Kona EV - SimonZED

Odgovori
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Še nekaj opažanj:

- Vzglavniki na zadnjih sedežih so precej trdi, pod prednjima sedežema lepo piha tudi nazaj.

- Drive info podatkov dejansko ni mogoče resetirati z držanjem gumba OK, čeprav navodila trdijo drugače. Se pa podatki očitno sami izbrišejo, če avto stoji več kot 4 ure. Za potrebe potopisa sem zato po potrebi resetiral Accumulated info.
drive info.jpg
drive info.jpg (52.36 KiB) Pogledano 3735 krat
- Avtomatska rekuperacija se očitno vključi in ikona postane modra (iz bele) samo, če radar zazna vozilo spredaj. Samo spust po klancu (sem mislil, da sistem spremlja tudi naklon) brez vozila spredaj očitno ni dovolj (pri spustu z Vršiča se namreč ni vključila, ikona je bila vedno bela, zato sem stopnjo spreminjal ročno).
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a CRF »

Super izlet. Poraba pa tudi solidna za Vršič in zimo. Pa še večina na AC.
Kar tako naprej! Na cesti te ne bo težko prepoznati
SimonZed
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a CRF »

Drive info mislim da izbereš kdaj hočeš da se resetira. Ob vsaki vožnji ali po polnjenju. Ali pa je to nek drug info...

Naklon pa mislim da vpliva na regen, samo ne toliko da bi te iz Vršiča bremzal. Vsaj tako sem opazil na testni vožnji.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

CRF napisal/-a:Poraba pa tudi solidna za Vršič in zimo. Pa še večina na AC.
Čudno (?) mi je le to, da je bila poraba na AC (21,3 kWh/100 km) pri povprečni hitrosti 80 km/h enaka kot pri vožnji po lokalni cesti s povprečno hitrostjo 60 km/h (poraba 21,1 kWh/100 km). Moral bi preveriti profil poti od Hrušice do Kranjske Gore, morda se bolj strmo vzpenja?

LJ-Brezje-Hrušica:
AC DSC_0310.JPG
Hrušica-Kranjska Gora:
lokalna DSC_0312.JPG
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

CRF napisal/-a:Drive info mislim da izbereš kdaj hočeš da se resetira. Ob vsaki vožnji ali po polnjenju. Ali pa je to nek drug info...
Možno je izbrati kako se resetira (ob vsaki vožnji, polnjenju ali ročno) Consumption info (ki kaže tudi trenutno porabo na grafu), kar si ti mislil. Ampak to je nekaj drugega. V potovalnem računalniku si zasloni sledijo: Consumption info (lahko ročno), Accumulated Info (lahko ročno), Drive Info (ne gre ročno, čeprav navodila trdijo drugače).
CRF napisal/-a: Naklon pa mislim da vpliva na regen, samo ne toliko da bi te iz Vršiča bremzal. Vsaj tako sem opazil na testni vožnji.
Mogoče tudi naklon upošteva samo, če je kdo pred tabo in ga radar zazna? Ker ikona nikoli ni postala modra med spustom, tako da samo naklona očitno ne upošteva.
CRF
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Vse lepo, samo ne razumem polnjenja do 100% - razen, če bi se takoj odpravljal na dolgo pot 400+km...
Jaz s 27/30.5kWh aku startam iz Kranjske Gore v Ljubljano z 80%
SimonZed
Soul EV believer
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1890
Avto: V vsakem primeru EV
1779
1661

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a Matej »

Super napisano. Občutek na snegu se bo izboljšalo s kilometri bo pa vedno drugačen kot v ICE.
SimonZed
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Damijan napisal/-a:Vse lepo, samo ne razumem polnjenja do 100%...
Poskusil sem prvič. Zdaj sem si nastavil limit polnjenja na 90 % za AC in 80 % za DC.
Damijan, DGJ, instrukcije
Uporabniški avatar
JP
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 80
Avto: Kona EV 64
110
45

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a JP »

Hej SimonZED!
Hvala za te informacije.
Prihodnji mesec, bom lahko delil tudi svoje izkušnje.

