Avto kot hranilnik energije

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 673
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
385
216

Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Maj 2019, 16:33

Imaš električni avto, imaš sončno elektrarno.

Kako povezati da avto deluje kot hranilnik energije, primerno ob izpadu elektrike, ko imaš avto doma priklopljen deluje kot hranilnik energije in napaja hišo, ko te ni doma pa tudi elektrike ne rabiš v hiši.

Pozna kdo kako rešitev ki je na voljo, verjetno bi moral biti avto priklopljen preko dvosmernega CCS polnilca.

To bi bilo uporabno.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 673
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
385
216

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Maj 2019, 16:53

To temo sem odprl, ker bi rad imel da SE deluje za lastno rabo tudi ob izpadu omrežja, da ne rabiš agregata. Ima kdo postavljeno SE in tudi akumulatorje za rezervno napajanje.

Mogočo tole skopirano iz druge teme je prav to, avto kot hranilnik energije.


*************
Domača polnilna postaja bo stala od 800 evrov naprej, kompletna rešitev hiše s polnilnim mestom, hranilnikom in sončnimi celicami na strehi pa okoli 14 tisoč evrov. Do poletja bodo pripravili nekaj vzorčnih lokacij, kjer bo vse to moč videti, septembra naj bi prodaja povsem stekla.
*************
EV+PV entuziast
EV+PV entuziast
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: Laško
122
26

Hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a EV+PV entuziast » 17 Maj 2019, 17:02

Zelo dobra tema, ki je po mojem mnenju ključna za samooskrbo v prihodnosti. Imam hranilnik energije (30kW OpZs baterije), vezane v 48V sistem. Baterije trenutno napajam z mini SE, moči 1,8kW -6 panelov BISOL 300W. Razsmernik 5kW, ki zmore ob smotrnem načrtovanju uporabe, pokrivati vse potrebe v hiši. Največji porabniki so pralni in pomivalni stroj, ki bi v teoriji lahko delovala hkrati, čeprav tega ne prakticiram, ker ne želim preobremenjevati biološke čistilne naprave. Ker imam minimalmo porabo elektrike (v povprečju 3kW) dnevno, je to perfect match. Če bo uspelo, bom dodal letos še 30kW. To pomeni, da bi ob 50% praznitvi, bilo na voljo vseskozi 30kW elektrike.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1431
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1084
1366

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a crunchy » 17 Maj 2019, 19:08

Predvidevam, da so 30 kWh, 3 kWh, 30 kWh in 30 kWh. Pri tem vrednosti 1,8 kW, 300 W in 5 kW ostanejo nespremenjene.
Moram pa priznati, da hudo pretiravaš in živiš kot Robinson Crusoe pri povprečni porabi 3 kWh dnevno (predvidevam, da nisi mislil povprečne moči 3 kW, tako kot si napisal).
Nisi pa povedal ali je poraba 3 kWh dnevno vsa poraba gospodinjstva, tudi tista pridelana s SE ali brez upoštevanja le-te.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1431
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1084
1366

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a crunchy » 17 Maj 2019, 19:18

Za vsak primer, da bom skladen s tematiko, naj še omenim, da je V2H (napajanje hiše s pomočjo vozila) možen z Nissan Leaf-om (potrebno je dokupiti pretvornik za približno 3000 EUR) in kot kaže bo tudi možen s Sono Motors (Sion).
SimonZed, FV-EV
EV+PV entuziast
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: Laško
122
26

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a EV+PV entuziast » 17 Maj 2019, 19:57

Crunchy, ker sem laik, sem napisal seveda napačno. Ja, 30kWh kapacitete baterij. Ne, v gospodinjstvu sva dva, nimava nobenih velikih porabnikov, ogrevanje na toplovodni kamin, oz. od marca do konec oktobra sonce (solarni kolektorji + zalogovnik+talno gretje) in zaradi narave dela bolj malo doma. 3 kWh ure/dan pa je dejanska povprečna poraba v celem letu oz. ca. 100 kWh/ mesec.
CRF, crunchy, FV-EV, N75
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 186
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
132
193

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 17 Maj 2019, 20:42

Zanimovo kako so potrebe različne mi doma pa x10 cca 30kWh na dan povprečno pa nimamo nobene toplotne črpalke in tudi ev se do sedaj je bolj malo polnil doma.

ZA hranilnik energije pa bi bilo najboljše, da bi avto napolnil na brezplačni polnilnici potem pa ko prideš domov pa lepo se ogreval in vse ostalo . . . . drugače pa tudi zasledil, da bo Sono Motor imel ampak imel pač možnost shuko vtičnice do 16A.

Kot hranilnik bi moralo biti tako, da ko je avto priključen npr akumulatorja da ne izprazni manj kot 40% (da se lahko še kam pelješ) in ne napolni več kot 80% (da ohranja zdravo baterijo) za vse to pa bi moral biti vmesnik tako kot je sedaj mppt controler za akumulatorje bi moral biti controler priključen na DC port prilagojen za 360v. . . . od tu naprej je po moje vse isto kot vsi tisti ki imajo priključene navadne akumulatorje na SE.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2178
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1470
642

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Maj 2019, 23:01

N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 673
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
385
216

Re: Hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Maj 2019, 23:38

EV+PV entuziast je napisal/-a:Zelo dobra tema, ki je po mojem mnenju ključna za samooskrbo v prihodnosti. Imam hranilnik energije (30kW OpZs baterije), vezane v 48V sistem. Baterije trenutno napajam z mini SE, moči 1,8kW -6 panelov BISOL 300W. Razsmernik 5kW, ki zmore ob smotrnem načrtovanju uporabe, pokrivati vse potrebe v hiši. Največji porabniki so pralni in pomivalni stroj, ki bi v teoriji lahko delovala hkrati, čeprav tega ne prakticiram, ker ne želim preobremenjevati biološke čistilne naprave. Ker imam minimalmo porabo elektrike (v povprečju 3kW) dnevno, je to perfect match. Če bo uspelo, bom dodal letos še 30kW. To pomeni, da bi ob 50% praznitvi, bilo na voljo vseskozi 30kW elektrike.


Jaz bi raje dodal še malo celic da tudi v oblačnem napolni baterijo, v sončnem vremenu pa porabiš za gretje vode in prostorov.

Malo moteče je za brat da pišeš enote kar malo po svoje.
Denis_
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 121
Kraj: Ljubljana
130
61

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 18 Maj 2019, 07:53

EV+PV entuziast je napisal/-a:Crunchy, ker sem laik, sem napisal seveda napačno. Ja, 30kWh kapacitete baterij. Ne, v gospodinjstvu sva dva, nimava nobenih velikih porabnikov, ogrevanje na toplovodni kamin, oz. od marca do konec oktobra sonce (solarni kolektorji + zalogovnik+talno gretje) in zaradi narave dela bolj malo doma. 3 kWh ure/dan pa je dejanska povprečna poraba v celem letu oz. ca. 100 kWh/ mesec.


Sm kdo ti je pa to sestavil, cel sistem, 30kWh baterij ni hec. Glede na to, kako pišeš, si res laik.
A baterije dobivaš zastonj, ker to je :$: :$: :$: , sploh pri tvoji porabi 100 kWh/mesec.
Uporabniški avatar
keeva
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 71
Kraj: Trbovlje - Ljubljana
Avto: BMW i3
184
64

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a keeva » 18 Maj 2019, 10:22

crunchy
EV+PV entuziast
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: Laško
122
26

Hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a EV+PV entuziast » 18 Maj 2019, 11:21

@N75, se opravičujem, sem res laik in ko pišem o enotah, sem malo stvari zamešal- bolj iz tega, ker nisem temu posvetil dovolj pozornosti, kot pa, da ne bi vedel razlike med kW in kWh. Večina tu gor vas je elektro-tehničnih mojstrov. Meni je elektrika najboljša stvar, ki se je v materialnem smislu zgodila zemlji in sem popolnoma navdušen nad njo. Manjka pa mi seveda tehničnega znanja, a se učim. Dodatne celice pa pridejo gor še letos. Dodal jih bom še 10, tako da bo potem SE skupne moči 4,8kW.
@gregimarko. Veliko stvari sem se naučil sam, a pomaga mi mojster iz stroke, tako da ni bojazni, da bi kaj ne štimalo. Baterije seveda niso zastonj, a kot verjetno vsi vemo, beseda da besedo in marsikaj se da dobit po "normalni" ceni. Nikoli ne šparam na komponentah in vse je dimenzionirano na +30%.
matija
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 121
Kraj: Ljubljana
130
61

Re: Hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 18 Maj 2019, 12:05

EV+PV entuziast je napisal/-a:@N75, se opravičujem, sem res laik in ko pišem o enotah, sem malo stvari zamešal- bolj iz tega, ker nisem temu posvetil dovolj pozornosti, kot pa, da ne bi vedel razlike med kW in kWh. Večina tu gor vas je elektro-tehničnih mojstrov. Meni je elektrika najboljša stvar, ki se je v materialnem smislu zgodila zemlji in sem popolnoma navdušen nad njo. Manjka pa mi seveda tehničnega znanja, a se učim. Dodatne celice pa pridejo gor še letos. Dodal jih bom še 10, tako da bo potem SE skupne moči 4,8kW.
@gregimarko. Veliko stvari sem se naučil sam, a pomaga mi mojster iz stroke, tako da ni bojazni, da bi kaj ne štimalo. Baterije seveda niso zastonj, a kot verjetno vsi vemo, beseda da besedo in marsikaj se da dobit po "normalni" ceni. Nikoli ne šparam na komponentah in vse je dimenzionirano na +30%.


:tup: :tup: :tup:
Robie
Uporabniški avatar
keeva
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 71
Kraj: Trbovlje - Ljubljana
Avto: BMW i3
184
64

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a keeva » 18 Maj 2019, 18:41

Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2917
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3050
4197

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a matija » 18 Maj 2019, 21:06

Skoraj kateri koli storage lahko das zraven.
1500km free supercharginga: Weiterempfehlungen - Tesla --sterreich
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 673
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
385
216

Re: Avto kot hranilnik energije

OdgovorNapisal/-a N75 » 19 Maj 2019, 11:51

EV+PV entuziast je napisal/-a:Crunchy, ker sem laik, sem napisal seveda napačno. Ja, 30kWh kapacitete baterij. Ne, v gospodinjstvu sva dva, nimava nobenih velikih porabnikov, ogrevanje na toplovodni kamin, oz. od marca do konec oktobra sonce (solarni kolektorji + zalogovnik+talno gretje) in zaradi narave dela bolj malo doma. 3 kWh ure/dan pa je dejanska povprečna poraba v celem letu oz. ca. 100 kWh/ mesec.

Pri meni pa povprečno 30kWh/dan od tega za avto 7kWh/dan.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na