pirpy napisal/-a:crunchy ne bluzi!
Saj že pri sedanjih ev-jih takoj, ko vklopiš avto, vklopiš dc/dc, ki dvigne napetost na okoli 13.5 V in akumulator ni več v funkciji, kvečjemu se malenkost polni, vsi porabniki se napajajo iz glavne baterije.
problem ki nastane brez 12 V akumulatorja je poseben majhen dc/dc, ki bi vzdrževal sisteme, ki morajo biti stalno pod napetostjo in baterija bi morala imeti dodaten HV izhod kar pomeni spet dodaten varnostni računalnik ali pa majhen dc/dc kar v bateriji, da ven pride samo 12 V, oba systema precej zakomplicirata in je enostavneje dodati majhen 12 V akumulator, ki ga mora itak uporabnik potem sam vzdrževati/menjati.
Mislim, da ne bluzim, morda pa nisem bil najbolj jasen.
12V akumulator napaja tudi sisteme, ki lahko v nekih krajših časovnih intervalih potegnejo kar nekaj toka (med njimi računalniki, svetlobna telesa, ventilatroji, radio, airbag, ABS, itd.). Razlika med največjim tokom in najmanjšim tokom je po moje kar občutna, recimo 1:100. Če bi imeli samo DC/DC pretvornik, potem bi moral biti načrtovan za največji možni tok. Zaradi stalne porabe (ker vedno potrebujejo nekaj moči za svoje lastno delovanje) so DC/DC pretvorniki učinkoviti samo v področju največjih moči, ki se zelo redko pojavijo v praksi. V večini časa pa bi delovali na recimo 5-10 % nazivne moči. V tem področju si upam trditi, da imajo zelo slab izkoristek, recimo kakšnih 30%. Torej je sam DC/DC pretvornik precej neučinkovit in tudi drag, ker bi moral pokrivati tudi močnostne "špice" (moral bi biti velik).
Če mu dodamo 12V akumulator pa le-ta deluje kot buffer. To pomeni, da ne potrebujemo več tako močnega DC/DC pretvornika (ker bo tiste občasne špice tako ali tako pokril akumulator), hkrati pa bo DC/DC pretvornik deloval v on-off režimu, ki je veliko bolj učinkovit: ali je vklopljen na skoraj nominalno moč (in s tem ima izkoristek približno 90%) ali pa je izklopljen (torej itak ne porablja nič). To si seveda lahko privoščimo, ker bo 12V akumulator pokrival vse variacije porabe moči, DC/DC pa se bo samo vklopil, ko bo napetost akumulatorja padla pod določeno vrednostjo ter se bo izklopil, ko bomo presegli neko drugo določeno napetost.
Ali sem sedaj bil bolj jasen?