Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a DCT »

Odpiram eno temo,ki se mi zdi zanimiva,in sicer mehanske baterije oz.mehanski shranjevalniki kinetične energije...a kdo od vas uporablja kaj podobnega namesto klasičnih baterij?

Shranjevanje kinetične energije v betonskih blokih:
https://www.youtube.com/watch?v=mmrwdTGZxGk

Flywheel vrteči vztrajniki (princip mehanskega KERS-a v formuli 1):
https://www.varcevanje-energije.si/razn ... rgije.html
https://www.youtube.com/watch?v=ay_NiGu7mis

Predvsem se mi zdi zanimivo tole...: "Flywheel naprave odlikuje visoko število ciklov polnjenja in praznjenja brez vzdrževanja. Govorimo o številkah od 100.000 do 10 milijonov ciklov.... Boljše naprave z magnetnimi ležaji in kakovostno izvedbo pa izgubijo samo 5% - 10% na 10 ur."

Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

O tej zadevi sem resno razmišljal že vsaj dve leti nazaj, a sem ocenil (mogoče narobe), da bi potreboval prevelike mase in razpoložljive višine za nekaj resnega. Tu bi bili morda idealni zapuščeni globoki vodnjaki ali rudniški jaški, kjer dejansko žerjava sploh ne rabiš, ampak samo vitelj...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
DCT
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

To je naloga za študenta strojništva. Imamo ti možnosti, ali povečamo maso ali povečamo višino. Verjetno je neko razmerje najboljše. Da ne bi bilo potrebno prevelike luknje kopati. prav tako je problem, če maso preveč povečamo, s tem si naredimo problem s premočno konstrukcijo. Izziv za strojnike. Verjamem, da nekdo to že preizkuša, mogoče najdejo kaj uporabnega.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

amerikanci so testirali posebno ozkotirno železnico v enem hribu ,elektrika potuje po tirnicah in vagoni se potem glede na potrebo vozijo gor in dol .
Namesto drugega tira naredimo to s krvavca dol .
pa potem samo dodajamo vagone po potrebi
CRF, DCT
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

DCT napisal/-a:Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Po moje zaradi same fizike. Če želiš shraniti veliko energije, potrebuješ zelo veliko vztrajnost (beri - maso in/ali prostornino) in hitrost vrtenja. Velika hitrost vrtenja potrebuje specialne materiale, ki niso poceni. Celotna zadeva mora biti spravljena v vakuumu in je najbolje, če so izgube zaradi trenja zanemarljive (torej lebdenje diska v vakuumu je še najboljše). Skratka, cena bi morala biti precej visoka. Ne predstavljam si pa, da bi kar tako mehansko shranil 40-60 kWh znotraj vozila (nekoč sem še sam izračunal in prišel do poraznih rezultatov). Izračunaj, pa boš videl kje je problem.
Težava je tudi v tem, da bi hitro polnjenje zahtevalo izjemne moči polnilnic, torej se še vedno ne znebimo težav infrastrukture.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a CRF »

@crunchy, tukaj ni govora o avtomobilu. Jaz imam prostora zraven hiše za 10 metrski svinčeni disk
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

MIRANRR napisal/-a:To je naloga za študenta strojništva. Imamo ti možnosti, ali povečamo maso ali povečamo višino. Verjetno je neko razmerje najboljše. Da ne bi bilo potrebno prevelike luknje kopati. prav tako je problem, če maso preveč povečamo, s tem si naredimo problem s premočno konstrukcijo. Izziv za strojnike. Verjamem, da nekdo to že preizkuša, mogoče najdejo kaj uporabnega.
tudi za gradbenika je to mala malica, statika pač , elektrike in mehanike je pa iz fizike več kot dovolj...
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

