Projekt Pametna polnilnica

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Maj 2018, 07:14

magic je napisal/-a:Če mi bo 10kw sončna delala na polno potem bi s to polnilnico verjetno lahko ioniqa polnil na polno, torej s 6.6kw in če zmanjka sonca bi samodejno omejila amperažo?

Tako je!
magic
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Maj 2018, 07:24

N75 je napisal/-a:Imam nekaj tehničnih vprašanj glede polnilnice:
1. Kako imaš zaščiten CP(PP ne uporabljaš) pred preveliko napetostjo da ne poškoduje procesor, kaj se uporablja pri zaščiti +-12V, jaz poznam samo varistor, samo v tem primeru verjetno ni uporaben.
2. Na vezju imaš tokovnik, ali meriš samo tok ali meriš tudi napetost in računaš moč in energijo.
3. Ali bo načrt vezja javno dostopen ?
4. Kaj pa izvorna koda programa ?
5. Kako imaš rešeno da ko izpade usmerjevalnik za domače omrežje še vedno komunicirata postaja in senzor ?


1. CP je zaščiten s TVS diodo. Ne vem če je zaščita sploh potrebna, ker so veliki upori tam okrog.
2. Merim samo tok. Moč in energija se računata informativno... cos fi 0.95
3. Načrta verjetno ne bom objavljal (ker malo koga zanima, in je teh načrtov že polno. Tudi jaz sem kopiral druge.), vsi ki ste pomagali pri razvoju pa ga brez težav dobite...
4. SW ostaja glavna prednost in ne bo open source.
5. Kot je @Nejccc zapisal. Postaja in senzor komunicirata direktno po lokalnem omrežju. Če izpade router ni nobene spremembe v delovanju, če izpade še access point in WiFi omrežje pa gre polnilnica v "zasilni" način in polni dalje z vnaprej nastavljenim zasilnim tokom.
Nejccc, N75
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1676
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1223
2177

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Maj 2018, 10:55

CRF je napisal/-a:
magic je napisal/-a:Če mi bo 10kw sončna delala na polno potem bi s to polnilnico verjetno lahko ioniqa polnil na polno, torej s 6.6kw in če zmanjka sonca bi samodejno omejila amperažo?

Tako je!


Tole je pa zelo zanimivo. Torej ne samo da spremlja faze s katerimi se polni avto pri pancerkah in prilagaja polnilno moc glede na ostale porabnike, tudi vidi “razpolozljivo” moc? Kako pa ve, koliko daje soncna v vodnik?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Maj 2018, 11:39

Ne da "vidi" razpoložljivo moč, ampak senzorje je treba zvezat "pred" elektrarno.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 454
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
112

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a N75 » 06 Maj 2018, 22:53

CRF je napisal/-a:2. Merim samo tok. Moč in energija se računata informativno... cos fi 0.95
3. Načrta verjetno ne bom objavljal (ker malo koga zanima, in je teh načrtov že polno. Tudi jaz sem kopiral druge.), vsi ki ste pomagali pri razvoju pa ga brez težav dobite...
4. SW ostaja glavna prednost in ne bo open source.
5. Kot je @Nejccc zapisal. Postaja in senzor komunicirata direktno po lokalnem omrežju. Če izpade router ni nobene spremembe v delovanju, če izpade še access point in WiFi omrežje pa gre polnilnica v "zasilni" način in polni dalje z vnaprej nastavljenim zasilnim tokom.


2. cos(fi) niti približno ni 0.95, da tok meriš je OK, samo moči in energije pa niti približno ne moreš računat,
napetost niha od 210 do 240V, cos(fi) v glavnem od 0.8 do 1

3. Lažje je popravilo če imaš načrt, ko nekaj prodaš v tujino, lahko domačin popravi.

4. Mogoče bi več kosov prodal če bi bil open source.

5. Ne spoznam se na WiFi, ampak dobro bi bilo da stvar deluje tudi brez domačega WiFi omrežja, tudi regulacija toka, da komunicirata med sabo senzor in postaja direktno, postaja pa še z usmerjevalnikom.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Maj 2018, 07:28

@N75

2. Vem, zato sem zapisal da izračun moči ni meritev ampak indikacija. Za občutek je OK. Sem malo umeril tako da je okrog 10% točnost v večini primerov.

3 in 4, mogoče... ampak open source projektov je že kar nekaj. Si nisem zamislil kot takega. Ideja je bila, nekaj poceni in pametnega.

5. Saj deluje tudi brez Wifi omrežja! Popolnoma enako, le brez "online" dostopa. Poglej tukaj: Projekt Pametna polnilnica - Stran 5 - EVSVET.eu
N75
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Maj 2018, 07:30

Sem včeraj sestavil še eno polnilnico. Jo prinesem jutri na srečanje, če bi kdo rad videl/sprobal v živo.
DGJ, robertto, Luka, kt57, evid
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Maj 2018, 13:12

Za vse ki potrpežljivo čakate na polnilnico. Sedaj intenzivno popravljam/dodelujem SW. Testiranja so pokazala par pomankljivosti.
Predvsem na komunikaciji med senzorjem in polnilnico. V primeru slabih WiFi signalov je prevelika izguba paketov in posledično moteno delovanje. Delam na bolj robustnem protokolu, seveda je pa dober WiFi signal predpogoj za dobro delovanje.

Hkrati bom podprl še avtomatske nadgradnje SW (OTA), tako da bo polnilnica že od štarta pripravljena za izboljšave.
Nejccc, BogyX
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 127
Kraj: Ljubljana
Avto: Leaf 2
83
253

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a Robie » 15 Maj 2018, 13:41

Kakšna pa bo cena?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Maj 2018, 13:47

Vem, vse to zanima. In se strinjam, cena je vedno pomembna.
Za "naredi si sam" varianto, brez ohišja bo cena okrog 300€. Ko/če mi uspe naredit izdelek, ki bo namenjen vsem, bo pa cena verjetno precej višja. Pač, zaradi dodatnih stroškov.
timo, MIRANRR, Nejccc, BogyX, crunchy
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Maj 2018, 13:33

No, po dolgotrajnem tehtanju in računanju je zaključek takle:

Polnilnica bo samo v TRIFAZNI izvedbi! Preprosto zato ker je razlika v ceni premajhna. Seveda, lahko bi razliko povečal na račun trifazne, ampak to ni namen projekta. Cena hočem da je poštena! Tako da nekaj ostane meni za vložene ure, hkrati pa je dostopno večini.

In številke. Samo za uporabnike foruma:

  • Osnovna plošča (polnilnica, 3 fazna, 30A):... 150€
  • Brezžični senzor(3 fazni, 50A):...................50€
  • Kabel (5m, Type2, 32A):.........................120€
  • Ohišje (3D tisk):....................................80€

Kaj mislite? V bistvu so to samo deli polnilnice, tako da jo lahko vsak sestavi po svoje.
Podobne kit-komplete sem gledal in so tam od 250 do 800€.

Če mi uspe enkrat naredit produkt za splošno prodajo, pričakujem da bo cena kar nekajkrat višja. Ampak to je še daleč. Za sedaj ostajamo pri hobby elektroniki za tiste ki radi kaj sami zvežemo in sestavimo. :)
Nejccc, N75, timo
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 303
Avto: C-Zero
195
151

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a mitjap » 17 Maj 2018, 14:27

Predlagam še kit verzijo brez ohišja da si ga sami sprintamo :)
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
292
587

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 17 Maj 2018, 14:35

Pri senzorji hardware ostane enak kot sedaj ali se spremeni (ok za merilni transformatorček mi je jasno, da ne bo potem samo en)? Čisto za "hec", mene že dlje časa mika spremljanje porabe na 3 fazah (mogoče celo ugotovim, da bi bilo bolje, da avto priklopim na drugo fazo).

Glede današnjega maila @CRF: bom probal še danes flashati vse, avto lahko nastavim, da ne polni takoj.

@mitjap: če imaš že "dozo" ohišja načeloma niti ne rabiš :D
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Maj 2018, 14:42

mitjap je napisal/-a:Predlagam še kit verzijo brez ohišja da si ga sami sprintamo :)

Vse bo na voljo posebaj.... plošča, senzor, kabel, ohišje. Bom dal STLe in si lahko vsak po svoje naredi.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Maj 2018, 14:48

@nejccc Ja, sensor v principu ostane enak, ampak v bistvu je pa precej drugačen, ker ima pač vse potrojeno. Bova zamenjala, ni problema!
Nejccc
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Maj 2018, 11:18

Prvi mesec spremljanja polnjenj lepo pokaže kako veliko baterijo v resnici potrebujem. Za večino so dolge vožnje bolj kot ne izjema.

Capture.JPG
Nejccc, DGJ, evid
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
292
587

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 18 Maj 2018, 11:46

@CRF: jaz pa opažam, da kadar gledam, ima polnilnica "dobro" povezavo (sicer okoli -90 dBm +-2), torej ne izgubi niti enega paketka s senzorja :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Maj 2018, 12:18

Nejccc je napisal/-a:@CRF: jaz pa opažam, da kadar gledam, ima polnilnica "dobro" povezavo (sicer okoli -90 dBm +-2), torej ne izgubi niti enega paketka s senzorja :)

Povezave z novim SW so pri tebi TIP TOP.... Sem pa tja naredi kakšno ponovitev in to je to!
Stanje "DOBRO" sem definiral za izgubo manj kot polovice paketov. S takim tempom lahko polnilnica še popolnoma normalno funkcionira.

Capture.JPG

Status povezave polnilnice odraža njeno komunikacijo s strežnikom.
Status povezave senzorja pa odraža njegovo povezavo s polnilnico.

Sama moč WiFi signala je sicer pomembna, ampak bolj važen je dejasnki prenos podatkov, ki lahko enako dobro poteka pri moči signala -50dBm ali -80dBm. Zato sem barvo in status vezal na uspešnost prenosa podatkov in ne na moč.
Nejccc
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
292
587

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 18 Maj 2018, 14:00

Saj v končni fazi, če moč preveč pade, posledično pade prenos podatkov, ali ni tako?

Potem se mi zdi to čisto smiselno :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3161
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1730
1987

Re: Projekt Pametna polnilnica

OdgovorNapisal/-a CRF » 19 Maj 2018, 06:52

Ja, seveda. Čisto na koncu, ko ni več uporabnega signala se začnejo izgubljat tudi podatki.
Nejccc
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na