Poraba TČ

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ali ima kdo približen podatek koliko elektrike porabi TČ?

Če si je že kdo preračunal na kWh/m2/leto? Ali pa v kakšni drugačni obliki, bom že sam preračunal.

Bi si rad preračunal če se mi splača prehod na enotarifno merjenje zaradi vgradnje TČ.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a matija »

2.5-4MWh letno mislim da je pri sossedu. Naceloma se ti ne splaca, ker:
- 80 ur tedensko imas VT
- 88 ur tedensko imas MT

Ce ni nobenega praznika, ko je tudi MT. Teh pa je 15+ letno.

Ter dodatno se en faktor, pozimi vecinoma vecji mraz pritisne ponoci, torej moznost da bo TC takrat delovala malenkost mocneje oz. izgubila efektivnost ter bolj uporabljala navadne grelce.

Ce imas doma se kak kamin, ki ga jasno prizges cez dan, je to se en demotivator za ET.
Zadnjič spremenil matija, dne 08 Maj 2019, 08:28, skupaj popravljeno 1 krat.
CRF
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 315
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla
221
1719

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a Robie »

CCA 7mw je pri meni - to je cca 800eur letno
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Hvala za info! Seveda se številke razlikujejo glede na kvadraturo in izolacijo.
@Matija, dobri argumenti
matija
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Robie napisal/-a:CCA 7mw je pri meni - to je cca 800eur letno
Ker me napačno označevanje enot moti, je tukaj moj komentar: cca. 7 MWh. Evre ne bom komentiral.
Robie
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a matija »

crunchy napisal/-a:
Robie napisal/-a:CCA 7mw je pri meni - to je cca 800eur letno
Ker me napačno označevanje enot moti, je tukaj moj komentar: cca. 7 MWh. Evre ne bom komentiral.
Dajmo potem v celoti, se sklanjatev = evrov
crunchy
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Še moja poraba TČ, marec 2018 do marec 2019 4,9 MWh.
Starejša hiša skoraj nič izolacije. ogrevano 80 m2 + vsa topla voda.
CRF
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Febo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 302
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla III
364
38

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a Febo »

TČ uporabljam že 9 let in lahko samo potrdim kar je že matija napisal. Največ energije porabi v nočnem času. V prehodnih obdobjih itak kuriš samo zvečer in ponoči da se hiša akumulira.
Torej obvezna uporaba dvotarifnega priključka.
CRF
Free 1.500 Supercharger km _ https://ts.la/aneta55681
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6113
3999

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Pri TČ je zelo individualno koliko porabiš, ni samo odvisno od kvadrature, pač pa tudi od vrste TČ in režima v katerem se dobro počutiš.

Naćeloma velja v povprečju za enostanovanjsko slovensko hišo 20 modulov dodatno za TČ na streho, to je pri ET pri netmeteringu in se investicija v TČ v povprečju izplača v sedmih letih.

Kdor kuri še kamin ali kaj drugega, ali pa ima kakšne posebne želje ali zahteve, pa je stvar čisto individulne računice. Prav tako se ne izplača TČ na module v otočnem sistemu brez netmeteringa, ker je samo 10-20 letnih potreb po ogrevanju s TČ pokritih ko sije sonce, ostalo je ponoči in v slabem vremenu in bi potreboval velig hranilnik ee ali vode ali obojega....
matija, CRF
hribovc0601
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 570
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
495
711

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a hribovc0601 »

Pri TČ si lahko malo pomagaš, da v prehodnem obdobju nastaviš izklop 2-3 ure pred nizko tarifo. S tem bo zagotovo delala ponoči na polno (pazi da zato ne vklopi elektro grelcev), ker ima pa hiša akumulacijo se ne bo veliko poznalo.

Jaz pa v najhujšem mrazu močno znižam ogrevalno krivuljo in dogrevamo s kamini-cca 3-4 m3/leto. Smo tako vajeni. Elektro grelce imam izklopljene, za morebitno podporo je stara peč na Elko-cca 100 l letno.

Če imaš hišo z veliko sončnimi dobitki lahko tudi tekom dneva malo znižaš krivujo ali pa izklopiš TČ in s tem preprečiš pregrevanje, pa malo vplivaš na porabo.

To se nako 3 zadeve ki jih jaz uporabljam...je pa od hiše do hiše različno.
matija
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Moja TČ nima dodatnih grelcev, tako da vsaj ta del ne bo problem.

Mi pa ni najbolj všeč ideja da bi bolj grel ravno ponoči, ko bi načeloma želel imeti nižjo temperaturo. Mogoče bom moral nabavit elektronske ventile

Ne vem pa niti še točno kako bo sploh izgledalo krmiljenje/nastavljanje. Da bi hodil vsak teden nastavljat novo krivuljo, ali spreminjat neke nastavitve me ne veseli...
hribovc0601
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 570
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
495
711

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a hribovc0601 »

No pri talnem ogrevanju so te zamiki za nekaj ur. Če pri meni toplotna začne ob 23. Na polno greti vodo, ki se je ohladila za cca 5 stopinj rabi cca 3 ure da jo ogreje na primerno temperaturo, nato pa še cca 2 ure da se to resno pozna v hiši...ravno ko vstajamo.
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Aha, severda. Jaz imam radiatorje.
Febo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 302
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla III
364
38

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a Febo »

CRF napisal/-a:Moja TČ nima dodatnih grelcev, tako da vsaj ta del ne bo problem.

Mi pa ni najbolj všeč ideja da bi bolj grel ravno ponoči, ko bi načeloma želel imeti nižjo temperaturo. Mogoče bom moral nabavit elektronske ventile

Ne vem pa niti še točno kako bo sploh izgledalo krmiljenje/nastavljanje. Da bi hodil vsak teden nastavljat novo krivuljo, ali spreminjat neke nastavitve me ne veseli...
Tole ne vem če je glih pametno da nimaš backup grelcev. Ti grelci so mišljeni za podporo ali nadomestitev v primeru globokega minusa (-15--20st). Razmisli kako boš nadomestil TČ če ta ne bo zmogla segreti vode na želeno st. Predvidevam da boš imel dvostopenjsko invertersko TČ (2x kompresor)? Pri sistemih brez zalogovnika je najbolje držat konstantno notranjo temp. ker sama TČ zelo težko premosti velike razlike v dvižnem vodu. Že vremenska postaja spreminja dvižni vod in če še uporabnik poveča odjem dela TČ na max modulaciji in to ob neugodnih vlažnih razmerah zunaj prinese do stalnih defrostov.
Vsaka TČ že sama prilagaja dvižni vod glede na zunanjo temp in želeno notranjo. Tu se nimaš kaj sekirat in nastavljat.
Free 1.500 Supercharger km _ https://ts.la/aneta55681
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Hja. Je enostopenjska in zagotavljajo takole:
Primeren za hladnejše podnebje, deluje tudi pri -28 °C in omogoča stalno ogrevalno moč do -15°C.
images.jpg
images.jpg (11.53 KiB) Pogledano 7294 krat
[/center]

Kako bo to v praksi pa ne morem komentirat... Lahko po prvi zimi!
stane
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: ljubljana
Avto: vw
43
1

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a stane »

CRF napisal/-a:Moja TČ nima dodatnih grelcev, tako da vsaj ta del ne bo problem.

Mi pa ni najbolj všeč ideja da bi bolj grel ravno ponoči, ko bi načeloma želel imeti nižjo temperaturo. Mogoče bom moral nabavit elektronske ventile

Ne vem pa niti še točno kako bo sploh izgledalo krmiljenje/nastavljanje. Da bi hodil vsak teden nastavljat novo krivuljo, ali spreminjat neke nastavitve me ne veseli...
V tem je fora TČ - da dela 24/7, zato, da lahko dela z dovolj nizko T. Visoka T je namreč smrt za (S)COP. Namontiraj si ventil v spalnico, to je pa že tudi to. Če boš zaprl vse ventile, bo šla TČ v error, ker ne bo pretoka.
stane
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: ljubljana
Avto: vw
43
1

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a stane »

Grelci niso v TČ za okras, ampak imajo svoj namen, kot je nakazal že Febo.
Pri nas jih ne montira ena firma in se s tem reklamira in to ravno na Zubadanu, ki ima že sicer enega najbolj kratkoživih kompresorjev.
Prišparaš dva pira na leto, če sploh, ker na ajnšpricu Zubadan kuri približno enako, kot če bi vklopil grelce, na koncu pa menjaš zunanjo enoto za 2 jurja.
Febo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 302
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla III
364
38

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a Febo »

CRF: nisem neki strokovnjak za TČ a to da so ti ponudili klasično invertersko Tč za radiatorsko ogrevanje no OK! Težava pri radiatorskem ogrevanju je da potrebuje dvižni vod na 50st in več, za nizkotemperaturno ogrevanje pa cca 30st. Na tvojem mestu bi izbral dvokompresorsko. Vse TČ delajo do -20 ali celo -25st, tu je vprašanje koliko lahko ogreje dvižni vod in v kolikšnem času.
Še enkrat, Tč ni nek kotel ki zahajcaš in pol greje. To je ogrevanje na dolgi čas. Če je razlika med dvižnim in povratkom že 7st je že kar hudo za TČ.
Zato je potrebno tudi malo nafrizirat notranjo inštalacijo.
Free 1.500 Supercharger km _ https://ts.la/aneta55681
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Se strinjam. Tudi sam sem gledal samo visokotemperaturne dvosistemske TČ. Ko pa sem začel zbirat ponudbo so mi VSI zagotovili da ni potrebe....
Tako da, pustimo se presenetiti. Deklariran COP je OK, Če tisti teden v letu ko je pod -5 deluje s slabim izkoristkom mi je tudi vseeno, da pa večino časa deluje na polno, se mi pa zdi še boljše kot če je predimenzionirana in se ves čas vklaplja in izklaplja. Kaj pa vem. Tudi jaz nisem strokovnjak.
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: Poraba TČ

Odgovor Napisal/-a timo »

CRF napisal/-a:Se strinjam. Tudi sam sem gledal samo visokotemperaturne dvosistemske TČ. Ko pa sem začel zbirat ponudbo so mi VSI zagotovili da ni potrebe....
Tako da, pustimo se presenetiti. Deklariran COP je OK, Če tisti teden v letu ko je pod -5 deluje s slabim izkoristkom mi je tudi vseeno, da pa večino časa deluje na polno, se mi pa zdi še boljše kot če je predimenzionirana in se ves čas vklaplja in izklaplja. Kaj pa vem. Tudi jaz nisem strokovnjak.
Že 5 let instaliran LG monoblok z dvižnim vodom max 40 st.C, povprečno 36-38st.C!
V času prenove povečani radiatorji za cca 20% in dodana izolacija kot ovoj hiše v Kopru.
Super zadovoljen z udobjem in min. stroškom ogrevanja- tudi Ionic skupaj s TČ sta cenejša od kurilca in el. pred prenovo!
Nikoli se ne bi odločil drugače! Temp. sanitarne 46st.C-ponoči.
CRF, matija, kt57
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Obnovljivi viri energije”