CRF napisal/-a:Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
točno o tem sem razmišljal že dve tri leta nazaj... če preveč razmišljaš drugi naredijo
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a DCT »

crunchy napisal/-a:
DCT napisal/-a:Zakaj se te baterije bolj množično ne uporablja za shranjevanje pri domačih elektrarnah? Cen nikjer ne najdem,ampak verjetno so nižje kot pri klasičnih baterijah?
Po moje zaradi same fizike. Če želiš shraniti veliko energije, potrebuješ zelo veliko vztrajnost (beri - maso in/ali prostornino) in hitrost vrtenja. Velika hitrost vrtenja potrebuje specialne materiale, ki niso poceni. Celotna zadeva mora biti spravljena v vakuumu in je najbolje, če so izgube zaradi trenja zanemarljive (torej lebdenje diska v vakuumu je še najboljše). Skratka, cena bi morala biti precej visoka. Ne predstavljam si pa, da bi kar tako mehansko shranil 40-60 kWh znotraj vozila (nekoč sem še sam izračunal in prišel do poraznih rezultatov). Izračunaj, pa boš videl kje je problem.
Težava je tudi v tem, da bi hitro polnjenje zahtevalo izjemne moči polnilnic, torej se še vedno ne znebimo težav infrastrukture.
Seveda sistem vrtilne kinetične energije ni primeren za vozila kot primarna baterija,ker izgube so tako velike,da tudi najboljši sistemi z magnetnimi ležaji izgubljajo najmanj 5 do 10 % na 10 ur...po parih dneh bi imel že napol prazno "baterijo",kar je nesmisel. Kot nekakšen KERS bi se pa taka baterija odlično obnesla pri npr.močnejši sončni elektrarni,kjer sredi dneva bi za nekaj ur shranil odvečno elektriko,ki bi jo lahko popoldne in zvečer oddal v omrežje (pri upoštevanju max.oddajanja v omrežje 11 kW).
Seveda pa je bistven podatek cena take baterije...če je cena previsoka,je vse skupaj brezveze...
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a DCT »

CRF napisal/-a:Nekaj takega... smallscale https://www.gravitricity.com/
Odlično! Všeč so mi karakteristike,predvsem prva postavka:

50-year design life – with no cycle limit or degradation
Response time – zero to full power in less than one second
Efficiency – between 80 and 90 percent
Versatile – can run slowly at low power or fast at high power
Simple – easy to construct near networks
Cost effective – levelised costs well below lithium batteries

Torej,kdo bo prvi v Sloveniji to postavil?
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a timo »

Ali ni nam najbližji, velik model 2.tira(bodočega);
medtem ko se ena kompozicija spušča v KP in regenerira el.,
se drugi vlak dviga in koristi oddano energijo!
Če se prav spomnim je bil ta izračun nekje objavljen 800kWh pri spustu in 1,2MWh za dvig na Kozino!??
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Prej sem omenjal vrteče se zadeve, ki bi se lahko vgrajevale v vozila (vendar so še druge težave glede vrtilne količine in podobno, kar bi lahko vplivalo na vožnjo - tudi pri dveh nasproti se vrtečih diskih).
Počutim se kot party pooper, vendar osnovni izračuni za hišno uporabo pri uporabi gravitacije dajo naslednji rezultat: 100 m globoka luknja z 1 tonsko utežjo da največ 0,27 kWh potencialne energije. Če pomnožimo še realen izkoristek, smo nekje na dobrih 0,2 kWh. To lahko proizvede en sončni panel v manj kot eni uri. Ni čudno, da na tisti strani (razen na YT povezavi) ni ne duha in ne sluha o energiji, temveč samo o moči. Vsem pa želim veliko sreče pri gradnji tovrstnega sistema ter čim več shranjene energije.

Če bi z mojega hriba, ko se spuščam v dolino, lahko napolnil za več kot polovico kapacitete baterije, pa bi se zagotovo še enkrat lotil izračunov.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 27 Jan 2019, 20:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Dzun Tao, CRF
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1162

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

timo napisal/-a:Ali ni nam najbližji, velik model 2.tira(bodočega);
medtem ko se ena kompozicija spušča v KP in regenerira el.,
se drugi vlak dviga in koristi oddano energijo!
Če se prav spomnim je bil ta izračun nekje objavljen 800kWh pri spustu in 1,2MWh za dvig na Kozino!??
Najbolj poljuden opis, google jih najde se več

https://www.slovenskenovice.si/novice/s ... km-predora

Ampak... Dr. Duhovnik ni iz prave politične strani, da bi ga naši politiki resno vzeli...
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Ker imam zraven hiše hrib sem pred časom tudi sam naredil izračun - utež na klancu. Ne spomnim se točno za koliko dni sem računal (mislim da za eno noč) in bi potreboval cca. 100 tonsko utež na 35°klancu dolžine 100m. Ker izračuna nimam več se opravišujem če je podatek napačen.
crunchy
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

crunchy napisal/-a:Prej sem omenjal vrteče se zadeve, ki bi se lahko vgrajevale v vozila (vendar so še druge težave glede vrtilne količine in podobno, kar bi lahko vplivalo na vožnjo - tudi pri dveh nasproti se vrtečih diskih).
Počutim se kot party pooper, vendar osnovni izračuni za hišno uporabo pri uporabi gravitacije dajo naslednji rezultat: 100 m globoka luknja z 1 tonsko utežjo da največ 0,27 kWh potencialne energije. Če pomnožimo še realen izkoristek, smo nekje na dobrih 0,2 kWh. To lahko proizvede en sončni panel v manj kot eni uri. Ni čudno, da na tisti strani (razen na YT povezavi) ni ne duha in ne sluha o energiji, temveč samo o moči. Vsem pa želim veliko sreče pri gradnji tovrstnega sistema ter čim več shranjene energije.

Če bi z mojega hriba, ko se spuščam v dolino, lahko napolnil za več kot polovico kapacitete baterije, pa bi se zagotovo še enkrat lotil izračunov.
Zakaj potem ev porabi 0.7 kwh na tono za vsake 100 višinskih metrov dviga ?
Ali lahko napišeš formulo?
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

pirpy napisal/-a:Zakaj potem ev porabi 0.7 kwh na tono za vsake 100 višinskih metrov dviga ?
Ali lahko napišeš formulo?
Sama potencialna energija je
Wp = m*g*h
Seveda je k temu potrebno prišteti še energijo, ki bi jo EV porabil na enako dolgi poti po ravnem terenu plus dodatne toplotne izgube, ki so posledica veliko večjih tokov, kot po ravnem terenu.
Sama potencialna energija za 100 m višinske razlike in 1 tono je 0.273 kWh. Moj Leaf porabi nekje okrog 1.6 do 1.7 kWh za približno 220 m višinske razlike pri skupni teži 1.8 tone in razdalji okrog 3 km. Potencialne energije je tako približno 1.08 kWh, za vožnjo po ravnem bi na tej poti porabil približno 0.48 kWh (pri porabi 16 kWh/100 km), kar da skupno 1.56 kWh. Tako se po moje zadeva bolj ali manj izide.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Torej moram odslej drugače računati pot.
zoe ima 1500 kg + 250 kg (nas 5) = 1750 kg x 9.81x400 m višinske razlike = 6867kJ = 1.9 kW / 0.8 zaradi izgub = 2.375 kW za pot iz morja na mojo nadmorsko višino ,ki je 400 m. Prej sem računal 4 kW.
@CRF tvoj izračun 0.7 kWh na 100 višinskih metrov na tono ne velja več, in ne nismo računali energije, ki jo porabiš zaradi upora vetra in gum ampak le energijo, ki je potrebna za dvig za 100 m oziroma jo pridobimo, če se spustimo za 100 m.
Računati moramo 0.273/0.8 zaradi izgub (To je verjetno ev z najslabšim izkoristkom ) in dobimo 0.34 kWh na 100 m na tono vozila.
crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a CRF »

Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.
crunchy
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Kakšne izgube ?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”