Ne vem, če je to primerno vprašanje za to temo, a vseeno.
Zanima me ali je kdo že uporabil Hyundai BlueLink aplikacijo za upravljanje avtomobila.
https://www.hyundaiusa.com/bluelink/index.aspx
V ZDA in Kanadi je zadeva očitno v funkciji, pri nas pa tega nisem zasledil.

Srečno vožnjo še naprej in pozdrav vsem skupaj.
SimonZed
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Žal v EU Hyundai v vozila ne vgrajuje telematike, tako da aplikacija kot je BlueLink v ZDA za evropski trg ne obstaja.
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 159
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
102
10

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a aru12 »

Ali bi prišel na vrh po zasneženi cesti ?
Zakaj si kupil Kono in jo še vmes filal ?
Tako si zakompliciral podatke o porabi.
Pa saj to jih večina vsi.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Mogoče jo je pač vklopil ker so šli na sprehod okoli.
SimonZed
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

aru12 napisal/-a:Ali bi prišel na vrh po zasneženi cesti ?
Kdo bi vedel?
aru12 napisal/-a:Zakaj si kupil Kono in jo še vmes filal ?
Zakaj pa je ne bi smel? Jasno, da sem želel preizkusiti polnjenje na AC polnilnici, če sem že kupil kabel. Ker sta dve polnilnici, mislim, da s tem nisem oviral nikogar z manjšo baterijo.
aru12 napisal/-a:Tako si zakompliciral podatke o porabi.
Pa saj to jih večina vsi.
Mislim, da podatkov o porabi s tem nisem zakompliciral, saj sem jih beležl po zaključenih relacijah.
matija
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 159
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
102
10

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a aru12 »

Oprosti nisem mislil tako hudo.
Nisem vedel, da ga še nisi probal na AC polnilnici.
Če leti name :V letu in pol še nisem polnil na javni polnilnici.
Nekateri pač ne moremo uporabljati javnih polnilic.
Prvo hitro imam 42 km od doma šuko pa 7 km - ta pa običajno ne dela.
Podatka o vožnji v zasneženi klanec pa nisi dal.
Zame je to zelo važen podatek če se vsak dan vozim čez 20 % klanec domov.
Že ko sem Kono na preizkusu vozil domov, sem predvideval, da v snegu nikakor ne pridem .
SimonZed, matija
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

V petek zvečer sem avto pripeljal iz salona, včeraj pa sem bil na prvi resni vožnji, tako da prej res ni bilo priložnosti za preizkušanje polnilnic (DC še pride na vrsto).

Po zasneženem klancu nisem vozil, zato podatki ni.
Sem pa napisal podatek o vožnji v klanec po spluženi cesti (na Vršič): 50 kWh/100 km. Kombinirano s spustom nazaj pa je poraba znašala 18 kWh/100 km (vzpon na in spust z Vršiča). Povprečna hitrost vožnje navzgor je bila 30 km/h, na odsekih do 50 km/h.
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
115
157

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a elbic »

SimonZed napisal/-a:V petek zvečer sem avto pripeljal iz salona, včeraj pa sem bil na prvi resni vožnji, tako da prej res ni bilo priložnosti za preizkušanje polnilnic (DC še pride na vrsto).

Po zasneženem klancu nisem vozil, zato podatki ni.
Sem pa napisal podatek o vožnji v klanec po spluženi cesti (na Vršič): 50 kWh/100 km. Kombinirano s spustom nazaj pa je poraba znašala 18 kWh/100 km (vzpon na in spust z Vršiča). Povprečna hitrost vožnje navzgor je bila 30 km/h, na odsekih do 50 km/h.
Če sem pravilno izračunal, se je v baterijo vrnilo 28% porabljene energije.
elbic
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2313
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1692
2218

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a crunchy »

elbic napisal/-a:Če sem pravilno izračunal, se je v baterijo vrnilo 28% porabljene energije.
Ne čisto. Tukaj namreč nismo računali še normalno porabo vozila (po ravnem terenu) pri hitrostih 30-50 km/h ter prevoženo razdaljo. Šele ko to odštejemo bomo vedeli koliko % je rekuperiral. Stopnja rekuperacije je tako višja od 28%.

