Požarna varnost SE

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
ergo
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 19
7
0

Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a ergo » 22 Mar 2019, 08:17

Edit: admin, vedno je boljša pot nova tema...

Bom kar tu vprašal: kako je glede varnosti, predvsem požarne, pri SE? Kakšne so možnosti, da prido do požara zaradi SE in katere so tiste kritične točke, katerim je potrebno posvetiti več pozornosti, da se prepreči takšen dogodek? Predvsem mislim to v smislu vzdrževanja.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 727
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
833
1703

Re: Čas izgradnje in priključitve

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 22 Mar 2019, 08:32

ergo je napisal/-a:Bom kar tu vprašal: kako je glede varnosti, predvsem požarne, pri SE? Kakšne so možnosti, da prido do požara zaradi SE in katere so tiste kritične točke, katerim je potrebno posvetiti več pozornosti, da se prepreči takšen dogodek? Predvsem mislim to v smislu vzdrževanja.


Mogoče je tole vseeno zrelo za novo temo, da ne smetimo tu.

V glavnem, če ima SE optimizatorje (kar je obvezno pri samooskrbi), če pride do požara se jih lahko normalno gasi.
Ni potrebno imeti niti požarnega načrta. Fino sicer je, da se lokalno gasilsko društvo obvesti o tem ampak če se razsmernik odklopi, je na strehi samo par voltov (1 volt na optimizator, če jih je 20 vezanih zaporedno je to 20 V) - to pa naj ne bi bilo nevarno.

Tako je bilo meni razloženo, če ima kdo kaj več info pa se priporočam za info :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5595
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4084
4422

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a CRF » 22 Mar 2019, 08:42

Ja, meni ni čisto jasno. Ravno včeraj je bilo v sosednji temi napisano da ima nekdo 750V...

OK, optimizatorji dajo ven 1V, kaj pa paneli? Če so vezani zaporedno...
Admin @ EVSVET.eu
ergo
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 19
7
0

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a ergo » 22 Mar 2019, 09:10

Je bil mogoče pri nas že kakšen primer požara zaradi fotovoltaike ali na fotovoltaiki?
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: MB
Avto: NISSAN
501
325

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a BogyX » 22 Mar 2019, 10:13

Optimizatorji so za 1 ali 2 panela - torej je to tudi maksimalna napetost na vhodu optimizatorja.
750V Imaš na koncu stringa ki povezuje vse optimizatorje. V primeru požara je potrebno izključit stikalo na razsmerniku ali v zunanji omarici - potem pade napetost na 1V po optimizatorju v roku cca 30s.
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: MB
Avto: NISSAN
501
325

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a BogyX » 22 Mar 2019, 10:16

Vzrok požara je lahko strela, slab kontakt v MC4 stekerju ali samovži na samem panelu (tega je bilo v preteklosti kar nekaj).
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 373
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
230
93

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a rgornik » 22 Mar 2019, 10:31

ergo je napisal/-a:Je bil mogoče pri nas že kakšen primer požara zaradi fotovoltaike ali na fotovoltaiki?


V preteklosti so se že gasili objekti s sončnimi elektrarnami in sedaj (načeloma) gasilci vedo, da je potrebno prej sončno elektrarno "izklopit".
matija
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1387
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1244

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Mar 2019, 16:33

Kot je že bilo omenjeno, vklopljena elektrarna ima lahko 700V in to je problem pri klasičnih elektrarnah predvsem zaradi obloka.

Pri samooskrbi je zakonsko določeno, da mora elektrarna imeti max 120V na strehi, zato se lahko gradijo za samooskrbo le:
A - z mikroinverterji in imaš na strehi AC 220V, ki ob izklopu ugasne vsak mikroinverter (za en ali dva modula)
B - z optimizatorji, je podobno, le da te izklopi razsmernik, ko ga ugasneš ali izgubi omrežno napetost.

Iz tega lahko sklepaš, da pri samooskrbi nimaš na strehi 700V ko pride do požara in ugasneš razsmernik ali kjerkoli omrežje. Na DC kablu je toliko voltov kot imaš optimizatorjev, na strehi pa največ 30/60V odvisno en ali dva razsmernika.

Pri starejših sistemih pa je lahko še vedno težava z oblokom. Gašenje samo ni problem, to je bil le začetni strah gasilcev, če bi špricali vodo, a so tudi sami s testiranji ugotovili, da to ni razlog za skrb.

Te posebne nelegalne izvedbe, kot npr. CRF nekaj testira, pa načeloma niso problematične, ker imaš le en ali dva modula, če bi šlo za večje število je tudi tu lahko problem obloka.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2248
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
701

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Mar 2019, 16:38

Težave z oblokom ?
Ali lahko malo bolj razložiš.

Glede špricanja ni problem, jaz večkrat zalijem 20 kV daljnovod s topom iz cisterne, kjer šprica 4 tisoč litrov v treh minutah Na razdalji 15 m :) pa se nič ne zgodi.
Nejccc
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1387
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1244

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Mar 2019, 16:43

Oblok, ker imaš običajno plus in minus kable skupaj, pa se stopi izolacija ali kako drugače pride skupaj ob gašenju in rušenju.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2248
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
701

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Mar 2019, 16:48

Aha potem pa tam naredi iskro, ki pri DC napetosti kar traja in žge na 10 cm :)
No to nevem kakšno ima vezo ko enkrat gori je to še tamali problem.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1387
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1244

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Mar 2019, 16:50

Ni iskrica, kar švasa :hot:

Je res mala verjetnost a je bila vseeno zahteva ob pisanju uredbe za samooskrbo, da se omeji na 120V.

Lahko se ti zgodi tudi brez požara, da žica ostane brez izolacije, pa pri gašenju ravno ne pomaga :cry:
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2248
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
701

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Mar 2019, 16:57

Začne se z iskro :)
Ker se zrak spremeni v plazmo, ki je prevodna in ker je to tok brez prekinitev ( DC) ta iskra naraste v orenk mini strelo :)
Že moja prejšnja elektrarna z samo 400 V je povlekla do 5 cm dolgo iskro, seveda samo, če sem delal kratek stik, brez razsmernika, če sem samo prekinil povezavo pri delujočemu razsmerniku se ni zgodilo nič.
P.S.
Še vedno pa nevem zakaj bi to bil problem pri samem gašenju objekta s sončno elektrarno?
Mogoče potem, ko že pogasiš in ostanejo gole žice, ki jih je potrebno nekako sanirati.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1387
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1244

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Mar 2019, 17:03

Se strinjam, velja samo v primeru kratkega stika, pa tudi kar konkretno švasne če si že kdaj občutil na koži :whew:

Sicer pa je bil glavni razlog po mojem to, da so želeli v posel spraviti Letriko ali pa še koga ;)
pirpy, Nejccc
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: MB
Avto: NISSAN
501
325

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a BogyX » 25 Mar 2019, 10:22

Jaz sem včera zagnal polovio panelov za probo in za test odklopil eno varovalko (s talilnim vložkom) pod obremenitvijo. Zaiskrilo se je (priznam malo bol kot sem pričakoval) ni pa bilo nič kritičnega (ni če bila polna moč - 850V in 4A) in na razdalji cca 2cm je bilo ''spektakla'' hitro konec.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 727
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
833
1703

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 25 Mar 2019, 11:29

Uf, 3,4 kW kar tako odklopit :D
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je doživel prvo svečko
779
634

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 25 Mar 2019, 18:19

Nejccc je napisal/-a:Uf, 3,4 kW kar tako odklopit :D

Odvit varovalko, to še nekako gre, saj to je verjetno izmenična. Ne priporočam takšne moči izklopit na "enosmerni" strani.
Za vse neelektričarje, enosmerna napetost nastane večji "tokovni lok". Torej previdno.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2248
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
701

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a pirpy » 25 Mar 2019, 18:28

Če sem prav razumel bogyX -a je to naredil na DC strani :)
Sicer naredi iskro vendar to ni 750 V, ker so v razsmerniku kondenzatorji in tam se napetost še ne zmanjša, posledično je oblok manjši ker je razlika v napetosti manjša.
Največja iskra je potem ko razkleneš kratkosklenjene žice.
FV-EV
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1568
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1973
3784

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a DGJ » 25 Mar 2019, 19:15

BogyX je napisal/-a:Jaz sem včera zagnal polovio panelov za probo in za test odklopil eno varovalko (s talilnim vložkom) pod obremenitvijo. Zaiskrilo se je (priznam malo bol kot sem pričakoval) ni pa bilo nič kritičnega (ni če bila polna moč - 850V in 4A) in na razdalji cca 2cm je bilo ''spektakla'' hitro konec.


Mal za hec.
Še kot mladinca so me podučili, da je elektrika edina "stvar" ženskega spola, ki se jo ne "šlata"... in tega se še zdaj držim. :)
instrukcije
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: MB
Avto: NISSAN
501
325

Re: Požarna varnost SE

OdgovorNapisal/-a BogyX » 26 Mar 2019, 10:08

Če sem prav razumel bogyX -a je to naredil na DC strani :)
Sicer naredi iskro vendar to ni 750 V, ker so v razsmerniku kondenzatorji in tam se napetost še ne zmanjša, posledično je oblok manjši ker je razlika v napetosti manjša.
Največja iskra je potem ko razkleneš kratkosklenjene žice.


Res je - DC stran, 750V je pa pisalo na zaslonu razsmernika...

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na