

Imam okrog 15 kvadratnih metrov površine, ki je še neizkoriščena, ampak je že od nekdaj predvidena za sončne kolektotje, oziroma fotovoltaiko.
Sedaj ko imam enkrat električni avtomobil, pa je še posebej zanimiva, vsaj za pokritje energije za prevoz.
Pa k številkam.
15m2 pomeni dober 1kWp moči. Izkoristek 20%.To pomeni dnevni izplen 8kWh energije. To je kar na meji mojih potreb, ampak to je povprečje, čez poletje bi bil verjetno še višek. Lahko pa bi mogoče našel tudi panele z boljšim izkoristkom... Ne vem kje točno je sedaj tehnologija.
Ker avta seveda večji del dneva ni doma bi dodal še 10kWh baterij, kot zalogovnik. 10kWh zato, ker je to povprečna dnevna poraba avta.
Sedaj, če bi ciljal res samo na polnjenje avta, bi očitno lahko pri panelih prihranil še kakšnih 1. 000€, ampak potem nebi izkoristih celotne strehe. Plus varčevanje itak ni v prvem planu. Vse skupaj bi bilo bolj kot naložba.
Torej:
Elektrarna 1kWp na ključ : 2.000€
Baterije 10kWh: 3.000€
Ostalo: 1.000€
================
Skupaj: 6.000€
Prihranek, približno 20 do 30€ na mesec, torej amortizacija 20 let. Če so številke ki jih srečujem o življenjski dobi panelov vsaj pol resnicne, potem ni problema.
Odvečne elektrike niti nebi prodajal v omrežje, ker predvidevam da to le zakomplicira stvari.
Imam pa občutek, da sem se nekje zakalkuliral.

Če lahko kdo, ki je bolj domač na tem področju pokomentira tole mojo idejo?

Edit: mislim da sem pozabil upoštevati izkoristek.
