Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1012
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
706
831

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Feb 2019, 12:13

CRF je napisal/-a:Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.

Ja, tudi pri meni se nekje izide, če upoštevamo ostalo porabo (razen premagovanje potencialne razlike). Je pa seveda razlika ali je hrib bolj položen ali strm.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1012
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
706
831

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Feb 2019, 12:27

pirpy je napisal/-a:Računati moramo 0.273/0.8 zaradi izgub (To je verjetno ev z najslabšim izkoristkom ) in dobimo 0.34 kWh na 100 m na tono vozila.

Aha, računal si izgube iz moči, ki je na kolesih do moči, ki jo vlečeš iz baterije (izgube driverja za motor, motorja in mehanskega prenosa). Ja, v tem primeru bi že takoj lahko dodali faktor izgub k izračunani potencialni energiji in s tem poenostavili izračun. Morda se tukaj vozila nekoliko razlikujejo. Enkrat bom moral natančneje izračunati tovrstne izgube še pri Leafu.
Se strinjam. Premagovanje zgolj potencialne razlike, z upoštevanimi ostalimi izgubami, tako zahteva nekoliko več porabljene energije v bateriji (akumulatorju), torej nekje 15% do 20% več.
pirpy
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1684
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
935
417

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Feb 2019, 13:10

crunchy je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Za 100 višinskih metrov rabiš za 1500kg 0.4kWh
0.7kWh/100m je približek ki naj bi imel vštete še ostale izgube. Ne vem. Iz nekega razloga je kar točen.

Ja, tudi pri meni se nekje izide, če upoštevamo ostalo porabo (razen premagovanje potencialne razlike). Je pa seveda razlika ali je hrib bolj položen ali strm.

Zakaj bi bila razlika ,če je hrib bolj strm, kot pa če je položen ?
Če računamo zgolj energijo, ki se porabi zaradi premagovanja višinske razlike ?
Izgube v odstotkih se ne povečujejo, če vozimo v mejah normale, Na primer avto ima 85 odstotni izkoristek pri 10 kW ali recimo 30 kW
Zakaj bi se torej bila poraba za premagovanje višine različna v primeru različne strmine hriba.
Izkoristek el motorja začne padati šele, ko ga obremenimo čez svojo nominalno moč ali obrate.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3908
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
2455
2591

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Feb 2019, 13:25

Toplotne. Ne vem koliko jih je zaradi klanca več. Ampak če peljem na Ljubelj sem hitro na 40 do 50kW napram 10kW na ravnini.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3908
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
2455
2591

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Feb 2019, 13:43

Večja moč je več izgub. Enako kot na ravnini ni enako če pospešuješ od semaforja z 10kW ali 100kW.
crunchy
Admin @ EVSVET.eu
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1012
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
706
831

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Feb 2019, 14:09

pirpy je napisal/-a:Zakaj bi bila razlika ,če je hrib bolj strm, kot pa če je položen ?
Če računamo zgolj energijo, ki se porabi zaradi premagovanja višinske razlike ?

CRF je že pojasnil, vendar bom poskusil razložiti na primeru. Imamo zelo strm hrib A in bolj položen hrib B. Po obeh peljemo s hitrostjo 50 km/h. Da dosežemo to hitrost, potrebujemo na hribu A moč motorja 100 kW, na hribu B pa 20 kW. Zaradi toplotnih izgub se v prvem primeru v bateriji sprošča 5*5 = 25 krat večja toplotna moč kot v drugem. Zaradi nelinearnosti tovrstnih izgub, ne moremo kar pomnožiti 0.273 kWh z nekim konstantnim faktorjem (npr. 1.15), ampak se faktor nekoliko spreminja glede na naklon.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1684
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
935
417

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a pirpy » 07 Feb 2019, 15:14

To je res vendar si malo pretiraval,:)
v kateri hrib pa rabiš 100 kw za 50 km/h ?
izračunaj kakšen hrib mora biti da z leafom pelješ v hrib z 50 km/h in kuriš 100 kw.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1012
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
706
831

Re: Mehanske baterije (gravitacijske,flywheel...)

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Feb 2019, 17:51

Ja, mislim, da bi moral biti tam nekje okrog 25 kotnih stopinj ali nekaj podobnega. ;)
V vsakem primeru gre za to da ilustriram primer.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na