Vzdrževanje baterije

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Odgovori
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Kako voziti, kako polniti, ter kako shranjevati baterijo v vašem avtomobilu, da bo kar najdlje ohranila kar največjo kapaciteto.
Ker je večina modernih vozil opremljena z litij-ionsko baterijo, se sledeče nanaša nanje.
  • glavni in največji povzročitelj izgube kapacitete je visoka temperatura
  • torej, poskrbite za ustrezno hlajenje, oziroma med polnjenji in vožnjo dajte bateriji čas, da se ohladi
  • počasno polnjenje je za baterijo manj stresno kot hitro
  • če ni potrebe, ne polnite baterije vedno do 100%
  • vsakih 5 do 10 polnjenj napolnite baterijo do 100%, da se celice uravnotežijo
  • nikoli popolnoma ne izpraznite baterije. To naj vam sicer avto tudi nebi dovolil
  • če dlje časa ne boste potrebovali avtomobila, ga pustite napolnjenega na dobro polovico kapacitete
  • če vaš avto nima aktivnega hlajenja baterije, pazite na njeno temperaturo v vročih poletnih dneh
Z upoštevanjem teh osnovnih pravil, bi morala vaša baterija v dobri kondiciji zdržati vsaj od 1000 do nekaj tisoč polnjenj.
Dzun Tao, Damijan
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

Od kake moči dalje pa s polnjenjem resneje že škoduješ kapaciteti baterije, 22 kW, 43 kW...?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Mislim da teoretično z nobeno... Škoduje jim pregrevanje. Torej če je dobro izvedeno hlajenje, je lahko višja moč.
Leaf mislim da ima indikacijo, ali celo merilnik temperature baterij, da se lahko malo orientiraš, Zoe, pa nima nič... filaj in vozi!
Dzun Tao
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

Aha, potem pozimi gotovo ne bo pregrevalo s hitrim polnjenjem
CRF
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Zoe ima aktivno hlajenje baterije ,mislim da sem nekje prebral da moraš pogledat nivo hladilne tekočine za baterijo.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a CRF »

pirpy napisal/-a:Zoe ima aktivno hlajenje baterije ,mislim da sem nekje prebral da moraš pogledat nivo hladilne tekočine za baterijo.
Nekaj pa tut morajo na letnem servisu pogledat
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a evf »

Smart chip tells you how healthy your battery is:

http://phys.org/news/2015-11-smart-chip ... ttery.html
drejc12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 278
205
204

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a drejc12 »

Zanima me, če je v specifikaciji baterije navedeno, da je Nominal Voltage: 3.2V in da je Operating Voltage Under Load: 3.0V. Ali je ta razlika 0.2V tudi npr. ko je celica napolnjena(recimo 4.0V, je to pol Under Load: 3.8V)?
Uporabniški avatar
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
1185
398

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a technic »

Na kratko: Na dolgo: Zanimivo, da nizka temperatura ne škodi akumulatorjem. Samo neuporabni so. No, dokler sami sebe ne pogrejejo... :D
Tole glede DC polnjenja ne bo držalo, vsaj glede na podatke iz terena. Razen če vsi polnijo na 100%... :think:
Pa recimo Mercedes ima možnost "eko" polnjenja na DC z max. 100 kW. Trenutno imajo NCM811, poleti pa že verjetno NCM9...
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2313
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1692
2218

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Zanimive lastnosti Li-metal baterij:
https://electrek.co/2024/02/13/lithium- ... ord-study/
Kaže, da jih je koristno občasno pustiti za nekaj časa na 0 %. ;)
shmandi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 22
Kraj: Ig
Avto: Nissan Leaf
4
0

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a shmandi »

Mislim, da je zaenkrat bolj malo EVjev na naših cestah z Li-M baterijami...
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2313
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1692
2218

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Zanimivo. Sem bil prepričan da takšnih EV še ni komercionalno dostopnih, vsaj ne v SLO. Katera vozila pa že imajo Li-Metal baterije?
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a mlakar »

crunchy napisal/-a: 14 Feb 2024, 11:41 Zanimive lastnosti Li-metal baterij:
https://electrek.co/2024/02/13/lithium- ... ord-study/
Kaže, da jih je koristno občasno pustiti za nekaj časa na 0 %. ;)
Podobn efekt je tudi pri klasičnih LiXX baterijah, recimo NMC.
Del degradacije je reverzibilne in se lahko povrne, ko baterija "sedi" na nizkih nivojih napolnjenosti, tam pod 25%.

Ne bo pa to obnovilo baterij, ki so že orenk degradirane.
Je pa načeloma dobra praksa baterijo "parkirat" tam na 15-25% napolnjenosti, ko le ta ni v uporabi. En majhen delček degradacije se lahko obnovi, pa tempo časovne degradacije je pri tej napolnjenosti dokaj nizek.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Vzdrževanje baterije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Kje si to prebral ?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”