Hyundai Kona - predstavitev

Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1341
2351

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a matija » 27 Feb 2018, 15:48

Nisem zasledil omenjene aplikacije za avto, niti AWD opcije, hm.
Sicer pa zelo lusten izdelek :-)
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 484
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
239
119

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a N75 » 27 Feb 2018, 16:07

Damijan je napisal/-a:
talker2 je napisal/-a:Kar je videno v videu je zaenkrat odlično :) Spet pa pogrešam malo hitrejše AC polnjenje - vsaj 22 kW


Hitrejše AC polnjenje je brca v temo - prihodnost hitrega polnjenja (npr. tranzit) je DC - s 50kW in več;
tudi izkoristek je pri zunanjih kakovostnih pretvornikih (ABB, Delta ipd.) odličen.

AC polnjenje zadostuje 7kW - eventuelno mogoče celo na dveh fazah (to omogoča eGolf), ampak ponovno samo v EU;
da je 22kW preveč se vidi iz opustitve dvojnega AC 2x11kW polnilca pri Tesli model S...


Če bi imel avto ki ima 22kW polnilec bi drugače govoru.

Prihodnost je AC polnjenje 11kW do 22kW in DC polnjenje 100kW .
matija, CRF
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1468
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
781
362

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a pirpy » 27 Feb 2018, 16:14

DGJ je napisal/-a:Avto ni velik. 416,5cm dolžine, 155 višine, teža + učinkovitost kot pri IONIQ-u verjetno.
To so čist realne številke.


Hehe velikost zoe
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 988
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
735
1005

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a Damijan » 27 Feb 2018, 16:55

N75 je napisal/-a:...

Če bi imel avto ki ima 22kW polnilec bi drugače govoru.

Prihodnost je AC polnjenje 11kW do 22kW in DC polnjenje 100kW .


Sem vozil EV s 43kW OBC in imel z njim kup težav ;)
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 883
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
1024
1737

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a DGJ » 27 Feb 2018, 17:16

Če bo vse po sreči, ga bom v živo videl na sejmu v Ženevi. 8-)
nakaza
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 684
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
514
284

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a Matej » 27 Feb 2018, 19:36

DGJ je napisal/-a:Če bo vse po sreči, ga bom v živo videl na sejmu v Ženevi. 8-)


Recimo, da ga bom tudi jaz videl :) . Po moje se bom na salonu ustavljal samo pri EV štantih.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1341
2351

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a matija » 27 Feb 2018, 21:27

Damijan je napisal/-a:
talker2 je napisal/-a:AC polnjenje zadostuje 7kW - eventuelno mogoče celo na dveh fazah (to omogoča eGolf), ampak ponovno samo v EU; da je 22kW preveč se vidi iz opustitve dvojnega AC 2x11kW polnilca pri Tesli model S...


Jaz pa vidim 7kW kot nekaj najbolj zgeresenega oz. podedovano iz USA/JP trgov kjer ni treh faz :) S tem da je neuporabno za vecino, ki lahko koristi le 50% ali malo vec tega.

Idealni AC polnilec je (imo) 11kW 3-phase AC, kaj ces lepsega kot nastavit 3x5A za dolgo polnjenje cez noc, brez obremenjevanja na kateri fazi je kaj. Ali pa uporabiti 1x16A, ce ti tako pase. Ce pa se kdaj mudi pa vklopis 3x16A ter pogasnes vecje porabnike. Imas kot uporabnik vsaj izbiro. Ce je potem 22kW ni vec tako bistveno, 11kW je pa fajn in pase v EU.
giotto, pirpy
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 928
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
193
79

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Feb 2018, 07:56

Kaj češ lepšega kot polnit čez noč z 3kw, zakaj bi se kompliciralo s 3 fazami?

Treba je razumet, da se mora EV poenostavit, da se lahko doseže rajo, šuko vtičnico ima vsak doma in samo vtakne not, ter avto se polni. Vsak večer, vsako noč...in komot pride zjutraj do iz MB do LJ ter nazaj brez da dodatno polni.
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
352
530

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a talker2 » 28 Feb 2018, 08:09

Zakaj 22 kW AC polnilec? Ker piše, da se Kona na DC polni do 80% cca. 1 uro. To pomeni 12 EUR na Petrolu! Grem raje iz avtoceste na bližnjo 22 kW AC polnilnico in v vaško gostilno na kosilo za ta denar. Čez uro in pol bom dovolj napolnil za nadaljevanje poti. Plačljivi DC pa res samo v izrednih primerih. V bistvu z 470 km dosega res ne bo potrebno velikokrat polniti na poti - vsaj v Sloveniji ne.
pirpy, matija, N75, CRF
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1341
2351

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a matija » 28 Feb 2018, 08:57

darjan je napisal/-a:Kaj češ lepšega kot polnit čez noč z 3kw, zakaj bi se kompliciralo s 3 fazami?

Treba je razumet, da se mora EV poenostavit, da se lahko doseže rajo, šuko vtičnico ima vsak doma in samo vtakne not, ter avto se polni. Vsak večer, vsako noč...in komot pride zjutraj do iz MB do LJ ter nazaj brez da dodatno polni.


Hm, ko berem moj stavek se mi zdi cisto razumljiv, dajmo se 1x:

kaj ces lepsega kot nastavit 3x5A za dolgo polnjenje cez noc, brez obremenjevanja na kateri fazi je kaj


Dodatna razlaga: enofazno polnjenje 3kW pomeni slabih 14A, vecina his pa ima 3x20A. To je lahko prevec za hise s toplotnimi crpalkami v taksnem mrazu kot je bil danes. Trifazno polnjenje 3x5A je bistveno bolj prijazno do uporabnika ter zahteva res nic razmisljanja.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 928
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
193
79

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Feb 2018, 09:38

Res je, koliko uporabnikov pa ima v garaži trifazno vtičnico in koliko avtomobilov daje zraven polnilec, ki paše v trifazno vtičnico. Pa še ta je lahko več različnih oblik.

V glavnem, šuko za doma mora postati standard, ni druge. Idealno bi bilo, da bi vsak avto imel kabel kar navit tako kot sesalec, serijsko.
DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1468
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
781
362

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a pirpy » 28 Feb 2018, 10:37

se popolnoma ne strinjam, :) šuko je samo za pri babici, za vse ostalo pa mora biti prava polnilnica, po možnosti pametna.
Meni se avto v osmih urah z 13 A napolni iz 47 na 93% pa je 13 amperov že veliko za šuko.
PS ja, navit kabel kot ga ima sesalec pa bi bil dobrodošel .
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 811
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
527
570

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a crunchy » 28 Feb 2018, 10:44

talker2 je napisal/-a:V bistvu z 470 km dosega res ne bo potrebno velikokrat polniti na poti - vsaj v Sloveniji ne.

Fantje in dekleta, prosim ne mešati različne merilne cikle za določanje dosega vozila. Vsi vemo, da je ta cikel nerealen, tako kot je nerealen doseg 378 km za novi Leaf (realno bo z eko vožnjo pri Leafu možno doseči zgolj 240 km).
Torej, realni faktor je 0.63 (zanimivo, to je e^-1) in bolj realen doseg Kone slabih 300 km. Vsaj tako se mi zdi, lahko pa da se motim.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 883
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
1024
1737

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a DGJ » 28 Feb 2018, 10:58

Tako kot je več različnih merilnih ciklov je tudi več stilov vožnje in posledično različni dometi. To so pač subjektivne številke za primerjavo.
O nečem se moramo pogovarjati. :)
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 811
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
527
570

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a crunchy » 28 Feb 2018, 11:06

DGJ je napisal/-a:Tako kot je več različnih merilnih ciklov je tudi več stilov vožnje in posledično različni dometi. To so pač subjektivne številke za primerjavo.
O nečem se moramo pogovarjati. :)

V vsakem primeru pa si moramo naliti čistega vina. Vsi dobro vemo da so nekateri od ciklov popolnoma nerealni in potem nekateri bralci, na osnovi tovrstnih informacij, gradijo gradove v oblakih. Najbolje da tovrstne informacije takoj prefiltriramo dokler niso dosegle "širšega občinstva". Ta forum se mi namreč zdi eden od najbolj verodostojnih kar se tiče EV vozil in bi rad da tak tudi ostane. Seveda, če sem kje generalno kiksnil glede realnega dosega, pa se že vnaprej opravičujem.

Aja, pa še nekaj bi prosil administratorja, če bi nekoliko povečal "timeout" čas, ko lahko še popravimo svoje prispevke. V prejšnjem sem namreč pomotoma napisal e^-1 namesto 1-e^-1. Še bolje pa bi bilo, da bi lahko svojim prispevkom še dolgo časa dodajali komentarje (brez možnosti spreminjanja dotedanjega prispevka)
evid
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1341
2351

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a matija » 28 Feb 2018, 12:24

crunchy je napisal/-a:
talker2 je napisal/-a:V bistvu z 470 km dosega res ne bo potrebno velikokrat polniti na poti - vsaj v Sloveniji ne.

Fantje in dekleta, prosim ne mešati različne merilne cikle za določanje dosega vozila. Vsi vemo, da je ta cikel nerealen, tako kot je nerealen doseg 378 km za novi Leaf (realno bo z eko vožnjo pri Leafu možno doseči zgolj 240 km).
Torej, realni faktor je 0.63 (zanimivo, to je e^-1) in bolj realen doseg Kone slabih 300 km. Vsaj tako se mi zdi, lahko pa da se motim.


Crunchy, za Kono so podatki ze izmerjeni v WLTP. Pri NEDC je bil faktor realnosti 0.60 ja, pri WLTP pa 0.9 da prides na nekje EPA vrednosti, ki so precej realne — v primeru Leafa 241km. Pa smo precej bolj na realnih tleh oz. faktorju 0.9 za preracun WLTP => EPA.

viri (naredis samo ctrl+F za "WLTP"):
- Leaf https://pushevs.com/2018/01/11/2018-nissan-leaf-gets-wltp-ratings/
- Kona All-New Hyundai Kona Electric - Technical Data and Dimensions-nbsp---124- Hyundai Media Newsroom
talker2
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 928
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
193
79

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Feb 2018, 12:33

Prej, ko se ljudje navadijo, da tudi pri EV odstopa "poraba", kot pri ICE, prej bo vsem vse jasno.

Ne morejo pričakovat, da imajo za ICE avto napisano porabo od 3.0 do 5l kombinirane, a pri EV pa bi imeli do centa natačno al kaj.
DGJ
evid
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 105
Kraj: vitanje
Avto: Ionic
131
483

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a evid » 28 Feb 2018, 13:20

matija je napisal/-a:
crunchy je napisal/-a:
talker2 je napisal/-a:V bistvu z 470 km dosega res ne bo potrebno velikokrat polniti na poti - vsaj v Sloveniji ne.

Fantje in dekleta, prosim ne mešati različne merilne cikle za določanje dosega vozila. Vsi vemo, da je ta cikel nerealen, tako kot je nerealen doseg 378 km za novi Leaf (realno bo z eko vožnjo pri Leafu možno doseči zgolj 240 km).
Torej, realni faktor je 0.63 (zanimivo, to je e^-1) in bolj realen doseg Kone slabih 300 km. Vsaj tako se mi zdi, lahko pa da se motim.


Crunchy, za Kono so podatki ze izmerjeni v WLTP. Pri NEDC je bil faktor realnosti 0.60 ja, pri WLTP pa 0.9 da prides na nekje EPA vrednosti, ki so precej realne — v primeru Leafa 241km. Pa smo precej bolj na realnih tleh oz. faktorju 0.9 za preracun WLTP => EPA.

viri (naredis samo ctrl+F za "WLTP"):
- Leaf https://pushevs.com/2018/01/11/2018-nissan-leaf-gets-wltp-ratings/
- Kona All-New Hyundai Kona Electric - Technical Data and Dimensions-nbsp---124- Hyundai Media Newsroom



se strinjam z @cruncy-jem! @matija; težko si predstavljam, da bi bil SUV bolj ekonomičen od npr. modela 3. Še podatki povprečne porabe:

186 for 39.2kW = 4.7 miles/kW
220 for 50kW = 4.4 miles/kW

Do dosega kot ga oglašuje Hyundai lahko pride samo, če je nova vrsta baterij učinkovitejša od starih! Link;

https://pushevs.com/2017/09/08/lg-chem-will-introduce-ncm-811-battery-cells-evs-next-year/

Ostane nam še, da počakamo kakšno leto :think: :beer: ...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1341
2351

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a matija » 28 Feb 2018, 14:06

Saj ni :)

M3 bo s 50kW baterijo prevozil ~340km po EPA
KONA bo s 40kW baterijo prevozil ~300km po WLTP, to je ~270km po EPA

M3 bo s 75kW baterijo prevozil ~530km (naknadno s Tesle prosili EPA naj zniza to na 498km, marketing za MS)
KONA pa s 64kW baterijo ~470km po WLTP, to je ~420km po EPA

Pa vse skupaj so le napovedi Hyundaia, uradne meritve sele pridejo :)
Zelel sem le povdarit da stevilke niso tako nerealne, ker naj bi bile po WLTP namesto NEDC.

p.s.: vsi ti novi CUV, SUV itn niso neki ogromni avti. Na primer Renault Captur je skoraj enako visok kot prejsnji Citroën C3 letnik 2006, ki smo ga imeli pri nas. Sta bila enkrat parkirana skupaj, neverjetno. Ti novi "razredi" avtomobilov so le opticne prevare ter malenkost dvignjeni — vecji razmak med platiscem in karoserijo. Za C3 pa vem da ni bil neka huda ovira na cesti, pil je tudi le 4.0-4.5 dizla, kar velik neefektiven avto ne more (na primer Audi Q7). Podobno je z vsemi znamkami, ki sedaj na veliko izdajajo te CUV-e in male SUVe. Optika, avti so majhni.
crunchy, evid, DGJ, CRF
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 484
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
239
119

Re: Hyundai Kona

OdgovorNapisal/-a N75 » 28 Feb 2018, 16:44

Še najbolj uporaben bi bil opis dosega npr:
110km/h +10stC 350km
110km/h -10stC 250km
130km/h +10stC 300km

Za različne hitrosti in temperature doseg, navaden uporabnik si nič ne pomaga s WLTP .

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na