Kona EV - SimonZED

Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Okt 2019, 17:42

Tako pa zgleda polnjenje hladne baterije (20°C) na Ionity polnilnici.
Med polnjenjem se je ogrela na 33°C (hladilni sistem se je aktiviral in sliša). Zunanja temperatura je bila 8°C.
Razlike med resničnim (BMS) in prikazanim SOC (display) spodaj ni veliko: display kaže 22,5 %, BMS pa 22 %.
Zgoraj pa se vidi zgornji buffer (display kaže 95,5 %, BMS pa 92,5 %).
ionity-hladna.png
edi-b, crunchy, CRF, Vremenko
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Okt 2019, 20:33

Tako pa je potekalo polnjenje na polnilnici Ionity pri ogreti bateriji (zaradi dinamičnejše vožnje po AC omejitvah je imela 25-29°C), od 24 do 92 %. Občutna razlika: 48 kWh je bilo napolnjenih v 66 minutah (pri hladni je trajalo 80 minut za 50 kWh). Hladilni sistem je dobro opravil svoje delo, saj se baterija ni ogrela na več kot 35°C. :tup:
ionity-topla.png
edi-b, crunchy, CRF, Vremenko
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Okt 2019, 20:53

Analiza posnetka poti nazajgrede (Praga-Brno-Dunaj-Gradec-Maribor-Ljubljana), vse po AC, kjer obstaja. Praga-Brno precej dinamična vožnja, kolikor se je pač dalo po AC, kjer je ogromno odsekov v delu, da se je baterija ogrela do polnilnice Ionity.

Češka avtocesta je res "češka", kjer ni gradbišč (približno 5x 10 km) in zaradi tega ozkih pasov z omejitvijo 80 km/h, je pogosto sestavljena iz betonskih plošč kot stara cesta do Kranja. Od zbijanja bi lahko koga še začela boleti glava. Mrežna ograja ob avtocesti je le na nekaterih odsekih, drugje so njive praktično do ceste, na njih pa se "pasejo" srne (videno na lastne oči so tri ležale na njivi ob avtocesti brez ograje). Cena češke vinjete za 10 dni je 310 Kč (dobrih 12 evrov). Pazite se prodajalcev, ki že na avstrijski strani prežijo na turiste in prodajajo vinjete po 17 €. Peljite se čez mejo in jo kupite na MOL bencinski za normalno ceno (12,10 €). Ne na avstrijski, niti na češki strani avtocesta ni speljana do meje in se peljete po regionalni cesti, tako da ni panike.

Travelled distance: 716.312 km
Average consumption: 14.1556 kWh/100 km
Average speed when driving: 84.1537 km/h
Spent energy during driving/recuperation: 101.398 8.07009 kWh
Charged energy during driving: 0 kWh
Cumulative time driving: 510.7 min
Coefficient between RPM and speed: 232.048 RPM*s/m
Acceleration standard deviation/min/max: 0.30327 -5.92118 4.94725 m/s^2
praga-ljubljana - octave_Fig07.png

praga-ljubljana - octave_Fig11.png
crunchy
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 29 Okt 2019, 21:04

V dobri družbi: ;)
ionity.jpg
edi-b, crunchy, Matej, CRF, DGJ
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5413
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3929
4246

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Okt 2019, 06:58

Ali imaš vklopljeno kljukico pri "Winter mode"?
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 30 Okt 2019, 07:53

Da. Ampak prvo zimo nisem opazil nobene koristi od tega.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5413
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3929
4246

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Okt 2019, 07:59

Potem res nima preveč uporabne vrednosti. Točno v tem primeru bi lahko ogrel baterijo za tistih 5 stopinj.

Je pa zanimivo in zelo očitno da se polnilna moč določi le ob začetku polnjenja. In da 50kW polnjenje zeloooo počasi greje baterijo. Razen če jo hladi, kljub temu da polni počasi zato ker je prehladna :strange:

Kakorkoli, velja si zapomnit, vroča baterija je dobra baterija!
crunchy, edi-b
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5413
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3929
4246

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Okt 2019, 08:02

Kako pa si prišel do prve polnilnice s tako hladno baterijo? Se pri AC hitrosti, spraznjena cela baterija sploh ni segrela?
crunchy
Admin @ EVSVET.eu
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1476
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1113
1419

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a crunchy » 30 Okt 2019, 08:25

CRF je napisal/-a:Kakorkoli, velja si zapomnit, vroča baterija je dobra baterija!

Ha, ha, ha!!! :D
Si me nasmejal, kot tudi veliko drugih lastnikov Leafa. :tup:
CRF, DGJ, giotto
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 30 Okt 2019, 08:31

CRF je napisal/-a:Kako pa si prišel do prve polnilnice s tako hladno baterijo? Se pri AC hitrosti, spraznjena cela baterija sploh ni segrela?

Ionity v nobeni smeri ni bila prva polnilnica, ampak druga. Bom pripravil še klasični graf poti, kjer bo vse označeno. ;)

V bistvu že vidim, da se z "divjo" vožnjo pa AC nazajgrede baterija sploh ni segrela, ampak je zgolj ostala približno enako topla kot po prvem DC polnjenju (sicer bi se najbrž še bolj ohladila).

