Trifazna varianta

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3018
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1555
1865

Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Apr 2018, 13:45

Nekaj vprašanj za potencialne uporabnike. Da bom razmišljal v pravo smer.

  • Ali je smiselno/vredno merit tokove vseh treh faz na polnilnici? Prva faza je vedno aktivna, in mislim da tudi vedno enako obremenjena kot ostale.
  • Kakšen grafični prikaz bi bil najbolj uporaben? 6 vrednosti na enem grafu je precej slabo pregledno.
  • Kako zanimiva je v resnici opcija za enofazno polnjenje iz poljubne faze? Izvedba zahteva 5 relejev, plus še kaj okrog da nebi slučajno prišlo do kratkih stikov med fazami, tako da res ne vem če je vredno.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 175
Kraj: MB
Avto: NISSAN
160
39

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a BogyX » 24 Apr 2018, 14:51

Poglej to s strani uporabnika. Imam tri fazni priklop, na vsaki fazi imam naključne naprave ki se naključno vklaplajo oziroma v nočnem času enega odjemalca (toplotno črpalko), ki mi potegne relativno velik tok za čas delovanja (naj pa bi bila obremenitev po fazah približno enaka).

V prvi varianti je iskanje ''prazne'' faze pri enosmernem polnilcu v avtu super zadeva - če ne želiš naredit prevezav v hiši (kar bi lahko recimo bil razlog za nakup pri nekomu, ki ne zna prevezat zadev v omarici).
V primeru trifaznega polnilca v avtu pa nisem prepričan ali lahko znižaš tok samo na eni fazi, ali moreš na vseh treh enako?
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 24 Apr 2018, 23:27

Če bi jaz delal polnilnico bi v osnovi naredil 22kW polnilnico, za tiste uporabnike ki ne rabijo toliko moči, bi prilagodil/odstranil komponente.

Jaz bi za polnilnico uporabil zunanji kontaktor in ne releje na vezju se mi zdi bolj robustno.

Za menjavo faz bi namesto enega uporabil 3 kontaktorje, 4pol 40A .
CRF
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 175
Kraj: MB
Avto: NISSAN
160
39

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a BogyX » 25 Apr 2018, 07:16

Tole z zunanjim kontaktorjem se mi zdi dobra ideja, je pa tudi razlika v ceni.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 244
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
272
514

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 25 Apr 2018, 09:06

Vprašanje.
Ali mora biti nujno kontaktor ali bi lahko bil SSR (Solid State Relay)?
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 175
Kraj: MB
Avto: NISSAN
160
39

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a BogyX » 25 Apr 2018, 10:10

SSR so danes že standard. Nisem bral v prejšnji temi vsega, se pa verjetno tako vklopi ko gre sin skozi 0, tako da so življenske dobe ustrezno dolge.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3018
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1555
1865

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Apr 2018, 08:18

Nazadnje ko sem hotel krmilit 2kW bojler s SSR, se je grel ko pečka! Zato si ne predstavljam kaj bi bilo pri 7kW.
SSR se mi zdijo smiselni kjer je potrebno veliko preklopov, oziroma je iskrenje res problem. Pri polnilnici tega ni, rele vedno preklapalja popolnoma neobremenjen.

Kontaktor je seveda bolj robustna in močnejša izvedba, ampak bistveno poveča velikost (tudi ceno). Mogoče lahko predvidim izhode, če bi kdo želel tako uporabit.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 28 Apr 2018, 10:55

Možne opcije za 3-fazno polnilnico

1. Prilagajanje toka glede na skupno porabo
Isto kot enofazna, le 3 tokovniki na dovodu.

2. Možnost polnilnice na vtičnico, zahteva preverjenje upora na PP
Dodatni vhod za PP, merjenje upornosti med PP in PE, in nastavitev maksimalnega toka 13A, 16A(20A), 32A, 63A

3. Zaklepanje vtičnice
Tale zaklep ki ga imam ima motorček ki z obračanjem 12V + - zaklepa/odklepa in še dodatno stikalo za stanje

4. Pri enofaznem polnjenju preklop na najmanj obremenjeno fazo
Naredi se 3 izhode za kontaktor, lahko relejski izhod ali z SSR (glej shema SmartEvse)
https://github.com/SmartEVSE/smartevse/blob/master/eagle/SmartEVSE.pdf

5. Vklop balanserja za možnost polnjenja 32A enofazno
Še en izhod za vklop kontaktorja, balanser je lahko moja varianta ali nekaj drugega.

6. Možnost priklop merilnika porabe s pulznim in/ali modbus izhodom
Merilnik porabe ima nek pulzni izhod na tolliko Wh npr 100Wh, lahko da je polj pomembna meritev točne porabe, iz porabe lahko približno okvirno izračunaš tok in ne rabiš tokovnika na vezju.
Imaš tudi modbus merilnik iz njega pobiraš preko RS485 vse podatke, tokove, napetosti.
Ne vezju uporabi samo en tokovnik ostali dve fazi so načeloma enaki, za bolj točne meritve se uporabi zunanji merilnik s modbus
npr SDM630modbus

To so samo opcije ki jih lahko vključiš.
CRF
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 379
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
368
402

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 08 Maj 2018, 09:22

Eno vprašanje o trifaznih polnilnicah. Tukaj je precej predlogov in vezav. Če nisem preveč spreten za elektroniko, to ni zame.
Sam sem preveril, če je možno narediti TR iz 3 faz, kar ima velika večina hiš, vendar so premale moči.
Moje razmere, imam 3 faze in 3X 20 A glavne varovalke. lahko polnim nissana s 3 kW. S 6 žal ne. Preveril sem, če mi lahko kdo naredi TR iz 3 f na 1f, tako pridobim večjo moč. Našel mojstra, ki takšen TR naredi za 580 €. Torej, Tr plus kakšna omarica in varovalke in kabli, mislim, da bi se izšlo za 700 € in polnim z 6 kw in ga napolnim brez skrbi preko noči. Je kdo kje zasledil že kaj podobnega narejenega, mogoče celo uporablja? V večini primerov res polnim s 3 kW in gre, tako da imam še čas in še vse preverim.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1616
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1145
2059

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Maj 2018, 10:28

MIRANRR je napisal/-a:Eno vprašanje o trifaznih polnilnicah. Tukaj je precej predlogov in vezav. Če nisem preveč spreten za elektroniko, to ni zame.
Sam sem preveril, če je možno narediti TR iz 3 faz, kar ima velika večina hiš, vendar so premale moči.
Moje razmere, imam 3 faze in 3X 20 A glavne varovalke. lahko polnim nissana s 3 kW. S 6 žal ne. Preveril sem, če mi lahko kdo naredi TR iz 3 f na 1f, tako pridobim večjo moč. Našel mojstra, ki takšen TR naredi za 580 €. Torej, Tr plus kakšna omarica in varovalke in kabli, mislim, da bi se izšlo za 700 € in polnim z 6 kw in ga napolnim brez skrbi preko noči. Je kdo kje zasledil že kaj podobnega narejenega, mogoče celo uporablja? V večini primerov res polnim s 3 kW in gre, tako da imam še čas in še vse preverim.


Imas tudi dve alternativi:
- za 300€+ letno visji strosek obracunske moci, imas lahko zunanje varovalke 3x32A, s tem bos lahko leafa polnil z maksimalno mocjo oz 6.xkW
- za ~60€ letno visji strosek obracunske moci, imas lahko zunanje varovalke 3x25A, s tem bos leafa polnil z nekje 5.5kW

Prva opcija se financno ne splaca le zaradi avta, raje kupis tak TR in ga imas v 2 letih notri.

Druga opcija je morda zanimiva, avto bos mel poln iz popolnoma praznega v 7h. V vecini primerov pa ne bos sel bistveno pod 0% SoC iz boardcomputerja, ker je tam najvec rezerve, ostal bos se malo nad. Tako da vecina noci ce bo avto blizu praznega bo poln v 6h. Faze prerazporedit ne bi smelo bit problema, tako da bo ta za avto prosta, ce ze zdaj laufa vse na 3x20A.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1318
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
674
327

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Maj 2018, 21:23

@MIRANRR
Uporabil boš balanser, ki ga N75 predlaga.

N75 ali si pomeril koliko energije ti 1 uF kondenzatorja prestavi na naslednjo fazo, da vidimo okvirno o kakšni kapacitivnosti govorimo?
Ko sem imel enofazni omrežni razsmernik sem se igral a se ne spomnem dobro a mislim, da je 25 uF kondenzator prenesel okoli 300 W energije na naslednjo fazo. Imam prav ?
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Maj 2018, 00:36

IMG_20180509_001350.jpg
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Maj 2018, 00:53

2 dušilki na 400V se pregreva, mogoče dodatno hlajenje,
3 dušilke na 400V pa dokaj majhen tok in velika teža.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1318
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
674
327

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Maj 2018, 04:37

Kaj pa brez dušilk? jaz sem testiral brez dušilk in tudi gre.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Maj 2018, 14:07

Če vzamem mojo varianto in odklopim dušilke, lahko delno znižaš tok, ne moreš od 32A do 20A .

Je pa zaradi preprostosti in majhne teže to lahko še boljša rešitev, če zadostuje znižanje toka iz 32A na 28A.

Tole z dušilko in kondezatorjem deluje, problem je tudi zamik toka za 60st na L2 in L3, če hočeš to kompenzirati rabiš še dušilke in kondezatorje, problem je velika teža, že velika cena ker rabiš veliko dušilk, pa v kakšno škatlo postavit da se dovolj lahko hladi.

Mogoče ti veš za kakšno boljšo rešitev.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Maj 2018, 18:56

MIRANRR je napisal/-a:Eno vprašanje o trifaznih polnilnicah. Tukaj je precej predlogov in vezav. Če nisem preveč spreten za elektroniko, to ni zame.
Sam sem preveril, če je možno narediti TR iz 3 faz, kar ima velika večina hiš, vendar so premale moči.
Moje razmere, imam 3 faze in 3X 20 A glavne varovalke. lahko polnim nissana s 3 kW. S 6 žal ne. Preveril sem, če mi lahko kdo naredi TR iz 3 f na 1f, tako pridobim večjo moč. Našel mojstra, ki takšen TR naredi za 580 €. Torej, Tr plus kakšna omarica in varovalke in kabli, mislim, da bi se izšlo za 700 € in polnim z 6 kw in ga napolnim brez skrbi preko noči. Je kdo kje zasledil že kaj podobnega narejenega, mogoče celo uporablja? V večini primerov res polnim s 3 kW in gre, tako da imam še čas in še vse preverim.


Povečaš na 3x25, 5EUR več mesečno in uporabiš pametno polnilnici od CRF.

Priključna moč 3x20 ima tudi probleme s selektivnostjo, v nekaterih primerih prej izklopi NV 20 kot avtomatska C16 .

Možno je tudi trafo ampak trifazen dovod 3x12A (400V) izhod 230V 32A.

Uporabiš balanser od N75 ali pirpy .
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 416
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
99

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Maj 2018, 20:27

Še ena različica balanserja 3 dušilke na 400V (brez pregrevanja) in tudi kompenzacija na L2 in L3 .

Kot porabnik je narisana žarnica.

IMG_20180509_202335.jpg
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 599
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
789
428

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a robert » 13 Maj 2018, 08:43

MIRANRR je napisal/-a:Eno vprašanje o trifaznih polnilnicah. Tukaj je precej predlogov in vezav. Če nisem preveč spreten za elektroniko, to ni zame.
Sam sem preveril, če je možno narediti TR iz 3 faz, kar ima velika večina hiš, vendar so premale moči.
Moje razmere, imam 3 faze in 3X 20 A glavne varovalke. lahko polnim nissana s 3 kW. S 6 žal ne. Preveril sem, če mi lahko kdo naredi TR iz 3 f na 1f, tako pridobim večjo moč. Našel mojstra, ki takšen TR naredi za 580 €. Torej, Tr plus kakšna omarica in varovalke in kabli, mislim, da bi se izšlo za 700 € in polnim z 6 kw in ga napolnim brez skrbi preko noči. Je kdo kje zasledil že kaj podobnega narejenega, mogoče celo uporablja? V večini primerov res polnim s 3 kW in gre, tako da imam še čas in še vse preverim.


Še ene možnost..
Polneš z 4,6kW ... 20Ax230V=4,6kW
Kar je precej več kot 3kW.
Glede na to, da že polneš na 3kW, očitno imaš v kablu elektroniko, ki se nastavlja.
V Metronovem kablu je to 6 utripov. ;)

Mimgrede kako pa polneš z 3kW? 16A=3,6kW
Ali imaš eno fazo popolnoma fraj?

In še možnost, ki mi je na začetku rojila po glavi.
Popolnoma nov priključek 1x32A in tisti paket E3 za en cent ponoči.
Samo so izkušnje pokazale, da ni potrebe, konec koncev, ni potrebe da se napolneš na full vsak dan in tudi vsak dan nisi zvečer prazen.
N75, CRF
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 799
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
171
60

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a darjan » 15 Maj 2018, 07:15

Pa itak ni najbolj zdravo za baterijo, optimalno je nekje 3kW polnjenje, pa tam do 80% kapacitete. Edino če pač razmere zahtevajo drugače.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1616
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1145
2059

Re: Trifazna varianta

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Maj 2018, 08:11

robert je napisal/-a:Samo so izkušnje pokazale, da ni potrebe, konec koncev, ni potrebe da se napolneš na full vsak dan in tudi vsak dan nisi zvečer prazen.


Dobro napisano. Odvisno od potreb cloveka, ampak celo na CZero z malo baterijo je pri meni tako. Vecinoma ga polnim le okoli 1.5h ponoci. Na full sem ga nazadnje napolnil le prejsnji teden, ker je voznja zahtevala 100km avtoceste.

darjan je napisal/-a:Pa itak ni najbolj zdravo za baterijo, optimalno je nekje 3kW polnjenje, pa tam do 80% kapacitete. Edino če pač razmere zahtevajo drugače.


Polnjenje nad 3kW je zdravo za baterijo. Sploh polnjenja do 1C niso nek problem. Ze pred leti na nekaj generacij starejsih Leaf1 so delali teste z dvema testnima skupinama:
- eno so polnili cez noc s ~3kW AC
- drugo so polnili izrecno samo na 50kW DC

Razlike v SoH po ~50.000km je bilo 2% (del teh dveh procentov je prispevalo tudi staranje baterij), kar ni niti omembe vredno.

Tako da razlike med 3kW, 6kW, 9kW, 11kW kaj dosti ne more bit, ce sploh. Baterije tudi postajajo bistveno vecje, kar je bilo nekoc za Leafa 24kWh 1C, je danes za 40kWh leafa ~pol manj.
timo

Vrni se na