Neto-bruto baterija

Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a Taragula »

To sem prebral na nemškem forumu. Se mi zdi zanimivo...

In diesem Bericht gibt es einen interessanten Satz zur Batterie vom Kona Electric:

Originalsatz auf Französisch:
Par ailleurs, contrairement aux batteries de certains véhicules électriques, celle du Kona exploite la quasi-totalité de sa capacité. Il n’y a donc pas de réserve significative, habituellement utilisée pour éviter de profonds cycles de charge et décharge.


Übersetzung auf Deutsch:
Darüber hinaus nutzt der Kona im Gegensatz zu Batterien in anderen Elektrofahrzeugen fast seine gesamte Kapazität. Daher gibt es keine nennenswerten Reserven, die in der Regel zur Vermeidung von tiefen Lade- und Entladezyklen genutzt werden.

Anscheinend hat der Akku vom Kona Electric einen wesentlich kleineren Ladepuffer und nutzt praktisch die gesamte Kapazität. Die Differenz zwischen Netto- und Brutto-Kapazität soll also kleiner sein als bei anderen Elektroautos.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3569
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3122
1621

Re: Primerjalni test porab

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Prevod !
CRF, elbic
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Primerjalni test porab

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Še prevod (google translate) za lažje razumevanje
In addition, the Kona uses almost its entire capacity, unlike batteries in other electric vehicles. Therefore, there are no significant reserves that are usually used to avoid deep charge and discharge cycles.

Apparently the Kona Electric battery has a much smaller charge buffer and uses virtually all of the capacity. The difference between net and gross capacity should therefore be smaller than other electric cars.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Izraba baterije

Odgovor Napisal/-a CRF »

To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
115
157

Re: Izraba baterije

Odgovor Napisal/-a elbic »

CRF napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.
Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.
elbic
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
115
157

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a elbic »

Google iz izirno francoskega besedila:
" Poleg tega, za razliko od baterij nekaterih električnih vozil, Kona izkorišča skoraj vse svoje zmogljivosti. Zato ni pomembne rezerve, ki se običajno uporablja za preprečevanje globokih ciklov polnjenja in praznjenja."
Googlov prevod nemškega komentarja:
"Očitno ima baterija Kona Electric veliko manjši polnilni polnilnik in uporablja skoraj vse kapacitete. Razlika med neto in bruto prostornino naj bi bila zato manjša od drugih električnih avtomobilov."
elbic
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Mislim, da uradnih podatkov nimamo. Če smo pri ugibanjih, je Bjorn na osnovi njegovega preizkusa menil, da ima baterija v Koni EV verjetno več kot 64 kWh uporabne kapacitete in skupno najbrž 70 kWh.

Je pa Hyundai zelo skrivnosten glede baterij, kar je malce sumljivo. Angležu, ki objavlja na YouTube, namreč ni uspelo dobiti podatka o SOH baterije, češ, da gre za poslovno skrivnost. Res potem ni jasno, kako naj bi se uveljavljalo garancijo baterije, če uporabnik tega podatka sploh ne vidi oz. ga ne more nikjer pridobiti (niti na servisu mu ga niso posredovali).

https://www.youtube.com/watch?v=4ZnouxcNenY
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Izraba baterije

Odgovor Napisal/-a CRF »

elbic napisal/-a:
CRF napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.
Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.
Ni šans 20 ali 40kW direkt v toploto, to bi se kadilo od avta Če čisto malo pretiravam
Ampak res močno dvomim. Tega se še nihče ni lotil. Pomoje ker ni potrebe. Vsi avti pri 100% preprosto nimajo regeneracije...
Sem ravno par dni nazaj gledal en posnetek kjer je nekdo prvič svoj Model 3 napolnil na 100% in bi se skoraj zaletel
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a CRF »

So pa res skrivnostni, brez potrebe. Glede na to da niti %SOH nimajo napisanega v garanciji so nekateri debatirali da bi že pri 99% lahko zahteval novo baterijo.
Če se pa bodo sklicevali na 70% SOH, greš pa pač drugi dan tja in zahtevaš zamenjavo baterije, ker je degradirala, in ti morajo povedat kolk % še ima

Kaj pa vem. Jaz bom kar po Bjornovo naredil en test 100 do 10% in potem čez par let ponovil. Če bo kaj opazne razlike. Za desetinke % se pa ne bom sekiral.
SimonZed, matija
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
115
157

Re: Izraba baterije

Odgovor Napisal/-a elbic »

CRF napisal/-a:
elbic napisal/-a:
CRF napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.
Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.
Ni šans 20 ali 40kW direkt v toploto, to bi se kadilo od avta Če čisto malo pretiravam
Ampak res močno dvomim. Tega se še nihče ni lotil. Pomoje ker ni potrebe. Vsi avti pri 100% preprosto nimajo regeneracije...
Sem ravno par dni nazaj gledal en posnetek kjer je nekdo prvič svoj Model 3 napolnil na 100% in bi se skoraj zaletel
Mislim, da je zaviranje s tako veliko močjo le kratkotrajno. Spomnim se bencinskih avtov z dvotaktnim motorjem (Trabant, Wartburg, IMV kombi). Pri teh vozilih zaviranje z motorjem ni bilo mogoče. Vsa zavorna energija se je spreminjala v toploto.
elbic
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 313
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
471
676

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a Robinhood »

Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?
CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Izraba baterije

