Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Odpiram eno temo,ki se mi zdi zanimiva,in sicer mehanske baterije oz.mehanski shranjevalniki kinetične energije...a kdo od vas uporablja kaj podobnega namesto klasičnih baterij?
Shranjevanje kinetične energije v betonskih blokih:
https://www.youtube.com/watch?v=mmrwdTGZxGk
Flywheel vrteči vztrajniki (princip mehanskega KERS-a v formuli 1):
https://www.varcevanje-energije.si/razn ... rgije.html
https://www.youtube.com/watch?v=ay_NiGu7mis
Predvsem se mi zdi zanimivo tole...: "Flywheel naprave odlikuje visoko število ciklov polnjenja in praznjenja brez vzdrževanja. Govorimo o številkah od 100.000 do 10 milijonov ciklov.... Boljše naprave z magnetnimi ležaji in kakovostno izvedbo pa izgubijo samo 5% - 10% na 10 ur."
Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Shranjevanje kinetične energije v betonskih blokih:
https://www.youtube.com/watch?v=mmrwdTGZxGk
Flywheel vrteči vztrajniki (princip mehanskega KERS-a v formuli 1):
https://www.varcevanje-energije.si/razn ... rgije.html
https://www.youtube.com/watch?v=ay_NiGu7mis
Predvsem se mi zdi zanimivo tole...: "Flywheel naprave odlikuje visoko število ciklov polnjenja in praznjenja brez vzdrževanja. Govorimo o številkah od 100.000 do 10 milijonov ciklov.... Boljše naprave z magnetnimi ležaji in kakovostno izvedbo pa izgubijo samo 5% - 10% na 10 ur."
Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
O tej zadevi sem resno razmišljal že vsaj dve leti nazaj, a sem ocenil (mogoče narobe), da bi potreboval prevelike mase in razpoložljive višine za nekaj resnega. Tu bi bili morda idealni zapuščeni globoki vodnjaki ali rudniški jaški, kjer dejansko žerjava sploh ne rabiš, ampak samo vitelj...
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
To je naloga za študenta strojništva. Imamo ti možnosti, ali povečamo maso ali povečamo višino. Verjetno je neko razmerje najboljše. Da ne bi bilo potrebno prevelike luknje kopati. prav tako je problem, če maso preveč povečamo, s tem si naredimo problem s premočno konstrukcijo. Izziv za strojnike. Verjamem, da nekdo to že preizkuša, mogoče najdejo kaj uporabnega.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951613
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
amerikanci so testirali posebno ozkotirno železnico v enem hribu ,elektrika potuje po tirnicah in vagoni se potem glede na potrebo vozijo gor in dol .
Namesto drugega tira naredimo to s krvavca dol .
pa potem samo dodajamo vagone po potrebi
Namesto drugega tira naredimo to s krvavca dol .
pa potem samo dodajamo vagone po potrebi
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Po moje zaradi same fizike. Če želiš shraniti veliko energije, potrebuješ zelo veliko vztrajnost (beri - maso in/ali prostornino) in hitrost vrtenja. Velika hitrost vrtenja potrebuje specialne materiale, ki niso poceni. Celotna zadeva mora biti spravljena v vakuumu in je najbolje, če so izgube zaradi trenja zanemarljive (torej lebdenje diska v vakuumu je še najboljše). Skratka, cena bi morala biti precej visoka. Ne predstavljam si pa, da bi kar tako mehansko shranil 40-60 kWh znotraj vozila (nekoč sem še sam izračunal in prišel do poraznih rezultatov). Izračunaj, pa boš videl kje je problem.DCT napisal/-a:Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Težava je tudi v tem, da bi hitro polnjenje zahtevalo izjemne moči polnilnic, torej se še vedno ne znebimo težav infrastrukture.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
@crunchy, tukaj ni govora o avtomobilu. Jaz imam prostora zraven hiše za 10 metrski svinčeni disk
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
tudi za gradbenika je to mala malica, statika pač , elektrike in mehanike je pa iz fizike več kot dovolj...MIRANRR napisal/-a:To je naloga za študenta strojništva. Imamo ti možnosti, ali povečamo maso ali povečamo višino. Verjetno je neko razmerje najboljše. Da ne bi bilo potrebno prevelike luknje kopati. prav tako je problem, če maso preveč povečamo, s tem si naredimo problem s premočno konstrukcijo. Izziv za strojnike. Verjamem, da nekdo to že preizkuša, mogoče najdejo kaj uporabnega.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
točno o tem sem razmišljal že dve tri leta nazaj... če preveč razmišljaš drugi naredijoCRF napisal/-a:Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Seveda sistem vrtilne kinetične energije ni primeren za vozila kot primarna baterija,ker izgube so tako velike,da tudi najboljši sistemi z magnetnimi ležaji izgubljajo najmanj 5 do 10 % na 10 ur...po parih dneh bi imel že napol prazno "baterijo",kar je nesmisel. Kot nekakšen KERS bi se pa taka baterija odlično obnesla pri npr.močnejši sončni elektrarni,kjer sredi dneva bi za nekaj ur shranil odvečno elektriko,ki bi jo lahko popoldne in zvečer oddal v omrežje (pri upoštevanju max.oddajanja v omrežje 11 kW).crunchy napisal/-a:Po moje zaradi same fizike. Če želiš shraniti veliko energije, potrebuješ zelo veliko vztrajnost (beri - maso in/ali prostornino) in hitrost vrtenja. Velika hitrost vrtenja potrebuje specialne materiale, ki niso poceni. Celotna zadeva mora biti spravljena v vakuumu in je najbolje, če so izgube zaradi trenja zanemarljive (torej lebdenje diska v vakuumu je še najboljše). Skratka, cena bi morala biti precej visoka. Ne predstavljam si pa, da bi kar tako mehansko shranil 40-60 kWh znotraj vozila (nekoč sem še sam izračunal in prišel do poraznih rezultatov). Izračunaj, pa boš videl kje je problem.DCT napisal/-a:Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Težava je tudi v tem, da bi hitro polnjenje zahtevalo izjemne moči polnilnic, torej se še vedno ne znebimo težav infrastrukture.
Seveda pa je bistven podatek cena take baterije...če je cena previsoka,je vse skupaj brezveze...
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Odlično! Všeč so mi karakteristike,predvsem prva postavka:CRF napisal/-a:Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
50-year design life – with no cycle limit or degradation
Response time – zero to full power in less than one second
Efficiency – between 80 and 90 percent
Versatile – can run slowly at low power or fast at high power
Simple – easy to construct near networks
Cost effective – levelised costs well below lithium batteries
Torej,kdo bo prvi v Sloveniji to postavil?
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Ali ni nam najbližji, velik model 2.tira(bodočega);
medtem ko se ena kompozicija spušča v KP in regenerira el.,
se drugi vlak dviga in koristi oddano energijo!
Če se prav spomnim je bil ta izračun nekje objavljen 800kWh pri spustu in 1,2MWh za dvig na Kozino!??
medtem ko se ena kompozicija spušča v KP in regenerira el.,
se drugi vlak dviga in koristi oddano energijo!
Če se prav spomnim je bil ta izračun nekje objavljen 800kWh pri spustu in 1,2MWh za dvig na Kozino!??
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Prej sem omenjal vrteče se zadeve, ki bi se lahko vgrajevale v vozila (vendar so še druge težave glede vrtilne količine in podobno, kar bi lahko vplivalo na vožnjo - tudi pri dveh nasproti se vrtečih diskih).
Počutim se kot party pooper, vendar osnovni izračuni za hišno uporabo pri uporabi gravitacije dajo naslednji rezultat: 100 m globoka luknja z 1 tonsko utežjo da največ 0,27 kWh potencialne energije. Če pomnožimo še realen izkoristek, smo nekje na dobrih 0,2 kWh. To lahko proizvede en sončni panel v manj kot eni uri. Ni čudno, da na tisti strani (razen na YT povezavi) ni ne duha in ne sluha o energiji, temveč samo o moči. Vsem pa želim veliko sreče pri gradnji tovrstnega sistema ter čim več shranjene energije.
Če bi z mojega hriba, ko se spuščam v dolino, lahko napolnil za več kot polovico kapacitete baterije, pa bi se zagotovo še enkrat lotil izračunov.
Počutim se kot party pooper, vendar osnovni izračuni za hišno uporabo pri uporabi gravitacije dajo naslednji rezultat: 100 m globoka luknja z 1 tonsko utežjo da največ 0,27 kWh potencialne energije. Če pomnožimo še realen izkoristek, smo nekje na dobrih 0,2 kWh. To lahko proizvede en sončni panel v manj kot eni uri. Ni čudno, da na tisti strani (razen na YT povezavi) ni ne duha in ne sluha o energiji, temveč samo o moči. Vsem pa želim veliko sreče pri gradnji tovrstnega sistema ter čim več shranjene energije.
Če bi z mojega hriba, ko se spuščam v dolino, lahko napolnil za več kot polovico kapacitete baterije, pa bi se zagotovo še enkrat lotil izračunov.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 27 Jan 2019, 20:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Najbolj poljuden opis, google jih najde se večtimo napisal/-a:Ali ni nam najbližji, velik model 2.tira(bodočega);
medtem ko se ena kompozicija spušča v KP in regenerira el.,
se drugi vlak dviga in koristi oddano energijo!
Če se prav spomnim je bil ta izračun nekje objavljen 800kWh pri spustu in 1,2MWh za dvig na Kozino!??
https://www.slovenskenovice.si/novice/s ... km-predora
Ampak... Dr. Duhovnik ni iz prave politične strani, da bi ga naši politiki resno vzeli...
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Ker imam zraven hiše hrib sem pred časom tudi sam naredil izračun - utež na klancu. Ne spomnim se točno za koliko dni sem računal (mislim da za eno noč) in bi potreboval cca. 100 tonsko utež na 35°klancu dolžine 100m. Ker izračuna nimam več se opravišujem če je podatek napačen.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951613
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Zakaj potem ev porabi 0.7 kwh na tono za vsake 100 višinskih metrov dviga ?crunchy napisal/-a:Prej sem omenjal vrteče se zadeve, ki bi se lahko vgrajevale v vozila (vendar so še druge težave glede vrtilne količine in podobno, kar bi lahko vplivalo na vožnjo - tudi pri dveh nasproti se vrtečih diskih).
Počutim se kot party pooper, vendar osnovni izračuni za hišno uporabo pri uporabi gravitacije dajo naslednji rezultat: 100 m globoka luknja z 1 tonsko utežjo da največ 0,27 kWh potencialne energije. Če pomnožimo še realen izkoristek, smo nekje na dobrih 0,2 kWh. To lahko proizvede en sončni panel v manj kot eni uri. Ni čudno, da na tisti strani (razen na YT povezavi) ni ne duha in ne sluha o energiji, temveč samo o moči. Vsem pa želim veliko sreče pri gradnji tovrstnega sistema ter čim več shranjene energije.
Če bi z mojega hriba, ko se spuščam v dolino, lahko napolnil za več kot polovico kapacitete baterije, pa bi se zagotovo še enkrat lotil izračunov.
Ali lahko napišeš formulo?
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Sama potencialna energija jepirpy napisal/-a:Zakaj potem ev porabi 0.7 kwh na tono za vsake 100 višinskih metrov dviga ?
Ali lahko napišeš formulo?
Wp = m*g*h
Seveda je k temu potrebno prišteti še energijo, ki bi jo EV porabil na enako dolgi poti po ravnem terenu plus dodatne toplotne izgube, ki so posledica veliko večjih tokov, kot po ravnem terenu.
Sama potencialna energija za 100 m višinske razlike in 1 tono je 0.273 kWh. Moj Leaf porabi nekje okrog 1.6 do 1.7 kWh za približno 220 m višinske razlike pri skupni teži 1.8 tone in razdalji okrog 3 km. Potencialne energije je tako približno 1.08 kWh, za vožnjo po ravnem bi na tej poti porabil približno 0.48 kWh (pri porabi 16 kWh/100 km), kar da skupno 1.56 kWh. Tako se po moje zadeva bolj ali manj izide.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951613
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Torej moram odslej drugače računati pot.
zoe ima 1500 kg + 250 kg (nas 5) = 1750 kg x 9.81x400 m višinske razlike = 6867kJ = 1.9 kW / 0.8 zaradi izgub = 2.375 kW za pot iz morja na mojo nadmorsko višino ,ki je 400 m. Prej sem računal 4 kW.
@CRF tvoj izračun 0.7 kWh na 100 višinskih metrov na tono ne velja več, in ne nismo računali energije, ki jo porabiš zaradi upora vetra in gum ampak le energijo, ki je potrebna za dvig za 100 m oziroma jo pridobimo, če se spustimo za 100 m.
Računati moramo 0.273/0.8 zaradi izgub (To je verjetno ev z najslabšim izkoristkom ) in dobimo 0.34 kWh na 100 m na tono vozila.
zoe ima 1500 kg + 250 kg (nas 5) = 1750 kg x 9.81x400 m višinske razlike = 6867kJ = 1.9 kW / 0.8 zaradi izgub = 2.375 kW za pot iz morja na mojo nadmorsko višino ,ki je 400 m. Prej sem računal 4 kW.
@CRF tvoj izračun 0.7 kWh na 100 višinskih metrov na tono ne velja več, in ne nismo računali energije, ki jo porabiš zaradi upora vetra in gum ampak le energijo, ki je potrebna za dvig za 100 m oziroma jo pridobimo, če se spustimo za 100 m.
Računati moramo 0.273/0.8 zaradi izgub (To je verjetno ev z najslabšim izkoristkom ) in dobimo 0.34 kWh na 100 m na tono vozila.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek