Kona iz Hrvaške

Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5637

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Feb 2019, 10:31

Zaradi 20-30km nizjega dometa ki ga navaja David, sta crtala plan dopusta v Franciji ?
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
668
154

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Franci » 26 Feb 2019, 10:47

Ne zaradi moje ocene pred nakupom avta, da bom tudi pozimi in po AC pri vožnji 110 km/uro naredil vsaj 400 km nato začel z iskanjem polnilnic.
Po izkušnjah iz prakse, ko vidim, da je potrebno po cca 200 km iskati hitro polnilnico in lahko naletiš tudi na zasedeno in si po možnosti šele drugi v vrsti si res nebi želel na 1000 km dolgo pot, ki jo naj bi prevozil v enem dnevu - oz. če imaš rezerviran hotel, bi jo moral.
Bom izkušnje nabiral poleti, ko me ne bo zeblo, pa še šotor lahko postavim, do kamor pač pridem:-)
Zadnjič spremenil Franci, dne 26 Feb 2019, 10:51, skupaj popravljeno 1 krat.
CRF, SimonZed, matija, talker2, kt57
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
668
154

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Franci » 26 Feb 2019, 10:50

Je pa res, da baterijo redko polnim nad 80 % in jo še tudi nisem spustil pod 24%.
Zaenkrat sem vedno na varni strani. :D
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5637

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Feb 2019, 11:50

Aha, to pa je drug razlog kot toplotna crpalka in hkrati te razumem :)

p.s.: kar napolni do 90% pogosteje ter obcasno tudi na 100%. Sicer bo BMS po daljsi uporabi brez celega cikla potreboval konkretnejso kalibracijo, to je 1-3 praznjenj cim nizje ter polnjenj do 100%.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Feb 2019, 11:57

BMS po napetosti celic kar dobro ve kje je, tako da se ne more prav hudo razkalibrirat. Hyundai sicer omenja da naj bi bilo dobro vsake toliko časa napolnit do 100%, Tesla pa po drugi strani to uradno odsvetuje.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
668
154

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Franci » 26 Feb 2019, 12:07

Oja, saj pred dalšimi potmi ga nafilam proti 100%, do sedaj sem ga sicer še samo enkrat, pa nekajkrat na cca 95%, nazadnje celo na DC polnilnici, ko se mi je malo zavlekla pijača in nakup. Na srečo me ni nihče čakal, ker so že zaključevali.
matija
Uporabniški avatar
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2193
Avto: Kona EV 64 kWh
1671
2547

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 26 Feb 2019, 12:30

CRF je napisal/-a:BMS po napetosti celic kar dobro ve kje je, tako da se ne more prav hudo razkalibrirat. Hyundai sicer omenja da naj bi bilo dobro vsake toliko časa napolnit do 100%, Tesla pa po drugi strani to uradno odsvetuje.

Če se ne motim, svetujejo 1x na mesec do 100 %.
matija
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 248
Avto: Hyundai Kona
247
63

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Taragula » 26 Feb 2019, 12:31

Franci je napisal/-a:Ne zaradi moje ocene pred nakupom avta, da bom tudi pozimi in po AC pri vožnji 110 km/uro naredil vsaj 400 km nato začel z iskanjem polnilnic.
Po izkušnjah iz prakse, ko vidim, da je potrebno po cca 200 km iskati hitro polnilnico in lahko naletiš tudi na zasedeno in si po možnosti šele drugi v vrsti si res nebi želel na 1000 km dolgo pot, ki jo naj bi prevozil v enem dnevu - oz. če imaš rezerviran hotel, bi jo moral.
Bom izkušnje nabiral poleti, ko me ne bo zeblo, pa še šotor lahko postavim, do kamor pač pridem:-)


Jaz bi nekaj pripomnil tukaj. Do sedaj sem naredil 2200km. In po AC mi ni uspelo prevoziti več kot 350 km z enim polnjenjem. Vozim se vedno ista relacija Ljutomer—Graz in nazaj. Vozim od 100, gor in 110 domov, je poraba potem v obe smeri ista, ker se teren iz Gradca v Ljutomer spušča. Zadnjič pri —9 je bila poraba 23kwh/100 km. Tako da, čez 400 neke „normalne“ vožnje po moje pozimi ni dosegljivo, ne s Slovensko ne z Avstrijsko in ne z Hrvaško Kono. Tako, da res ne vem kako nekateri vozijo. Že moje hitrosti so zame absurd, nikoli do sedaj se nisem vozil tako počasi. Ne vem, bomo videli kaj bo ko bo topleje.
Uporabniški avatar
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2193
Avto: Kona EV 64 kWh
1671
2547

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 26 Feb 2019, 12:32

mitjap je napisal/-a:Trenutno je zadnja ponudba za 64kWh, vso opremo ter barvo 32.854€ (brez DDV). Na to prištejemo še 0.5% DMV in 22% DDV pa pridemo na 40282€ (z vsemi davki in brez subvencije). V Slovenij bi bila 64kWh s polno opremo in barvo nekje 46300€, torej sem dobil 6000€ ceneje.

Ni pa tu upoštevan še dodaten strošek ki bo nastal z prevozom vozila v Slovenijo.

Kako si se odločil? Ali ostajaš pri naročilu na Hrvaškem kljub manjku TČ?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5637

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Feb 2019, 12:36

SimonZed je napisal/-a:
mitjap je napisal/-a:Trenutno je zadnja ponudba za 64kWh, vso opremo ter barvo 32.854€ (brez DDV). Na to prištejemo še 0.5% DMV in 22% DDV pa pridemo na 40282€ (z vsemi davki in brez subvencije). V Slovenij bi bila 64kWh s polno opremo in barvo nekje 46300€, torej sem dobil 6000€ ceneje.

Ni pa tu upoštevan še dodaten strošek ki bo nastal z prevozom vozila v Slovenijo.

Kako si se odločil? Ali ostajaš pri naročilu na Hrvaškem kljub manjku TČ?


Jaz bi definitivno. Avto ima tako ogromno baterijo, da kaj dosti realnega vpliva ni. Ce pa odides na daljse potovanje, startas s predogretim avtom, kjer PTC grelec vlece ven precej znosne vrednosti.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3714
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4258
5637

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Feb 2019, 12:43

CRF je napisal/-a:BMS po napetosti celic kar dobro ve kje je, tako da se ne more prav hudo razkalibrirat.


Robni primeri so doloceni z napetostjo, recimo kdaj BMS odklopi pogon ko dolocena celica pade prenizko. Se pa kalibracije dogajajo razlicno. Konstantno polnjenje do nivoja kjer ni kalibracije ima precej slabe efekte, in sicer taksne da BMS ne ve tocno kje je.

CRF je napisal/-a:Hyundai sicer omenja da naj bi bilo dobro vsake toliko časa napolnit do 100%, Tesla pa po drugi strani to uradno odsvetuje.


Nisem spet toliko na tekocem kaj je uradno, v spominu imam da odsvetujejo vsakodnevno polnjenje do 100%, ne obcasnega. A imas mogoce vir ? :)

Ker ravno oni startajo kalibracijo ko SoC doseze 90% ter jo izvajajo pri polnjenju nad to vrednostjo, zato tudi priporocajo polnjenje do 90% za redni commute. Pri hudo razstelanih BMS je potrebnih vec zaporednih polnjenj ~0% => 100%, da pride BMS nazaj do pravih vrednosti.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Feb 2019, 12:55

Saj se kar strinjava. Očitno Hyundai dela balansiranje le pri 100%, zato želijo da občasno prideš tja.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
zelenec
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 24
Kraj: Stična
Avto: e-Kona, Citigo iV
76
3

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a zelenec » 26 Feb 2019, 13:51

Pri pravih zimskih temperaturah, torej občutno pod zmrziščem, TČ ne more delati čudežev. 440km (WLTP), kolikor dometa navaja Hyundai, je realno dosegljivih v optimalnih pogojih, suha cesta, nad 20°C in v mešanem ciklu, ne samo ali pretežni del z avtocestnimi hitrostmi. TČ bo, podobno kot pri hišnih TČ, najbolj učinkovita pri temperaturah nad 5°C, ko pa, če zunaj sije sonce, ogrevanje pogosto niti ni več tako pomembno, da ne rečem potrebno.
DGJ
2012... C.Zero, Ion, I-Miev
2017... Ampera
2018... e-Kona
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1626
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
387
283

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a darjan » 26 Feb 2019, 13:54

Vseeno je TČ boljša, kot električni grelec :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Feb 2019, 13:59

Seveda je boljša, ne dela pa čudežev.
DGJ
Admin @ EVSVET.eu
sashs
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 184
Kraj: maribor
Avto: tesla s85 2014 , volvoxc90 2017,kona electric 2019
340
31

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a sashs » 26 Feb 2019, 14:11

zelenec je napisal/-a:Pri pravih zimskih temperaturah, torej občutno pod zmrziščem, TČ ne more delati čudežev. 440km (WLTP), kolikor dometa navaja Hyundai, je realno dosegljivih v optimalnih pogojih, suha cesta, nad 20°C in v mešanem ciklu, ne samo ali pretežni del z avtocestnimi hitrostmi. TČ bo, podobno kot pri hišnih TČ, najbolj učinkovita pri temperaturah nad 5°C, ko pa, če zunaj sije sonce, ogrevanje pogosto niti ni več tako pomembno, da ne rečem potrebno.



oprosti.. to je slaba tolažba

1 kw grelec je 1 kw toplote...

