Soul EV - staranje baterije

Kia Soul EV
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 08 Apr 2016, 09:39

Edit: razcepljena debata iz druge teme.

Fantje, vi preko OBD2 porta kaj merite degradacijo baterije?

Namreč, na mykiasoulev forumu to počnejo in degradacija je kar konkretna: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewto ... 4&start=30

Slika

My data:
km: 19.094
Max deterioration: 7,2%
Min deterioration: 4,9%
Car age: 12 months
Location: Norway


Trend nakazuje na 30%-40% degradacije na 100.000km.
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 08 Apr 2016, 09:46

Pa recimo tole: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewto ... f=14&t=546

iletric je napisal/-a:Yep, just like the title says.

I was waiting for the battery to heat up to see what kind of range I'll be looking at next summer. Well, we got a summer preview yesterday, 90-degree day and warm evening. Charged it up still warm and went from the "winter" 81 miles to 86 miles. Not enough to do my 82-mile commute. I could do it last summer with the starting range of 91-94 miles...

No more. Signing off on Kia Soul EV. It's now our Costco car like the Leaf was way back when.


Nočem biti negativist, ampak tole ne zgleda najbolje. Moja 2012 Ampera s 103.000km ima enak EV doseg kot je bila nova. Preko OBD2 modula sem zaznal 3% degradacijo baterije, a pri Amperi to ni problem, ker to kompenzira s povečanjem SOC okna za polnjenje.
Ko je bila nova, je bilo SOC okno 22% (prazna) - 85.9% (polna), zdaj, po 100.000km je to okno med 22%-89%. Efektivno je količina energije na voljo enaka, kot ko je bil avto nov, le fizično baterijo napolni na 3% višji SOC.
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3175
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1738
1995

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Apr 2016, 09:55

To so pa kar malo hude številke. Renault Zoe imajo po 3 letih in 50 do 75.000 km še vedno v povprečju 90 do 95%! Dvomim da bi KIA imela toliko slabše baterije. Plus, še en velik minus ima Renault. Baterije niso uporabnikove in večina jih ne polni/prazni "baterijam prijazno".

http://canze.fisch.lu/battery-health-status/
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a Damijan » 08 Apr 2016, 15:50

Gledam te linke iz foruma in vidim Norvežana, ki ima pri 37.000 km 4% degradacijo (stalno hitro polnjenje na CHAdeMO), to pomeni pri 150.000 km (toliko km oz. 7 let je garancije za 70% kapaciteto) dobrih 15%, kar je 2x bolje?

Zaenkrat imam šele dobrih 4.000km, več izkušenj bodo podali ostali 4 lastniki Soul EV :D
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 08 Apr 2016, 15:54

Katerega Norvežana to gledaš? Daš lahko link?

Ker zgornjega Norvežana, katerega sem copy-paste-al, ima tako degradacijo:
My data:
km: 19.094
Max deterioration: 7,2%
Min deterioration: 4,9%
Car age: 12 months
Location: Norway


Če vzamemo povprečje, to je 5% pri 20.000km, to pomeni trend degradacije 25% pri 100.000km.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a Damijan » 08 Apr 2016, 16:25

sem se zatipkal - 34.000 km in "zdravje" 96,2% - torej degradacija 3,8%, torej bo pri 150k 16,76%...

uporabnik ZuinigeRijder
SOH is measured as being 96.2 % after driving 34000 km and also using CHADEMO regularly

http://www.goingelectric.de/forum/resources/image/25505

http://www.mykiasoulev.com/forum/viewto ... 4&start=30

Sicer pa je tako - ko bomo dosegli 150.000km ali 7 let (kar bo prej), bomo preverili degradacijo in uveljavili garancijo, če bo potrebno.
Glede na to, da gre za kakovostne Korejske baterije (SK), ki so primeljive s Kokam (ki jih uporablja g. Pečjak), mislim, da se za degradacijo ni treba bati.

Vzorec vozil na Norveškem bo pravi - tam imajo 10.000 Tesel S in dobrih 4.000 Soulov EV ;)

Kia ima zelo veliko zanimanje za njihov EV projekt, okvaro (ki jo je povzročil novinar na testnem vozilu) so si prišli pogledat iz Koreje v Slovenijo. Prav tako nas je povabil v diskusijo (preko FB) Bruce J. Lee - eden od EV ekipe Hyndai/Kia, ki zbira povratne informacije lastnikov vozil in želje za naprej...

Očitno se Korejci resno pripravljajo na prihajajoči EV razvoj.
Priponke
JHLee.jpg
StateOfHealth.jpg
CRF
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
krpan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 145
Kraj: Ljubljana
Avto: Leaf
172
15

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a krpan » 08 Apr 2016, 16:43

Damijan je napisal/-a:Vzorec vozil na Norveškem bo pravi - tam imajo 10.000 Tesel S in dobrih 4.000 Soulov EV ;)
.


Če smo natančni, podatek za 1.3.2016, prvih deset mest po registriranih električnih vozilih.

