Neto-bruto baterija

Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 194
Avto: Hyundai Kona
200
42

Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a Taragula » 24 Nov 2018, 10:51

To sem prebral na nemškem forumu. Se mi zdi zanimivo...

In diesem Bericht gibt es einen interessanten Satz zur Batterie vom Kona Electric:

Originalsatz auf Französisch:
Par ailleurs, contrairement aux batteries de certains véhicules électriques, celle du Kona exploite la quasi-totalité de sa capacité. Il n’y a donc pas de réserve significative, habituellement utilisée pour éviter de profonds cycles de charge et décharge.


Übersetzung auf Deutsch:
Darüber hinaus nutzt der Kona im Gegensatz zu Batterien in anderen Elektrofahrzeugen fast seine gesamte Kapazität. Daher gibt es keine nennenswerten Reserven, die in der Regel zur Vermeidung von tiefen Lade- und Entladezyklen genutzt werden.

Anscheinend hat der Akku vom Kona Electric einen wesentlich kleineren Ladepuffer und nutzt praktisch die gesamte Kapazität. Die Differenz zwischen Netto- und Brutto-Kapazität soll also kleiner sein als bei anderen Elektroautos.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2205
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1487
669

Re: Primerjalni test porab

OdgovorNapisal/-a pirpy » 24 Nov 2018, 11:02

Prevod !
CRF, elbic
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Avto: C-Zero
479
198

Re: Primerjalni test porab

OdgovorNapisal/-a mitjap » 24 Nov 2018, 11:13

Še prevod (google translate) za lažje razumevanje :)

In addition, the Kona uses almost its entire capacity, unlike batteries in other electric vehicles. Therefore, there are no significant reserves that are usually used to avoid deep charge and discharge cycles.

Apparently the Kona Electric battery has a much smaller charge buffer and uses virtually all of the capacity. The difference between net and gross capacity should therefore be smaller than other electric cars.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Izraba baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Nov 2018, 11:27

To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.
Admin @ EVSVET.eu
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
82
68

Re: Izraba baterije

OdgovorNapisal/-a elbic » 24 Nov 2018, 12:52

CRF je napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.

Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.
elbic
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
82
68

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a elbic » 24 Nov 2018, 13:11

Google iz izirno francoskega besedila:
" Poleg tega, za razliko od baterij nekaterih električnih vozil, Kona izkorišča skoraj vse svoje zmogljivosti. Zato ni pomembne rezerve, ki se običajno uporablja za preprečevanje globokih ciklov polnjenja in praznjenja."
Googlov prevod nemškega komentarja:
"Očitno ima baterija Kona Electric veliko manjši polnilni polnilnik in uporablja skoraj vse kapacitete. Razlika med neto in bruto prostornino naj bi bila zato manjša od drugih električnih avtomobilov."
elbic
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1761
Avto: Kona EV
1331
1900

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 24 Nov 2018, 13:56

Mislim, da uradnih podatkov nimamo. Če smo pri ugibanjih, je Bjorn na osnovi njegovega preizkusa menil, da ima baterija v Koni EV verjetno več kot 64 kWh uporabne kapacitete in skupno najbrž 70 kWh.

Je pa Hyundai zelo skrivnosten glede baterij, kar je malce sumljivo. Angležu, ki objavlja na YouTube, namreč ni uspelo dobiti podatka o SOH baterije, češ, da gre za poslovno skrivnost. Res potem ni jasno, kako naj bi se uveljavljalo garancijo baterije, če uporabnik tega podatka sploh ne vidi oz. ga ne more nikjer pridobiti (niti na servisu mu ga niso posredovali).

Nissan vs Hyundai - A different approach - YouTube
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Izraba baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Nov 2018, 18:13

elbic je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.

Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.

Ni šans :) 20 ali 40kW direkt v toploto, to bi se kadilo od avta :) Če čisto malo pretiravam :)
Ampak res močno dvomim. Tega se še nihče ni lotil. Pomoje ker ni potrebe. Vsi avti pri 100% preprosto nimajo regeneracije...
Sem ravno par dni nazaj gledal en posnetek kjer je nekdo prvič svoj Model 3 napolnil na 100% in bi se skoraj zaletel :)
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Nov 2018, 18:17

So pa res skrivnostni, brez potrebe. Glede na to da niti %SOH nimajo napisanega v garanciji so nekateri debatirali da bi že pri 99% lahko zahteval novo baterijo.
Če se pa bodo sklicevali na 70% SOH, greš pa pač drugi dan tja in zahtevaš zamenjavo baterije, ker je degradirala, in ti morajo povedat kolk % še ima :)

