Projekt Pametna polnilnica

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

darjan napisal/-a:kakšno tehnologijo komunikacije imata senzor in polnilnica, wifi, BT?
Oba sta WiFi.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Trije načini uporabe:
Polna funkcionalnost
Polna funkcionalnost
Diagrami.jpg (27.42 KiB) Pogledano 7153 krat
[/center]

Offline način, z dostopom znotraj domačega WiFi omrežja
Offline način, z dostopom znotraj domačega WiFi omrežja
Diagrami2.jpg (20.23 KiB) Pogledano 7153 krat
[/center]

Offline način, z dostopom prek WiFi omrežja polnilne postaje
Offline način, z dostopom prek WiFi omrežja polnilne postaje
Diagrami3.jpg (11.32 KiB) Pogledano 7153 krat
[/center]
drejc12
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

CRF napisal/-a:Bi imel 16A ali 32A verzijo? Razlika je samo v kablu. 16A je 11mm, 32A pa 18mm. V praksi je to ogromna razlika, pri trdoti, teži in navijanju.
32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230
CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a crunchy »

CRF napisal/-a:Tole sem našel. 5 sekund ni 100% zagotovljeno, je pa precej verjetno OK.
- I1 = 1.13 x IN (IN je nazivni tok inštalacijskega odklopnika), kjer odklopnik v 1 uri ne sme
izklopiti
- I2 = 1.45 x IN, kjer mora odklopnik izklopiti v 1 uri
- I3 = 2.55 x IN, kjer mora odklopnik izklopiti prej kot v 1 minuti, vendar ne prej kot v 1 sekundi.
Tole pa sploh ni tako problematično!
5 sekund bo dovolj majhen interval za tako velike varovalke (iz sedanjih notranjih 20A bom šel na 25A pri tisti fazi, ki bo priklopljena na polnilnico).
Do sedaj pa še nisem izvedel kaj se zgodi s polnjenjem, če se vklopijo drugi porabniki. Ali naprava ustrezno zmanjša tok polnjenja (na 16A, 12A, 10A, ....) da vsota vseh tokov ne preseže maksimalno nastavljen tok (npr. pri meni bi to bilo 20A ali 25A) ali pa kar izključi polnjenje?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Seveda. Vsakih 5 sekund se prilagodi tok polnjenja (6 do 30A) tako da skupni tok ni večji od nastavljenega skupnega toka.
Hkrati pa polnilni tok ni večji od nastavljenega polnilnega toka.
V primeru izpada senzorja pa, da ni večji od zasilnega toka.

Ko se avto priključi, je prvi polnilni tok enak razliki med nastavljenim največjim skupnim tokom in podatkom iz senzorja.

Tokovi se nastavijo levo spodaj na sliki:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=11 ... =60#p14445
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Nejccc napisal/-a:
CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230
Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 09 Mar 2018, 08:36, skupaj popravljeno 1 krat.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a crunchy »

CRF napisal/-a:Seveda. Vsakih 5 sekund se prilagodi tok polnjenja (6 do 30A) tako da skupni tok ni večji od nastavljenega skupnega toka.
Hkrati pa polnilni tok ni večji od nastavljenega polnilnega toka.
V primeru izpada senzorja pa, da ni večji od zasilnega toka.
Točno tako, kot si želim.
Škoda samo, da še nisem prejel EV-ja, da bi lahko testiral polnilnico.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

crunchy napisal/-a:
Nejccc napisal/-a:
CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230
Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.
Good point. Lahko bi pa dal kontaktor, da enkrat polni na 1 fazo, ko je pa nuja pa preko trafota. Hmm.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a matija »

Nisem preprican ali sem to sliko ze dal na forum, vseeno. Prikaz izklopnih karakteristik varovalk tipa B je na spodnji sliki. To v praksi pomeni, da bo varovalka ki je obremenjena z 200% odklopila v priblizno 3 minutah.

Se iz prve roke, ko sem doma montiral 3xB20A na vse tri faze z željo da odklopijo prej kot zunanje pancerke, je pri testiranju obremenitve ene faze s 150%-180% (kombinacija vecih indukcij, pecice, mikrovalovke, fena - vse namenoma na isti fazi) odklopila notranja B20A po nekje 3-4 minutah. Zunanja pancerka se ni.
Priponke
izklop_B.JPG
izklop_B.JPG (36.89 KiB) Pogledano 7094 krat
CRF, crunchy
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Nejccc napisal/-a:
crunchy napisal/-a:quote="Nejccc"
CRF napisal/-a:32, ker imam namen uporabit avtotrafo iz 400V na 230 /quote
Ja, to je odlična idaja. Edina slaba stran tovrstne rešitve (razen nakupa trafo-ta, seveda in ozemljitve) je ta, da gre nekaj % moči v toploto. Predvidevam da bodo izgube nekje okrog 5%.
Good point. Lahko bi pa dal kontaktor, da enkrat polni na 1 fazo, ko je pa nuja pa preko trafota. Hmm.
Mogoče niti ne rabiš avtotrafo, povečaš glavne na 3x25A, na tisto fazo kjer je polnjenje priklopljeno postaviš manj zahteven porabnik, ki ga ob vklopu polnjenja premakne na drugo fazo.
Nekateri električni niti ne polnijo na polnih 32A, ampak mogoče samo 30A.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Zanima me polnilnica za kakšno trgovino ali gostilno pod 1000EUR
Zahteve so:
brez RFID, priključi in polni
Tip 2 vtičnica 1x22kW, z zaklepanjem kabla
tok prilagaja od 16A do 32A glede na ostalo porabo
daljinski nadzor (samo spremljanje stanja polnilnice)


Ali bi ta polnilnica bila primerna za javno uporabo ali pa poznate kakšen drugo polnilnico ki ustreza zahtevam ?
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a robertto »

Tudi jaz sem interesent za test polnilnice. Moj pogoj je Type-1
Uporabniški avatar
Luka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 156
Kraj: Litija
Avto: vw e-up! 2017
119
326

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Luka »

Jaz se javim za drugi model - trofazno, do takrat moram pa še Wi-Fi ojačat
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

robertto napisal/-a:Tudi jaz sem interesent za test polnilnice. Moj pogoj je Type-1
Če bo interes bom pa naročil nekje še nekaj type 1 ročk, ni problema.
robertto
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

@N75, tehnično bi ustrezala, formalno pa verjetno ne, dokler ne uredim papirjev.
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a magic »

A mogoče kdo ve za koliko se poveča prispevek elektro distributerju če so varovalke 3x25A, namesto 3x20A?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Capture.JPG
Capture.JPG (49.29 KiB) Pogledano 6962 krat
[/center]
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

magic napisal/-a:A mogoče kdo ve za koliko se poveča prispevek elektro distributerju če so varovalke 3x25A, namesto 3x20A?
Če uporabim informativni izračun na e3.si
3x20 12,94EUR
3x25 18,50EUR
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Bom kar tule izkoristil v tej temi in napisal moja priporočila za inštalacijo do polnilne postaje.

Vse opisano se nanaša za polnilno postajo 22kW .

1.Kabel do polnilnice
Da polniš lahko s 32A 3-fazno se priporoča kabel 5x6mm2
tudi glede termične obremenitve ustreza

še izračun padca napetosi in izgube
pri 50m kabla 5x6mm2 in toku 32A za 22kW in 7.4kW polnjenje

50*32/(56*6.0)
= 4.7619047619
4.76V padec napetosti na vodniku


Trifazno polnjenje 22kW
50*32/(56*6.0)*32*3
= 457.142857143
457W izgube na kablu


Enofazno polnjenje 7.4kW
50*32/(56*6.0)*32*2
= 304.761904762
305W izgube na kablu


2. Prenapetostna zaščita
Na nevihtnem območju ali pa so kabli do hiše nadzemni se priporoča
prenapetostno zaščito, da lahko polniš vozilo tudi ko je nevihta.

1. stopnjo se vgradi takoj za NV varovalkami pred števcem
2. stopnjo pri polnilni postaji

Za 2.stopnjo se lahko uporabi 3x varistor + plinski odvodnik (3+1)
ali 4x varistor (4+0),
nekako se bolj priporoča 3+1
za TT sistem pa je mislim obvezno 3+1
za TN sistem pa je ok tudi 4+0

To je na splošno, lahko se ena stopnja izpusti to je odvisno od izvedbe
inštalacije in dolžina kablov, tale 2 stopenjska zaščita je za najtežje
primere.

Poleg ščitenja elektroskih naprav prenapetostna zaščita odpravi
nezaželene izklope FID stikala med nevihto.


3. FID diferenčna zaščita
FID naj se uporabi 4polni 40A 30mA
Obstajajo tip AC, A, B
Prav po predpisih se verjetno zahteva prav tip B, ki ni poceni, moje
mnenje je da se lahko uporabi "tip A".
S tem da se upošteva:
1 ta FID je samo za polnjenje enega EV
2.FID se montira na dovod za števcem, ne 2 fida zaporedno
CRF, crunchy, matija, Nejccc
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Sem dodal še prikaz porabe energije po dnevih in mesecih. To bo podatek ki bo verjetno večini všeč.
Capture.JPG
[/center]
DGJ, crunchy, matija, Nejccc, MIRANRR, instrukcije, giotto, Luka, robertto, timo, mkonci
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Smart & Simple”