Odgovor Napisal/-a crunchy »

elbic napisal/-a: Mislim, da je zaviranje s tako veliko močjo le kratkotrajno. Spomnim se bencinskih avtov z dvotaktnim motorjem (Trabant, Wartburg, IMV kombi). Pri teh vozilih zaviranje z motorjem ni bilo mogoče. Vsa zavorna energija se je spreminjala v toploto.
V kaj pa gre energija zaviranja, če zaviraš z motorjem? Če zaviraš, pomeni da se kinetična energija mora spremeniti v drugo obliko energije. Seveda se ne spremeni v gorivo. Pač se spremeni v toploto v motorju (namesto v toploto v zavorah). Ohraniš zavore, predvidevam pa da ne uničuješ (vsaj ne pretirano) motorja.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a matija »

Robinhood napisal/-a:Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?
Zdravo sigurno ni za baterijo:
- pri regenu definitivno polnjenje ne deluje z nacinom balansiranja, da bi dovajal tok le v dolocene celice. So pa verjetno ze zbalansirane ce je avto na 100%
- s tem baterijo dejansko napolnis se vec od meje kjer ze BMS ugasne polnjenje

Ze 100% netto pri Ioniqu je kar visoko nastavljen v brutto SoC. Ce se ne motim je Bjorn iztisnil 27kWh ven. Tako male rezerve se nisem videl pri nobenem EV. Jaz tega ne bi pocel redno, ce ne bi bilo nujno ali redko za kak road-trip
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a CRF »

Meni je res zanimivo da Hyundai celo predlaga mesečno polnjenje do 100%.
AC charge is recommended to
keep the high voltage battery in
optimal condition.
If the high voltage battery charge
amount is below 20%, you can
keep the high voltage battery performance
in optimal condition if
you charge the high voltage battery
to 100%. (Once a month or more is
recommended.)
Ali pa mogoče mislijo da napolni na 100% samo če si spraznil baterijo pod 20%...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a matija »

Obcasno je dobro baterijo napolnit do 100%, da se celice uravnajo/zbalansirajo. Da pa bi jo redno polnil tako ter jo puscal na tej vrednosti pa ze vsi civkajo, da ni dobro. Sicer odvisno od tega koliko je rezerve zgoraj. Definitivno pa vse kar pa napisejo proizvajalci tudi ni dobro.

Na mojem avtomatiku je bilo recimpo vgravirano "longlife oil, do not change". Seveda je to fajn, da crkne in ti prodajo novega za 7500€, ce imas sreco da je ta cenejsa izvedba ZF 8. prestavnega menjalnika.

Tudi merilec toplote motorja so umaknili iz avtov, tako ne ves kdaj je topel in ga pritisnes. Spet kar klice po tem da crkne kaj predcasno.

Pa motorjev tudi ni vec potrebno utekati, so ze v tovarni. Seveda so, ampak vsak iskren mehanik in cela M divizija bo priporocala utekanje prvih 2000km, ce zelis na dolgi rok dobro delovanje

V servisih je denar.
pirpy, CRF, timo, SimonZed, DGJ
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1240
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1512

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a Damijan »

matija napisal/-a:
Robinhood napisal/-a:Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?
Zdravo sigurno ni za baterijo:
- pri regenu definitivno polnjenje ne deluje z nacinom balansiranja, da bi dovajal tok le v dolocene celice. So pa verjetno ze zbalansirane ce je avto na 100%
- s tem baterijo dejansko napolnis se vec od meje kjer ze BMS ugasne polnjenje

Ze 100% netto pri Ioniqu je kar visoko nastavljen v brutto SoC. Ce se ne motim je Bjorn iztisnil 27kWh ven. Tako male rezerve se nisem videl pri nobenem EV. Jaz tega ne bi pocel redno, ce ne bi bilo nujno ali redko za kak road-trip
Ioniq ima akumulator bruto 30,5 kWh in neto 28kWh (proizvajalec li-polimer aku LG - skupaj 96 parov celic)
Soul 2015-2017 ima enako bruto 30,5kWh in neto 27kWh (proizvajalec li-polimer aku SK Innovation - skupaj 96 parov celic)
Soul 2018 ima bruto 33kWh in neto 30kWh (proizvajalec li-polimer aku SK Innovation - skupaj 100 parov celic in višja delovna napetost!)

Če gledaš z aplikacijo Torque Pro, je zgoraj in spodaj 5% rezerve - to pomeni, ko je napolnjen na 100% v resnici BMS vidi 95%,
enako je pri praznem akumulatorju. Regenerativno zaviranje deluje tudi pri polnem, sam sem že "napolnil" pri vožnji s klanca na 96%, nato sem raje prestavil v N in zaviral z zavorami...
matija
Soul EV believer
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Torej so nas dejansko pri Leafu tudi s tem nat... ker je bila oglaševana 40kW baterija, uporabne je pa samo 32,8kWh.
SimonZed, Robinhood, evid
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a crunchy »

BogyX napisal/-a:Torej so nas dejansko pri Leafu tudi s tem nat... ker je bila oglaševana 40kW baterija, uporabne je pa samo 32,8kWh.
Ne spada v ta podforum, vendar: kolikor vem je uporabne nekaj več kot 38 kWh, samo prikazovalnik je nastavljen na nekaj manj. Če prikazovalnik v Leafu kaže 0% oziroma --% to ne pomeni, da se vozilo ustavi. Lahko ga pelješ še nekje 15 do 20 km.
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Naj še dodam da recimo za polnjenje od 5% do 100% mi v službi izpiše porabo cca 37,5kWh (na polnilnici) - torej bi šlo nekje 7,5kW v toploto - so to realne številke?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Neto-bruto baterija

Odgovor Napisal/-a CRF »

20% je veliko, ampak bi rekel da je še realno ja...
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”