Kaj pa vem. Jaz bom kar po Bjornovo naredil en test 100 do 10% in potem čez par let ponovil. Če bo kaj opazne razlike. Za desetinke % se pa ne bom sekiral.
SimonZed, matija
Admin @ EVSVET.eu
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
82
68

Re: Izraba baterije

OdgovorNapisal/-a elbic » 24 Nov 2018, 22:03

CRF je napisal/-a:
elbic je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:To mi je pa zelo sumljivo, ker ravno pri Koni so opazili da napolnjena na 100% brez težav zavira z regeneracijo. Kar direktno pomeni da ima zgoraj lep buffer. Spodaj je pa težko ocenit, ampak ne verjamem da bi dali 8 lete garancije na baterijo, ki jo lahko uničiš v par dneh.

Lahko, da ne gre za regeneracijo ampak energijo iz "regeneracije" pretvarja v toploto, ki jo odda v zrak.

Ni šans :) 20 ali 40kW direkt v toploto, to bi se kadilo od avta :) Če čisto malo pretiravam :)
Ampak res močno dvomim. Tega se še nihče ni lotil. Pomoje ker ni potrebe. Vsi avti pri 100% preprosto nimajo regeneracije...
Sem ravno par dni nazaj gledal en posnetek kjer je nekdo prvič svoj Model 3 napolnil na 100% in bi se skoraj zaletel :)

Mislim, da je zaviranje s tako veliko močjo le kratkotrajno. Spomnim se bencinskih avtov z dvotaktnim motorjem (Trabant, Wartburg, IMV kombi). Pri teh vozilih zaviranje z motorjem ni bilo mogoče. Vsa zavorna energija se je spreminjala v toploto.
elbic
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 287
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
442
610

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 24 Nov 2018, 22:20

Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?
CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1464
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1105
1405

Re: Izraba baterije

OdgovorNapisal/-a crunchy » 24 Nov 2018, 22:21

elbic je napisal/-a:Mislim, da je zaviranje s tako veliko močjo le kratkotrajno. Spomnim se bencinskih avtov z dvotaktnim motorjem (Trabant, Wartburg, IMV kombi). Pri teh vozilih zaviranje z motorjem ni bilo mogoče. Vsa zavorna energija se je spreminjala v toploto.

V kaj pa gre energija zaviranja, če zaviraš z motorjem? Če zaviraš, pomeni da se kinetična energija mora spremeniti v drugo obliko energije. Seveda se ne spremeni v gorivo. Pač se spremeni v toploto v motorju (namesto v toploto v zavorah). Ohraniš zavore, predvidevam pa da ne uničuješ (vsaj ne pretirano) motorja.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3057
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3212
4356

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Nov 2018, 11:22

Robinhood je napisal/-a:Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?


Zdravo sigurno ni za baterijo:
- pri regenu definitivno polnjenje ne deluje z nacinom balansiranja, da bi dovajal tok le v dolocene celice. So pa verjetno ze zbalansirane ce je avto na 100%
- s tem baterijo dejansko napolnis se vec od meje kjer ze BMS ugasne polnjenje

Ze 100% netto pri Ioniqu je kar visoko nastavljen v brutto SoC. Ce se ne motim je Bjorn iztisnil 27kWh ven. Tako male rezerve se nisem videl pri nobenem EV. Jaz tega ne bi pocel redno, ce ne bi bilo nujno ali redko za kak road-trip :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Nov 2018, 11:27

Meni je res zanimivo da Hyundai celo predlaga mesečno polnjenje do 100%.

AC charge is recommended to
keep the high voltage battery in
optimal condition.
If the high voltage battery charge
amount is below 20%, you can
keep the high voltage battery performance
in optimal condition if
you charge the high voltage battery
to 100%. (Once a month or more is
recommended.)


Ali pa mogoče mislijo da napolni na 100% samo če si spraznil baterijo pod 20%...
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3057
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3212
4356

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Nov 2018, 11:56

Obcasno je dobro baterijo napolnit do 100%, da se celice uravnajo/zbalansirajo. Da pa bi jo redno polnil tako ter jo puscal na tej vrednosti pa ze vsi civkajo, da ni dobro. Sicer odvisno od tega koliko je rezerve zgoraj. Definitivno pa vse kar pa napisejo proizvajalci tudi ni dobro.

