Ioniq kot edini avto?

IONIQ
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a magic » 03 Feb 2018, 22:04

edit: admin, kadar v dvomih, vedno začni novo temo :)

Zdravo vsem! Upam, da lahko vprašam kar v tej temi, da ne odpiram nove. Lastniki ioniq-a (Matej, Anja,...), ali je lahko električni ioniq edini avto v družini? Z ženo delava v isti službi, tako, da se skupaj voziva in sedaj super shajava z 1 dizlom. Ker smo v izgradnji sončne elektrarne, pa tudi oba z ženo sva navdušena nad EV, starega dizla bi pa menjala, sva najprej imela v mislih, da bi kupila PHEV, sedaj pa je nama bolj všeč EV. Malo me skrbi zaradi prtljažnega prostora, ki ni ravno največji (ni neke višine), tudi domet za katerega mi je prodajalec zagotovil da bi moral biti vsaj 200km z enim polnjenjem, kar malo dvomim glede na velikost baterije. Odločava se tudi za družino, zato bo verjetno potrebno redno voziti s sabo voziček za novorojenčka (ni ravno majhen). Kaj menite, ali je bolje, da vzameva npr. KIA OPTOMA PHEV karavan? Načeloma s sabo ne voziva veliko stvari, kako pa je s takim avtom potovati na morje, 2 odrasla in dojenček, ima kdo kaj izkušenj? Hvala za odgovore, vem, da nama boste zelo pomagali pri odločitvi.
nakaza
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 88
Kraj: Postojna
Avto: KIA SOUL EV - lego avto :)
73
101

Re: Ioniq by Matej

OdgovorNapisal/-a nakaza » 03 Feb 2018, 22:45

Tudi sam sem gledal hibride, vendar se na koncu nisem odločil za njega ampak EV. Analiziral sem svoje vožnje čas in relacije, ter prišel do zaključka da mi je domet 150 km dovolj za več kot 80% mojih voženj. Na hibrida sem gledal s stališča porabe goriva in seveda cene. Porabo sem preveril tukaj: Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten - Spritmonitor.de porabo vpisujejo uporabniki vozil in je realna poraba, potrebno je gledati kot celoto , minimalna, povprečna in največja poraba. Sam veš kak voznik si, pa tudi svoj "star" avto lahko "preveriš".
Skratka ugotovil sem, da bi v mojem primeru s hibridom usekal mimo. zato sem se odločil za EV, katerega imam dober teden :)
Cena za hibride je visoka, poraba bi bila pa okoli 5 litrov, ob tem da mi je MAZDA 6 2.2 129 kW kurila med 6 in 7 litri. Kaj sem naredil da kupim avto za 25k - 35k in mi še vedno rabi 5 litrov, saj moje relacije v večini niso po mestu.

Odločil sem se za SOUL EV, kateri tebi ne pride v poštev, ker je prtljažnik mizeren!
Moji trije otroci so že toliko veliki, da ne rabimo s sabo vozit nič več :) :) za kak vikend kje v Sloveniji pa je zadosti prostora.
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
468
723

Re: Ioniq by Matej

OdgovorNapisal/-a DGJ » 03 Feb 2018, 22:49

Pozdravljen @magic in dobrodošel na forumu.
EV je lahko edini avto v družini brez težav. Pri nas imamo še ICE, ki pa ga še nikoli v dobre pol leta nismo uporabili zato, ker z EV-jem ne bi mogli iti.
Da bi vama odgovoril oziroma svetoval bi potreboval še nekaj dodatnih podatkov predvsem pa:
- kakšno relacijo delata z ženo v službo in nazaj (v km in katera mesta so to)?
- koliko km naredita ponavadi še popoldne oziroma za ostale vožnje na dan?

Ostalo se da vse prilagoditi...
- prtljažni prostor v EV-jih ni velik.. ni pa tudi majhen. Jaz sem pri nas opazil, da je bil naš prtljažnik vedno poln od časov, ko smo imeli clia kot tudi ko smo imeli ogromnega karavana... in zdaj ko imamo IONIQ-a. Pač vzameš s sabo toliko kot lahko. :)
- seveda je nekaj drugega družina z majhnim otrokom. Naj povem, da smo imeli mi takrat ko smo imeli majhnega otroka clia in smo peljali na morje voziček, stajico in ogromno ostale robe... pač smo podrli polovico sedežev zadaj... :)
- domet, ki ga avto zmore je zelo relativen... potrebno je vedeti, da se EV lahko polni, ko je parkiran medtem ko se ICE ne more
- torej se je treba malo prilagoditi v razmišljanju, organizaciji... pa gre brez vseh težav tudi relacije 500km (to smo že sami testirali) drugi tukaj na forumu pa tudi 1000 in več km v enem dnevu z EV.
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Re: Ioniq by Matej

OdgovorNapisal/-a magic » 03 Feb 2018, 23:10

Hvala obema za odgovor. Služba pri nama je 10 km v eno stran (tam se tudi lahko polni vsaj 8h, ker je domača firma), do večjega kraja kjer je banka, več trgovin,... je 20 km, do večjega mesta (Novo mesto, Celje) je približno 40km, do Ljubljane 80, AC od Trebnjega naprej. To vse govorim v eno smer. DGJ koliko kilometrov povprečno narediš z enim polnjenjem? Midva že sedaj če se le da voziva dokaj počasi po AC, tempomat na 115-117 km/h. Poraba peugeot 3008 dizel imam sedaj 5,8l/100. Sam sem zračunal, da bi z dosegom 150km naredila več kot 95% vseh poti, razen dopusta. Najdlje ko greva sedaj je do Prevalj, cca 110 km brez AC. Tam sicer ne vem kje bi polnil avto, na Ravnah sicer sta 2 polnilnici 6kw se mi zdi. Ženini starši živijo v bloku, tako, da ne morem polniti na šuko.
Uporabniški avatar
Matej
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
334
185

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a Matej » 04 Feb 2018, 08:50

Dobrodošel na forumu! Bistvene zadeve si že izvedel s prejšnjima odgovoroma. Sam lahko dodam le to, da je potrebno seveda dobro premisliti pred odločitvijo nakupa EV. Sploh, če bo edini v familiji. Sam nisem imel tako težke odločitve, saj vem, da morata nujno v naši družini biti dva avta (na žalost). V bistvu sem se odločil v trenutku, ko sem izvedel, da se bo začela prodaja Ioniqa pri nas. Nekako sem čakal v pripravljenosti na avto, ki ima domet 200 kilometrov, tudi v zimi (za kar takrat nisem bil 100% prepričan, da bo). Avto mi in družini, žena ga vozi zelo, zelo rada, zadostuje s svojo uporabnostjo. Na dopust še nisem šel z njim, niti nisem opravil daljšo pot od 400 kilometrov v tistem dnevu, pa vendarle se da opraviti tudi tako pot, kar so dokazali ostali na tem forumu. No, če imaš dojenčka se v teh primerih poslužuješ hitrih polnilnic, logično. Seveda pa se je potrebno za tako pot organizirati.
Glede prostora vozila menim, da z enim dojenčkom in vso kramo, ki jo nujno potrebujete trije za vsakodnevno potovanje, obisk staršev bi šlo z lahkoto. Za dopust pa kot alternativa še vedno obstaja rešitev, ki se imenuje strešni kovček.

Res pa je, da ko bo prišel čas za menjavo "raufnka" dci-ja bom naredil to takrat, ko se bo pojavil EV za normalno ceno in realnim dometom okoli 350 kilometrov.
N75
amaterB
Prispevkov: 3
Kraj: Slovenija
Avto: kia venga dizel
4
0

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a amaterB » 04 Feb 2018, 09:59

Za pot na dopust je odvisno od vrste in lokacije. V južno Dalmacijo z dojenčkom je že z navadnim avtom cel projekt, ker postankov ne moreš planirat, marveč jih dete sproti diktira. Oprema za dvotedensko kampiranje bo tudi zelo težko šla v avto, pri dveh otrocih pa sploh ni šans. Če prav vem, uradno na ioniqa ne smeš dat niti strešnega prtljažnika niti vlečne kljuke, tako da nimaš nobene fleksibilnosti glede prtljage, ne moreš peljati kolesa... V apartma na slovensko obalo pa verjetno brez težav oz., kot so že drugi rekli, vsak avto boš napolnil.
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 196
Avto: C-Zero
92
132

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a mitjap » 04 Feb 2018, 10:08

Na kratko. Tudi C-Zero (z nekje 80km domenta na avtocesti in izjemno majhnim pritljažnikom) je za nas dovolj kot edini avto in ga imamo za pot do službe, po opravkih, izleti in dopusti. :) Na dopust v Istro smo se pa odpravljal z dojenčkom, 2x pes in kolesa na strehi.

Pri nas smo kupili EV ravno pred rojstvom otroka in sem že vnaprej tudi kupil voziček ki se zloži na zelo majhno in paše v naš mali avto. Na koncu sva vzela Peg Perego Book Pup Up.
DGJ, CRF, nakaza
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
468
723

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a DGJ » 04 Feb 2018, 10:18

Domet je kot sem rekel zelo relativen in je odvisen od načina vožnje, temperature, vremenskih razmer (dež, sneg). V ekstremnih razmerah kot je bilo sedaj sneženje, plundra lahko računaš na vsaj 150km. Ko so temperature okoli 5 stopinj in lepo vreme gre brez težav preko 200km, poleti 250 in več z lepo vožnjo.
Dnevno delam med 150 - 200km, mesečno dobrih 4.000 in mi avto služi odlično. Sem res zadovoljen.
Na poletni dopust sem šel z njim 14 dni po nakupu in ni bilo težav. Je pa bilo malo več priprav. :)

Za razdalje kot si jih omenil jaz ne bi niti malo razmišljal, takoj bi se odločil za EV.
Za kampiranje z majhnim otrokom je pa tudi večji karavan že lahko težava glede prostora ampak se da, če optimiziraš. Kot je rekel že Matej, vse je stvar organizacije.
Uporabniški avatar
context
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 62
Kraj: Maribor
74
18

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a context » 04 Feb 2018, 10:56

Vse tvoje redne relacije gredo brez problema skozi z EV, tudi Prevalje ni problema, se ustaviš npr v velenju na hitri polnilnici in greš na kavo ali sprehod po mestu za 20-30 min, da se boš bolj brez skrbi pripeljal.
Na morje (srednjo ali južno dalmacijo) pa z malim otrokom (do ~5let) nebi šel z EV. Z vsemi prihranki na račun EVja si brez problema vzameš rent-a-car (npr passat variant) za tista 2 tedna, če si že od kakšnih znancev ne moreš zamenjati avta za ta čas.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 307
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
135
53

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a N75 » 04 Feb 2018, 12:43

Ena slabost elektriktričnih vozil je tudi da mnogi ne omogočajo strešnega prtljažnika/strešni kovček niti vlečne kljuke.

Kar se tiče dopusta:
1. lahko dopust prilagodiš EV (ne voziš opreme za kampiranje)
2. sposodiš si bencinarja ti mu pa posodiš EV v času dopusta
kavka
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 17
2
3

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a kavka » 04 Feb 2018, 13:07

Nekateri prodajalci že ponujajo možnost zamenjave za čas dopusta, mislim da VW. Kupiš eGolfa in lahko vsako leto dobiš ICE za dopust, če ga potrebuješ.
Bsheep
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 546
Kraj: Ig
Avto: Kia Soul EV
374
217

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a Bsheep » 04 Feb 2018, 13:50

Jaz imam svojega soula ev kot edini avto ze vec kot 1 leto... bp
nakaza, Damijan, Dzun Tao
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a magic » 04 Feb 2018, 14:14

Hvala za prestavitev teme, nisem vedel kako je najbolje ;)
Ufff, hvala za odgovore. Ja kar se tiče dopusta greva vedno v apartma ali hotel, ker žena ne mara kampirati, tako, da rabiva s sabo pač kovček z oblačili in pa voziček. Šla pa bi ali na SLO obalo ali pa na Krk, kjer pa sem videl, da je kar nekaj polnilnic. Tudi bližje nama je Krk kot Slo morje, preko Žužemberka, Kočevja, Delnic. Do Kopra imava 177km, večina je AC, do Krka pa 173km brez AC, kar je verjetno boljše kar se tiče dometa.
Poleti bi verjetno moralo eno polnjenje zadostovat do obeh destinacij, slabih 180km?
Kar se tiče obiska do Prevalj, si mislil, da bi za domov natankala v Velenju, kje pa je v Velenju hitra polnilnica? Lahko bi tudi na Lopati za nazaj, verjetno bi od doma do Prevalj in nazaj do Lopate moralo iti cca. 175km, ali pa kje v Celju, npr. šoping v CityCentru.

@Matej, ja ravno zato, ker je potrebno dobro premisliti sprašujem vas, ki ste majstri z izkušnjami kar se tiče EV, da mi poveste vaše mnenje. Če povem po pravici še kakšne 14 dni nazaj nisem niti pomislil, da bi kupil EV, namen sem imel KIO OPTIMO Plug-In karavan. Ko pa sem malo izračunal stroške in glede na to, da bomo imeli sončno el., ki bo večja kot imamo trenutno porabo elektrike in bi jo zastonj dajal Elektru Celje sem začel razmišljati za EV. Že sama Optima je precej dražja, potem še vzdrževanje, registracija (bencin 2.0), dražji kasko in domet cca 60km na elektriko, potem še bencin...

Strešni kovček načeloma ne sme iti na ioniqa na streho, lahko pa ga daš na svojo odgovornost.

Je pa sedaj še ena možnost in sicer NISSAN LEAF 2, samo vozila ne moreš videti v živo, prtljažnik je po litrih sicer malo večji, vendar glede na slike veliko bolj nepraktičen (pri ioniq-u je v bistvu čisti kvader), tudi dosti krajši in višji. Kaj mislite, da je bolje, cena primerljiva?
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a magic » 04 Feb 2018, 14:16

Bsheep, ali ima soul primerljiv doseg z ioniq-om?
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 548
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
612
400

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a robert » 04 Feb 2018, 17:49

@magic ... nova verzija Soula ima podoben domet

Za pot na Krk ni nekih ovir, tam sem že dve leti z "starim" Soulom, ki ima manjši domet.
Za to poletje se v Kočevju obeta hitra polnilnica in Petrol hitro obljublja na svojem servisu v Rijeki.

Kar se pa tiče strašnih nosilcev ... mogoče je tole rešitev HandiRack - napihljivi stre--ni nosilci - Wasup

za kolo imam jaz za Soula Thuletov nosilec koles za zadnja vrata
timo
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a magic » 04 Feb 2018, 20:44

Drugače sem našel tudi od MENABO Menabo - , pa baje od Elantre naj bi popolnoma pasali, THULE Rapid 754 z TH1711 adapter kit. Kdo ve če je kaznivo, če me ustavi policija oz. kako je s tem.

Poraba naj se ne bi preveč povečala (komentar uporabika na nekem forumu):
"Not as much as I thought it would. Around 17 kWh/100 km when I averaged 70 kph and 20 kWh/100km when I averaged 100 kph, both in -5 to 0 degrees Celsius. Longest drive between chargestops was 146 km thru intense snowstorm at night with -10 degrees. Arrived with 20 km left efter driving 60-70 kph most of the time due to bad visibility. Otherwise we mostly drove 120 km between chargestops with good margins"
Uporabniški avatar
Matej
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
334
185

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a Matej » 05 Feb 2018, 06:18

Mislim, da potrebujem pojasnilo. Zakaj Ioniq ne bi smel imeti strešnega prtljažnika?
magic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 83
Avto: Hyundai IONIQ EV
48
5

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a magic » 05 Feb 2018, 07:51

Tako je homologiran, iz strani tovarne Hyundai je na strehi ničla. Mislim da zaradi skupne teže, ki je v bistvu dosti majhna, ali pa zato ker se poveča poraba. Tudi na ang. prospektu piše na strehi 0 in vlečni tovor 0.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2504
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1009
1364

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Feb 2018, 08:29

Matej je napisal/-a:Mislim, da potrebujem pojasnilo. Zakaj Ioniq ne bi smel imeti strešnega prtljažnika?

Ja, iz istega razloga kot ne smeš montirat kljuke. Pač niso stestiral/homologiral. Ker so ocenlji da bo premajhna serija avtomobilov da bi se jim to splačal delat. :roll:
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
Matej
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
334
185

Re: Ioniq kot edini avto?

OdgovorNapisal/-a Matej » 05 Feb 2018, 09:38

Nisem vedel. Hvala. Nič ne de, ne potrebujem niti eno niti drugo.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na