Projekt Pametna polnilnica

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Odgovori
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a magic »

Damijan napisal/-a:Takšen trafo sem nameraval uporabiti tudi sam, pri enofaznem 6,6kW OBC (Kia Soul EV) v resnici "vleče" samo 28-29A, tako da ne vem ali to res potrebuješ...
A mogoče kdo ve kaksne so kaj cene takega trafota in potem izgube?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Mislim da je tukaj več o tem:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=649
magic
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a magic »

CRF napisal/-a:Mislim da je tukaj več o tem:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=649
Hvala
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

CRF napisal/-a:No, po dolgotrajnem tehtanju in računanju je zaključek takle:

Polnilnica bo samo v TRIFAZNI izvedbi! Preprosto zato ker je razlika v ceni premajhna. Seveda, lahko bi razliko povečal na račun trifazne, ampak to ni namen projekta. Cena hočem da je poštena! Tako da nekaj ostane meni za vložene ure, hkrati pa je dostopno večini.

In številke. Samo za uporabnike foruma:
  • Osnovna plošča (polnilnica, 3 fazna, 30A):... 150€
  • Brezžični senzor(3 fazni, 50A):...................50€
  • Kabel (5m, Type2, 32A):.........................120€
  • Ohišje (3D tisk):....................................80€
Kaj mislite? V bistvu so to samo deli polnilnice, tako da jo lahko vsak sestavi po svoje.
Podobne kit-komplete sem gledal in so tam od 250 do 800€.

Če mi uspe enkrat naredit produkt za splošno prodajo, pričakujem da bo cena kar nekajkrat višja. Ampak to je še daleč. Za sedaj ostajamo pri hobby elektroniki za tiste ki radi kaj sami zvežemo in sestavimo.
1. Osnovna plošča
Pravilna odločitev da si izbral samo 3-fazno, tok 30A spremeni na 32A,
ploščico naredi v taki velikosti da se jo lahko pritrdi na 35mm letev, verjetno je možno kupit plastično ploščo na katerega pritrdiš vezje in daš na letev
in pa dovolj majhno za tudi mobilno polnilno postajo

Cena naj bo 150EUR, pri ceni nad 150EUR ne boš prodal 1000 kosov.

2. Brezžični senzor
Ni navedeno ali je brez ali z tokovniki.
Naj bi bilo možno merit tok do 100A, da bo primerno tudi za kako trgovino ali gostilno kot javna polnilna postaja.


3. Ohišje
Tistemu ki to ohišje ne ustreza, vzame škatlo za 50EUR, oziroma vgradi kar v obstoječi razdelilec.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Hvala za komentar. Tok je omejen na 30A, ker nisem našel 32A 5V relejev. Mogoče ob redizajnu naredim drugače.
Če prav vem iz glave je višina DIN letve 8cm. To pomeni da bi jo moral zelo sploščit. Sedanje mere bodo okrog 12x12cm.

Ja, brezžični senzor je s tokovniki. Nadgradnja na 100A ni problematična. (SW)
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Vsekakor naredi za polnih 32A, za mojo polnilnico uporabljam 40A kontaktor od ETI cena nekaj čez 50EUR .

Velikost 120x120 ni problem za letev 35mm, ni potrebno gledat višino 80mm kot so varovalke.

Jaz trenutno doma take polnilnice ne rabim, zanima me taka polnilnica za postavit na javno mesto z eno ali več vtičnicami tip2, omejen pa si z elektriko.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Potem bi bilo dobro naredit še eno funkcijo in sicer, če imaš 2 take vtičnice skupaj in polnita 2 enofazno lahko polnita oba s polno močjo, če pa en trifazno, pa ne.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Uf, zahtevne stranke Ja, v SW se bo dalo marsikaj narest. V se ideje dobrodošle, ampak ob svojem času. Najprej je treba osnove zrihtat!
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

CRF napisal/-a:Hvala za komentar. Tok je omejen na 30A, ker nisem našel 32A 5V relejev. Mogoče ob redizajnu naredim drugače.
Ja bi uporabil zunanji kontaktor, s tem se rešiš visokih tokov na tiskanem vezju, 8 sponk za 6mm2 na vezju, problem s posamičnimi releji je tudi da lahko odpove rele za N, in lahko na avtu skuriš zaradi previsoke napetosti.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Se strinjam. Zunanji kontaktor je vsekakor bolj robustna rešitev. Mogoče jih dan v končno izvedbo.