Na mojem avtomatiku je bilo recimpo vgravirano "longlife oil, do not change". Seveda je to fajn, da crkne in ti prodajo novega za 7500€, ce imas sreco da je ta cenejsa izvedba ZF 8. prestavnega menjalnika.

Tudi merilec toplote motorja so umaknili iz avtov, tako ne ves kdaj je topel in ga pritisnes. Spet kar klice po tem da crkne kaj predcasno.

Pa motorjev tudi ni vec potrebno utekati, so ze v tovarni. Seveda so, ampak vsak iskren mehanik in cela M divizija bo priporocala utekanje prvih 2000km, ce zelis na dolgi rok dobro delovanje :)

V servisih je denar.
pirpy, CRF, timo, SimonZed, DGJ
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1092
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
883
1173

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a Damijan » 27 Nov 2018, 08:06

matija je napisal/-a:
Robinhood je napisal/-a:Glede na to, da pri Ioniqu je skrit % del baterije je tudi pri Koni par kW ziher. Ko je Ioniq poln imam od doma proti Ljubljani spust cca 3-4 kilometre in lahko "overchargam" za 2 do 4 kilometre extra dometa po gom-u na koncu klanca in verjamem da bi bilo s Kono enako in mi regen dela zmeraj na max... Skratka dvomim da Kona nima "rezerve", bi bilo pa zanimivo zadevo priklopit na Torqa in probat če so pidi enaki?


Zdravo sigurno ni za baterijo:
- pri regenu definitivno polnjenje ne deluje z nacinom balansiranja, da bi dovajal tok le v dolocene celice. So pa verjetno ze zbalansirane ce je avto na 100%
- s tem baterijo dejansko napolnis se vec od meje kjer ze BMS ugasne polnjenje

Ze 100% netto pri Ioniqu je kar visoko nastavljen v brutto SoC. Ce se ne motim je Bjorn iztisnil 27kWh ven. Tako male rezerve se nisem videl pri nobenem EV. Jaz tega ne bi pocel redno, ce ne bi bilo nujno ali redko za kak road-trip :)


Ioniq ima akumulator bruto 30,5 kWh in neto 28kWh (proizvajalec li-polimer aku LG - skupaj 96 parov celic)
Soul 2015-2017 ima enako bruto 30,5kWh in neto 27kWh (proizvajalec li-polimer aku SK Innovation - skupaj 96 parov celic)
Soul 2018 ima bruto 33kWh in neto 30kWh (proizvajalec li-polimer aku SK Innovation - skupaj 100 parov celic in višja delovna napetost!)

Če gledaš z aplikacijo Torque Pro, je zgoraj in spodaj 5% rezerve - to pomeni, ko je napolnjen na 100% v resnici BMS vidi 95%,
enako je pri praznem akumulatorju. Regenerativno zaviranje deluje tudi pri polnem, sam sem že "napolnil" pri vožnji s klanca na 96%, nato sem raje prestavil v N in zaviral z zavorami... 8-)
matija
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 779
Kraj: MB
Avto: NISSAN
486
303

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a BogyX » 27 Nov 2018, 08:21

Torej so nas dejansko pri Leafu tudi s tem nat... ker je bila oglaševana 40kW baterija, uporabne je pa samo 32,8kWh.
SimonZed, Robinhood, evid
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1464
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1105
1405

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a crunchy » 28 Nov 2018, 08:16

BogyX je napisal/-a:Torej so nas dejansko pri Leafu tudi s tem nat... ker je bila oglaševana 40kW baterija, uporabne je pa samo 32,8kWh.

Ne spada v ta podforum, vendar: kolikor vem je uporabne nekaj več kot 38 kWh, samo prikazovalnik je nastavljen na nekaj manj. Če prikazovalnik v Leafu kaže 0% oziroma --% to ne pomeni, da se vozilo ustavi. Lahko ga pelješ še nekje 15 do 20 km.
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 779
Kraj: MB
Avto: NISSAN
486
303

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a BogyX » 28 Nov 2018, 08:24

Naj še dodam da recimo za polnjenje od 5% do 100% mi v službi izpiše porabo cca 37,5kWh (na polnilnici) - torej bi šlo nekje 7,5kW v toploto - so to realne številke?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Neto-bruto baterija

OdgovorNapisal/-a CRF » 28 Nov 2018, 08:27

20% je veliko, ampak bi rekel da je še realno ja...
Admin @ EVSVET.eu

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na