Ja, tudi pri meni se nekje izide, če upoštevamo ostalo porabo (razen premagovanje potencialne razlike). Je pa seveda razlika ali je hrib bolj položen ali strm.CRF napisal/-a:Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.
Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2320
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932221
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2320
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932221
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Aha, računal si izgube iz moči, ki je na kolesih do moči, ki jo vlečeš iz baterije (izgube driverja za motor, motorja in mehanskega prenosa). Ja, v tem primeru bi že takoj lahko dodali faktor izgub k izračunani potencialni energiji in s tem poenostavili izračun. Morda se tukaj vozila nekoliko razlikujejo. Enkrat bom moral natančneje izračunati tovrstne izgube še pri Leafu.pirpy napisal/-a:Računati moramo 0.273/0.8 zaradi izgub (To je verjetno ev z najslabšim izkoristkom ) in dobimo 0.34 kWh na 100 m na tono vozila.
Se strinjam. Premagovanje zgolj potencialne razlike, z upoštevanimi ostalimi izgubami, tako zahteva nekoliko več porabljene energije v bateriji (akumulatorju), torej nekje 15% do 20% več.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Zakaj bi bila razlika ,če je hrib bolj strm, kot pa če je položen ?crunchy napisal/-a:Ja, tudi pri meni se nekje izide, če upoštevamo ostalo porabo (razen premagovanje potencialne razlike). Je pa seveda razlika ali je hrib bolj položen ali strm.CRF napisal/-a:Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.
Če računamo zgolj energijo, ki se porabi zaradi premagovanja višinske razlike ?
Izgube v odstotkih se ne povečujejo, če vozimo v mejah normale, Na primer avto ima 85 odstotni izkoristek pri 10 kW ali recimo 30 kW
Zakaj bi se torej bila poraba za premagovanje višine različna v primeru različne strmine hriba.
Izkoristek el motorja začne padati šele, ko ga obremenimo čez svojo nominalno moč ali obrate.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Toplotne. Ne vem koliko jih je zaradi klanca več. Ampak če peljem na Ljubelj sem hitro na 40 do 50kW napram 10kW na ravnini.
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Večja moč je več izgub. Enako kot na ravnini ni enako če pospešuješ od semaforja z 10kW ali 100kW.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2320
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932221
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
CRF je že pojasnil, vendar bom poskusil razložiti na primeru. Imamo zelo strm hrib A in bolj položen hrib B. Po obeh peljemo s hitrostjo 50 km/h. Da dosežemo to hitrost, potrebujemo na hribu A moč motorja 100 kW, na hribu B pa 20 kW. Zaradi toplotnih izgub se v prvem primeru v bateriji sprošča 5*5 = 25 krat večja toplotna moč kot v drugem. Zaradi nelinearnosti tovrstnih izgub, ne moremo kar pomnožiti 0.273 kWh z nekim konstantnim faktorjem (npr. 1.15), ampak se faktor nekoliko spreminja glede na naklon.pirpy napisal/-a:Zakaj bi bila razlika ,če je hrib bolj strm, kot pa če je položen ?
Če računamo zgolj energijo, ki se porabi zaradi premagovanja višinske razlike ?
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
To je res vendar si malo pretiraval,:)
v kateri hrib pa rabiš 100 kw za 50 km/h ?
izračunaj kakšen hrib mora biti da z leafom pelješ v hrib z 50 km/h in kuriš 100 kw.
v kateri hrib pa rabiš 100 kw za 50 km/h ?
izračunaj kakšen hrib mora biti da z leafom pelješ v hrib z 50 km/h in kuriš 100 kw.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2320
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932221
Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)
Ja, mislim, da bi moral biti tam nekje okrog 25 kotnih stopinj ali nekaj podobnega.
V vsakem primeru gre za to da ilustriram primer.
V vsakem primeru gre za to da ilustriram primer.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek