 47 kW) na 27 kW, kar je prezgodaj in bistveno podaljša čas polnjenja (denimo s 30% na 80%- za kar sem pred posodobitvijo BMS-ja potreboval 40 min časa).

Sicer, srčno upam, da se motim...

Lp
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Sicer zelo redko polnim na DC, me pa to zanima kako hitro je na recimo standard 50kW polnilnici, ker ko si v tranzitu je to bistvenega pomena, da nafilaš od 20-80% čim hitreje ali čimveč energije v čimkrajšem času. Če so to zmanjšali bi verjetno lahko dobili tožbo proti Hyundaiu, ker je zavajali ob nakupu zato dvomim, da so to sedaj zmanjšali?!
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Verjetno niso ekstra zmanjšali.
So pa temperature sedaj nižje in BMS znižuje maksimalne tokovne obremenitve baterije pri DC polnjenju glede na temperaturo celic in SOC.

Skratka, dokler nimaš ponovljivih rezultatov/razmer merjenja, pred in po firmware update, smo na situaciji rekla, kazala.
Poletje 35 stopinj zunanje temprature, pa zima -3 stopinje, je dramatična razlika za hitro polnjenje.

Da Kona ni nek specialist za hitra zimska polnjenja, je pa bilo jasno že ko jo je Bjorn testiral. Pa tudi poleti je tistih 75 kW bolj lepa marketinška obljuba, ki se zgodi le, ko so vse zvezde v pravi orbiti okrog Marsa, SOC nizek in temperatura baterije v nulo prava.
Jaz sem se pred nakupom Kone EV teh problemov zavedal. Moje potrebe po zimskem hitrem polnjenju so res morda dvakrat letno, da tistikrat potrpim tudi pol ure dlje na polnilnici, če je treba in mi ni to show stopper.
FV-EV
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2459
Avto: Kona EV 64 kWh
1898
2808

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

MarinKona napisal/-a:
SimonZed napisal/-a:
edi-b napisal/-a:Po upgrede BMS mi za AC polnjenje kaže od 80 do 100% čas polnjenja 2 ure 30 minut. Lahko eden, ki še ni bil na vpoklicu za baterijo, 1F kona 64 kWh baterija, pogleda, če kaže isto...
Meni kaže 2:45 od 80 % do 100 % na AC (po nadgradnji BMS - prej žal nisem imel priložnosti preveriti). Do 80 % mi je na 7 kW AC polnilnici danes normalno polnilo, pričakovanih ~10 % na 1 uro.
Sem se že sprijaznil z dejstvom, da je pri AC polnjenju(trifaznem) evidentno zmanjšanje moči polnjenja za ca 0,6 kW-0,7 kW.
Toda, pri DC polnjenju je smiselna hitrost polnjenja do SOC=80%. Naprej itako nima smisla zasedati hitro polnilnico po nepotrebnem.

Zaenkrat, vse kaže, da se omejitev moči polnjenja začne že pri SOC > 56% in pade s 43 kW(nekoč 47 kW) na 27 kW, kar je prezgodaj in bistveno podaljša čas polnjenja (denimo s 30% na 80%- za kar sem pred posodobitvijo BMS-ja potreboval 40 min časa).

Sicer, srčno upam, da se motim...

Lp
Ponavljam, to si opazil pozimi, pri mrzli bateriji 9°C, daleč od optimalnega. Vozi 130 km/h po avtocesti, da boš prišel do polnilnice z baterijo ogreto na 27°C, pa potem preveri moč polnjenja.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2459
Avto: Kona EV 64 kWh
1898
2808

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

MarinKona napisal/-a:[
Zaenkrat, vse kaže, da se omejitev moči polnjenja začne že pri SOC > 56% in pade s 43 kW(nekoč 47 kW) na 27 kW, kar je prezgodaj in bistveno podaljša čas polnjenja (denimo s 30% na 80%- za kar sem pred posodobitvijo BMS-ja potreboval 40 min časa).
Meni je lani poleti v Italiji na Enel 50 kW polnilnici v 40 minutah napolnilo iz 28 na 69 % .... viewtopic.php?f=36&t=1834&start=460#p39213
Kdaj in na kakšni polnilnici in pri kakšnih pogojih pa je tebi v istem času napolnilo iz 30 na 80%?
Hočem povedati, da je veliko dejavnikov, ki vplivajo na moč polnjenja, zato takole na počez nima smisla primerjati hruške z jabolkami in obupavati.
Ogo
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

SimonZed napisal/-a:
MarinKona napisal/-a:[
Zaenkrat, vse kaže, da se omejitev moči polnjenja začne že pri SOC > 56% in pade s 43 kW(nekoč 47 kW) na 27 kW, kar je prezgodaj in bistveno podaljša čas polnjenja (denimo s 30% na 80%- za kar sem pred posodobitvijo BMS-ja potreboval 40 min časa).
Meni je lani poleti v Italiji na Enel 50 kW polnilnici v 40 minutah napolnilo iz 28 na 69 % .... viewtopic.php?f=36&t=1834&start=460#p39213
Kdaj in na kakšni polnilnici in pri kakšnih pogojih pa je tebi v istem času napolnilo iz 30 na 80%?
Hočem povedati, da je veliko dejavnikov, ki vplivajo na moč polnjenja, zato takole na počez nima smisla primerjati hruške z jabolkami in obupavati.
Se strinjam, da je veliko dejavnikov, ki vplivajo na hitrost polnjenja baterije na DC polnilnicah (temperatura baterij in SOC sta dominantna).
Sem polnil na ELEN-ovih na Hrvaškem pa tudi pri nas na Planet-Solar-jevih. Res je, da je temperatura bila ca 18C.

