Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DCT »

BoBa napisal/-a:
Eno je tehnična radovednost, drugo je pa paranoja pred neznanim. Pa še potencialne kandidate za vstop v EV svet strašite namesto, da bi jim dali vedeti, da je EV za uporabo in vzdrževanje za biciklom najenostavnejše prevozno sredstvo!
Strašenje? Če tole jemlješ kot strašenje potencialnih kandidatov za vstop v EV,potem žal ne razumeš poante članka...ravno "kandidati" bi morali take članke z veseljem prebrati,pa seveda tudi obstoječi lastniki EV-jev. Pa saj je zadeva čist simpl: tako kot turbodizla ne goniš čist mrzlega na full obrate,tudi baterijo ni dobro "goniti" od 0 do 100% in nazaj...to pa ja menda ni neka raketna znanost?
crunchy, CRF, MIRANRR, Gogo
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3014
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3800
6419

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

crunchy napisal/-a:Če imaš denar, kar izvoli zamenjati turbino ali batne obročke po 100000 km. Tisti, ki pa pazi na svoje ICE vozilo pa o tem ne bo premišljeval tudi po prevoženih 300000 km. Vsakemu svoje.
Delni odgovor na mojo nežno (Bjørn style) vožnjo je tukaj in seveda to vpliva tudi na temperaturo baterije. Recimo, da pri samem polnjenju nisem preveč "battery friendly" uporabnik vendar to nadoknadim z nežno vožnjo.

To se mi je obrestovalo na ICE, ki pri novem lastniku s preko 500.000km še vedno deluje b.p. in enako upam, da se mi bo tudi pri EV.
crunchy, magic
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3014
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3800
6419

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Bom kar tukaj v to temo zapisal še tole, ker se tiče polnjenja baterij...
Enako je bilo pri LEAF 2 in #rapidgate. Tukaj je bilo pisanja in "strašenja" veliko, nekateri so celo odpovedali naročila. Vprašajte uporabnike, ki jih sedaj imajo ali kaj opazijo to težavo. Z nekaj lastniki sem tudi jaz osebno govoril in noben ni opazil kakšnih težav pri polnjenju.
In ne me takoj napadati. Da, #rapidgate je težava ali pa izziv, če hočete vendar v 99% primerih ali pa še več lastniki ne bodo tega opazili.

Zato bi bilo dobro, da smo pri pisanju določenih "težav" ali navodil čimbolj realni in prenesemo to v real-life situacije.
crunchy, Stromcek, Robie
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DCT »

Ampak rapidgate je drugačne vrste problem,ki ni direktno povezan s tem,koliko % napolnjenosti je optimalno za čimdaljšo življensko dobo baterije (o čemer govorimo v tej temi),pri rapidgatu je problem pregrevanje baterije pri skrajnih režimih vožnje (daljši klanec + vročina) in nezmožnost večkratnega zaporednega hitrega polnjenja...
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2307
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1691
2214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Tematika zgoraj (ne originalna od OP) je bila "strašenje" bodočih uporabnikov EV. Med to, razen režim polnjenja baterij, seveda spada tudi rapidgate.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Goran »

DGJ napisal/-a:Bom kar tukaj v to temo zapisal še tole, ker se tiče polnjenja baterij...
Enako je bilo pri LEAF 2 in #rapidgate. Tukaj je bilo pisanja in "strašenja" veliko, nekateri so celo odpovedali naročila. Vprašajte uporabnike, ki jih sedaj imajo ali kaj opazijo to težavo. Z nekaj lastniki sem tudi jaz osebno govoril in noben ni opazil kakšnih težav pri polnjenju.
In ne me takoj napadati. Da, #rapidgate je težava ali pa izziv, če hočete vendar v 99% primerih ali pa še več lastniki ne bodo tega opazili.

Zato bi bilo dobro, da smo pri pisanju določenih "težav" ali navodil čimbolj realni in prenesemo to v real-life situacije.
Moje mnenje je, da je bolje malo strašiti kot malo zavajati s prevelikim optimizmom. Malo je ljudi, ki pravijo, da je izziv, če ne moreš polniti Doma na dvorišču je vseeno, na potovanju je pa taka situacija izziv samo EV fanatikom Tu gor se stalno piše o dometu. Ime foruma bi lahko bilo namesto EV svet, EV domet. Pa večini ljudi njihov domet ustreza. In tako tudi večini lastnikov leaf2 ustreza in ne opazijo nobenih težav. O dometu in težavah kot je rapidgate bi pa večina začela stokati na dolgi turi, razen omenjenih EV fanatikov.
Večina EV je mestnih avtov s tu pa tam kakšno vožnjo nad 200 km.
DGJ, talker2, SimonZed, Stromcek, Robie
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a CRF »

No evo, Bjorn je ravno objavil poročilo o njegovi bateriji:

[youtube]https://youtu.be/5FDaJQRHSfg[/youtube]

6% degradacije po 75.000km njegove vožnje. Pravi da je to dobrih 100.000 normalnih kilometrov.
crunchy
leafbm
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 36
Kraj: Ptuj
Avto: Nissan Leaf
79
2

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a leafbm »

image.png
Jaz mislim, da preveč komliciramo glede polnjenja.
Kolega je kupil 2 leti starega leafa 24kw ima 10600 km nikoli polnjen na chademo polnjen samo na šuko do 80% stalno v garaži.
Vozil ga je stari čiča, ki pomojem nikol ni pohodil več kot pol gasa in ima baterijo na 86%.
Moj je star 4 leta prevoženih 96000 km 370 hitrih in 2000 počasnih polnjen vsak dan na 100% in je batertija na 85%.
DGJ
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Skratka ugotavljam delati tabelice in karkoli je brezpredmetno in odkrivati toplo vodo.

V tabeli sem napisal oziroma iz članka prepisal 0-70 % da je optimalno kar v teoriji najverjetneje ni res.

Moj primer:
- 3,70 v celica 100% napolnjena ima 4,20v v mojem primeru C-zero jo napolni 4,10v in potem je polnjenje zaključeno kar pomeni da vedno polni do cca 90% novejši avti ne dvomim da tudi to ne počnejo, tako da mislim da ni bojazni.
timo, DGJ, Denis_
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DCT »

Denis,tvoja tabela je sicer zanimiva,ampak na žalost ima eno večjo "napako",in to je domet s polno baterijo. Ko bo tam cifra 500 (recimo Kona ali Niro) namesto 100 (tvoj C-Zero),bo situacija v praksi popolnoma drugačna.
Pri Koni recimo polnjenje od 25 do 75% pomeni doseg 250 kilometrov,pri C-Zeru pa je pri takem % doseg samo 50 km...kar realno pomeni,da se da to polnjenje pri veliki bateriji to veliko lažje izvajati kot pri majhni...
DGJ, SimonZed, Sebastijan, Dzun Tao, Denis_
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Moja izkušnja, včeraj in prejšnjo sredo naredil 2x 800 km. vmes 5 Xpolnil na hitrih. Baterija je bila med sredinsko črtico in nekje cm pred prvo rdečo. Direktno omejitev nisem opazil. po približnem izračunu se je polnil med 22 in 35 kW. Nikjer ni bilo direktno napisana trenutna moč, samo KWh in sekunde. Tako na "oko", če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
PS moram se šezahvaliti lastniku BMW i3, za napotek za novo lildl polnilnico v Munchnu. Sicer ima samo 20 KW. Ni bila omejitev avta.
DGJ, crunchy, matija, timo
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Skratka če se potegne črto novi avtomobili z več dometa bo lahko življenska doba baterije komot 400.000km ob normalnem polnjenju (mišljeno do 100%) kar je dejansko življenska doba avtomobila.
V kolikor pa se akumulator še bolj čuval in polni cca od 20 - 80% pa se življenska doba samo lahko poveča.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

MIRANRR napisal/-a:Moja izkušnja, včeraj in prejšnjo sredo naredil 2x 800 km. vmes 5 Xpolnil na hitrih. Baterija je bila med sredinsko črtico in nekje cm pred prvo rdečo. Direktno omejitev nisem opazil. po približnem izračunu se je polnil med 22 in 35 kW. Nikjer ni bilo direktno napisana trenutna moč, samo KWh in sekunde. Tako na "oko", če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
PS moram se šezahvaliti lastniku BMW i3, za napotek za novo lildl polnilnico v Munchnu. Sicer ima samo 20 KW. Ni bila omejitev avta.
Kako tega direktno nisi opazil? Saj ima Leaf 2 na zaslonu pri števcu tudi prikaz trajanja polnjenja do določenega odstotka in do 100 % baterije. Na istem zaslonu tudi piše, s kakšno močjo se baterija trenutno polni. Ocenjenih 22-35 kW je občutno manj od 47 kW v idealnih pogojih na 50 kW polnilnici. Rapidgate.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3569
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3122
1621

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Denis_ napisal/-a:Skratka če se potegne črto novi avtomobili z več dometa bo lahko življenska doba baterije komot 400.000km ob normalnem polnjenju (mišljeno do 100%) kar je dejansko življenska doba avtomobila.
V kolikor pa se akumulator še bolj čuval in polni cca od 20 - 80% pa se življenska doba samo lahko poveča.
S tako veliko baterijo, kot jo ima kona bo verjetno staranje baterije večji faktor degradacije kot pa sami cikli .
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.

Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Nejccc, CRF
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

BogyX napisal/-a:Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
TO! Ta zadeva mene prav dejansko jezi. V Avstriji tega baje ni več, Ioniq naj bi tam imel vpisano 25,3 kW moč motorja. To naj bi bilo cca. 1 mesec nazaj spremenjeno.

@Admin, bi bilo tole za novo temo? (sem na telefonu, nimam računalnika blizu )
SimonZed, timo, Damijan
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

SimonZed napisal/-a:
MIRANRR napisal/-a:Moja izkušnja, če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
Kako tega direktno nisi opazil? Saj ima Leaf 2 na zaslonu pri števcu tudi prikaz trajanja polnjenja do določenega odstotka in do 100 % baterije. Na istem zaslonu tudi piše, s kakšno močjo se baterija trenutno polni. Ocenjenih 22-35 kW je občutno manj od 47 kW v idealnih pogojih na 50 kW polnilnici. Rapidgate.
To še nikoli nisem pogledal na zaslonu s koliko se polni. Kolikor imam izkušnje tudi v primeru, ko občasno polnim naprimer pri Lidlu ali Elektro MB, še nikoli nisem doživel, da bi polnil s 45 kW ali več, pa čeprav je bilo prvo polnjenje in hladna baterija.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.

Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Oprosti samo 150.000km pa res ni veliko mogoče da baterije pade pod 80%?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a CRF »

Denis_ napisal/-a:
BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.

Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Oprosti samo 150.000km pa res ni veliko mogoče da baterije pade pod 80%?
Miskim da je ravno to hotel povedat. Da bo avto v vsakem primeru prej fuč kot baterija.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DCT »

BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.
Jah tole je zelo relativna ocena,tudi če res drži...ker kaj točno to pomeni sploh "življenska doba"? Da začnejo določene kompomente crkovat po 150k km? Da avto razpade po teh kilometrih?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”