KIA EV5

Soul EV, e-niro
Odgovori
Avrelij
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 856
Kraj: Zasavje
585
797

KIA EV5

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Kia EV5 bo predstavljen v septembru. Malo manjši od šestice, na isti platformi, a zaradi škatlaste oblike bolj praktičen. Kljub nekoliko večji bateriji kot do sedaj, bo v realno dosegel manj od obljubljenih 600 km. So pa šli na 400V tehnologijo, verjetno zaradi redkih polnilnic, ki bi to res zmogle.

https://insideevs.com/news/679475/kia-e ... ext-month/
nakaza
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 7463
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
4977
3165

Re: KIA EV5

Odgovor Napisal/-a warpedone »

So pa šli na 400V tehnologijo,
:clap:
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
cwetqo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 209
Kraj: Vrhnika
Avto: Model 3 LR RWD
89
7

Re: KIA EV5

Odgovor Napisal/-a cwetqo »

In s tem izničili glavno prednost EV6.

Pa tudi ceni ne verjamem. KIA ima v tem segmentu Niro EV, ki stane tam nekje od 40-50. EV5 bo 50-60, EV6 pa 60 in naprej (do 70-80).
warpedone
Avrelij
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 856
Kraj: Zasavje
585
797

Re: KIA EV5

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Avto je namenjen prvenstveno Kitajskem trgu, kjer naj bi nekako nadomeščal Sportage-a. Tam umik 800V ne bo pomanjkljivost. Se bo prodajal tudi drugje, a tudi pri nas niso ravno pogoste polnilnice, pri katerih bi to pogrešali.
TribesMan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 111
119
17

Re: KIA EV5

Odgovor Napisal/-a TribesMan »

Avrelij napisal/-a: 02 Avg 2023, 08:06 So pa šli na 400V tehnologijo, verjetno zaradi redkih polnilnic, ki bi to res zmogle.
KIA/Hyundai 800V platforma nima nobenih težav s pomanjkanjem 800V polnilnic.
Ker imajo za razliko od Porsche/Audi, ki potrebuje poseben DC/DC pretvornik, zelo elegantno rešen ta "problemček" s polnjenjem.

Ko avto vštekaš v 400V polnilnico, zna sam dvignit napetost iz 400V na 800V s pomočjo statorja motora in pogonskega inverterja.
Pozitivni pol DC priključka na avtu je povezan na zvezdišče motorja. Ko se začne polnjenje vse tri faze v inverterju začnejo preklapljat in induktivnost statorja ima funkcijo tuljave v "boost converterju"... Inverter pa potem na izhodu direktno polni baterijo preko DClinka.
Tako da lahko polniš s polno močjo (150+kW) tudi na 400V polnilnicah, brez dodatne opreme.
Izkoristek te pretvorbe pa je tudi zelo visok ranga 98%.
Če pa filaš direktno na 800V polnilnici, pa se v inverterju aktivirajo samo vsa tri zgornja stikala, in povežejo polnilnico "direktno" na baterijo, tu so izgube še manjše...

Isto zadevo ima v planu Renault za naslednjo generacijo.

Razlog za opustitev 800V je bolj v sami ceni, če nimaš avta s 300+kW, ima 800V zelo malo smisla.
Avrelij, Matej24, Blacksmith
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek