
Smart Fortwo ED - predstavitev
Smart Fortwo ED - predstavitev
Električna varianta Smart Forrtwo se razvija že od leta 2007 , takrat še pod imenom Smar Fortwo EV, kasneje pa se je preimenoval v Smart Fortwo electric drive, oziroma ED. Na voljo je v Cabrio in Coupe izvedbi.
Motor
Moč električnega pogona 55kW
Pospešek 0-100km/h 11.5 s
Najvišja hitrost 125 km/h
Električni doseg 145 km
Baterija
Tip Li-Ion
Kapaciteta 17.6 kWh
Dimenzije
Medosna razdalja 1865 cm
Dolžina 2695 mm
Širina 1560 mm
Višina 1540 mm
Prostornina prtljažnega prostora 220 l
Masa
Masa praznega vozila 995 kg
Največja dovoljena masa 1150 kg
Cena
Okrog 23.000€ za osnovno izvedenko.
Novi Smart ForTwo 2016
Pred kratkim predstavljeni novi Smart, začasno le v bencinski izvedbi.
Verjetno je zamik električne verzije povezan tudi s tem, da bo trenutni dobavitelj baterij Li-Tec, kmalu ustavil proizvodnjo. Nove litij-ionske baterije bodo od LG Chem-a. Tako za ForTwo, kot za bodoči ForFour. Novi ForTwo ED zagotovo lahko pričakujemo v naslednjem letu, medtem ko je ForFour še precej v oblakih.
Verjetno je zamik električne verzije povezan tudi s tem, da bo trenutni dobavitelj baterij Li-Tec, kmalu ustavil proizvodnjo. Nove litij-ionske baterije bodo od LG Chem-a. Tako za ForTwo, kot za bodoči ForFour. Novi ForTwo ED zagotovo lahko pričakujemo v naslednjem letu, medtem ko je ForFour še precej v oblakih.
Električna ForTwo in ForFour 2016
Smart je objavil novico, da bosta v 2016 ob modela Smart ForTwo in ForFour na voljo tudi v električni različici.
Trenutni Smart ED je bil na voljo le v dvosedežni varianti, sedaj pa bo Daimler, matična družba za Smartom, v sodelovanju s koncernom Nissan Renault, ponudila oba električna modela.
Baterijo bodo razvili in proizvajali sami, električni motor pa bo enak kot v modelu Renault Zoe. Sicer pa je tudi sedajšna osnova električnega Smarta, podobna kot od Renaultovega Twizija.
Podrobnih podatkov o dosegu in tehničnih detajlih še ni, vse pa je odvisno od baterije. Glede na to, da Smarta tehtata dobrih 400 do 700kg manj od Zoe, bi bil doseg lahko zelo soliden.
Trenutni Smart ED je bil na voljo le v dvosedežni varianti, sedaj pa bo Daimler, matična družba za Smartom, v sodelovanju s koncernom Nissan Renault, ponudila oba električna modela.
Baterijo bodo razvili in proizvajali sami, električni motor pa bo enak kot v modelu Renault Zoe. Sicer pa je tudi sedajšna osnova električnega Smarta, podobna kot od Renaultovega Twizija.
Podrobnih podatkov o dosegu in tehničnih detajlih še ni, vse pa je odvisno od baterije. Glede na to, da Smarta tehtata dobrih 400 do 700kg manj od Zoe, bi bil doseg lahko zelo soliden.
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Kitajska verzija Smartija:
http://news.bitauto.com/xinche/20151221/1606573851.html
http://news.bitauto.com/xinche/20151221/1606573851.html
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Elektrika prihaja v Revoz, smart bo električen:
http://www.zurnal24.si/smart-revoz-elek ... nek-263815
http://www.zurnal24.si/smart-revoz-elek ... nek-263815
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
In cenejši od bencinarja:
http://siol.net/avtomoto/testi/smartov-elektricni-avtomobil-ki-je-ze-cenejsi-od-enakega-bencinskega-foto-436441
http://siol.net/avtomoto/testi/smartov-elektricni-avtomobil-ki-je-ze-cenejsi-od-enakega-bencinskega-foto-436441
Damijan, matija
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Koda: Izberi vse
smart electric drive fortwo fortwo cabrio forfour
Motor Separately excited three-phase synchronous motor
Battery Lithium-ion battery
Battery capacity (kWh) 17.6
Output electric motor (kW/hp) 60/81
Torque electric motor (Nm) 160
Efficiency class A+
Acceleration 0-100 km/h (s) 11.5 11.8 12.7
Range NEDC (km) 160 155 155
Maximum speed (km/h) 130
Charging time, 0-80% at a household socket (h) 6 (WEU/UK), 13 (USA)
Charging time 0-80% Wallbox (h) 3.5 (WEU), 2.5 (UK/USA)
Price from (euros)* 21,940 25,200 22,600
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Danes je zena vozila tanovega smarta, jaz pa jutri. Na moje zacudenje zakaj se doma polni le s 4kW oz. 20A enofazno, po malo brskanja najdem tole:
Charging time:
- with 22 kW on-board charger: approx. 45 minutes[5]
- with 4.6 kW on-board charger: approx. 3.5 hours[5]
Ta ima ocitno drugo opcija. Kar švoh, torej ko je baterija prazna si obsojen na ~4h cakanja. A ni imel prejsnji smart standard 22kW polnilec brez doplacila ?
Avto pa izredno lušten notri, sploh v primerjavi s prejsnjim. Za po mestu majka.
vir: https://bit.ly/2EhvF8d
Charging time:
- with 22 kW on-board charger: approx. 45 minutes[5]
- with 4.6 kW on-board charger: approx. 3.5 hours[5]
Ta ima ocitno drugo opcija. Kar švoh, torej ko je baterija prazna si obsojen na ~4h cakanja. A ni imel prejsnji smart standard 22kW polnilec brez doplacila ?
Avto pa izredno lušten notri, sploh v primerjavi s prejsnjim. Za po mestu majka.
vir: https://bit.ly/2EhvF8d
CRF
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Fajn, samo 22.000€ za 100km dosega se mi za 2018 zdi mal velik. Poročaj kakšen doseg sta imela vidva?
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Ja, Smarti so bili dragi ze pred leti. Drazji kot npr Clio in dobesedno pol manj avta. Pac specifika stane.
Na 87% SoC je kazal 135km range na GOMu. Tako da ob toplejsih temperaturah bi lahko naredil se vec. Danes sem prisel na cilj po 18 prevozenih km in imel SoC 70%. Gretje sem imel konkretno, vozil nekaj po AC okoli 120km/h, po mestu pa z veliko hitrimi starti + nato zavora kjer ni vsega opravil regen. Skratka voznja ni bila eko, avto je s svojimi 80HP in nizko tezo prevec zabaven
Ce stejem se zenino voznjo, skupno narejenih 30km, na koncu je GoM 70%. Mislim da je vzela polnega, ali pa zelo blizu. Sploh ker je po 12km voznje domov prispela s 87% SoC.
Lepo so nadgradili merilnike, zdaj je nekih 10 digitalnih "tablic" z raznoraznimi podatki od grafa porabe, statistike, nastavitev regena itn.
Najbolj vsec mi je bil "radar activated renegerative braking", tega se nisem opazil v nobenem avtu. Ko to vklopis:
- regena po defaultu ni
- ce pritisnes malo zavore, zacne premosorazmerno s pritiskom regenerirati
- ce se zacnes priblizevati avtu pred tabo zacne avto sam znizevati hitrost z regenom
Najboljse iz obeh svetov; jadranje ko je to primerno in regen-braking ko je to potrebno. Se boljse kot to kar imajo dolocni s flapi na volanu nastavljiv regen, ker avto izbere najboljse v vseh primerih.
Na 87% SoC je kazal 135km range na GOMu. Tako da ob toplejsih temperaturah bi lahko naredil se vec. Danes sem prisel na cilj po 18 prevozenih km in imel SoC 70%. Gretje sem imel konkretno, vozil nekaj po AC okoli 120km/h, po mestu pa z veliko hitrimi starti + nato zavora kjer ni vsega opravil regen. Skratka voznja ni bila eko, avto je s svojimi 80HP in nizko tezo prevec zabaven

Ce stejem se zenino voznjo, skupno narejenih 30km, na koncu je GoM 70%. Mislim da je vzela polnega, ali pa zelo blizu. Sploh ker je po 12km voznje domov prispela s 87% SoC.
Lepo so nadgradili merilnike, zdaj je nekih 10 digitalnih "tablic" z raznoraznimi podatki od grafa porabe, statistike, nastavitev regena itn.
Najbolj vsec mi je bil "radar activated renegerative braking", tega se nisem opazil v nobenem avtu. Ko to vklopis:
- regena po defaultu ni
- ce pritisnes malo zavore, zacne premosorazmerno s pritiskom regenerirati
- ce se zacnes priblizevati avtu pred tabo zacne avto sam znizevati hitrost z regenom
Najboljse iz obeh svetov; jadranje ko je to primerno in regen-braking ko je to potrebno. Se boljse kot to kar imajo dolocni s flapi na volanu nastavljiv regen, ker avto izbere najboljse v vseh primerih.
talker2, CRF