Pa pozabil sem napisati, da je bila pot opravljena še z letnimi pnevmatikami Nexen (original korejske).
edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 30 Okt 2019, 09:36

Žal Excel ne prebavi posnetka z več kot 40.000 vrsticami podatkov (kapo dol Crunchyjevi apliakciji), zato sledi zgolj povzetek poti Praga-Ljubljana brez grafa:

Start s 35 % SOC in baterijo pri 10-12°C. Zunanja temp 8°C.
Prvo hitro polnjenje (Penny na robu Prage) iz 33,5 % na 90,5 % SOC (66 minut). Baterija ima 28-30°C.

Vožnja po AC Praga-Brno-Hochleithen 50-80-130 km/h (290 km, 3,5 ure).

Prihod na polnilnico Ionity s 24 % SOC in baterijo pri 25-29°C. Zunanja temp 10°C.
Drugo hitro polnjenje (Ionity Hochleithen) iz 24 % na 92 % SOC (66 minut). Baterija ima 29-33°C.

Počasna vožnja po AC (80-100 km/h zaradi omejitev v dežju) Hochleithen-Dunaj-Gradec-Maribor (290 km, 3,5 ure).

Prihod na tretjo hitro polnilnico s 34 % SOC in baterijo 22-25°C. Zunanja temp 9,5°C.
Tretje hitro polnjenje (Lidl Maribor) iz 34 % na 54 % (21 minut). Baterija ima 27-29°C.

Počasna vožnja po AC (100 km/h) Maribor-Ljubljana (130 km, 1,5 ure).

Prihod v Ljubljano s 27 % SOC in baterijo pri 26-28°C. Zunanja temp 13°C.
edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 04 Nov 2019, 15:33

Ljubljana-IKEA Vilež po AC:
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 85 km/h)
Poraba 14,6 kWh/100 km (25 % SOC)

IKEA Vilež-Ljubljana po AC (+ 100 kg pohištva v prtljažniku in na zadnji klopi):
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 85 km/h)
Poraba 16,3 kWh/100 km (32 % SOC)

V obe smeri 3/4 poti dež, povsod mokre ceste, 10°C.
crunchy, Vodokotlic, edi-b
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5413
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3929
4246

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Nov 2019, 07:33

Uau, to je pa presenetljivo... Glede na višinsko razliko bi morala bit poraba nazaj VELIKO nižja.

Je bilo to na dan ko je pihal močan južni veter?
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 05 Nov 2019, 11:25

Pa še nekaj, povprečna hitrost nazaj je bila 80 km/h (ne 85 kot sem napisal), način vožnje pa je bil enak.
Kar se vetra tiče, mislim da je nazajgrede celo pihal v hrbet.
Sem pa opazil, da se je veternica pri Razdrtem res hitro vrtela obakrat, ko sem peljal mimo.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5413
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3929
4246

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Nov 2019, 11:54

Hahaha, vse jasno. Kdo bi si mislil da Vilež ni Villach! :nope:
SimonZed
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 05 Nov 2019, 12:09

Aha, ja, gre za Villesse v Italiji in je pričakovano višja poraba nazajgrede. :) Mislil sem, da bo morda še višja zaradi 100 kg tovora. :giggle:
CRF
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 09 Nov 2019, 15:20

SimonZed je napisal/-a:Ljubljana-IKEA Vilež po AC:
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 85 km/h)
Poraba 14,6 kWh/100 km (25 % SOC)

IKEA Vilež-Ljubljana po AC (+ 100 kg pohištva v prtljažniku in na zadnji klopi):
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 85 km/h)
Poraba 16,3 kWh/100 km (32 % SOC)

V obe smeri 3/4 poti dež, povsod mokre ceste, 10°C.

Enaka pot še danes: 12°C, 3/4 poti suhe ceste, ostalo dež. Veter enak kot zadnjič (dolgrede močan nasprotni, nazaj pa v hrbet). Prejšnjič letne gume, tokrat zimske (oboje original korejske Nexen).

Ljubljana-IKEA Vilež po AC:
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 87 km/h)
Poraba 15,0 kWh/100 km (24 % SOC)

IKEA Vilež-Ljubljana po AC (+ 30 kg pohištva v prtljažniku):
118 km, 100 km/h LFA+ SCC (povprečna 86 km/h)
Poraba 16,5 kWh/100 km (32 % SOC)

Poraba danes malenkost večja, toda v boljših voznih razmerah. Malce se zimske gume torej poznajo pri porabi, ampak ne veliko.
Marko007, EVH, Vodokotlic
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 745
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
640
423

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a warpedone » 10 Nov 2019, 08:00

Ne poznajo se 'zimske' gume, ampak konkretne montirane gume.
Kar velja za model X, ne velja za model Y.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1788
Avto: Kona EV
1349
1935

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 17 Nov 2019, 20:25

SimonZed 28.03.2019 je napisal/-a:Po prevoženih 5.000 km z zimskimi gumami sem imel ob menjavi za poletne gume povprečno porabo 16,4 kWh/100 km. Bomo videli, kakšna bo ob začetku zime.

Poletne gume zamenjane z zimskimi 7.11.2019. Po prevoženih 13.500 km se je povprečna poraba z njimi ustavila pri 13,1 kWh/100 km.
edi-b

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na