22680 Nissan Leaf
12831 Volkswagen Golf
10394 Tesla Motors Model S
5744 Volkswagen Up!
5077 Bmw I3
4038 Kia Soul
3066 Mitsubishi I-miev
2358 Renault Zoe
2102 Citroen C-zero
2090 Peugeot Ion
Damijan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1684
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1235
2187

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Apr 2016, 17:06

A celo 7.200 tamalih trojckov miev/ion/czero. Cetrto mesto po popularnosti :)
Damijan, robert
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 08 Apr 2016, 21:21

Damijan je napisal/-a:sem se zatipkal - 34.000 km in "zdravje" 96,2% - torej degradacija 3,8%, torej bo pri 150k 16,76%...


Trenutno so se vsi lastniki Soul EV-jev v Sloveniji vozili v jeseni oz. zimi, torej v zmernih temperaturah, kar se baterije tiče.
Ključno bo poletje in temperature, ki bodo prišle z njim. Poletne temperature in pripeka na soncu na parkirnih mestih bo največji test za baterije.

Npr, Ampera tudi če je parkirana in nepriklopljena na vtičnico, zažene klimo napravo, s katero ohladi hladilno tekočino baterije in s tem baterijo, ko le-ta preseže 30°C in jo ohladi na 24°C.
Dela Soul EV tudi kaj podobnega, da zažene klimo napravo, s katero ohladi kabino in posledično baterijo? Vem, da Soul EV ima baterijo hlajeno s kabinskim zrakom in med vožnjo to ni problem, ker je v kabini temperatura recimo 23°C, ko se človek vozi, ker si prižge klimo.
Ključno je, ko se bo poleti polnil na CHADEMO-u ali pa stal pod žgočim soncem na parkirnem mestu.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a Damijan » 09 Apr 2016, 06:28

Testni Soul EV (ki je zdaj na Štajerskem) je bil registriran novembra 2014, tako da smo ga že vozili tudi v poletnem času ;)

Polnjenje na vročem (primer garaža - 28 st. C) vklopi dodatno hlajenje - kroženje zraka, ki ga črpa pod prednjima sedežema, prav tako se vklopi ventilator pri CHAdeMO polnjenju, ko se poviša temperatura baterije.
Klima se ne vklopi samodejno, ampak je to prepuščeno uporabniku vozila - v poletnih mesecih je seveda priporočljivo, da se vklopi - le-to pa podaljša čas polnjenja.

Tvoj predlog lahko predlagamo kot posodobitev programske opreme, vendar po drugi strani pomeni tudi tveganje, da parkirano (nepriklopljeno) vozilo izprazni?
Vozilo ima možnost dveh nastavitev timerja, torej lahko nastavimo da se pol ure pred našim odhodom ohladi ali ogreje na željeno temperaturo (timer lahko kombiniramo, če vozilo pustimo na soncu priklopljeno na polnilec).

Drugače ima Kia Soul EV napredne li-ion polimerne baterije (katoda NCM nikelj-kobalt-mangan) in dodatke v elektrolitu, ki naj bi bile zaradi posebne tehnologije izdelave veliko manj občutljive na nizke in visoke temperature:
http://www.kiapressoffice.com/Release/35730
Priponke
SK-KiaSoulEV.jpg
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 09 Apr 2016, 14:09

Damijan je napisal/-a:Testni Soul EV (ki je zdaj na Štajerskem) je bil registriran novembra 2014, tako da smo ga že vozili tudi v poletnem času ;)

Polnjenje na vročem (primer garaža - 28 st. C) vklopi dodatno hlajenje - kroženje zraka, ki ga črpa pod prednjima sedežema, prav tako se vklopi ventilator pri CHAdeMO polnjenju, ko se poviša temperatura baterije.
Klima se ne vklopi samodejno, ampak je to prepuščeno uporabniku vozila - v poletnih mesecih je seveda priporočljivo, da se vklopi - le-to pa podaljša čas polnjenja.

Tvoj predlog lahko predlagamo kot posodobitev programske opreme, vendar po drugi strani pomeni tudi tveganje, da parkirano (nepriklopljeno) vozilo izprazni?
Vozilo ima možnost dveh nastavitev timerja, torej lahko nastavimo da se pol ure pred našim odhodom ohladi ali ogreje na željeno temperaturo (timer lahko kombiniramo, če vozilo pustimo na soncu priklopljeno na polnilec).

Drugače ima Kia Soul EV napredne li-ion polimerne baterije (katoda NCM nikelj-kobalt-mangan) in dodatke v elektrolitu, ki naj bi bile zaradi posebne tehnologije izdelave veliko manj občutljive na nizke in visoke temperature:
http://www.kiapressoffice.com/Release/35730


Je že kdo pogledal podatke degradacije baterije na tem testnem Soul EV-ju? To bi bil dober benchmark za naše okolje.

Tveganje, da bi se baterija izpraznila je minimalno. Vsaj pri Amperi, ohladitev baterije iz 31°C na 24°C porabi 0.3kWh.
Na žalost Soul EV ne omogoča predhlajenja/predgretja, ne da bi bil avto priključen v vtičnico.

