Kona EV - SimonZED

Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1564
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1967
3773

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a DGJ » 17 Jul 2019, 11:32

Glede stroškov polnjenja pri potovanjih v tujino jaz ne gledam prav veliko. Imam 99% poti po SLO, ki so res ugodna (skoraj brezplačna) in ko grem v tujino mi je veliko bolj pomembna zanesljivost kot cena.

Se pa strinjam, da pri visokih stroških polnjenja na potovanjih, EV izgubi eno od mnogih prednosti zaradi katere sem se tudi sam odločil za prehod na EV.
SimonZed, magic, MIRANRR
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3141
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3394
4531

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a matija » 17 Jul 2019, 11:37

Potovanje s Teslo je nekje na nivoju dizla, ki porabi 3 litre nafte na 100km. Ce na hitro:
- neka povprecna poraba 15kWh/100km, lahko tui toliko kot je imel Simon, lahko pa tudi vec
- cene so od nekje 0.25€/kWh pa do 0.30€/kWh
- sumo delim z 1.3 kar je neka srednja cena dizla/bencina
- rezultat je 3 litre, toliko pa ne pije noben dizel/bencinar na trgu

Sicer pa dokaj irelevantno za vecino uporabnikov BEV, ki vozila tako ali tako polnijo doma (ali kje drugje ugodneje) v vecini primerov. Te poti pa so nekje na primerljivi vrednosti 1 litra bencina/nafte na 100km.
DGJ, SimonZed, Matej
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 17 Jul 2019, 12:00

Če se mi bo dalo :), pripravim še malo bolj pregledno analizo in stroškovnik v naslednjih dneh.

20190717_115710-01.jpeg
DGJ, CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1514
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1133
1485

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a crunchy » 17 Jul 2019, 13:52

matija je napisal/-a:Sicer pa dokaj irelevantno za vecino uporabnikov BEV, ki vozila tako ali tako polnijo doma (ali kje drugje ugodneje) v vecini primerov. Te poti pa so nekje na primerljivi vrednosti 1 litra bencina/nafte na 100km.

Po drugi strani pa za Teslo potrebuješ že v začetku globoko (globljo) denarnico, kjer v primerjavi z nekaterimi drugimi vozili s podobnim dosegom te razlike ne dobiš notri.
Pri ostalih EVjih na poti v tujini, če te pot res pride toliko kot dizel, bi morda raje vzel dizla. Nimam se časa ukvarjati s tem ali bom našel delujočo polnilnico. Ne da se mi nabijati adrenalina. Italija, glede obupne EV infrastrukture, glede na nominalno razvitost države, bi po moje morala imeti še vedno zastonj polnjenje, da bi vsaj malce izboljšala razmerje EV/ICE. 0.5 EUR na kWh je nesmisel.
SimonZed
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 17 Jul 2019, 19:13

Na sliki pregled potovanja, skupaj s stroški polnjenja (brez upoštevanja začetnega polnjenja na 100 % doma, cca 7 €):
polnjenje.png

Upam samo, da mi NewMotion ne bo zaračunal dveh neuspelih poskusov polnjena na Ionity polnilnici, kar znaša 15 € (za cca 7 kWh, ki sem jih napolnil med dvema mojima poskusoma in ne vem več koliko nadaljnimi, ki so bili sproženi na daljavo s strani tehnične podpore Ionity ... na ta način sem pridobil 11 %. Če mi jih zaračunajo, bo to najdražjih 7 kW po ceni 2,14 € za kW!). Sicer sem že isti večer napisal e-mail na NewMotion, da jim ne nameravam plačati neuspelih poskusov polnjenja, ampak nisem dobil nobenega odgovora.

Pregled po dobaviteljih elektrike:

Ionity:
newmotion2.jpg

Enel:
Screenshot_20190717-170746.jpg

Petrol:
Screenshot_20190717-191432_OneCharge.jpg

Kar se Petrola tiče, imam od včeraj zvečer še vedno s kartice trganih 25 € (ali rezerviranih, do kdaj?) in ne 3,60 € kot piše v aplikaciji.
CRF, edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 17 Jul 2019, 19:28

Kar se Enela tiče, bi se mi bolj splačalo izbrati mesečno naročnino Flat Large za 45 €, v kar je vključenih 120 kWh. Ostalih 13 kWh bi plačal po običajnem ceniku. Torej bi bil lahko strošek 45 € + 6,5 € = 51,50 €. Tako pa je bil 15 € višji: 66,46 € za napolnjenih 133 kWh. Ampak, ker sem računal, da bom tja in nazaj polnil na Ionityju za 8 € na sejo, sem ostal pri Enel Pay per use Basic (0,5 € na kWh). Seveda sem se nazajgrede izognil Ionityju kot hudič križu. :devil: Ni mi do takih "štosov", zato sem raje izbral mirne živce in Enel :clap:, ki deluje normalno (lahko bi malce hitreje polnil, tako kot je Petrol, ampak ne vem, morda je šlo za omejitev avta).
edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 30 Jul 2019, 18:33

SimonZed je napisal/-a:Upam samo, da mi NewMotion ne bo zaračunal dveh neuspelih poskusov polnjena na Ionity polnilnici, kar znaša 15 € (za cca 7 kWh, ki sem jih napolnil med dvema mojima poskusoma in ne vem več koliko nadaljnimi, ki so bili sproženi na daljavo s strani tehnične podpore Ionity ... na ta način sem pridobil 11 %. Če mi jih zaračunajo, bo to najdražjih 7 kW po ceni 2,14 € za kW!). Sicer sem že isti večer napisal e-mail na NewMotion, da jim ne nameravam plačati neuspelih poskusov polnjenja, ampak nisem dobil nobenega odgovora.

Po dveh tednih danes dobil odgovor od New Motiona, da bodo šele po plačilu računa, ko bo izdan, kontaktirali Ionity za morebitno povračilo. Krasno.
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 08 Avg 2019, 10:01

Kakšen čuden način izračunavanja dometa pa je to? Na istem zaslonu piše, da je teoretični domet pri 90 % SOC 505 km, pri 100 % SOC pa samo 6 km več, 511 km. :think: Pa kar naprej se še vrtim okrog te "magične" številke 511 km. :D

20190808_095053-01.jpeg
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1564
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1967
3773

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a DGJ » 08 Avg 2019, 10:10

Mogoče je "bug" v programski opremi (SW) in je nekje vrstica: MAX Range = "511" :giggle:
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1361
Kraj: 1108
Avto: Kona
1400
1238

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 09 Avg 2019, 19:06

Odkar mi je domet prišel preko 511km, se na tem delu pri polnjenju vedno izpiše 511 in nikoli nič več drugega
SimonZed
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 10 Avg 2019, 21:32

Ljubljana-Budimpešta po slovenskih in madžarskih avtocestah 100-105 km/h po števcu (dejanska povprečna hitrost na relaciji 87 km/h), SCC+LFA. Na potovalnem računalniku je prikazan čas čiste vožnje (med tremi DC polnjenji je bil avto ugasnjen in tisti čas se ni štel).

(Ne uspem pripeti slike)
475 km
5h 26m
13,0 kWh/100 km
edi-b, DGJ
Uporabniški avatar
JP
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 55
Avto: Kona & Clio
82
43

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a JP » 11 Avg 2019, 13:12

Slike verjetno ne uspes pripeti, ker si v tujini. En VPN v slo in bo delalo. ;)
SimonZed
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Avg 2019, 13:24

Na hotelskem WiFi ni delovalo.
Priponke
20190810_101647-01.jpeg
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Avg 2019, 13:27

Trenutno sem na edini madžarski Ionity polnilnici, na poti iz Budimpešte do Blatnega jezera. Ob prvem poskusu spet ni šlo!! Klic na podporo, kjer prijazna operaterka poskusi na daljavo, a ne gre. Predlaga, da ponovim vajo iz Italije: premik na drugo polnilnico. Tam ji na daljavo uspe zagnati polnjenje v prvem poskusu. Šlo je maks 75 kW pri SOC 30 %. Zdaj sem na dobrih 50 % in gre s 70 kW.
Priponke
20190811_131301-01.jpeg
matija, edi-b, Vodokotlic, DGJ, CRF, FV-EV, Robinhood
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Avg 2019, 14:26

Napolnjeno iz 32 na 95 % :)
Priponke
20190811_142109-01.jpeg
edi-b, Vodokotlic, CRF, FV-EV
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 11 Avg 2019, 23:00

Še podatki o poti nazaj iz Budimpešte v Ljubljano (nekoliko počasneje, ker je bilo prvih 30 km prevoženih po regionalni cesti do polnilnice Ionity in potem je vključeno še počasno premikanje po povsem s turisti zabasanem Siófoku ob Blatnem jezeru - tudi vse tamkajšnje type2 polnilnice so bile zasedene). Sicer vožnja po AC 95-100 km/h.
Priponke
20190811_215549-01.jpeg
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 12 Avg 2019, 11:40

Tole pa je analiza poti LJ-Budimpešta (in nazaj), iz katere sledi, da bi kakšen bolj hazardersko nagnjen voznik pot v vsako smer lahko prevozil (na tak način kot jaz) brez vmesnih polnjenj (če bi štartal s 100 % SOC), s približno 10 % rezervo. :whew: :giggle:
Priponke
lj-bdp-lj.jpg
Vodokotlic, DGJ, FV-EV, edi-b
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 20 Avg 2019, 20:13

- Štart iz Ljubljane s SOC 86 %. Prihod v Zagreb (Maksimir) s SOC 59 %. Porabljeni SOC = 27 %.
- Odhod iz ZG s SOC 59 %. Prihod v LJ s SOC 27 %. Porabljeni SOC = 32 %.
- Skupaj porabljeni SOC = 59 %.

Še podatki iz potovalnega računalnika:

Vožnja LJ - ZG po AC 100 km/h SCC+LFA, ostalo po omejitvah:
lj-zg.jpeg

Vožnja nazaj ZG - LJ po AC 100 km/h SCC+LFA, ostalo po omejitvah (vključno z 15 minutnim počasnim premikanjem pred mejo):
zg-lj.jpeg

Vse skupaj:
lj-zg-lj.jpeg
edi-b, DGJ
Marko007
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 645
360
326

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 20 Avg 2019, 22:50

Je kdo sploh testiral porabo in domet pri normalni vožnji na konkretni relaciji na AC s hitrostjo 130 km/h in pri zunanji temperaturi -10c?
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1876
Avto: Kona EV 64 kWh
1427
2052

Re: Kona EV - SimonZED

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 20 Avg 2019, 23:40

Da, na delu te relacije (in sicer LJ-Otočec) sem testiral porabo s kono pozimi pri 135 km/h, ampak ne pri -10°C.... Poročilo je v eni temi okrog novembra 2018... Tukaj:

Primerjalni test porab - Stran 2 - EVSVET.eu

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na