Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4613
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3212
3399

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Nov 2018, 09:23

Vsaka komponenta ima MTBF (mean time between failure) in s kombinacijo vseh tisočev MTBF v avtu se izračuna MTBF avta, ki je ciljan na neko starost/kilometre avta.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1981
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
525

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Jan 2019, 16:42

darjan je napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?


nekje na forumu obstaja raziskava za samsung 18650 kjer so šteli cikle do 75 % soh
500 ciklov 0-100 %
in 6000 ciklov 20-70 %
to pa je že 1 proti 6 :)
Uporabniški avatar
SimonZed
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1431
Avto: Kona EV
1071
1437

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 07 Jan 2019, 16:47

1:12 ;)

Če pri koni nastaviš polnjenje do 90%, gre za dejanski SOC okrog 84%. Kar je že zelo "zdravo" za baterijo.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1981
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
525

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Jan 2019, 17:13

20-70 je samo pol cikel, torej 1:6
SimonZed
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1362
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
306
203

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a darjan » 07 Jan 2019, 17:37

Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1981
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
525

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Jan 2019, 18:24

Tega testa niso naredili, problem je "shelf life" oziroma starost baterije , najdlje izdrži pri nižjih temperaturah in srednjem soc.
Stromcek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 191
Kraj: Ljubljana
Avto: Nissan Leaf 2018
648
316

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 07 Jan 2019, 18:28

darjan je napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?


Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...
DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1981
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1229
525

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Jan 2019, 18:30

Večja je baterija, manj jo obremenjuješ vsakodnevno, manj polnih ciklov naredi, dalj bo izdržala.
darjan, DCT
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 682
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
718
662

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 07 Jan 2019, 18:49

darjan je napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?


A ni bistvo v katerem delu polniš in manj koliko?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4613
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3212
3399

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Jan 2019, 20:36

Najbolje v sredini... Če jo vsak dan polniš od 30 do 70% bo zdržala praktično toliko kot ima shelf-life
DCT
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4613
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3212
3399

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Jan 2019, 20:41

Stromcek je napisal/-a:Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...

To je čisto res. In zato za v drugi avto nikoli nebi kupil baterije večje od 20kWh. Za prvi pa hočem VEDNO imet nekaj rezerve za nujne poti. To da bo še nekaj manj degradacije je pa samo plus. No, pa kakšen postanek manj na izletih bo tudi... ampak nisem 100% al je to plus ali minus. :)
Stromcek
Admin @ EVSVET.eu
Stromcek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 191
Kraj: Ljubljana
Avto: Nissan Leaf 2018
648
316

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 07 Jan 2019, 20:58

CRF je napisal/-a:Torej, predgretje v Koni deluje tako da avto začne z gretjem pol ure pred nastavljenim časom odhoda.
Lahko nastaviš željeno temperaturo, mora pa avto biti priključen na polnilnico.


Pri Leafu (in tudi Webasto v mojem ICE by Sweden) deluje tako, da mu nastaviš predviden čas odhoda. Nato sam izračuna potreben čas vklopa glede na zunanjo temperaturo. Pri Leafu gretje (in klima poleti) deluje tudi, ko ni na kablu (ne verjamem, da koga zanima, ampak Webasto v ICE pa ne deluje, če je gorivo na rezervi ;))

Če pa ga vklopiš preko aplikacije direktno, pa začne delovati takoj in deluje:
a) 15 minut, če ni na kablu in "srka" baterijo
b) do 2 uri, če je na kablu, takrat uporablja samo energijo s kabla.

Kot zanimivost - ko sem ga imel na kablu, polnilec nastavljen le na 6A, zunaj pa je bilo zelo mrzlo (pod -5), se avto v predvidenem času ni dobro ogrel... Očitnu mu je bilo 6A oziroma- ~1,5kW premalo, uporovni grelci porabijo precej več, a je vzel le toliko, kot je imel na razpolago na kablu.
CRF
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 95
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Hyundai Kona EV
79
177

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 07 Jan 2019, 21:49

A nima Kona 2 kW grelca za gretje baterije? Ga ne moreš vključiti pred odhodom, če imaš avto priključen? Mislim, da je bilo tako meni rečeno na testni vožnji.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1362
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
306
203

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Jan 2019, 06:29

Stromcek je napisal/-a:
darjan je napisal/-a:Pomeni če bi polnil do 10, ali pa recimo 20% za vsakodnevno furo, bi morala biti degradacija skoraj nična? Pa pač parkrat na leto nekam na polno furo?


Hm... In zakaj si človek potem kupi 64kWh baterijo?
A ne bi bilo bistveno ceneje manj, za parkrat na leto pač enkrat več vmes na polnilnico?
Samo vprašam, ker se mi ne zdi smiselno, da kupiš precej dražjo zadevo, ki jo pa izkoristiš polovično ali se manj...


To si zasluži svojo temo in svojo debato :)

zato je za mene osebno 64 preveč, 30 bi bilo "ravno" prav.
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
292
95

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a DCT » 08 Jan 2019, 12:09

darjan je napisal/-a:Možnost nastavljanja polnjenja do želenega SoC obstaja? Če je sploh smiselno za življenjsko dobo baterije?
Recimo, da bi pač med tednom polnil le 10%, ko pa se gre "k bratom hrvatom" pa se pač napolni do konca? Ali nima smisla tako komplicirat?


Nekateri bodo rekli "nisem kupil avta zato da bi kompliciral",ampak v resnici lahko še kako vplivaš na daljšo življensko dobo (manj degradacije) baterije,če jo pravilno polniš.To seveda pomeni tudi boljšo ceno,ko avto enkrat prodajaš,jasno je da bi vsak kupec raje kupil avto z baterijo,ki je v boljšem stanju...
preberi si to temo in članke v njej: Pravilno polnjenje baterij -za --imdalj--o --ivljensko dobo- - EVSVET.eu

Najbolj optimalno bi bilo,če bi Li-ion baterijo držal med 40 in 60%,ampak to je mogoče že pretiravanje...
Vsakodnevno pa jo z lahkoto držiš med 30 in 70% (pri Koni s 64 kWh to pomeni cca. 200 km uporabnega vsakodnevnaga dometa!),torej večinoma če je le možno ne presegaš teh dveh procentov,+ občasno,recimo 1x mesečno,pa jo napolniš do 100% (da se celice balansirajo) tik pred daljšo vožnjo...in baterijo boš imel praktično večno (poglej si v člankih kako ogromne razlike so pri različnih % polnjenja in praznenja).
Slabo za baterijo je,če jo napolniš do 100% in nato pustiš v takem stanju,še posebej na vročem...mi je ravno kolega razlagal,da njegov dron,če ga napolni do 100% in če ga takoj ne začne uporabljat,po nekaj urah začne prazniti baterijo na 80%
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1362
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
306
203

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Jan 2019, 12:41

zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?

meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro :)
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
292
95

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a DCT » 08 Jan 2019, 13:14

darjan je napisal/-a:zgleda je zaradi tega voltec tako "trajna" zadeva, ker imajo huge buffer v bateriji in vedno polni sistem optimalno vrednost baterije?

meni je, po pravici, kompliciranje pri EV še dodaten plus, drugače je avto dull, pa itak se vsakega naveličam prehitro :)


Ja,točno (tudi) zaradi tega so baterije v Amperah/Voltih tako vzdržljive,zaradi relativno visoko nastavljenega % varnostnega bufferja...nasplošno bi vsakamu svetoval,naj vzdržuje baterijo nekje med 30 in 70%,če je le možno...pa ne da moraš zdaj postat obseden s tem,ampak pač ko je možnost,se tega držiš...saj pri velikih baterijah to sploh ni taka težava,kot se mogoče sliši na prvi pogled.

Malo smo offtopic,naj gre debata nazaj na predgretje...
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1362
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
306
203

Re: Predgretje

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Jan 2019, 13:16

Res je ja, tole bi lahko admin prestavil v ločeno temo.

admin: prispevki premaknjeni v ustrezno temo
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 252
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
210
150

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

OdgovorNapisal/-a energija » 08 Jan 2019, 18:54

Goran je napisal/-a:Težek lajf mate. Napolnim ko je prazna oz. ko rabim. Doma polnim na 100, ker najbrž nimam možnosti da bi nastavil na 80. Ko bo baterija stara 8 let kolikor ima garancije bom za avto itak dobil six pack, ajde mogoče dva :) Življenje je prekratko, da bi se zajebaval s cikli.

Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 686
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
475
32

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

OdgovorNapisal/-a Goran » 08 Jan 2019, 19:34

O ioniqu nimam pojma.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na