1 kw toplotna je več kw toplote...

realno to je problem da toplotne ni v avtu!!!

in realno je to da je to mali problem po tvoji navedbi metanje peska v oči... da se izvlečeš iz svoje godlje ki si si jo zakuhal z slabim prevodom ...

ne mi zamerit ampak tako je...
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
668
154

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Franci » 26 Feb 2019, 14:45

zelenec je napisal/-a:Pri pravih zimskih temperaturah, torej občutno pod zmrziščem, TČ ne more delati čudežev. 440km (WLTP), kolikor dometa navaja Hyundai, je realno dosegljivih v optimalnih pogojih, suha cesta, nad 20°C in v mešanem ciklu, ne samo ali pretežni del z avtocestnimi hitrostmi. TČ bo, podobno kot pri hišnih TČ, najbolj učinkovita pri temperaturah nad 5°C, ko pa, če zunaj sije sonce, ogrevanje pogosto niti ni več tako pomembno, da ne rečem potrebno.


Ko smo mi naročali KONE EV so bili uradni podatki (WLTP) še 482 km, podatki o dejansko doseženi razdaliji pa preko 500 km in glede na dejstvo, da so nekateri dosegli res občudovanja vredne razdalije sem si predstavljal, da bom pa s svojim načinom vožnje uspel prevoziti vsaj 80% le teh tudi pozimi.

Razumem, da pri EV-jih še iščejo na podlagi česa določiti realni domet (ta po moji oceni ne more biti merjen pri idealnih pogojih in bi moral biti sestavljen iz meritev pri različnih razmerah).

Tako kot so s spreminjanjem merilnih osnov zavajali pri dizlih se bo očitno nadaljevalo tudi pri EV.

Ko sem nabavil dizla leta 2004 je imel po uradnih podatkih povprečno porabo preko 6l. S svojim načinom vožnje sem imel povprečno porabo pod 5,5l/100 km, ob kakšni uživaški vožnji po jadranski magistrali sem prišel tudi na 3,8 l/100km, potem je žena leta 2011 kupila isto znamko in model dizla, ki naj bi po uradnih podatkih porabil 1,5 l/100 km manj kot moj 7 let starejši in tudi ko sem ga vozil samo jaz sem težko prišel na tako nizko porabo, kot s svojim 7 let starejšim. (takrat sem spoznal, da so uradne meritve eno samo zavajanje neukega potrošnika, ki si misli, dajmo kupit nov avto, bomo imeli nižjo porabo :angry:
Je pa res, da zavor jaz že pri dizlu skoraj nisem uporabljal - sem pač vozil z dinamiko kolone, semaforjev in ne pospeševanja za zadek in zavora :D
SimonZed, DGJ
Uporabniški avatar
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2193
Avto: Kona EV 64 kWh
1671
2547

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 26 Feb 2019, 14:57

Kar se mene tiče, je zelo uporaben podatek o dometu v najslabših možnih pogojih. Ocenjujem, da je to pri mojem načinu vožnje kakšnih 340 km. Poleti pa se nadejam, da mi bo brez večjih naporov uspelo preseči 400 km. Upam. :)
Uporabniški avatar
zelenec
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 24
Kraj: Stična
Avto: e-Kona, Citigo iV
76
3

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a zelenec » 26 Feb 2019, 15:04

Sash, ne govorim o prednostih ali slabostih TČ, ampak o tem, da ne gre pričakovati v zimskim razmerah domet 400km na avtocestah ne glede na način ogrevanja. Jasno je, da je TČ najbolj učinkovit način ogrevanja. Je pa velika razlika v učinkovitosti zmanjšanja porabe ogrevanja pri -5 in +5°C.
2012... C.Zero, Ion, I-Miev
2017... Ampera
2018... e-Kona
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 660
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
668
154

Re: Kona iz Hrvaške

OdgovorNapisal/-a Franci » 26 Feb 2019, 15:26

SimonZed je napisal/-a:Kar se mene tiče, je zelo uporaben podatek o dometu v najslabših možnih pogojih. Ocenjujem, da je to pri mojem načinu vožnje kakšnih 340 km. Poleti pa se nadejam, da mi bo brez večjih naporov uspelo preseči 400 km. Upam. :)

Se strinjam s tabo, bolj kot domet v idealnih razmerah je pomemben domet v realnih rizmerah, ki jih lahko pričakujemo (pozimi, ko je potrebno ogrevanje baterije in vozila ter poleti, ko jo potrebno hlajenje potniškega prostora in baterije)
SimonZed

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na