Toyota Prius Plug-in - predstavitev

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 09 Nov 2017, 08:59

Zanima, me koliko časa se polni baterija toyte prius plug in na 22kwh polnilcu


Kratek odgovor je 1 h 50 min.

Če gremo malo bolj v detajle je pa takole:
Prius Plug-in 2017 ima kot večina drugih PHEV vozil samo 1 fazni 3.7 kWh polnilec. To pomeni, da vse kar je več na polnilnici ne more izkoristiti. Kapaciteta, ki jo lahko napolniš je 6.5 kWh čeprav je 8.8 kWh baterija. En del baterije avto koristi za klasično hibridno delovanje, ko porabiš vso elektriko. Dobrih 10% spodaj in zgoraj je pa rezerve in da se baterija nikoli popolnoma ne izprazni ali napolni - za dolgo delovanje baterije.

Polnilni časi so v praksi sledeči:

AC 230 V, 16 A = 1 h 50 min (Javne polnilnice s priloženim L2 kablom - Mennekes 5m)
AC 230 V, 10 A = 3 h 10 min (Navadna šuko vtičnica s priloženim L1 kablom 7.5 m)

Jaz imam doma električno polnilnico od Metrona kjer lahko poljubno nastavljam tok polnjenja. Večinoma imam nastavljeno na 6 A in polnim po nastavljenem timerju v avtu ponoči v nizki tarifi - traja cca. 5 h 30 min. Po 4 mesecih odkar imam avto v povprečju doma napolnim cca. 50 kWh na mesec, kar me strane 3.24 € na mesec. Ostalo dopolnim priložnostno na javnih polnilnicah. In vsako jutro imam na voljo čez 50 km čistega EV dosega kjer ne porabim niti kaplje bencina. To mi dnevno v večini primerov zadostuje za vse opravke v Ljubljani (služba, trgovina, dejavnosti otroka, itd.)

Samo na japonskem trgu ima Prius Plug-in 2017 zraven L2 tudi Chademo vtičnico za DC polnjenje. V tem primeru se baterija napolni v 20 min. Žal tega ni možno naročiti v Evropi. Če bi bilo možno bi to vsekakor naročil. :cry:
Zadnjič spremenil talker2, dne 09 Nov 2017, 09:06, skupaj popravljeno 1 krat.
matija, Damijan, Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2773
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1337
1686

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Nov 2017, 09:02

@talker2, kakšno imaš potem sedaj povprečno porabo bencina?
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 09 Nov 2017, 09:15

V 4 mesecih sem naredil 6500 km. Računalnik pravi, da naredim 71% vseh voženj v EV načinu - kar pomeni večino dnevnih voženj je v 50 km EV dometu, brez ICE. Povprečna poraba energentov za teh 6500 km je 1.5 l/100 km bencina in 12 kWh/100 km elektrike. Jaz osebno sem nad to statistiko zelo navdušen kot tudi nad avtom samim :clap:
CRF, matija, DGJ, Bsheep, Desty, Dzun Tao
nakaza
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 171
Kraj: Postojna
Avto: KIA SOUL EV - lego avto :)
143
190

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a nakaza » 09 Nov 2017, 14:50

Zanima me, kaka je pa povprečna hitrost na teh 6500 km ? Imaš morda ta podatek?
www.VARNOSTNI-PAS.si
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 09 Nov 2017, 15:56

Povprečna hitrost za teh 6500 km je 41 km/h.

Če le razmere na cesti dopuščajo se vedno vozim na zgornji meji omejitev oz. maenkost čez. Po Ljubljani se ob prometnih konicah vozi 0-40 km/h. Na avtocesti je pa večinoma radarski tempomat nastavljen na 135 km/h.
nakaza, matija, Luka
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 634
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
143
45

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 09:38

Imaš mogoče podatek o porabi, v kW v določenem trenutku? Potem bi me zanimala poraba pri dejanskih 130kmh (torej po GPS) na recimo da popolnoma ravni cesti?
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 11 Nov 2017, 19:07

Žal tega podatka ne morem posredovati zaradi tega, ker se pri cca. 125 km/h, če daš malo več plina vklopi ICE, ki daje potem večino moči. Elektromotor samo pomaga zraven s cca. 2-3 kW. Pri 135 km/h pa ICE deluje v vsakem primeru. Vsekakor se pri 135 km/h (=130 km/h po GPSu) pri PHEV ne splača voziti samo na elektrilo, ker je preveč potratno. Zato računalnik vklopi ICE, da pomaga...
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 634
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
143
45

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Nov 2017, 20:07

Ok, potem pa pač podatek kolikšna je poraba pri maks hitrosti, kjer še ne deluje ICE :)
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 18 Nov 2017, 20:13