Pri polnjenju pa bi bilo dobro da bi se klima naprava vklopila sama, ko bi temperatura baterije narastla na določeno vrednost, da s hladnim zrakom hladi baterijo.
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 10 Apr 2016, 00:28

Je kdo od vas že meril podatke degradacije baterije preko OBD2 modula in Torque Pro aplikacije?

Tukaj se nahajajo PID-i: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewto ... ?f=6&t=471

, BMS data for Kia Soul EV using Torque Pro
, The 96 individual cell voltages are in a separate file
, To see temperatures in Fahrenheit change the unit settings in Torque
Name,ShortName,ModeAndPID,Equation,Min Value,Max Value,Units,Header
000_Minimum Deterioration,Min Det,2105,((ac<8)+ad)/10,0,100,%,7E4
000_Maximum Deterioration,Max Det,2105,((z<8)+aa)/10,0,100,%,7E4
000_Minimum Deterioration Cell No.,Min Det Cell No.,2105,ae,0,96,,7E4
000_Maximum Deterioration Cell No.,Max Det Cell No.,2105,ab,0,96,,7E4


Jaz to uporabljam na Amperi od 2012:


Pa še prej na pred-produkcijskem 2011 Prius Plug-Inu:


Kako se embeda YT video?
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a Damijan » 10 Apr 2016, 06:03

Torque Pro in Kia Soul EV - viewtopic.php?f=23&t=544

Kater OBD2 BT adapter priporočaš?
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 902
450
21

Re: Soul EV iz prve roke

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 10 Apr 2016, 06:58

AndY1 je napisal/-a:Kako se embeda YT video?

Takole: viewtopic.php?f=7&t=552
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 10 Apr 2016, 07:20

@EVSVET: Hvala!

@Damijan: Katerikoli najcenejši z ebay-a. Npr tale.

Če/ko se kaj vidimo, to lahko pogledamo tudi preko mojega adapterja, ki ga imam 24/7 v Amperi.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a Damijan » 11 Apr 2016, 14:28

Sam sem gledal malce naprednejši model http://eud.dx.com/product/vgate-icar3-b ... woPUhlvHqA
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 11 Apr 2016, 22:00

Sem se pozanimal, kako je z baterijo pri SOUL EV-ju.

Tako, kot Ampera, ima tudi Soul EV določen buffer degradacije baterije, ki ne zadane uporabne količine energije za uporabnika.

Pri Amperi je ta buffer velik 14% SOC baterije (ker pri novi polni le do 85.9% - trenutno sem na 89%), pri Soul-u pa naj bi bilo tega bufferja 7.5%.
Torej, dokler degradacija Soul EV-jeve baterije ne doseže 7.5%, je koristna kapaciteta baterije za uporabnika nedotaknjena in uporabnik tega ne čuti. Te koristni kapaciteti baterije na mykiasoulev forumu pravijo SOH - State of Health.
matija
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 967
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
702
981

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a Damijan » 12 Apr 2016, 07:14

Ne vem zakaj je potrebno delati takšno "paniko" - vsi li-ionski akumulatorji imajo degradacijo, ki se začne že ob prvem polnjenju ("formatiranje") - prav zato so včasih priporočali proizvajalci mobilnih telefonov, da se opravi prvo polnjenje...
In tako kot vsaka druga stvar (na vozilu in še kje) se pač obrablja in po določenem času reciklira ;)

Težava je tudi v tem, da vozila naredijo, napolnijo in shranijo (npr. na sončnem parkirišču ob tovarni).

Sicer smo offtopic (na vrhu te teme piše Kia...) - prebral sem, da je v Sloveniji lastnik japonskega EV, ki ga je uvozil in je imel (baje) že takoj na začetku "zdravje" samo še 90%...

Več o aku in polnjenjih:
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... th_or_fact
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ion_to_die
...
matija
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3175
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1738
1995

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Apr 2016, 07:20

Damijan je napisal/-a:Ne vem zakaj je potrebno delati takšno "paniko" - vsi li-ionski akumulatorji imajo degradacijo, ki se začne že ob prvem polnjenju


Ja, res je. Če ne kupiš avta, ki ima že nov doseg čisto na robu dnevnih potreb, potem degradacija tekom 5 do 10 let sploh ni pomembna.

Jaz potrebujem 50 do 70km dnevno, in dokler kapaciteta ne pade pod 50% me to ne bo niti najmanj motilo. Niti nimam namena imeti avto 10 let. Že čez 5 let bodo baterije, cene in tehnologija toliko boljše da bo edino smiselno zamenjat.
Seveda, če bi pa želel z EV maximalno privarčevat, potem ga je pa treba zvozit do konca! :) Tako kot vsako stvar.
matija, Damijan, Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
180
53

Re: Soul EV - staranje baterije

OdgovorNapisal/-a AndY1 » 12 Apr 2016, 09:26

Damijan je napisal/-a:Ne vem zakaj je potrebno delati takšno "paniko"


Je degradacija baterije stvar, o kateri se ne bi smeli pogovarjati na odprtem forumu?
Zadnjič spremenil AndY1, dne 12 Apr 2016, 09:36, skupaj popravljeno 2 krat.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na