Oba sta WiFi.darjan napisal/-a:kakšno tehnologijo komunikacije imata senzor in polnilnica, wifi, BT?
Projekt Pametna polnilnica
Re: Projekt Pametna polnilnica
Re: Projekt Pametna polnilnica
32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230CRF napisal/-a:Bi imel 16A ali 32A verzijo? Razlika je samo v kablu. 16A je 11mm, 32A pa 18mm. V praksi je to ogromna razlika, pri trdoti, teži in navijanju.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2307
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16912214
Re: Projekt Pametna polnilnica
Tole pa sploh ni tako problematično!CRF napisal/-a:Tole sem našel. 5 sekund ni 100% zagotovljeno, je pa precej verjetno OK.- I1 = 1.13 x IN (IN je nazivni tok inštalacijskega odklopnika), kjer odklopnik v 1 uri ne sme
izklopiti
- I2 = 1.45 x IN, kjer mora odklopnik izklopiti v 1 uri
- I3 = 2.55 x IN, kjer mora odklopnik izklopiti prej kot v 1 minuti, vendar ne prej kot v 1 sekundi.
5 sekund bo dovolj majhen interval za tako velike varovalke (iz sedanjih notranjih 20A bom šel na 25A pri tisti fazi, ki bo priklopljena na polnilnico).
Do sedaj pa še nisem izvedel kaj se zgodi s polnjenjem, če se vklopijo drugi porabniki. Ali naprava ustrezno zmanjša tok polnjenja (na 16A, 12A, 10A, ....) da vsota vseh tokov ne preseže maksimalno nastavljen tok (npr. pri meni bi to bilo 20A ali 25A) ali pa kar izključi polnjenje?
Re: Projekt Pametna polnilnica
Seveda. Vsakih 5 sekund se prilagodi tok polnjenja (6 do 30A) tako da skupni tok ni večji od nastavljenega skupnega toka.
Hkrati pa polnilni tok ni večji od nastavljenega polnilnega toka.
V primeru izpada senzorja pa, da ni večji od zasilnega toka.
Ko se avto priključi, je prvi polnilni tok enak razliki med nastavljenim največjim skupnim tokom in podatkom iz senzorja.
Tokovi se nastavijo levo spodaj na sliki:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=11 ... =60#p14445
Hkrati pa polnilni tok ni večji od nastavljenega polnilnega toka.
V primeru izpada senzorja pa, da ni večji od zasilnega toka.
Ko se avto priključi, je prvi polnilni tok enak razliki med nastavljenim največjim skupnim tokom in podatkom iz senzorja.
Tokovi se nastavijo levo spodaj na sliki:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=11 ... =60#p14445
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2307
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16912214
Re: Projekt Pametna polnilnica
Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.Nejccc napisal/-a:CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230
Zadnjič spremenil crunchy, dne 09 Mar 2018, 08:36, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2307
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16912214
Re: Projekt Pametna polnilnica
Točno tako, kot si želim.CRF napisal/-a:Seveda. Vsakih 5 sekund se prilagodi tok polnjenja (6 do 30A) tako da skupni tok ni večji od nastavljenega skupnega toka.
Hkrati pa polnilni tok ni večji od nastavljenega polnilnega toka.
V primeru izpada senzorja pa, da ni večji od zasilnega toka.
Škoda samo, da še nisem prejel EV-ja, da bi lahko testiral polnilnico.
Re: Projekt Pametna polnilnica
Good point. Lahko bi pa dal kontaktor, da enkrat polni na 1 fazo, ko je pa nuja pa preko trafota. Hmm.crunchy napisal/-a:Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.Nejccc napisal/-a:CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230
Re: Projekt Pametna polnilnica
Nisem preprican ali sem to sliko ze dal na forum, vseeno. Prikaz izklopnih karakteristik varovalk tipa B je na spodnji sliki. To v praksi pomeni, da bo varovalka ki je obremenjena z 200% odklopila v priblizno 3 minutah.
Se iz prve roke, ko sem doma montiral 3xB20A na vse tri faze z željo da odklopijo prej kot zunanje pancerke, je pri testiranju obremenitve ene faze s 150%-180% (kombinacija vecih indukcij, pecice, mikrovalovke, fena - vse namenoma na isti fazi) odklopila notranja B20A po nekje 3-4 minutah. Zunanja pancerka se ni.
Se iz prve roke, ko sem doma montiral 3xB20A na vse tri faze z željo da odklopijo prej kot zunanje pancerke, je pri testiranju obremenitve ene faze s 150%-180% (kombinacija vecih indukcij, pecice, mikrovalovke, fena - vse namenoma na isti fazi) odklopila notranja B20A po nekje 3-4 minutah. Zunanja pancerka se ni.
- Priponke
-
- izklop_B.JPG (36.89 KiB) Pogledano 7094 krat
Re: Projekt Pametna polnilnica
Mogoče niti ne rabiš avtotrafo, povečaš glavne na 3x25A, na tisto fazo kjer je polnjenje priklopljeno postaviš manj zahteven porabnik, ki ga ob vklopu polnjenja premakne na drugo fazo.Nejccc napisal/-a:Good point. Lahko bi pa dal kontaktor, da enkrat polni na 1 fazo, ko je pa nuja pa preko trafota. Hmm.crunchy napisal/-a:quote="Nejccc"Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230 /quote
Nekateri električni niti ne polnijo na polnih 32A, ampak mogoče samo 30A.
Re: Projekt Pametna polnilnica
Zanima me polnilnica za kakšno trgovino ali gostilno pod 1000EUR
Zahteve so:
brez RFID, priključi in polni
Tip 2 vtičnica 1x22kW, z zaklepanjem kabla
tok prilagaja od 16A do 32A glede na ostalo porabo
daljinski nadzor (samo spremljanje stanja polnilnice)
Ali bi ta polnilnica bila primerna za javno uporabo ali pa poznate kakšen drugo polnilnico ki ustreza zahtevam ?
Zahteve so:
brez RFID, priključi in polni
Tip 2 vtičnica 1x22kW, z zaklepanjem kabla
tok prilagaja od 16A do 32A glede na ostalo porabo
daljinski nadzor (samo spremljanje stanja polnilnice)
Ali bi ta polnilnica bila primerna za javno uporabo ali pa poznate kakšen drugo polnilnico ki ustreza zahtevam ?
Re: Projekt Pametna polnilnica
Jaz se javim za drugi model - trofazno, do takrat moram pa še Wi-Fi ojačat
Re: Projekt Pametna polnilnica
Če bo interes bom pa naročil nekje še nekaj type 1 ročk, ni problema.robertto napisal/-a:Tudi jaz sem interesent za test polnilnice. Moj pogoj je Type-1
Re: Projekt Pametna polnilnica
@N75, tehnično bi ustrezala, formalno pa verjetno ne, dokler ne uredim papirjev.
Re: Projekt Pametna polnilnica
A mogoče kdo ve za koliko se poveča prispevek elektro distributerju če so varovalke 3x25A, namesto 3x20A?
Re: Projekt Pametna polnilnica
Če uporabim informativni izračun na e3.simagic napisal/-a:A mogoče kdo ve za koliko se poveča prispevek elektro distributerju če so varovalke 3x25A, namesto 3x20A?
3x20 12,94EUR
3x25 18,50EUR
Re: Projekt Pametna polnilnica
Bom kar tule izkoristil v tej temi in napisal moja priporočila za inštalacijo do polnilne postaje.
Vse opisano se nanaša za polnilno postajo 22kW .
1.Kabel do polnilnice
Da polniš lahko s 32A 3-fazno se priporoča kabel 5x6mm2
tudi glede termične obremenitve ustreza
še izračun padca napetosi in izgube
pri 50m kabla 5x6mm2 in toku 32A za 22kW in 7.4kW polnjenje
50*32/(56*6.0)
= 4.7619047619
4.76V padec napetosti na vodniku
Trifazno polnjenje 22kW
50*32/(56*6.0)*32*3
= 457.142857143
457W izgube na kablu
Enofazno polnjenje 7.4kW
50*32/(56*6.0)*32*2
= 304.761904762
305W izgube na kablu
2. Prenapetostna zaščita
Na nevihtnem območju ali pa so kabli do hiše nadzemni se priporoča
prenapetostno zaščito, da lahko polniš vozilo tudi ko je nevihta.