Če povem nekoliko enostavneje: 10 km se vzpenjamo navzgor s hitrostjo 40 km/h in potem se obremo nazaj in peljemo z isto hitrostjo nazaj. Tudi, če imamo 100% izkoristek rekuperacije naša poraba ne bo 0, ker smo nekaj porabili za premagovanje sile trenja (kolesa, prenosi), upora zraka, gretja kabine, ostalih porabnikov, itd. Če je 100% izkoristek rekuperacije, potem bi porabili približno enako kot, če bi po ravnem vozili 20 km s hitrostjo 40 km/h.

Torej, potrebno je izračunati energijo, ki je bila potrebna, da smo prišli na vrh hriba. Tej energiji moramo odšteti energijo, ki bi jo porabili ob istih pogojoh po ravni cesti. Razlika je tisto, kar moramo upoštevati pri rekuperaciji kot največja možna energija, ki bi jo pridobili ob 100% rekuperaciji. Podobno je potem tudi pri izračunu navzdol, ko moramo upoštevati energijo, ki jo porablja vozilo pri vožnji po ravnem.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a DCT »

SimonZed napisal/-a:

Priložena so bila slovenska navodila za bencinsko Kono, za električno niti angleških ni bilo (ne vem, morda so kje skrita). So pa zraven večjezična (tudi angleška, a brez slovenščine) navodila za multimedijski sistem. Še dobro, da jih imam v PDF obliki v angleščini.
Torej ti niso priložili slovenski navodil za avto...kako je to sploh možno? To se mi res zdi neverjetno! Zakonsko mora prodajalec priložiti slovenska navodila,že če gre za kavni mlinček,kaj šele za avto!
Kaj je rekel prodajalec glede tega?
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Naknadno sem našel slovenska navodila za multimedijski sistem, vendar spet ne za EV.
Prodajalec mi je dajal debele bukve v slovenščini, izkazalo pa se je, da nobena ni bila za EV, ampak za ICE Kono.
Zame k sreči to ne predstavlja težave, saj sem že v naprej predelal vso snov iz PDF navodil v angleščini.
Verjetno se jim ne splača prevajati debele bukve za 25 kosov na leto. Škoda.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - SimonZED

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

elbic napisal/-a:
SimonZed napisal/-a:V petek zvečer sem avto pripeljal iz salona, včeraj pa sem bil na prvi resni vožnji, tako da prej res ni bilo priložnosti za preizkušanje polnilnic (DC še pride na vrsto).

Po zasneženem klancu nisem vozil, zato podatki ni.
Sem pa napisal podatek o vožnji v klanec po spluženi cesti (na Vršič): 50 kWh/100 km. Kombinirano s spustom nazaj pa je poraba znašala 18 kWh/100 km (vzpon na in spust z Vršiča). Povprečna hitrost vožnje navzgor je bila 30 km/h, na odsekih do 50 km/h.
Če sem pravilno izračunal, se je v baterijo vrnilo 28% porabljene energije.
Če tako poveš, se res kar dobro sliši in bo držalo, da se je vrnila tretjina porabljene energije v baterijo:

- na štartu pod Vršičem: SOC 85 %
1 start iz krg na vrsic 1446.jpg
1 start iz krg na vrsic 1446.jpg (40.39 KiB) Pogledano 3472 krat
- na vrhu Vršiča: SOC 76 % (porabljenih 9 % točk)
3 nazaj 20190112_153640.jpg
3 nazaj 20190112_153640.jpg (40.65 KiB) Pogledano 3472 krat
- nazaj v dolini: SOC 79 % (vrnjene 3 % točke)
1a na vrhu 20190112_151243.jpg
1a na vrhu 20190112_151243.jpg (48.43 KiB) Pogledano 3472 krat
Pozna kdo izkušnje na tem klancu z drugimi EV?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”