CRF napisal/-a:20% je pa veliko... ne vem če je res toliko.
Bjorn je imel 12.7kWh/100km pri 90km/h Kona, Ioniq pa 17kWh/100km (pozimi)
A ima Ioniq poleti pri 90km/h res porabo 10kWh/100km? En test sem videl 10.7 drugi pa 12.1...
Ja, na nemškem forumu se gibljejo ocene med 20 do 30 % več (z večanjem hitrosti je Kona zaradi oblike seveda vedno manj konkurenčna Ioniqu, pa tudi vpliv večje teže ni zanemarljiv).
Ko sem poleti testiral Ioniqa, sem imel po cca 100 km vožnje, od tega cca 60 km po avtocesti (nisem ga šparal, na avtocesti je bila 17 kWh/100 km), porabo na koncu cca 11,5 kWh/100 km. Za Kono bi pričakoval dobrih 13 ali še več.
To se mi zdi v redu za zimo. Je približno v skladu s tistim grafom dometa (toda pri 22°C!, tako da je graf res malce konzervativen, če v realnosti v zimskih razmerah dosežeš približno toliko, potem bi poleti več, torej imel manjšo porabo).
CRF napisal/-a:Torej pri 1 do 4 stopinjah, in 122km/h povprečni hitrosti je imel porabo 22.7kWh/100km. Poskušal je vozit 136km/h po števcu.
Na drugem 100 km testu (bolj ravninski odsek, prejšnji test je bil na bolj hribovitem) pri 11°C zunanje temp. pa je imel povprečno hitrost 118 km/h (maks 134, oboje po GPS... 52 minut za 102 km) in porabo 20,4 kWh/100 km.
Še en test z nemške avtoceste, tokrat vožnja z največjo možno hitrostjo okrog 170 km/h (maks. 173 km/h po GPS) na razdalji 99 km s povprečno hitrostjo 148 km/h po GPS (99 km v 39 minutah): poraba 30,4 kWh/100 km. Ogrevana notranjost na 23°C, zunanja temp. 9°C, približno 500 višinskih m spustov in vzponov na relaciji.
Še podatki z moje današnje testne vožnje s Kono EV:
Občasni nalivi, ves čas mokro cestišče, zunanja temperatura 6°C, notranja 21°C (lepo toplo), ECO mode, rekuperacija na 0, ker je šlo za vožnjo po avtocesti. Vključen radarski tempomat, LKAS in LFA, ki je deloval odlično tudi pri realni hitrosti 130 km/h (134 -135 po števcu) na precej ovinkasti avtocesti. Dokler je bila klima vključena, ni bilo nobenih težav z rošenjem stekel. Voznik in sopotnik.
1. relacija: Ljubljana (uvoz na AC iz Zasavske cesta pri Podgorici) do bencinske črpalke AC Starine (nad Otočcem)
- vožnja po zgornjih omejitvah po GPS (max 133 km/h po GPS)
- povprečna hitrost 120 km/h
- razdalja 70 km, čas vožnje 35 minut
- 450 višinskih m vzponov in 550 višinskih m spustov
- poraba 22,8 kWh/100 km
2. relacija: bencinska črpalka AC Starine do Ljubljane (Brnčičeva)
- prva polovica poti vožnja po zgornjih omejitvah (max 133 km/h po GPS), druga polovica 100-115 km/h po števcu
(ker me je začelo skrbeti, da bo zmanjkalo baterije )
- povprečna hitrost 109,4 km/h
- razdalja 77,7 km, čas vožnje 43 minut
- 605 višinskih m vzponov in 480 višinskih m spustov
- poraba 21,2 kWh/100 km
Štartal sem z 2/3 polno baterijo, avto je kazal doseg 275 km, na koncu, po prevoženih cca. 150 km, je kazal doseg še 37 km (štiri črtice: dve beli in dve rdeči).
Kar se vožnje tiče, vse super. Tudi jaz sem pol podatkov na HUD-u videl na pokrovu motorja, ne glede na to, kako sem premikal sliko.
Očitno je precej zanimanja za Kono EV, saj sta bili obe testni vozil ves čas v pogonu, vsaj to soboto. Hvala Avto Bincku, ker so mi omogočili temeljit preizkus vožnje po avtocesti v slabih jesenskih vremenskih razmerah.
Je pa že precej km nabrala poskusna Kona v enem mesecu.
Samodejni brisalci so odlično delovali in se prilagajali dežju. Sedež zelo udoben, prostora spredaj več kot dovolj. Asistenčni sistemi super (mrtvi kot). Zvok na radiu odličen. Navigacija super, napovedani čas prihoda v skladu z dejanskim.
Avto je sicer (zelo) v redu, bi pa dodal nekaj stvari, ki so mi pri i3 bolj všeč. Res je, da sem z njim v letu dni naredil 40.000 km in sem se ga navadil, ampak:
1. Kona je bolj glasna tako z letnimi kot zimskimi gumami.
2. Volan bi zelel še bolj nastavljiv po globini.
3. Okretnost i3 še kako pogrešam v garažni hiši ipd...
4. Želel bi možnost upravljanja z ekranom z gumbom, koleščkom, ploščico...kakorkoli na sredinski konzoli.
5. Pogrešam 3f polnilec...to še najbolj.
Aja, tema je primerjava porabe. I3 ima po 14 mesecih 14,6 kWh/100km, tretjina je AC, mnogo tujine. Kona ima po 300 km lokalnih cest (vinjete še nisem kupil) 15,7. Drug teden grem na prvo resno preizkušnjo v Nemčijo. Pa da vidimo porabo.
Casovno pa mislim da bo tako kot sem se ze večkrat hecal: z i3 sem na isti poti polnil 4 x 15 minut, s Kono bom pa "le" 2 x po 30 minut!
SimonZed napisal/-a:
- vožnja po zgornjih omejitvah po GPS (max 133 km/h po GPS)
Koliko priblizno je pri 133 gps kazala Kona na stevcu ?
Super zapisano, dober realen test.
BoBa napisal/-a:Casovno pa mislim da bo tako kot sem se ze večkrat hecal: z i3 sem na isti poti polnil 4 x 15 minut, s Kono bom pa "le" 2 x po 30 minut!
Slednje je dosti bolj udobneje za potovat, v 30min v miru pojes nekaj, pri 15min ze hitis na blagajno ali pa niti ne narocis ...
Drugace pa ja, dokler ne bos potoval ob 175kW polnilnicah ampak 50kW bo res nekako tako, ker na teh i3 in Kona izredno podobno hitro polnita.
SimonZed napisal/-a:Še podatki z moje današnje testne vožnje s Kono EV:
Občasni nalivi, ves čas mokro cestišče, zunanja temperatura 6°C, notranja 21°C (lepo toplo), ECO mode, rekuperacija na 0, ker je šlo za vožnjo po avtocesti. Vključen radarski tempomat, LKAS in LFA, ki je deloval odlično tudi pri realni hitrosti 130 km/h (134 -135 po števcu) na precej ovinkasti avtocesti. Dokler je bila klima vključena, ni bilo nobenih težav z rošenjem stekel. Voznik in sopotnik.
1. relacija: Ljubljana (uvoz na AC iz Zasavske cesta pri Podgorici) do bencinske črpalke AC Starine (nad Otočcem)
- vožnja po zgornjih omejitvah po GPS (max 133 km/h po GPS)
- povprečna hitrost 120 km/h
- razdalja 70 km, čas vožnje 35 minut
- 450 višinskih m vzponov in 550 višinskih m spustov
- poraba 22,8 kWh/100 km
2. relacija: bencinska črpalka AC Starine do Ljubljane (Brnčičeva)
- prva polovica poti vožnja po zgornjih omejitvah (max 133 km/h po GPS), druga polovica 100-115 km/h po števcu
- povprečna hitrost 109,4 km/h
- razdalja 77,7 km, čas vožnje 43 minut
- 605 višinskih m vzponov in 480 višinskih m spustov
- poraba 21,2 kWh/100 km
Štartal sem z 2/3 polno baterijo, avto je kazal doseg 275 km, na koncu, po prevoženih cca. 150 km, je kazal doseg še 37 km (štiri črtice: dve beli in dve rdeči).
Obe relaciji sem "zmodeliral" še v A Better Routeplanner (ABRP): za enako porabo pri enakem času vožnje in razdalji sem moral za porabo pri 110 km/h nastaviti vrednost cca 170 kWh/100 km (za razliko od v ABRP privzete vrednosti 200 kWh/100 km). Potem se izračunana poraba ABRP praktično ujema z dejansko, ki jo je prikazal avto.
CRF napisal/-a:GOM je bil pesimist, oziroma realist, ker zadnji dve črtici naj bi z nižjo hitrostjo zadostovali za 35km.
V navodilih piše takole:
When there are 2 gauge bars (near the “L (Low) or 0" area) on the SOC gauge, the warning lamp turns ON to alert you of the battery level. When the warning lamp turns ON, the vehicle can drive an additional 20~30 km (12~18 miles) depending on the driving speed, heater/air conditioner, weather, driving style, and other factors. Charging is required.
GOM na koncu je bil torej res realist, saj so svetile še tri črtice za 16 % (ena bela in dve rdeči, ki pomenita še približno 11 %), prikazani domet pa je bil 37 km.
No jaz pa sem v sredo prevzel Belo Kono pri AH Lunežnik, nisem je šparal vozil sem se ko da sedim v dizlu ali bencinarju, naredil 300 km in mi je ostalo 25% baterije. Sem priklopil na domačo polnilnico ki mi polni z 4,3kw. Aja temperature so -7 do 3 C. Ker imam svojo elektrarno na strehi, se ne sekirami koliko porabi. Kar se pa tiče Konec ocena 9/10. Jutri grem proti morju in peljal se bom po omejitvah verjetno še malo preko.