Pa še vprašanje. A mora trifazna imeti 4 releje? Mislim da sem na vseh načrtih videl da je N vedno priklopljen, tako kot pri enofazni.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Samo faze gredo preko kontaktorja.
CRF
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

V večini načrtov sem videl za vklop 4-polni kontaktor, ne vem pa zakaj.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Recimo tukaj je tudi uporabljen 4-polni kontaktor

http://www.i4wifi.cz/img.asp?attid=325360
CRF
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

Slabosti 4 polnega kontaktorja:
1. Skurjen kontakt N lahko uniči polnilec na vozilu

Prednosti 4 polnega kontaktorja:
1. Stik med N in PE ne izklopi FID ko je kontaktor izklopljen
2. Pri prenosni polnilnici s adapterjem šuko-5pol 32A, če obrneš šuko imaš stalno fazo na vtikaču.
Nejccc
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Eno vprašanje/predlog glede pametne polnilnice:
Predvidevam, da bi bilo relativno enostavno dodati možnost, da polnilnica napolni EV do določenega SOC-a (npr. do 80%)? Le-to bi lahko izjemno zvišalo uporabnost polnilnice. Nekatera EV namreč nimajo možnost zaustavitve polnjenja pri določenem SOC-u.
Vem, da bi bil časovnik (timer) tudi ena od možnih rešitev, vendar ne tako uporabniku prijazna rešitev, kot naslednja:
- uporabnik izbere velikost uporabne baterije svojega vozila ter predvidene izgube pri polnjenju (oboje bi bilo potrebno samo enkrat ali samo takrat, če menjamo vozilo - lahko bi imel v bazi tudi več možnosti izbire)
- uporabnik vnese trenutni SOC
- uporabnik vnese želeni (končni) SOC
- polnilnica izračuna potrebne kWh in iz vsote zmnožkov toka in časa (ter izgub) računa dejanske kWh. Preneha polnjenje, ko doseže želene kWh.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Enostavnejša rešitev bi bila prek "pametnega" časovnika. V primeru, če nominalna (na začetku izbrana) polnilna moč ni možna (zaradi obremenitev ostalih porabnikov), potem bi se čas izklopa ustrezno začel povečevati (merilnik pretečenega časa polnjenja bi se povečeval počasneje, in sicer s faktorjem (dejanska moč)/(izbrana moč)).
Seveda pa bi raje želel zgornjo rešitev.
Uporabniški avatar
prgrmr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Dragomelj
Avto: i3, Y
605
566

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

Kako pa lahko hitre polnilnice prikažejo % na zaslonu? Verjetno dobijo podatek od avta ... (?)
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a mitjap »

CCS in ChaDeMo to omogočata. Type1 in Type2 bi pa rekel da ne. Lahko kdo z ZOE napiše če kaže % baterije pri hitrem polnjenju?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Ac polnilnica nima možnosti vpogleda v SOC baterije v avtu, jaz to ugotovim z manjšanjem moči polnenja oziroma ugasnem ko avto ne polni več z maximalno močjo.
Seveda pa je to odvisno od temperature.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

@Crunchy, dobra ideja ja. Sem že razmišljal nekaj v tej smeri, ampak za začetek nisem tega implementiral, ker je malo nerodno vsakič vnašat trenutni SOC. Je pa vsekakor izvedljivo in mogoče pride s SW nadgradnjo.

Na Zoe sem tudi jaz imel to implementirano z detekcijo padca moči polnjenja. Ampak recimo že Ioniq polni s konstantnim tokom do konca! Tako da ta opcija odpade.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Smart & Simple”