Stran 4 od 9

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 09 Nov 2017, 08:59
Napisal/-a talker2
Zanima, me koliko časa se polni baterija toyte prius plug in na 22kwh polnilcu


Kratek odgovor je 1 h 50 min.

Če gremo malo bolj v detajle je pa takole:
Prius Plug-in 2017 ima kot večina drugih PHEV vozil samo 1 fazni 3.7 kWh polnilec. To pomeni, da vse kar je več na polnilnici ne more izkoristiti. Kapaciteta, ki jo lahko napolniš je 6.5 kWh čeprav je 8.8 kWh baterija. En del baterije avto koristi za klasično hibridno delovanje, ko porabiš vso elektriko. Dobrih 10% spodaj in zgoraj je pa rezerve in da se baterija nikoli popolnoma ne izprazni ali napolni - za dolgo delovanje baterije.

Polnilni časi so v praksi sledeči:

AC 230 V, 16 A = 1 h 50 min (Javne polnilnice s priloženim L2 kablom - Mennekes 5m)
AC 230 V, 10 A = 3 h 10 min (Navadna šuko vtičnica s priloženim L1 kablom 7.5 m)

Jaz imam doma električno polnilnico od Metrona kjer lahko poljubno nastavljam tok polnjenja. Večinoma imam nastavljeno na 6 A in polnim po nastavljenem timerju v avtu ponoči v nizki tarifi - traja cca. 5 h 30 min. Po 4 mesecih odkar imam avto v povprečju doma napolnim cca. 50 kWh na mesec, kar me strane 3.24 € na mesec. Ostalo dopolnim priložnostno na javnih polnilnicah. In vsako jutro imam na voljo čez 50 km čistega EV dosega kjer ne porabim niti kaplje bencina. To mi dnevno v večini primerov zadostuje za vse opravke v Ljubljani (služba, trgovina, dejavnosti otroka, itd.)

Samo na japonskem trgu ima Prius Plug-in 2017 zraven L2 tudi Chademo vtičnico za DC polnjenje. V tem primeru se baterija napolni v 20 min. Žal tega ni možno naročiti v Evropi. Če bi bilo možno bi to vsekakor naročil. :cry:

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 09 Nov 2017, 09:02
Napisal/-a CRF
@talker2, kakšno imaš potem sedaj povprečno porabo bencina?

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 09 Nov 2017, 09:15
Napisal/-a talker2
V 4 mesecih sem naredil 6500 km. Računalnik pravi, da naredim 71% vseh voženj v EV načinu - kar pomeni večino dnevnih voženj je v 50 km EV dometu, brez ICE. Povprečna poraba energentov za teh 6500 km je 1.5 l/100 km bencina in 12 kWh/100 km elektrike. Jaz osebno sem nad to statistiko zelo navdušen kot tudi nad avtom samim :clap:

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 09 Nov 2017, 14:50
Napisal/-a nakaza
Zanima me, kaka je pa povprečna hitrost na teh 6500 km ? Imaš morda ta podatek?

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 09 Nov 2017, 15:56
Napisal/-a talker2
Povprečna hitrost za teh 6500 km je 41 km/h.

Če le razmere na cesti dopuščajo se vedno vozim na zgornji meji omejitev oz. maenkost čez. Po Ljubljani se ob prometnih konicah vozi 0-40 km/h. Na avtocesti je pa večinoma radarski tempomat nastavljen na 135 km/h.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 10 Nov 2017, 09:38
Napisal/-a darjan
Imaš mogoče podatek o porabi, v kW v določenem trenutku? Potem bi me zanimala poraba pri dejanskih 130kmh (torej po GPS) na recimo da popolnoma ravni cesti?

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 11 Nov 2017, 19:07
Napisal/-a talker2
Žal tega podatka ne morem posredovati zaradi tega, ker se pri cca. 125 km/h, če daš malo več plina vklopi ICE, ki daje potem večino moči. Elektromotor samo pomaga zraven s cca. 2-3 kW. Pri 135 km/h pa ICE deluje v vsakem primeru. Vsekakor se pri 135 km/h (=130 km/h po GPSu) pri PHEV ne splača voziti samo na elektrilo, ker je preveč potratno. Zato računalnik vklopi ICE, da pomaga...

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 11 Nov 2017, 20:07
Napisal/-a darjan
Ok, potem pa pač podatek kolikšna je poraba pri maks hitrosti, kjer še ne deluje ICE :)

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 20:13
Napisal/-a talker2
Evo, sem danes testiral po ravnini na AC in rezultati so sledeči:

130 km/h 28 kW
125 km/h 23 kW
115 km/h 21 kW
110 km/h 18 kW

Hitrosti so po GPS. Števec v avtu kaže nekaj km/h več.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 20:30
Napisal/-a uncle_sam
Mogoče za to, ker dosti gledam teste Ioniqa, ta poraba je pa malce višja kot sem pričakoval.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 20:38
Napisal/-a crunchy
Nekaj s temi meritvami ne bo čisto v redu. Ali si izračunal povprečje porabe pri isti hitrosti, ko si šel v eno smer in nazaj? Iz izkušenj vem, da se lahko poraba, pri isti hitrosti, tudi če je cesta "ravna", močno spreminja. Edina relevantna meritev je povprečna meritev porabe med dvema v naprej določenima točkama (npr. na avtocesti) v obe smeri. Nato izračunamo povprečje obeh povprečij. Tako sem pred davnimi leti sam izmeril porabo enega ICE vozila v različnih prestavah.
Na ta način lahko zmanjšamo vpliv rahlih sprememb višine, smeri vetra, itd.
Na tvojih meritvah ni opaziti klasične kvadratne karakteristike v odvisnosti od hitrosti:
test.png
Izmerjena karakteristika moči
(17.39 KiB) Še ni bilo prenešeno

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 20:46
Napisal/-a crunchy
Prilagam še graf porabe v kWh/100 km, da ne bo nesporazuma.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 20:51
Napisal/-a talker2
Meritve so bile narejene preko OBD2 adapterja s Hybrid Assistant aplikacijo. Vrednosti seveda niso popolnoma točne so pa tu nekje. Podatke sem pobral iz spodnjega grafa. Med vožnjo sem tudi gledal trenutno kW porabo na Hybrid Assistant aplikaciji na telefonu in lahko potrdim, da se vrednosti ujemajo.

http://hybridassistant.blogspot.si/

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 18 Nov 2017, 21:22
Napisal/-a crunchy
V bistvu nisem komentiral pravilnost odčitavanja, ampak samo metodo merjenja. Povprečne porabe namreč ne moremo natančno določiti točkovno, temveč intervalno in še to v obe smeri na istem odseku ceste. Statistično, čez čas, bi lahko s filtriranjem in regresijo dobili prav tako relevantne podatke, vendar bi za to potrebovali veliko časa.
Kot primer točkovnega merjenja je na zgornjem grafu meritev 0 kW pri 100 km/h ali 19.7 kW pri 88 km/h.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 19 Nov 2017, 20:13
Napisal/-a darjan
talker2 je napisal/-a:Evo, sem danes testiral po ravnini na AC in rezultati so sledeči:

130 km/h 28 kW
125 km/h 23 kW
115 km/h 21 kW
110 km/h 18 kW

Hitrosti so po GPS. Števec v avtu kaže nekaj km/h več.


Super. Pomerim jutri še jaz. Gretje si imel verjetno na off?

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 19 Nov 2017, 20:30
Napisal/-a talker2
Ja, gretje na off.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 20 Nov 2017, 06:52
Napisal/-a darjan
Zanimivo, meni pri 115kmh (po GPS) poraba 23kW. Nizke temp danes zjutraj verjetno ne bi smele tako vplivati?

Koliko pa je težka toyota?

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 20 Nov 2017, 08:07
Napisal/-a CRF
Teža pri konstantni hitrosti ni pomembna.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 20 Nov 2017, 08:15
Napisal/-a crunchy
CRF je napisal/-a:Teža pri konstantni hitrosti ni pomembna.

Pri porabi je, zaradi kotalnega upora. Je pa pri višjih hitrostih prevladujoč upor zraka.

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Objavljeno: 20 Nov 2017, 08:17
Napisal/-a darjan
Dobro, res da ima toyota 15", jaz pa 16", ampak dvomim da to naredi 10% razlike.

Pa glede na gornji graf ima e-golf pod 20kW porabo pri 115kmh...kar je spet čudno, posebej glede na obliko, skoraj sigurno imata volt/prius boljšo aerodinamiko od golfa?