Evo, sem danes testiral po ravnini na AC in rezultati so sledeči:

130 km/h 28 kW
125 km/h 23 kW
115 km/h 21 kW
110 km/h 18 kW

Hitrosti so po GPS. Števec v avtu kaže nekaj km/h več.
CRF
uncle_sam
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 19
Kraj: Mengeš
18
0

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a uncle_sam » 18 Nov 2017, 20:30

Mogoče za to, ker dosti gledam teste Ioniqa, ta poraba je pa malce višja kot sem pričakoval.
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 520
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
300
282

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a crunchy » 18 Nov 2017, 20:38

Nekaj s temi meritvami ne bo čisto v redu. Ali si izračunal povprečje porabe pri isti hitrosti, ko si šel v eno smer in nazaj? Iz izkušenj vem, da se lahko poraba, pri isti hitrosti, tudi če je cesta "ravna", močno spreminja. Edina relevantna meritev je povprečna meritev porabe med dvema v naprej določenima točkama (npr. na avtocesti) v obe smeri. Nato izračunamo povprečje obeh povprečij. Tako sem pred davnimi leti sam izmeril porabo enega ICE vozila v različnih prestavah.
Na ta način lahko zmanjšamo vpliv rahlih sprememb višine, smeri vetra, itd.
Na tvojih meritvah ni opaziti klasične kvadratne karakteristike v odvisnosti od hitrosti:
test.png
Izmerjena karakteristika moči
(17.39 KiB) Še ni bilo prenešeno
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 520
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
300
282

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a crunchy » 18 Nov 2017, 20:46

Prilagam še graf porabe v kWh/100 km, da ne bo nesporazuma.
Priponke
test2_poraba.png
Poraba v kWh / 100 km
(16.13 KiB) Še ni bilo prenešeno
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 18 Nov 2017, 20:51

Meritve so bile narejene preko OBD2 adapterja s Hybrid Assistant aplikacijo. Vrednosti seveda niso popolnoma točne so pa tu nekje. Podatke sem pobral iz spodnjega grafa. Med vožnjo sem tudi gledal trenutno kW porabo na Hybrid Assistant aplikaciji na telefonu in lahko potrdim, da se vrednosti ujemajo.

http://hybridassistant.blogspot.si/
Priponke
Power usage.JPG
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 520
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
300
282

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a crunchy » 18 Nov 2017, 21:22

V bistvu nisem komentiral pravilnost odčitavanja, ampak samo metodo merjenja. Povprečne porabe namreč ne moremo natančno določiti točkovno, temveč intervalno in še to v obe smeri na istem odseku ceste. Statistično, čez čas, bi lahko s filtriranjem in regresijo dobili prav tako relevantne podatke, vendar bi za to potrebovali veliko časa.
Kot primer točkovnega merjenja je na zgornjem grafu meritev 0 kW pri 100 km/h ali 19.7 kW pri 88 km/h.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 634
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
143
45

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a darjan » 19 Nov 2017, 20:13

talker2 je napisal/-a:Evo, sem danes testiral po ravnini na AC in rezultati so sledeči:

130 km/h 28 kW
125 km/h 23 kW
115 km/h 21 kW
110 km/h 18 kW

Hitrosti so po GPS. Števec v avtu kaže nekaj km/h več.


Super. Pomerim jutri še jaz. Gretje si imel verjetno na off?
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
269
355

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a talker2 » 19 Nov 2017, 20:30

Ja, gretje na off.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 634
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
143
45

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a darjan » 20 Nov 2017, 06:52

Zanimivo, meni pri 115kmh (po GPS) poraba 23kW. Nizke temp danes zjutraj verjetno ne bi smele tako vplivati?

Koliko pa je težka toyota?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2773
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1337
1686

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a CRF » 20 Nov 2017, 08:07

Teža pri konstantni hitrosti ni pomembna.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 520
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
300
282

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a crunchy » 20 Nov 2017, 08:15

CRF je napisal/-a:Teža pri konstantni hitrosti ni pomembna.

Pri porabi je, zaradi kotalnega upora. Je pa pri višjih hitrostih prevladujoč upor zraka.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 634
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
143
45

Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev

OdgovorNapisal/-a darjan » 20 Nov 2017, 08:17

Dobro, res da ima toyota 15", jaz pa 16", ampak dvomim da to naredi 10% razlike.

Pa glede na gornji graf ima e-golf pod 20kW porabo pri 115kmh...kar je spet čudno, posebej glede na obliko, skoraj sigurno imata volt/prius boljšo aerodinamiko od golfa?

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na