Stran 1 od 2

Staranje baterij

Objavljeno: 04 Jul 2015, 21:01
Napisal/-a EVSVET
Nekateri uporabniki spremljajo staranje baterij v svojih električnih avtomobilih. Spodaj je graf z zelo zanimivimi rezultati, ki kažejo da staranje vendarle ne bo tako velik problem, kot so se nekateri bali.

K temu je v veliko pomoč dejstvo da je baterije v avtomobilu vedno nekoliko večja kot je njena nazivna kapaciteta, da elektronika skrbi da je polnjenje vedno optimalo in vse celice balansirane, ter da so cikli pri uporabi avta idealni za Li-ion baterijo. Nikoli popolnoma prazna, in občasno lepo počasi popolnoma napolnjena.
Kapaciteta baterije s prevoženimi kilometri
Kapaciteta baterije s prevoženimi kilometri
image14-e1431849359184.jpg (38.52 KiB) Pogledano 11982 krat
[/center]

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 13 Nov 2015, 07:16
Napisal/-a EVSVET
Graf z nekaj več podatki in povezava do strani, kjer najdete več podatkov in obrazložitev. Na kratko, v prvih 80.000km kapaciteta pade za 6%, nato pa dodaten 1% na vsakih 50.000km.

Baterije električnih vozil bodo torej po nekaj letih (100.000km) še popolnoma uporabne in s tem tudi izguba vrednosti minimalna. To bi moralo občutno vplivati na ceno na trgu rabljenih električnih avtomobilov.

https://steinbuch.wordpress.com/2015/01 ... tion-data/
Tesla model S - uporabniški podatki o stanju baterije pri prevoženih kilometrih
Tesla model S - uporabniški podatki o stanju baterije pri prevoženih kilometrih
tesla-doseg-baterija.png (33.46 KiB) Pogledano 11873 krat
[/center]

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 13 Nov 2015, 09:53
Napisal/-a Dzun Tao
To pa je zelo dober podatek, ki pa na žalost pove, da se baterije splača bolj kupit, kot odplačevat, ker jih sicer dolgo odplačuješ (preden padejo pod 75%) in s tem preplačaš. No, razen če nimajo vsi proizvajalci enako trajnih baterij.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 13 Nov 2015, 10:00
Napisal/-a CRF
Žal res. Sem bil velik zagovornik najema, ampak z vsemi informacijami ki prihajajo, o zdravju po 100.000km, bi jih danes vsekakor kupil, če bi imel izbiro.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 13 Nov 2015, 10:07
Napisal/-a Dzun Tao
Renault počasi spreminja pravila, morda pa bo čez nekaj let dovolil dokončen odkup baterij tudi za vozila, ki so že v uporabi.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 13 Nov 2015, 10:48
Napisal/-a matija
V angliji mislim da je mozno kupit Renault vozila z baterijo. So uporabniki naredili neko galamo, Renault uslisal. Glede na to da so v EU, verjetno ni ovira tam kupit avtomobila, bolj problematicna je tista dobra Clarksonova izjava: we, in England have the steering wheel on the "right" side

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 18 Nov 2015, 12:39
Napisal/-a evf

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 06 Okt 2016, 10:52
Napisal/-a CRF
Podatki iz realnega sveta za Renault Zoe. Iz nizozemskega foruma.
Battery degradation 12_zpshjgbwxdt.png
[/center]
Ne vem kdaj sem jaz padel na 94% pri 20.000km, ampak sem še vedno v sredini nekje.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 06 Okt 2016, 15:06
Napisal/-a pirpy
kako 94 %, če si rekel zadnjič da si na 99 ri 20k?

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 06 Okt 2016, 15:48
Napisal/-a CRF
pirpy napisal/-a:kako 94 %, če si rekel zadnjič da si na 99 ri 20k?
Ja, nazadnje ko sem gledal, poleti enkrat je blio 99, sedaj sem pa spet pogledal je pa že 94.
Tako da je moglo bit takrat kakšnih 18.000km. Sem gledal in so taki hudi padci običajni. Ker ta SOH ni realno stanje , ampak pač neka naračunana številka.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 08 Sep 2017, 07:41
Napisal/-a EVSVET
Novi podatki o stanju Teslinih baterij
tesla-battery-degradation-data-points-chart-750x407.jpg
tesla-battery-degradation-data-points-chart-750x407.jpg (49.07 KiB) Pogledano 10986 krat
[/center]

in za dodatek še podatek, da je finski voznik taxija v treh letih naredil že 400.000 kilometrov in pri tem izgubil vsega 7% kapacitete baterije.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 07 Nov 2017, 12:56
Napisal/-a CRF
Zanimivo poročilo o staranju baterij, za vse baterijske navdušence.

Eno zanimiv podatek iz dobre ure predstavitve: Počasno polnjenje vroče baterije je slabše kot hitro! Kdo bi si mislil! še dobro da imam doma nadstrešek

[youtube]https://youtu.be/pxP0Cu00sZs[/youtube]

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 07 Nov 2017, 13:51
Napisal/-a mitjap
Nisem še pogledal posnetka. Kaj se smatra kot vroča baterija?

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 07 Nov 2017, 14:02
Napisal/-a CRF
mitjap napisal/-a:Nisem še pogledal posnetka. Kaj se smatra kot vroča baterija?
50+
Ni pa iz povedanega čisto jasno, ali je problem samo polnjenje/praznenje, ali čas ko je baterija na visoki temperaturi.

poudarek je na tem da proizvajalci podajo podatke o kapaciteti pri številu ciklov in temperaturi, ampak te teste izvedejo v zelo kratkem času. Kar sicer da pravilne rezultate, ampak ne odražajo realnega stanja.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 08 Nov 2017, 19:41
Napisal/-a mkonci
Kot kaže sem tudi jaz nekje v zlati sredini. Prevoženih 14k in ko avto polnem doma na šuko lepo počasi, brez gretja itd opažam zadnje tedne, da se kazalec ustavi pri ca 98%. Višje ne gre pa da se j...

Če to primerjam s tabelo čisto zgoraj sem potem nekje tam kot je to predvideno. Kot sem pa izvedel pri ostalih avtomobilih vedno kaže 100% čeprav ne polne več 100%, pri eGolfu pa ne vem al je to drugače?

Re: Hyundai Ioniq

Objavljeno: 11 Jan 2018, 13:23
Napisal/-a darjan
matija napisal/-a:
Skrb glede baterije je cisto odvec, vecina pa delovanje, degradacijo itn povezuje s svojim telefonom. Kar je jasno, saj bistveno drugih primerov uporabe iz vsakdanjega zivljenja nimajo.
Kaj pa se dogaja z Leaf prve generacije, ali kje je že nek velik problem z baterijami?

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 12 Jan 2018, 08:45
Napisal/-a pirpy
leaf prve generacije je imel drugačno kemijo , majhno baterijo, visoko moč polnjennja glede na baterijo, izolirano ohišje baterije, da se po hitremu polnjenju ni ohladila 2 dni in podobno.

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 12 Jan 2018, 09:43
Napisal/-a darjan
No pač...vseeno so mislili takrat, da so naredili nekaj ok, sigurno niso namerno šli v tako slabo proizvodnjo.

In kaj vemo, kako se bodo trenutne baterije obnašale čez 10 let, dokler ne bomo enkrat prišli tja

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 12 Jan 2018, 10:31
Napisal/-a DGJ
dr. Bjørn se je ravno zdaj malo razgovoril na to temo. Sicer govori o Tesli a verjetno velja tudi za ostale podobno.
https://www.youtube.com/watch?v=kMh8Ie--X8E

Re: Staranje baterij

Objavljeno: 29 Apr 2018, 12:49
Napisal/-a pirpy
Tu pišejo da če je le možno, ne polnite baterij na 100 %. test je bil narejen z samsungovimi baterijami in naslednja tabela pove vse:

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles


Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles


Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles


Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

Avtomobili vam tako ali tako ne dovolijo polniti do 100 % (moja zoe z novo baterijo piše 100 % a v resnci se napolni samo do 92 %)
kot zanimivost zakaj se baterija v stari amperi drži tako dobro, ne samo zaradi tekočinskega hlajenja ampak predvsem zaradi zgornje meje napolnjenosti, v članku piše da je to 60 % pri novem avtu.

https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/