Bega me predvsem prezgodnja omejitev moči pri SOC > 57%. Bom še preveril z bolj segreto baterijo ter SOC < 30% kar priporočam tudi ostalim lastnikom vozil.

Predvidevam, da so spremembe začasne, dokler se ne razčistijo pravi vzroki potencijalne nevarnosti vžiga baterij.

Lp
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 303
Avto: Hyundai Kona
284
80

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Taragula »

Danes sem polnil na hitri polnilnici. Od 28-80%.
Ves čas je polnilo s 42-47kw. Pri 79%, ko je končalo s polnjenjem je še vedno polnilo s 42kw.
IMG_20201215_090546.jpg
Ogo, MarinKona, SimonZed, Vremenko
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

Taragula napisal/-a:Danes sem polnil na hitri polnilnici. Od 28-80%.
Ves čas je polnilo s 42-47kw. Pri 79%, ko je končalo s polnjenjem je še vedno polnilo s 42kw.
Torque_DC1.pdf
(290.33 KiB) Prenešeno 28 krat

Včeraj preveril polnjenje na DC polnilnici.
Začetna temperatura baterij ca 4C. Po vožnji ca 100km po avtocesti segrel na ca 19C.
Začel polnjenje pri SOC=24%.
Iz priloge je lepo razvidno kako grelec (Heater Temp2, poleg polnjenja samega) pospešeno dviguje temperaturo baterij do ca 30C in se potem izklopi (kaže predznak "-" ).

S potekom in časom polnjenja sem zadovoljen in je po pričakovanjih.
Pri SOC>74% začne omejevati (kratko na 35 kW in potem ca 24 kW do SOC=80%) kar se mi dozdeva, da je ok.
Čas polnjenja je bil dobrih 50 min za SOC 24% do 80%.

Lp
Torque_DC1.pdf
(290.33 KiB) Prenešeno 28 krat
Torque_DC2.pdf
(299.06 KiB) Prenešeno 25 krat
SimonZed, Ogo
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2459
Avto: Kona EV 64 kWh
1898
2808

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Dobro si ga ujel, grelec. Me zanima, če je to kakšna prenovljena logika, ker v preteklih zimah mislim, da ga nismo opazili. Se lepo vidi, da je optimalna temp. nekje okrog 27°C.
MarinKona
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

To zmanjševanje na 74 in 80% je že dve leti tako, kot si zapisal in meni je vedno tako delalo na DC. Zgoraj je bilo omenjeno omejevanje po novem na 57%, kar pa je možno le da baterija ni bila ogreta ali pa da je s kakim novim upgradom kaj drugače? imaš ti narejene vse te vpoklice tudi zadnjega decemberskega?
MarinKona
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

FV-EV napisal/-a:To zmanjševanje na 74 in 80% je že dve leti tako, kot si zapisal in meni je vedno tako delalo na DC. Zgoraj je bilo omenjeno omejevanje po novem na 57%, kar pa je možno le da baterija ni bila ogreta ali pa da je s kakim novim upgradom kaj drugače? imaš ti narejene vse te vpoklice tudi zadnjega decemberskega?
Imam narejene vpoklice in sicer:
00D093R0 Nadgradnja OBC;

01D076R0 Pregled kat/št BSA in nadgradnja logike
(BMS/VCULDC) (LG baterija);

58520F00 ESP UPGRADE;

Zdajle pa vidim, da je ponoven vpoklic za ESP:
ESP_vpoklic_dec_2020.JPG
FV-EV
Ogo
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 534
Avto: Hyundai Kona EV
371
272

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Jaz sem danes imel prvi servis - na 15 k km, Kona narejena konec Januarja 2020 v Koreji, prevzeta zadnje dni julija 2020.

Delali so mi:
01D076R0 Pregled kat/št BSA in nadgradnja logike (BMS/VCULDC) (LG baterija)
00D093R0 Nadgradnja OBC
01D102R0 Nadgradnja ESP
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
37
7

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

FV-EV napisal/-a:To zmanjševanje na 74 in 80% je že dve leti tako, kot si zapisal in meni je vedno tako delalo na DC. Zgoraj je bilo omenjeno omejevanje po novem na 57%, kar pa je možno le da baterija ni bila ogreta ali pa da je s kakim novim upgradom kaj drugače? imaš ti narejene vse te vpoklice tudi zadnjega decemberskega?
Glede prej omenjene omejitve pri DC polnjenju, bi se rad ozrl na prilogo s tujega foruma spodaj.
Slednja je stara eno leto. Menim, da je BMS enota modificirana tako, da upošteva nekoliko drugačne prage za vklop-izklop grelca vezano na temperaturo baterij ter posledično dovoljeno močjo polnjenja.
Neizogibna je omemba funkcije "WINTER MODE", ki se nahaja v meniju polnjenja in v navodilih ni detajlno razložena.

Lp

"Tired of getting frustrating charging rate on fast chargers (18-25 kW) under cold weather conditions, we got together a group of Kona owners to do some reverse engineering to understand when the battery heater activates. First thing to know, the BMS uses the temperature of lowest battery module in its logic to activate the battery heater. We found 3 conditions for the heater to activate:

The battery heater will come On if the SOC is less than 33% and battery temp is -5 degC or less. It goes off when battery reaches 5 degC. This seems to be for conditionning the battery for an eventual stop to a fast DC charger. The Winter Mode needs to be active for this to happen. TEGA DO SEDAJ NISEM ZAZNAL, BOM PA SPREMLJAL.

It will also be active when charging on 240v depending on battery temp as well. At -15 degC, it will engage around 82% soc. At 0 degC, it will engage around 91%. At 5 degC, activates around 93%. The Winter mode doesn't need to be active for this.
TEGA DO SEDAJ NISEM ZAZNAL, BOM PA SPREMLJAL.

The battery will be active on fast charger as well. In most conditions, it will heat the battery upto to 15 degC depending of the starting % SOC. The battery will continu heating due to the heat lost during charging.
TUKAJ JE PA SPREMEMBA PRI BMS-ju. GREJE NAPREJ DO CA 28C.
SICER ZADEVA SAMODEJNO DELUJE NE GLEDE NA NASTAVITEV "WINTER MODE" NAČINA.

Good to know on fast chargers:
Battery temp < 1 degC : max power 18 kW
1 degC > Battery temp > 5 degC: max power 25 kW
5 degC > Battery temp > 15 degC : max power 40 kW TUKAJ JE PRI MENI OMEJEVALO NA 24kW IN TEMP. BAT. OD 9C!
15 degC > Battery temp > 25 degC: max power 50 kW (50kW chargers) or 56 kW (>100kW chargers)
Battery temp > 25 degC: max power > 70 kW (>100kW chargers)

With battery temp as low as -20 degC, no heater activation was observed in other situations. It is believe that at much lower battery temp, the heater will activate to protect the battery. Minimum exterior temperature we had so far is about -25 degC. "
SimonZed, FV-EV
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2576
Avto: EV Kona 64
2663
2125

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Sam tega skorajda nimam priložnosti testirat, ker sem zelo redek obiskovalec DC, bi mi bilo pa fajn vedeti, če se moram kdaj na hitro za nekaj minut priklopiti. Lansko zimo sem imel en tak primer po celodnevnem parkiranju v rahlem sneženju in startu pri več kot -10, v par km do Lidla (takrat še 50kW se baterija ni ogrela in mislim, da mi ni polnilo s kaj več kot 20kW.
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 90
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
14
0

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Andrej_K »

Trenutno so te hitra polnjenja vbistvu počasi... Jaz zdaj občasno polnim med malico, skočim hitro na petrol in vklopim za kakih 20 min... in ker avto stoji pred tistim se očitno toliko ohladi da na začetku polni Ioniq z 22, šele po kakih 15min skoči na 33...Tako da DC polnjenje je trenutno katastrofa...še nisem videl zdaj pozimi 49kw.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1620
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1545
1307

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Matej »

Tipični coldgate. Nisem pa prepričan da FL Ioniq sploh lahko polni z 49 kW? A ni max. do 48kW?
Pa tudi moč polnjenja mu po 60% precej pade...
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
prgrmr
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 317
Kraj: Dragomelj
Avto: i3
169
218

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

Ne morem se strinjati, da so v splošnem hitra polnjenja zdaj počasna.

Izkušnja z i3 v soboto:

Petrolovi podatki:
Trajanje: 00:31:41
Porabljena energija: 22,33 kWh
Največja moč: 48,9 kW

Če preračunam čas in porabljeno energijo, je bila povprečna moč 42 kW.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1620
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1545
1307

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Matej »

Saj tudi jaz na svojem PFL Ioniqu nisem opazil izrazitega počasnega polnjenja nazadnje ko sem bil z njim na 50 kW polnilnici.
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 90
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
14
0

Re: Vpoklici

Odgovor Napisal/-a Andrej_K »

Matej napisal/-a:Tipični coldgate. Nisem pa prepričan da FL Ioniq sploh lahko polni z 49 kW? A ni max. do 48kW?
Pa tudi moč polnjenja mu po 60% precej pade...
49kw sem doživel le enkrat poleti, drugače pa okoli 47...sedaj pozimi še ni prišel čez 33kwh (po 20min vožnje na AC) in polnjenju okoli 20min. Katastrofa... Moč polnjenja pa omeji prvič pri 55%, potem pri 63% pa tako pade na 30...Brezveze... Stari Ioniq je glede tega VELIKO boljši
EVH
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek