Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

e-Up, e-Golf
Samoj
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Radomlje
17
0

Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Samoj » 24 Feb 2020, 21:11

V navodilih nisem nikjer našel nekih splošnih napotkov, kako upravljat z baterijo.
Kako napolnit baterijo v prvih parih ciklih - popolnoma napolnit in čimbolj spraznit pred ponovnim polnjenjem, ali se lahko polni tudi vmes?

Kako polnit za daljšo dobo baterije - neko splošno priporočilo je zaključek na 80% - je to pri golfu možno kje nastavit generalno, ali lahko samo prek urnika (da se napolni do 80% tudi takrat, ko se izbere takojšnje polnjenje).

Je za baterijo slabo, če so jo večkrat polni za manj časa (npr. polnjenje pri raznih opravkih za cca 1h), ali bolje, da se bolj sprazni in enkrat napolni (do npr. 80%)?
domina
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 890
Avto: e-Golf 2020
379
23

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 24 Feb 2020, 21:39

Izogibaj se dolgotranjemu stanju baterije pod 20% in nad 80%. Uvajanje baterije je pase in izhaja iz nekih drugih časov in druge kemije baterij.

Baterija nima memory effekta in jo lahko poljubno polniš in prazniš tudi po samo 1 uro. Konstantno DC polnjeje ni priporočljivo, vsake nekaj časa je celo priporočljivo napolnit na 100% ampak naj v tem stanju baterija ni glih par dni.

Tudi ko imaš rekuporacijo se baterija polni za kratek čas tako da to ni problema.

Glede izgub je najbolje polniti najhitreje pač kolikor se da na AC.

To sem samo povzel, mogoče mam kakšno stvar čist narobe.
evpolnilnice, CRF, domina, FV-EV, DGJ, Sebastijan
Samoj
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Radomlje
17
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Samoj » 24 Feb 2020, 22:13

S čim pa je najbolje polnit - če je DC občasno, kaj uporabit za dnevno?
eGolf ima priložen 10A polnilec, v navodilih piše, da VW priporoča polnjenje na AC postajah z maksimalno polnilno močjo - s tem naj bi se zagotovila največja učinkovitost (čas ali še kaj drugega?).
Polnjenje z 10A, razen dolgega časa polnjenja, predstavlja še kakšno slabost?

Osebno mi dolgo polnjenje ne predstavlja težav - zato ne razmišljam, da bi kupil hišno polnilnico...
Upup
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 349
Kraj: Kranj
Avto: E-up
162
13

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Upup » 24 Feb 2020, 22:16

Samoj je napisal/-a:S čim pa je najbolje polnit - če je DC občasno, kaj uporabit za dnevno?
eGolf ima priložen 10A polnilec, v navodilih piše, da VW priporoča polnjenje na AC postajah z maksimalno polnilno močjo - s tem naj bi se zagotovila največja učinkovitost (čas ali še kaj drugega?).
Polnjenje z 10A, razen dolgega časa polnjenja, predstavlja še kakšno slabost?

Osebno mi dolgo polnjenje ne predstavlja težav - zato ne razmišljam, da bi kupil hišno polnilnico...


Takšnega mnenja da ne rabimo polnilnice smo bili tudi mi, zdaj pa kljub občasnem dc polnjenju sploh ni časa da bi baterija kdaj prišla nad 70%, čeprav se vsakodnevno polni v službi na 10A
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 579
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
727
732

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a mkonci » 24 Feb 2020, 23:04

Samoj je napisal/-a:S čim pa je najbolje polnit - če je DC občasno, kaj uporabit za dnevno?
eGolf ima priložen 10A polnilec, v navodilih piše, da VW priporoča polnjenje na AC postajah z maksimalno polnilno močjo - s tem naj bi se zagotovila največja učinkovitost (čas ali še kaj drugega?).
Polnjenje z 10A, razen dolgega časa polnjenja, predstavlja še kakšno slabost?

Osebno mi dolgo polnjenje ne predstavlja težav - zato ne razmišljam, da bi kupil hišno polnilnico...


Malo prebrskaj po forumu, glede polnjenja je bilo napisanih ze na desetine postov. Ce ti je 10A prepocasi nabavi 16A polnilec ali se bolje domaco polnilno postajo. Kaksno? Poisci na forumu spet veliko postov in clankov, predvsem pa je odvisno koliko si pripravljen dat in kaj ti hisni prikljucek omogoca.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6155
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4679
5366

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Feb 2020, 06:53

Samoj je napisal/-a:Polnjenje z 10A, razen dolgega časa polnjenja, predstavlja še kakšno slabost?


Manjša je moč, bolj je baterija vesela. Zate pa to pomeni daljši čas polnjenja in večje izgube.
Admin @ EVSVET.eu
Samoj
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Radomlje
17
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Samoj » 25 Feb 2020, 06:58

O kaksnih izgubah je govora, ce se polni na 10A?
Koliko vec elektrike gre, ce napolnim 40kWh z 10A (2.3kW) proti polnjenju z 2x16A (7.3kW)?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6155
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4679
5366

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Feb 2020, 07:01

Računaj da avto rabi 400W za življenje. Potem pa je preprost izračun koliko to prinese v času polnjenja pri 10 ali 16A
Admin @ EVSVET.eu
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 171
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
30
93

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 25 Feb 2020, 08:44

^^Pri 10A gre okoli 6kW več elektrike oziroma 60centov več na polnjenje
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1542
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1236
890

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a warpedone » 25 Feb 2020, 08:55

>> To sem samo povzel, mogoče mam kakšno stvar čist narobe.

Ja, recimo da se "izogibaj se DC polnjenju".

V_S_A_K_O polnjenje baterije je DC polnjenje - baterija ne sme videt izmenične napetosti.
Razlika je le v moči polnjenja in obliki napetsti, ki pride do avta. In/ali jo v avtu vgrajen polnilec pretvarja v DC ali ne.
CCS postaja pri novem Lidlu v Ljubljani je zgolj 16kW, recimo Zoe je sposobna potegnit 43kW preko Type 2.
Če je filanje avta ustrezno pohendlano, nič od tega ne bo fentavalo baterije.

>> koli 6kW več elektrike

Js bi pa metr mleka prosm.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
domina
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 85
Avto: čaka se e-golf
75
140

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a domina » 25 Feb 2020, 08:56

mkonci je napisal/-a:Malo prebrskaj po forumu, glede polnjenja je bilo napisanih ze na desetine postov. Ce ti je 10A prepocasi nabavi 16A polnilec ali se bolje domaco polnilno postajo. Kaksno? Poisci na forumu spet veliko postov in clankov, predvsem pa je odvisno koliko si pripravljen dat in kaj ti hisni prikljucek omogoca.


jaz kar veliko brskam po forumu pa moram reči, da se na znajdem prav velik znotraj vsega tega elektro-žargona...
kjub temu, da je že na desetine zelo strokovnih in poučnih postov manjka tema v smislu "e-mobilnost za telebane", kjer se določene zadeve razloži/pojasni na način, ki ga lahko razumemo tudi laiki in tisti, ki šele vstopamo v svet e-mobilnosti.
Uporabniški avatar
prgrmr
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 211
Kraj: Dragomelj
Avto: i3
100
131

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a prgrmr » 25 Feb 2020, 09:00

warpedone je napisal/-a:CCS postaja pri novem Lidlu v Ljubljani je zgolj 16kW

Ravno včeraj sem jo prvič preizkusil in se približa dejansko navedenim 20 kW (preračunano iz na zaslonu polnilne postaje navedenega časa in pretočenih kWh).
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 657
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
667
154

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Franci » 25 Feb 2020, 09:02

CRF je napisal/-a:Računaj da avto rabi 400W za življenje. Potem pa je preprost izračun koliko to prinese v času polnjenja pri 10 ali 16A

Tole je pa velika poraba, oz. če dejansko avto porabi 400 W je to skoraj 20 % polnilne moči pri polnjenju z 10 A.
Najbrž je poraba avta odvisna tudi od temperature?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 890
Avto: e-Golf 2020
379
23

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 25 Feb 2020, 09:04

Dobro no @warp saj vsi vemo kaj sem mislil s DC. Govora tuki je o eGolfu oz vsaj tako je vprašal. eGolf lahko polni s največ 7,2kW preko type 2 tako da CSS tudi s 20kW pri lidlu je vselej manj priporočljivo kot na type 2.

Vglavnem ne uporablaj vsakodnevno CSS pa boš ok.
Zadnjič spremenil DeCoRawr, dne 25 Feb 2020, 09:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 657
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
667
154

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Franci » 25 Feb 2020, 09:07

Js bi pa metr mleka prosm.[/quote]
warpedone
;) js pa sm po decimetr mleka hodim ;)
Samoj
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Radomlje
17
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Samoj » 25 Feb 2020, 09:27

Kaj in kdaj pa rabi teh 400W - tudi ko stoji? V tem primeru bi v parih dneh spraznil baterijo....

Ima kdo informacijo, kakšna je poraba eGolfa v različnih scenarijih:
- ko se polni na 10A - poraba bi morala bit cca 2,3kW
- ko se polni z eno fazo 16A - 3,7kW
- ko se polni z dvema fazama 16A - 7,4kW
- ko je priključen na kabel, vendar po timerju čaka, da se polni (nek stby recimo) - poraba 0?
- po končanem polnjenju - poraba 0?


CRF je napisal/-a:Računaj da avto rabi 400W za življenje. Potem pa je preprost izračun koliko to prinese v času polnjenja pri 10 ali 16A
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2134
1720

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 25 Feb 2020, 09:56

domina je napisal/-a:jaz kar veliko brskam po forumu pa moram reči, da se na znajdem prav velik znotraj vsega tega elektro-žargona...
kjub temu, da je že na desetine zelo strokovnih in poučnih postov manjka tema v smislu "e-mobilnost za telebane", kjer se določene zadeve razloži/pojasni na način, ki ga lahko razumemo tudi laiki in tisti, ki šele vstopamo v svet e-mobilnosti.


Jaz sem tudi laik v ICE svetu, pa sem se z leti vožnje in prakse marsičesa priučil, čeprav mi še marsikaj ni jasnega. Ampak funkcioniram oziroma sem, ker je bil ICE vsakodnevna potreba (še moja žena, ki je skregana s tehniko zna peljat avto). Sčasoma bo podobno tudi v EV svetu in ko boš vozila leto ali dve ali pa naredila par 10kkm bo zate kot vsakdanjega uporabnika povsem dovolj znanja in izkušenj.

Kot pri ICE ni bilo dobro avta uporabljati za nekaj sto metrske razdalje, ali ga na polno žgati ko je mrzel,....je nekaj podobnega pri EV kar se tiče baterije, ki je ni dobro polniti z velikimi močmi (npr DC 50kW), ali je pustiti polno na 100% več dni, še posebej na vročini. V končni fazi je to podobno v obeh svetovih, par malenkosti, ampak če rabiš avto, ga uporabiš ne glede na ta priporočila (EV včasih rabiš maksimalni doseg in ga napolniš tudi hitro, pri ICE včasih skočiš v šolo po mulce, k dohtarju ali po nakupih, čeprav imaš do tam le kakšen km....).

Skratka ne se preveč obremnjevati s priporočili, samo uporabljaj kadar rabiš :tup:
Zadnjič spremenil FV-EV, dne 25 Feb 2020, 10:04, skupaj popravljeno 1 krat.
domina, Sebastijan
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2134
1720

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 25 Feb 2020, 09:59

Samoj je napisal/-a:Kaj in kdaj pa rabi teh 400W - tudi ko stoji? V tem primeru bi v parih dneh spraznil baterijo....

CRF je napisal/-a:Računaj da avto rabi 400W za življenje. Potem pa je preprost izračun koliko to prinese v času polnjenja pri 10 ali 16A


Mislim, da je imel CRF v mislih to porabo v času, ko se EV aktivno polni in ne le kadar stoji na parkingu.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 890
Avto: e-Golf 2020
379
23

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 25 Feb 2020, 09:59

Tako kot si napisal, je pa teh 400W od avta do avta različno. eGolf žre med 500W in 600W ko je prižgan in čaka na semaforju, 500W ko so luči ugasnjene, tako da dvomim da porabi 400W ko se samo polni in ni kontakta.

Pač avto nekaj porabi da je kontaktor vklopljen in da lahko elektrika gre v veliko baterijo.
Ko je na timerju in ko je ugasnjen se rabi elektrika samo iz 12V akumulatoja (pač zato ker je kontaktor izklopljen).
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2134
1720

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 25 Feb 2020, 10:02

Franci je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Računaj da avto rabi 400W za življenje. Potem pa je preprost izračun koliko to prinese v času polnjenja pri 10 ali 16A

Tole je pa velika poraba, oz. če dejansko avto porabi 400 W je to skoraj 20 % polnilne moči pri polnjenju z 10 A.
Najbrž je poraba avta odvisna tudi od temperature?


Tudi jaz sem pred časom nekaj testiral in pri mali amperaži je dejansko bilo 20% izgub. Se na dolgi rok povrne investicija v dinamično polnilnico že zaradi teh izgub skozi leta uporabe, če polniš večinoma doma in zato je fajn imeti dinamično polnilnico, da polniš z maksimalnim tokom, ki ti ga dopušča tvoja priključna moč na pancarkah :$:
Franci

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na