1. stopnjo se vgradi takoj za NV varovalkami pred števcem
2. stopnjo pri polnilni postaji
Za 2.stopnjo se lahko uporabi 3x varistor + plinski odvodnik (3+1)
ali 4x varistor (4+0),
nekako se bolj priporoča 3+1
za TT sistem pa je mislim obvezno 3+1
za TN sistem pa je ok tudi 4+0
To je na splošno, lahko se ena stopnja izpusti to je odvisno od izvedbe
inštalacije in dolžina kablov, tale 2 stopenjska zaščita je za najtežje
primere.
Poleg ščitenja elektroskih naprav prenapetostna zaščita odpravi
nezaželene izklope FID stikala med nevihto.
3. FID diferenčna zaščita
FID naj se uporabi 4polni 40A 30mA
Obstajajo tip AC, A, B
Prav po predpisih se verjetno zahteva prav tip B, ki ni poceni, moje
mnenje je da se lahko uporabi "tip A".
S tem da se upošteva:
1 ta FID je samo za polnjenje enega EV
2.FID se montira na dovod za števcem, ne 2 fida zaporedno
Vse opisano se nanaša za polnilno postajo 22kW .
1.Kabel do polnilnice
Da polniš lahko s 32A 3-fazno se priporoča kabel 5x6mm2
tudi glede termične obremenitve ustreza
še izračun padca napetosi in izgube
pri 50m kabla 5x6mm2 in toku 32A za 22kW in 7.4kW polnjenje
50*32/(56*6.0)
= 4.7619047619
4.76V padec napetosti na vodniku
Trifazno polnjenje 22kW
50*32/(56*6.0)*32*3
= 457.142857143
457W izgube na kablu
Enofazno polnjenje 7.4kW
50*32/(56*6.0)*32*2
= 304.761904762
305W izgube na kablu
2. Prenapetostna zaščita
Na nevihtnem območju ali pa so kabli do hiše nadzemni se priporoča
prenapetostno zaščito, da lahko polniš vozilo tudi ko je nevihta.
1. stopnjo se vgradi takoj za NV varovalkami pred števcem
2. stopnjo pri polnilni postaji
Za 2.stopnjo se lahko uporabi 3x varistor + plinski odvodnik (3+1)
ali 4x varistor (4+0),
nekako se bolj priporoča 3+1
za TT sistem pa je mislim obvezno 3+1
za TN sistem pa je ok tudi 4+0
To je na splošno, lahko se ena stopnja izpusti to je odvisno od izvedbe
inštalacije in dolžina kablov, tale 2 stopenjska zaščita je za najtežje
primere.
Poleg ščitenja elektroskih naprav prenapetostna zaščita odpravi
nezaželene izklope FID stikala med nevihto.
3. FID diferenčna zaščita
FID naj se uporabi 4polni 40A 30mA
Obstajajo tip AC, A, B
Prav po predpisih se verjetno zahteva prav tip B, ki ni poceni, moje
mnenje je da se lahko uporabi "tip A".
S tem da se upošteva:
1 ta FID je samo za polnjenje enega EV
2.FID se montira na dovod za števcem, ne 2 fida zaporedno
Re: Projekt Pametna polnilnica
Sem dodal še prikaz porabe energije po dnevih in mesecih. To bo podatek ki bo verjetno večini všeč.
[/center]
[/center]
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 276 Odgovori
- 6623 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a FV-EV
-
- 4 Odgovori
- 524 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a LeoAlioth
-
- 1 Odgovori
- 132 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a evpolnilnice
-
- 8 Odgovori
- 1971 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a niko6
-
- 26 Odgovori
- 4059 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a GS