Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Razvoj batertij bo bistven za širitev elektro mobilnosti, zato bo zanimivo spremljati napredek
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

V reviji Charged, je bil objavljen obširen članek na temo izboljšav litij-ionskih baterij.

https://chargedevs.com/features/tesla-t ... velopment/

Veliko proizvajalcev poizkuša iz obstoječe tehnologije iztisniti še nekaj elektronov energije, preden se uveljavi kakšna od alternativ.
Tesla napoveduje, da bodo z novimi tehnikami izdelave in spremembami v kemijskih reakcijah, vsako leto povečali kapaciteto za 5%.

V osnovi poskušajo večjo kapaciteto doseči z dodajanjem silicija grafitni anodi. Silicij ima teoretično potencial kapaciteto povečati za 10 krat, vendar še ni poznana metoda, kako ga praktično uporabit kot anodo. Trenutno je dodanega silicija v grafitni enodi zelo, zelo malo. Alternativa siliciju je tudi grafen, vendar imata vsak svoje dobre in slabe strani.
Dzun Tao
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a evf »

O dodajanju silicija se je veliko govorilo že pred najman 5 leti.
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a evf »

New tech produces lighter, long-lasting batteries from silicon:

http://www.business-standard.com/articl ... 941_1.html
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2229
1173
395

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a technic »

li.jpg
li.jpg (42.61 KiB) Pogledano 1156 krat
https://youtu.be/YtZkohZRE_s
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Silikon ne silicij :) Sem ravnokar gledal ko si objavil. Številke so res impresivne, cena verjetno tudi. Mislite da če bi kaj takega prišlo v avto industrijo bi blo več dometa al manj teže ? :) Mislim da bodo šli bolj na težo.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ampak, kaj naj pomagajo 200, 300kwh baterije, če jih bomo polnili "par ur"?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Kaj pa če bi šli na ceno in obseg proizvodnje?

Še diamantov se več nakoplje, kot pa skuha teh butičnih superduper baterij.
Še masa powerpoinotov je večja... ki pa vseeno ne dosega neumnosti folka, ki opleta z njimi.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Glede na to da ciljajo na drone in aviacijo, bi rekel da bo tole še nekaj let butična proizvodnja.
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2229
1173
395

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a technic »

DeCoRawr napisal/-a: 24 Mar 2023, 09:02 Mislite da če bi kaj takega prišlo v avto industrijo bi blo več dometa al manj teže ? :)
V Stuttgartu, Porsche in AMG ziher šampanjec odpirata... -200 kg,-300 kg... :party:
DeCoRawr, grnac94
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a matija »

technic napisal/-a: 24 Mar 2023, 09:32
DeCoRawr napisal/-a: 24 Mar 2023, 09:02 Mislite da če bi kaj takega prišlo v avto industrijo bi blo več dometa al manj teže ? :)
V Stuttgartu, Porsche in AMG ziher šampanjec odpirata... -200 kg,-300 kg... :party:
Superca, jim privoscim ker je skrajni cas ter nujno potrebno. i4 sem komaj obdrzal v ovinku pri 110km/h @ landstrasse, je bilo potrebno nekaj dihanja na svezem zraku. Ko sem videl v prometni tezo avta, je bilo vse v celoti jasno. #carbonCore #freudeAmFahren

-200 do -300kg bo prislo zelo prav, ampak ne ko bo ta tehnologija v masovni proizvodnji, potrebno je takoj. Tudi ce tile hitri podatka z googla niso v celoti tocni, je razlike ~800kg v prid MY ki ima notri celo neprimerno vec prostora (ze prtljaznik je 850L oz 1000L s frunkom) ...

Skratka, kar naj odpirajo penine, so potrebne. Za pravi sampanjec pa je se malo prehitro.
Priponke
w.png
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Say what .... EQC fakin 2940 kg ?
Tri tone ???

To ni več smešno, niti za zjokat, ampak samo za en telečji pogled.
Cesar ni le nag, ampak tudi nagravžno smrdi.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

No ja mal je pa potrebno ločit, upam in verjamem da matija ni zanalašč podal take podatke ker zavajajo.

Razlika je "samo" cca 450kg.
Priponke
weightunladen.jpg
weightunladen.jpg (50.67 KiB) Pogledano 1042 krat
warpedone, matija, FV-EV
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a matija »

Thanx! Se mi ni dalo pretirano raziskovati, zato sem dodal ze disclaimer da morda ni tocno. Sedaj mi je kapnilo, Bjorn vse avte tudi stehta:

2720kg | eTron
2720kg | BMW iX xDrive50
2620kg | EQC
2540kg | BMW iX xDrive40
2060kg | Model Y AWD
2000kg | Model Y

Skratka, hujsanje je dobrodoslo, predvsem ker prevladuje mnenje da so BEV vozila tezja od fosilcev, in imajo dimnikarji novi go-to excuse (tire wear & road wear). Ceprav nasa bivsa 3 je imela manj kil kot primerljiv fosilni bmw, pri Y je enako...

p.s.: ix3 sem zamenjal z iX, ki je se vedno malo manj prostoren kot Y, a vecji kot iX3.
vir: https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... E/htmlview#
grnac94
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Amprius je imel že leta 2016 baterijo s to tehnologijo, takrat ranga 300-400 Wh/kg, tule so podatki testiranja ki ga je izvdla NASA:
https://www.nasa.gov/sites/default/file ... mattia.pdf

Taka baterija zdrži ranga 300 ciklov, ampak za tako aplikacijo, ki jo je zahtevala NASA je bilo to dovolj dobro. Dobro preberite kaj je objavljeno v tej novi objavi (500 Wh/kg) in kaj je zamolčano (Cycle life), potem si pa mislite svoje.
warpedone
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a darjan »

Hm...glede teže...

A ni teslova baterija cca 500kg, motorček pa ene 50kg?

ICE motor + dupla sklopka, izpuh, filtri...a ni to tudi nekje 500kg?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ne gre to takole glih ta računica. Maš še dosti drugih stvari ;)

Vsekakor baterija je večina odvečne teže katere bi se radi losali. Vsekakor je vsaka dodatna teža minus. Maš ICE predelave pa se lepo vidi kaj je vzrok dodatne teže.

Glede št ciklov pa je tudi:
Amprius cycled cells at a C/2 rate and 90% DOD with full DOD C/10
capacity checks after each set of 50 cycles
To je kar visok C in DOD.

Tudi lifepo vsi mislijo da ima po več tisoč ciklov, seveda ampak ob DoD 80%, pri 100% je to zelo nižje.

Ali bi rad Munro pumpal delnico podjetja? mogoče ;)
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Meni je bilo tole bolj fascinantno - https://youtu.be/YLGUEehKIiU
Če gre verjeti, imajo rešitev za cenejše in zelo vzdržljive elektrode celic s standardno kemijo na osnovi litija brez dragih kovin in ki se jih lahko polni do 10C...
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6113
3999

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

DeCoRawr napisal/-a: 24 Mar 2023, 14:14 Tudi lifepo vsi mislijo da ima po več tisoč ciklov, seveda ampak ob DoD 80%, pri 100% je to zelo nižje.
Kupci ne razumejo, da če imaš kapaciteto baterije 30kWh ali pa 60kWh je to teoretično lahko dvakrat daljša življenska doba baterije in če boš s pravo naredil morda 0,5mio km, boš z drugo naredil 1mio km v življenski dobi avta. Tu je prvi hakelc, ki je za večino ljudi prezahteven. Enostavno ne moreš primerjat e-golfa s Kono64, prvi bo imel fuč baterijo še enkrat prej kot drugi, če gledamo na število prevoženih km.

Se pa povsod danes veliko več govori o polnjenju do 70% ali do 80% kot pa o kapaciteti same baterije, čeprav to varčevanje pri polnjenju v življenski dobi baterije v večini primerov manj vpliva, kot sama kapaciteta baterije in z njo povezani cikli.
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Če jaz prav razumem, določeni kemijski procesi povzročijo povečano metalizacijo elektrode pri >4V na celico in visoki temperaturi. To močno vpliva na kapaciteto baterije in se zato odsvetuje polnjenje do 100%. Je pa najhujša kombinacija obeh pogojev - če baterija ni vroča, stvar ni tako kritična.
Sem pa prebral študijo, kjer so ugotovili, da bi bilo najbolje polniti hitro in vroče, nato pa baterijo hitro ohladiti - ravno ohranjanje 100% pri visoki temperaturi povzroča izgubo kapacitete.
warpedone
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Silicij za povečanje kapacitete li-ion baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Pri večini LiXX akumulatorjev z vsakim 0,1 V znižanjem max napetosti celice, podaljšaš življenjsko dobo v ciklih skoraj x2.
Pri 0,2V razlike je življenjska doba že x4, pri 0,3V x8.

Prideš potem do tega, da pri eGolfu za recimo 200 km dnevno prideš do življenjske dobe 1000 ciklov, ker filaš do 100%, pa tudi sprazne se ti proti 0%. Pri Koni z ta veliko baterijo pa do 4000 ciklov za isto kilometražo, ker ti je dovolj filat tam do 80%, pa sprazne se tam do 30%.

To so dramatične razlike, ker funkcije niso linearne temveč eksponentne.

Od tu tudi pride sranje s starimi električarji - v startu mali domet, posledično so večkrat polnjeni do 100% in praznjeni proti 0%. Potem na to pridejo še zajebi kot zračno hlajenje in slaba kakovost celilc (npr. Leaf), posledica 55% degradacija na 10 let starih avtih.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Novosti na področju baterij”